sobota, 30 września 2017

Jak zatrzymać klienta?

Jak zatrzymać klienta?


Autor: Joanna Krysznia


Wprawdzie popularność handlu internetowego z roku na rok rośnie, to jednak firmom coraz trudniej jest budować lojalność wśród klientów, którzy mają coraz więcej możliwości wyboru i tym samym często nie czują potrzeby bycia lojalnym wobec marki.


Ci wciąż kierują się przede wszystkim ceną. Jak zatem skutecznie zatrzymać klienta? Co zrobić, aby budować z nim trwałe relacje?

Coraz więcej firm decyduje się na działanie w oparciu o tzw. lejek sprzedażowy. Pozwala on na kwalifikowanie klientów do różnych grup w zależności od tego, na jakim etapie procesu zakupowego się znajdują w danej chwili. Efektywność działań tego typu wzmacnia też reklama personalizowana, która umożliwia dostosowanie treści i formy reklam do każdego odbiorcy z osobna.

Najbardziej oczywistym sposobem na zatrzymanie klientów są programy lojalnościowe. Dzięki tzw. reklamie osobistej można znacznie zniwelować ich dotychczasowe wady. Na podstawie analizy klientów można bowiem dostosować parametry oferty do danego użytkownika.

Kolejnym sposobem na przyciągnięcie uwagi klienta są różnego rodzaju rabaty i promocje. Również i w tym przypadku przydatny bywa lejek sprzedażowy. Rabat można zaoferować w chwili, gdy potencjalny klient opuści tzw. koszyk zakupowy.

Ciekawym rozwiązaniem w tej sytuacji jest tzw. cross-selling. To nic innego jak sprzedaż dodatkowych produktów w trakcie danego procesu zakupowego. Klient, który kupił więcej produktów, ma bowiem znacznie większy potencjał lojalnościowy. Firma wykorzystującą reklamę osobistą może na przykład wybrać reklamy czy usługi, które danej osobie warto jest zaproponować.

Od dawna też jednym z najskuteczniejszych sposobów na budowanie lojalności wśród klientów jest newsletter. Jego skuteczność zależy w dużej mierze od naszej wiedzy oraz doświadczenia na tym polu, a podstawą powodzenia tego kanału jest odpowiednia segmentacja bazy. Jednak to nie wszystko.

Jak stworzyć newsletter? Trzeba w nim przede wszystkim prezentować ofertę, która zainteresuje danego klienta. Zwiększa to znacznie szanse na sprzedaż i tym samym zmniejsza ryzyko, iż wiadomość trafi do folderu SPAM. Kluczem do sukcesu jest więc personalizacja, czyli dostosowanie przekazu do potrzeb i oczekiwań danego klienta.

Stworzenie efektywnej kampanii newsletteringowej z pewnością nie jest zadaniem prostym, zwłaszcza, jeśli jest to dla nas zupełnie nowy obszar działań. Warto pamiętać, iż na rynku istnieje szereg narzędzi i usług, które stanowią doskonałe wsparcie w procesie tworzenia newslettera od A do Z.


Sprawdź również: Jak stworzyć newsletter

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

1 komentarz:

  1. Dobra oferta, promocje, przede wszystkim solidna obsługa i rzetelne podejście. Klienci to wzrokowcy, liczy się też to jak produkt jest zapakowany, wyeksponowany, jakiej jest jakości. Wtedy nawet jeśli będzie droższy niż u konkurencji to prawdopodobnie i tak zostanie kupiony u nas.

    OdpowiedzUsuń