piątek, 8 lipca 2011

E-biznes na obcasach

E-biznes na obcasach

Autorem artykułu jest Mirabelka



Dlaczego e-biznes to idealne rozwiązanie dla kobiet? Dlaczego polski internet coraz częściej ma kobiecą twarz? Co sprawia, że to własnie kobiety mogą zarobić w internecie najwięcej?

Zacznijmy od wyjaśnienia pojęcia e-biznes. Są to wszelkie metody zarabiania za pośrednictwem internetu. Należy do nich zarabianie na reklamach umieszczonych na swoich stronach internetowych i blogach, sprzedawanie produktów w sklepach internetowych oraz zarabianie w programach partnerskich. Oczywiście, wszystkie te metody możemy połączyć, by zwiększyć swoje zarobki. Zasadniczą przewagą e-biznesu nad tradycyjnymi formami zarobku jest to, że niemal nie wymaga on początkowych inwestycji. W internecie możemy zacząć zarabiać wykorzystując dostepne bezpłatnie narzędzia. Oczywiście, jak w każdym biznesie, z czasem mozemy zainwestować część naszych zarobków, by zwiększyć swoje dochody. Podstawową naszą inwestycją będzie jednak czas poświęcany na rozwój naszego biznesu oraz na to, by rozwijać swoją wiedzę i umiejętności dotyczące internetu.

Dlaczego e-biznes jest idealną metodą zarobku dla kobiet? Nie od dziś wiadomo, że naturalne cechy kobiet predysponują je do pracy w handlu, promocji i marketingu. Dobrze rozwinięta intuicja, umiejętność rozumienia potrzeb i emocji innych ludzi a także sumienność i dokładność są czynnikami wpływającymi na sukces w e-biznesie. Zarabianie przez internet to także znakomita okazja dla kobiet, które pozostają w domu i zajmują się wychowaniem dzieci. Już dwie godziny pracy dzieci pozwolą ci wypracować stabilny dochód. Jest to szczególnie istotne dla kobiet, które często rezygnują z niezależności finansowej na rzecz dbania o dom. Tymczasem już dziś wiadomo, że system emerytalny jest dla nas niekorzystny: żyjemy dłużej, pracujemy krócej i - statystycznie - zarabiamy mniej; wszystko to sprawia, że emerytura wynikająca z pracy na etacie na pewno nie wystarczy. Zajęcie się e-biznesem to dobry sposób na zadbanie o swoją przyszłość.

Od czego najlepiej zacząć? dla początkujących najlepsza metoda to prowadzenie bloga. Przede wszystkim założyć go można korzystając z jednej z bezpłatnych platform blogowych, nie wymaga to znajomości tworzenia i projektowania stron. Prowadząc bloga możemy zarabiać wykorzystując programy partnerskie, reklamy ad sense, sprzedaż linków itp. Żadna z tych metod nie wymaga inwestycji. Co ważne, także wypromować naszego bloga możemy za darmo. Jedną z metod jest wpisywanie swojego bloga do darmowych serwisów ogłoszeniowych i katalogów stron. Warto skorzystać też ze stron, na których możemy umieścić artykuł z linkami do naszego bloga. Nie tylko promujemy bloga, ale też nasz wizerunek ekspertki. Warto pamiętać, że odpowiednia promocja bloga jest gwarancją sukcesu w e-biznesie.

---

Artykuł może być przedrukowywany jedynie w niezmienionej postaci i z aktywnymi linkami w tekście.


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Strony internetowe i oprogramowanie dla e-biznesu

Strony internetowe i oprogramowanie dla e-biznesu.

Autorem artykułu jest Piotr Ryś



Z roku na rok obserwujemy znaczny wzrost liczby osób, które odwiedzają strony www. Internet wywiera ogromny wpływ na decyzje konsumenckie, a także otwiera przed przedsiębiorstwami nowe kanały sprzedaży. Czasem same informacje znalezione w sieci oddziałują na decyzje zakupowe konsumentów.

Stale rośnie liczba małych, średnich i większych firm, które strony internetowe uważają za podstawowe wsparcie dla swoich celów strategicznych. Nie jest to jednak cel ograniczony jedynie do posiadania strony, ale stanowi integralną część strategii biznesowej firmy dotyczącej wszystkich kanałów sprzedaży i komunikacji z kontrahentami.

E-biznes nowej generacji = oprogramowanie nowej generacji.

Dobre oprogramowanie nowej generacji powinno zapewniać obsługę elementów B2B i B2C. Zintegrowane na jednej platformie rozwiązania i kanały komunikacji z konsumentami - w modelu B2C i partnerami handlowymi - w modelu B2B, między innymi takich jak:

- zarządzanie katalogami produktów,

- wielopoziomowe kanały sprzedaży

- integrację z wewnętrznymi i zewnętrznymi systemami.

E-biznes nowej generacji oznacza prowadzenie działalności w sposób pozwalający wykorzystać dostępne i zintegrowane kanały sprzedaży. Ważna jest w tym wypadku wygoda Klientów i to, że sami mogą zdecydować jak, gdzie i kiedy jest im wygodnie komunikować się z firmą. I niezależnie od tego, czy Klient wybierze strony internetowe czy tradycyjne zakupy, w sieci powinien otrzymywać te same, a nawet lepsze warunki handlowe i sprofilowane informacje.

Oprogramowanie musi umożliwiać szybkie tworzenie i rozwój metod integrujących wszystkie kanały sprzedaży za pomocą przystępnych narzędzi i sprawdzonych technologii. Niezależnie od tego, do kogo strony internetowe są skierowane, oprogramowanie powinno umożliwiać sprzedawcom wejście w życie rozbudowanych strategii marketingowych, zwiększenie sprzedaży, obniżenie kosztów, rozszerzenie zasięgu rynkowego i ugruntowanie relacji z Klientami.

W Polsce relacje „Business to business" są coraz częściej przenoszone na obszar internetu. Ułatwia to firmom zaprezentowanie oferty i zautomatyzowanie obsługi. Strony internetowe umożliwiają prowadzenie biznesu producentom i dystrybutorom wszystkich dóbr. Bo nieważne, co sprzedają, ale ważne, że posiadają dodatkowy kanał sprzedaży i mogą zoptymalizować swoją pracę.

Duży plus jest taki, że z handlu elektronicznego korzystają na świecie niemal wszystkie branże. Wdrażają one rozwiązania sprzedaży online, ponieważ platforma e-biznes usprawnia zachodzące w firmach procesy i przynosi oszczędności w wielu obszarach: działu sprzedaży, reklamacji, marketingu, logistyki i magazynu. Strony internetowe wspomagają obsługę Klientów, zwiększają ich satysfakcję, poziom lojalności, a w rezultacie zwiększają dochody sprzedających.

Dobre oprogramowanie pomoże rozwiązać firmie wiele problemów. Co istotne usprawni zarządzanie informacją o produktach oraz ich dostępności. Najważniejsza jest bowiem satysfakcja partnerów biznesowych i utrzymanie ich lojalności. Nie wystarczy już zamieszczenie na stronach www katalogu produktów i zapewnienie klientom kilku opcji składania zamówień i dokonywania płatności.

Nabywca oczekuje również intuicyjnej nawigacji, aktualnych informacji i spersonalizowanych stron, które zagwarantują mu sprawny dostęp do interesujących go artykułów. Posiadając własne strony internetowe należy pamiętać o ich promocji, łączeniu artykułów w pakiety, proponowaniu każdemu Klientowi produktów dodatkowych czy alternatywnych.

Więcej artykułów sprzedanych to większe dochody.

---

Tekst powstał w oparciu o doświadczenia firmy Aptus s.c. z Katowic oferującej profesjonalne strony internetowe oraz usługi powiązane.


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Aukcje internetowe korzystać czy nie?

Aukcje internetowe korzystać czy nie?

Autorem artykułu jest Maciej Rogacki



Popularności aukcji internetowych, które dostępne są od jakiegoś czas, nieustannie rośnie zyskując sobie zarówno zwolenników jak i przeciwników. Czy branie udział w takich aukcjach ma sens, czy jest to zwykłe oszustwo?

Bardzo często pojawiają się komentarze na temat serwisów z aukcjami typu dozeta.pl, że jest to zwykłe oszustwo i nie warto brać w tym udziału. Komentarze te piszą najczęściej ludzie zazdrośni i tacy którym nie udało się wygrać nic za pośrednictwem takiego serwisu, wielu ludzi neguje również sam system tego typu aukcji ponieważ przedmiot sprzedany za parę złotych w rzeczywistości daje zysk czasem nawet kilkukrotny. Jak dla nie ma w tym nic dziwnego ponieważ firmy prowadzące tego typu aukcje nie są instytucjami charytatywnymi i oczywistym jest że na czymś przecież muszą zarabiać. System jest w brew pozorom banalnie prosty czyli licytują wszyscy wygrywa jeden. Dlaczego wiec jest to negowane gdyby iść tym torem to równie dobrze należało by skomentować działanie Totalizatora Sportowego gdzie kilka milionów polaków wpłaca olbrzymie pieniądze po to żeby wygrała jedna osoba dokładnie ten sam system, kolejny przykład wszelkiego rodzaju konkursy sms gdzie do wygrania jest np. samochód każdy wysyła kilkanaście sms-ów po 1,22 wartość auta to np. 50.000 ile takich sms-ów są w stanie wysłać gracze? Z pewnością tyle, że można by było kupić kilka takich samych samochodów. Często konkursy sms-owe tego typy prowadzoną są przez np. telewizje co zwiększa popularność i dużo więcej osób bierze udział, podobnie jak popularny Totalizator Sportowy gdzie gracze potrafią wydać kilkanaście tysięcy złotych na zakup losów gdzie prawdopodobieństwo wygranej jest jak jeden do kilkudziesięciu milionów, zresztą w momęcie kumulacji w lotka gra prawie połowa polaków czyli około 20 000 000 osób jeden los kosztuje 2zł duża część przeznacza w momęcie kumulacji dużo więcej niż zwykle przeznaczyła by na grę bez kumulacji i nagle okazuje się, że nie padła wygrana tak sytuacja najlepiej pokazuje realne szanse na wygraną.

Uważam wiec, że serwisy aukcyjne są dużo lepszym rozwiązaniem od innych podobnych gier ponieważ dają dużo większe szanse na wygraną poprzez rozmaite typy aukcji oraz różnorodność przedmiotów gdzie w jednej chwili o jeden przedmiot walczy kilkanaście osób a nie kilka milionów.

Z pewnością każdy system ma w sobie jakieś wady jednak systemy tego typu były są i będą po to aby dawać ludziom nadzieje na lepsze życie. Jeśli już trzeba brać udział w którymś z nich wybierzmy ten w którym szanse na wygraną są największe. Licytacje w internecie z pewnością są takim rozwiązaniem.

---

Dozeta.pl


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

O przetargach elektronicznych słów kilka

O przetargach elektronicznych słów kilka

Autorem artykułu jest Paweł Kuźma



E-przetargi robią furorę. Z elektronicznych platform aukcyjnych korzystają zarówno prywatni przedsiębiorcy jak i instytucje państwowe. Czy tradycyjne aukcje przejdą do lamusa?

Jeszcze nie tak dawno do przetargów elektronicznych podchodziło się bardzo sceptycznie. Prawdopodobnie wynikało to z nieznajomości tematu i zasad stosowanych podczas e -przetargów. Wiadomo przecież, że jeśli czegoś nie znamy, to podchodzimy do zagadnienia bardzo nieufnie.

Ci, którzy pozwolili małymi kroczkami wejść w życie e-przetargom wiedzą, że warto zaufać nowoczesnym technologiom.

Elektroniczna forma przetargów odbywa się na specjalnie skonfigurowanych platformach internetowych. Internet służy do pobierania i przesyłania dokumentacji, składania ofert, udziału w aukcji czy podpisywania umów. Owe procedury są zwykle opisane w regulaminie aukcji. Każdy jej uczestnik musi bezwzględnie uznać i wyrazić zgodę na przestrzeganie warunków przetargowych,

W praktyce w przetargach elektronicznych biorą udział zarówno podmioty administracji publicznej, instytucje samorządowe, spółki gminne, organizacje pozarządowe, jak i podmioty prywatne.

Ostatnia Nowelizacja Prawa Zamówień Publicznych rozszerza możliwości stosowania licytacji elektronicznych. Korzystać z niej można przy robotach budowlanych przy małych zamówieniach, dostawach i usługach. Nie istnieje konieczność składania podpisu elektronicznego.

Niestety wciąż zdecydowana większość urzędników decyduje się na prowadzenie aukcji drogą tradycyjną. Być może nie znają jeszcze zalet przetargów elektronicznych? A jest ich sporo:

- Szacuje się, że elektroniczna wersja przetargów pozwala zaoszczędzić około 10-20% wartości zamówienia ( w przypadku przetargów publicznych).

- Elektroniczne przetargi to przede wszystkim możliwość uczestnictwa w postępowaniu bez konieczności przemieszczania się. W tej samej chwili osoby z różnych miast Polski mogą uczestniczyć w tej samej aukcji.

- Dzięki odpowiedniemu oprogramowaniu, osoby odpowiedzialne w firmach czy instytucjach za przetargi,maja dostęp do aplikacji pozwalających na szybkie przetwarzanie informacji na temat procedur przetargowych i umów.

- E-przetargi skracają procedury postępowania, co jest szczelnie istotne w trybach zamówień publicznych. E-procedury umożliwią nabycie towarów i usług w bardzo krótkim czasie, zdecydowanie krótszym niż przy tradycyjnych trybach zamówieniach.

- Elektroniczne przetargi redukują procedury sporządzania dokumentacji. Dzięki specjalnym modułom elektronicznym dokumenty przetargowe są generowane automatycznie.

---

Przetargi - Eurobudowa.pl


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Rozwój bez ryzyka lub zwrot kosztów

Rozwój bez ryzyka. Lub zwrot kosztów

Autorem artykułu jest Sylwester Sacharczuk



Minimum poświęconego czasu i pracy, a liczba klientów stale wzrasta. Jeśli nie będzie efektów - zwrot kosztów. Niemożliwe? A jednak.

Tym rozwiązaniem powinni zainteresować się przedsiębiorcy, którzy szukają nowych kontrahentów, rynków zbytu i źródeł zaopatrzenia - zarówno w Polsce, jak i za granicą. Co ważne - nie muszą angażować do tego swoich pracowników. Wszystkim zajmują się wykwalifikowani specjaliści. Skąd będą wiedzieli, do kogo dotrzeć? Dzięki ogromnej bazie danych, którą posiada największa w Polsce Giełda Biznes Ofert OPENKontakt.com. To właśnie ta giełda wprowadziła na rynek niecodzienne rozwiązanie, o którym mowa - Złoty Pakiet Gwarantowany.

Jak najwięcej klientów

Giełda Biznes Ofert to ogromna platforma wymiany danych. Obecnie znajduje się na niej prawie 9 mln ofert, przede wszystkim z Polski, Niemiec, Rosji i Stanów Zjednoczonych. Jak widać, jest z czego wybierać. Ale jak połapać się w tym gąszczu ofert i w pełni wykorzystać możliwości Giełdy na potrzeby firmy? Nie jest to łatwe - ale w tym pomocny jest właśnie Złoty Pakiet Gwarantowany. Opiera się on na wszelkich usługach Giełdy, ale też korzysta z doświadczenia i umiejętności specjalistów - wszystko po to, aby klient OPENKontakt.com osiągnął jak najkorzystniejsze wyniki.

W Pakiecie chodzi głównie o to, aby zainteresować ofertą klienta jak największą ilość potencjalnych kontrahentów, co powinno przełożyć się także na pozytywne wyniki firmy. W jaki sposób to zrobić? Metod jest wiele. Wszystkim zajmują się wykwalifikowani specjaliści. Umieszczają oni oferty firm na 95 współpracujących portalach, monitorują je, a także kojarzą oferty zamieszczone przez innych użytkowników. Oferty są regularnie odświeżane i sprawdzane pod kątem zainteresowania ze strony ewentualnych kontrahentów. Wszystko po to, aby móc wprowadzać zmiany, które zwiększą pożądany efekt.

Usługa trwa 6 miesięcy - w tym czasie posiadacz Złotego Pakietu ma dostęp do statystyk i wyników badań, a na koniec otrzymuje raport podsumowujący działania i opisujący ich efekty.

Rozwój bez ryzyka

Twórcy Złotego Pakietu obiecują nie tylko wygodę i oszczędność czasu, ale także - a może przede wszystkim - brak ryzyka. Jeśli przez 6 miesięcy działania specjalistów nie skłonią kontrahentów do kontaktu z posiadaczem Pakietu - koszt pakietu zostanie mu zwrócony. Firmy nie ryzykują zatem zbyt wiele, a mogą wiele skorzystać. Obecnie oferta jest jeszcze bardziej korzystna, ponieważ do końca października trwa promocja, w której Złoty Pakiet jest o jedną trzecią tańszy.

Portal OPENKontakt.com, który wprowadził Złoty Pakiet na rynek, rozpoczął działalność 10 lat temu i jest najstarszą w Polsce platformą B2B. Należy do firmy BV Kontakty Międzynarodowe, jednego z liderów polskiego e-biznesu. W portfelu jej usług znajdują się m.in. Biznes-Klasa.pl. (portal społecznościowy), Ibai.pl (szkolenia internetowe dla firm), Szu.pl (system hostingowy) oraz Banner2Businnes (bezpłatny system wymiany bannerów).

Sylwester Sacharczuk

---

dziennikarz


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl