środa, 4 stycznia 2012

7 minut dla aniołów biznesu

7 minut dla aniołów biznesu

Autorem artykułu jest Joanna Wiejak



Za każdym projektem stoją ludzie. Jeśli masz ciekawy, rozwojowy pomysł, który jest szansą na spore zyski i potrafisz go przedstawić w ciekawy sposób, a nie masz pieniędzy na jego realizację, warto wybrać czasami inną drogę.

Jesteś kreatywny, twórczy, masz talent i pomysł na miarę sukcesu w branży internetu lub nowych technologii? Zastanawiasz się jednak, jak znaleźć pieniądze na inwestycje, albo wdrożenie nowego projektu, pomysłu, na rozwój?

Są oczywiście kredyty, pożyczki, programy finansowane z funduszy europejskich, PARP (Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości), EFS (Europejski Fundusz Społeczny). We wszystkich tych przypadkach trzeba mieć dobry biznesplan, zdolność kredytową, czasem własne środki na pokrycie części zobowiązań lub inwestycji. Nie dla wszystkich okażą się one dostępne. Nie wszyscy spełnią kryteria. I nie we wszystkich przypadkach będą dobrym lub rozsądnym rozwiązaniem.

Za każdym projektem stoją ludzie. Jeśli masz ciekawy, rozwojowy pomysł, który jest szansą na spore zyski i potrafisz go przedstawić w ciekawy sposób, a nie masz pieniędzy na jego realizację, warto wybrać czasami inną drogę. Dobrym sposobem jest poszukiwanie różnych projektów i konkursów wspierających młody biznes, start-upy, innowacje technologiczne.

Jednym z realizowanych projektów dla przedsiębiorców i młodych talentów z branży nowych technologii jest konkurs „7 minut”. To konkurs otwarty dla nowych, bądź już istniejących w fazie działającego prototypu technologii lub aplikacji. Projekty mogą pochodzić z różnych segmentów rynku, jak usługi i portale internetowe lub mobilne, innowacje ze świata multimediów, aplikacje i technologie e-commerce, innnowacje z nurtu Web 2.0, integracja świata off-line z on-line np. geolokalizacja, nawigacja, a także można zaprezentować ciekawe i innowacyjne urządzenia elektroniczne.

Nabór do projektu wymaga wcześniejszego zgłoszenia, a 5 projektów, zakwalifikowanych do finału, jest prezentowanych publicznie podczas konferencij TMT.Ventures, która odbywa się w Warszawie. Pomysłodawcy interesujących projektów mają szansę stać się obiektem zainteresowania aniołów biznesu, inwestorów venture capital i seed capital. Mogą pokazać się inwestorom, managerom z branży nowych technologii oraz mediom.

Jeśli więc masz dobry projekt, mocne argumenty, a w dodatku wystarczającą pewność siebie, aby stanąć przed publicznością i w ekspresowym tempie, w ciągu zaledwie kilku minut obronić swój projekt oraz wiesz, dlaczego chcesz wygrać, zbierz się na odwagę i startuj w konkursach dla młodych startupów.

Nagroda to pomoc w procesie doskonalenia projektu, cenne kontakty z przedsiębiorcami i inwestorami oraz szum w blogosferze i mediach, wygenerowany dzięki konkursowi. I jak piszą organizatorzy: „satysfakcja trwająca aż do następnego rana, kiedy trzeba się będzie wziąć do pracy”.

Joanna Wiejak
Redaktor Naczelny
CashFlow&You
http://Cashflowandyou.pl

---

Joanna Wiejak

- Zobacz, jak zostać profesjonalnym inwestorem >>
- Przyjdź i spełnij swoje finansowe marzenia >>


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Ciekawy e-biznes czyli wlasny e-sklep

Ciekawy e-biznes czyli wlasny e-sklep

Autorem artykułu jest Tomasz Zimiński



Posiadam własny sklep internetowy. Jednak tematem nie ma być moj sklep ale mozliwośc utworzenia wlasnego sklepu całkowicie za darmo.
Chociaż nie kazdy wie co to takiego te ebooki czy eprasa jest to coraz bardziej powszechne na polskim rynku. Takie e-wydania niosą ze sobą wiele udogodnień:
- Niższe koszty
- Szybka i czesto bezplatna dostawa
- Łatwe przeglądanie (oraz szybkie i efektywne wyszukiwanie potrzebnych informacji.)
- Niewyczerpalny nakład (gwarantuje stały dostęp, nawet do starszych publikacji)
- Łatwa archiwizacja i dostęp do dużej ilości książek. (Znikają problemy z przechowywaniem i niepotrzebną makulaturą.)
Całkiem dobra perspektywa produktu przyszlosci, zwlaszcza ze teraz nawet telefony komórkowe posiadają funkcje czytania plików PDF, TXT i MP3.

Spytacie pewnie "No dobra niby jak mam zrobic ten darmowy sklep?"
Już odpowiadam. Mianowicie jest cos takiego jak Nextranet. W tym serwisie mozna wygenerować czyli utworzyć wlasny sklep z cyfrowymi publikacjami calkowicie za darmo. Dzieki dobremu przewodnikowi, krok po kroku, zobisz to dosłownie w 5min.

Spytasz pewnie "Sklep bede mial ale gdzie asortyment?".
To nie jest problem bo dzieki serwisowi otrzymujesz:
- Darmowe zaopatrzenie
- Cyfrowy System sprzedaży (czyli e-sklep)
- Wbudowany system płatności (wystarczy wygeneowac umowe, klik i juz mamy kase u siebie)
- Potencjał marki sieciowej (to juz dość znana marka)

Szczerze mowiąc to nowatorska platforma sprzedażowa i doskonałe rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zacząć zarabiać w Internecie, ale brakuje im prostego w obsłudze i nowoczesnego narzędzia, dzięki któremu można stworzyć własny e-biznes bez czasochłonnych i drogich inwestycji.

Przykladem takiego sklepu może być właśnie moj, czyli ebook-zimny.nextore.pl, a jezeli odrazu Cie to przekonuje to załóż już teraz

Dołącz do grupy dyskusyjnej lub napisz na ebook.zimny@gmail.com, a postaram się pomóc podsylając materiały i wlasne doświadczenie.

PAMIĘTAJ: E-Biznes to ciezka praca jak kazda. Przetrwają tylko najwytrwalsi. Tylko oni mogą liczyć na przyzwoite pieniądze dzięki Internetowi. Same chęci to za mało. Mądra i ciężka praca to klucz do sukcesu.
---

Czy znasz już cyfrowe publikacje? Sprawdź, co możesz mieć, bez wychodzenia z domu.
ebook-zimny.nextore.pl - to Twój sklep cyfrowy :)


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Największa giełda biznes ofert za darmo

Największa giełda biznes ofert za darmo

Autorem artykułu jest Sylwester Sacharczuk



Korzystanie z największej w Polsce giełdy biznes ofert stało się całkowicie bezpłatne. Ta zmiana może zrewolucjonizować rynek tych ofert w naszym kraju.

Najstarsza w Polsce giełda biznes ofert prowadzona przez portal OPENKontakt.com powstała w 1999 roku. Obecnie można na niej skorzystać z ponad 7,7 mln ofert. Codziennie pojawia się tu ponad 8 tysięcy nowych ofert. Obecnie w polskim Internecie nie ma portalu, którego użytkownicy zamieszczaliby codziennie nawet porównywalną liczbę ofert biznesowych.

Jednak dotychczas za część usług giełdy trzeba było płacić. Narzędzia najbardziej skuteczne i korzystne dla firm, takie jak Złoty Pakiet Gwarantowany czy Hasło Pełnego Dostępu wymagały niewielkiej opłaty. Teraz to się zmieniło.

- Poszliśmy na rękę naszym stałym użytkownikom, którzy korzystali z tych opcji. Z początkiem tego miesiąca wszystkie nasze usługi stały się całkowicie bezpłatne - mówi Bartłomiej Niewiński, właściciel giełdy OPENKontakt.com. - Oczywiście mogą z tego korzystać także wszyscy nowi użytkownicy. Taki krok robimy jako pierwsi w kraju. Jestem przekonany, że wprowadzenie bezpłatnych usług zrewolucjonizuje rynek biznes ofert w Polsce.

Od początku działania giełda nie zmienia swojego podstawowego celu, którym jest pomoc firmom w poszerzaniu kontaktów biznesowych i rynków zbytu - zarówno w kraju, jak i za granicą. Giełda ma ponad 850 tysięcy zarejestrowanych użytkowników z całego świata. Tylko w ubiegłym roku zamieścili oni łącznie ponad 2,2 mln ofert.

Właścicielem giełdy jest firma BV Kontakty Międzynarodowe, jeden z liderów polskiego e-biznesu. Prowadzi ona takie portale, jak m.in. Biznes-Klasa.pl (serwis społecznościowy), Banner2Businnes (pierwszy bezpłatny system wymiany bannerów), Szu.pl (system hostingowy) czy Ibai.pl (szkolenia internetowe dla firm).

Sylwester Sacharczuk

---

dziennikarz


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

10 efektywnych sposobów na zredukowanie kosztów w Twoim biznesie

10 efektywnych sposobów na zredukowanie kosztów w Twoim biznesie

Autorem artykułu jest Daniel Janik



Każdy kto jest na bieżąco z wiadomościami z kraju i ze świata jest świadomy, iż przeżywamy ostatnio ekonomiczny kryzys. I co do tego nikt nie ma żadnych wątpliwości. Z tego względu powstaje pytanie: Co ja mogę zrobić, aby jak najmniej stracić, a może nawet zyskać..? Przeczytaj artykuł, żeby dowiedzieć się jak...
1. Barter - wymiana
Jeśli posiadasz swoją firmę bądź prowadzisz swój biznes powinieneś spróbować wymiany handlowej towarów i usług z innymi właścicielami biznesów. Transakcje te mogą przybierać różne formy, w zależności od rodzaju biznesu, który prowadzisz. Jest to bardzo dobra opcja szczególnie dla tych, którzy dopiero zaczynają, a mają coś do zaoferowania. Transakcje barterowe są bardzo tanie a zwykle nie wymagają żadnych opłat.

2. Układ / Współpraca
Spróbuj połączyć twój biznes z innymi podobnymi biznesami. Nawiązanie współpracy z innymi graczami (niezależnie czy większymi czy mniejszymi) przyniesie Ci nic innego jak tylko zyski. Pamiętaj, współpraca jest kluczem do sukcesu, nie prymitywna rywalizacja. Jeśli masz produkt, możesz go np. zaoferować dużej liście mailingowej Twojego partnera bądź odwrotnie. Oczywiście możesz również prowadzić transakcje barterowe ze swoimi partnerami biznesowymi.

3. Promocje / masowe wyprzedaże / pakiety
Kupuj produkty w pakietach, zazwyczaj podzielonych na poszczególne kategorie. Pakiety te bardzo często obniżają Twoje koszty do nawet 20% i więcej. Bądź też na bieżąco z ofertą największych graczy w twoim rynku. To pozwoli Ci otrzymać informacje o planowanych promocjach i wyprzedażach. Zostań członkiem klubów czy stowarzyszeń (a zdecydowanie przynajmniej tych darmowych), które oferują znaczne promocje i specjalne przywileje swoim członkom. I pamiętaj, zawsze kupuj tylko rzeczy, które są Ci niezbędne bądź których zawsze Ci brakuje. Nie wydawaj pieniędzy impulsywnie!

4. Darmowe rzeczy
Staraj się zawsze sprawdzić czy ktoś inny nie oferuje tego samego produktu za darmo bądź na dużo korzystniejszych warunkach, oferując np. mnóstwo atrakcyjnych bonusów. W Internecie istnieje mnóstwo stron gdzie możesz znaleźć darmowe (oczywiście legalne) oprogramowanie, grafiki, tła, szablony, ebooki, usługi, itd. Pamiętaj też o sprawdzeniu cen poszczególnych towarów w popularnych porównywarkach internetowych i innych dostępnych Ci źródłach.

5. Wypożyczanie / wynajem
Czy zdarzyło Ci się kupić sprzęt bądź produkt potrzebny Ci tylko na określony, krótki czas? Zamiast tracić pieniądze na drogie tymczasowe wyposażenie mogłeś pożyczyć lub wynająć sprzęt od kogoś, kto używa go na stałe. Tym sposobem Ty zaoszczędzisz na „kasie” a właściciel sprzętu otrzyma dodatkowy „zastrzyk finansowy” i wszyscy będą szczęśliwi.

6. Aukcje
Na aukcjach, zarówno online jak i offline możesz znaleźć niższe ceny na niezbędne do prawidłowego funkcjonowania biznesu zasoby. Nie chce powiedzieć że zawsze, ale zanim zapłacisz cenę detaliczną za dany produkt, spróbuj najpierw bądź przetestuj jakie efekty przyniesie licytacja. Założę się, że będziesz zaskoczony.

7. Planuj i jeszcze raz planuj.
Planuj do przodu. Nie zostawiaj wszystko na ostatnią chwile. A przede wszystkim sporządź sobie dokładną listę zasobów i rzeczy, które będziesz potrzebował w przyszłości. Miej na uwadze sklepy i serwisy, które regularnie prowadzą wyprzedaże i zakup potrzebne produkty w odpowiednim momencie, nawet zanim będziesz tego potrzebował. Dzięki temu nie tylko zaoszczędzisz na gotówce, ale również unikniesz niepotrzebnego stresu.

8. Rzeczy Używane
Jeżeli styl i rodzaj twojego biznesu pozwala Ci na to, kupuj rzeczy używane, szczególnie jeśli chodzi o drugorzędne wyposażenie czy sprzęt. Miejsc, w których możesz je kupić lub nawet czasem dostać za darmo jest wiele. Poszukaj na tablicach ogłoszeń, giełdach, serwisach z używanymi akcesoriami, kiermaszach itp. Dodatkowo możesz znaleźć dużo ogłoszeń w gazetach czy Internecie.

9. Negocjuj
Powinieneś zawsze starać się się wynegocjować tak niską cenę jak to tylko jest możliwe. I to dla każdego, nawet najdrobniejszego zakupu, jakiego dokonujesz w swoim biznesie. Pamiętaj, że spróbować zawsze warto, to nie boli, a zyskać można wiele. Jeśli masz problemy z motywacją, wyobraź sobie, że za każdym razem rozmawiasz z pośrednikiem nieruchomości;)

10. Szukaj i badaj
Bądź dociekliwy i nieustępliwy. Stale szukaj nowych dostawców i nowych, lepszych zasobów. Bądź na bieżąco. Szukaj zasobów o niskich cenach i dobrej jakości. I nie poprzestawaj na kilku, szukaj tak długo jak tylko się da. Pamiętaj, że od jakości twoich badań w znacznym stopniu będzie zależeć przyszłość Twojej firmy.

---

Daniel Janik Twoje Publikacje Cyfrowe


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Nawet mała inwestycja lepsza niż żadna

Nawet mała inwestycja lepsza niż żadna

Autorem artykułu jest Sylwester Sacharczuk



Internet kusi wieloma ofertami bezpłatnymi. Czy firma powinna z nich skorzystać, czy - aby być lepszym od konkurencji - lepiej zainwestować, nawet niewielką sumę?
Internetowa sieć proponuje mnóstwo bezpłatnych możliwości. Można skorzystać m.in. z darmowych programów, narzędzi i baz informacji. Po co firmy stwarzają takie aplikacje, jeśli na tym nie zarabiają? Tak naprawdę jest to dla nich inwestycja - lokują pieniądze na takie projekty, aby zyskać jak najwięcej nowych użytkowników. Potem mogą zaoferować im bardziej atrakcyjne usługi, za które trzeba już zapłacić. Kolejna przyczyna - kiedy strony zdobędą wielu użytkowników i mają dużą liczbę odsłon, skupiają na sobie uwagę reklamodawców i przynoszą dochody z reklam.

Niestety, za bezpłatnymi ofertami rzadko kiedy kryją się usługi i produkty na poziomie. Większość z nich proponuje nieskomplikowane, często najprostsze rozwiązania. Wielu danych, które są potrzebne do projektów czy firmowych działań, próżno szukać w bezpłatnych ofertach.

Za płatnością idzie jakość

Jeśli osoby, a zwłaszcza firmy, chcą otrzymać naprawdę wartościowe narzędzia i bazy informacji, powinny zastanowić się nad skorzystaniem z ofert płatnych - niekoniecznie drogich. Takie opcje oferują wersje na wyższym poziomie, bardziej dopracowane i z większą ilością modułów. Zawsze są one bardziej aktualne od wersji bezpłatnych. Co ważne - korzystanie z nich jest znacznie bezpieczniejsze niż w przypadku aplikacji, które każdy może ściągnąć. I nie zawsze są to opcje kosztowne.

Warto pamiętać, że w przypadku ogłoszeń czy udostępniania baz informacji - jeśli firmy korzystają z ofert płatnych, ich dane są dostępne w pierwszej kolejności. Dotyczy to każdej formy wyszukiwarki - zarówno ogólnych, jak i branżowych. Bywa też tak, że na niektórych stronach dla użytkowników wyświetlane są tylko oferty płatne.

Wszystko zależy od celów firmy

- Wszystko zależy od tego, czy firma chce się rozwijać i jak myśli o swojej przyszłości. Jeśli planuje przebić się ze swoja ofertą, być widoczna i mieć coraz większe obroty, bez inwestycji - choćby małej - się nie obejdzie. Bo nie da się tego osiągnąć korzystając z ofert bezpłatnych. Zasada jest prosta - jeśli chcesz być widoczny, powinieneś poważnie pomyśleć o ofertach płatnych. Na przykład w przypadku Giełdy Biznes Ofert OPENKontakt.com oferty płatne zawsze są wyświetlane w pierwszej kolejności. Mają też widoczne wszystkie dane teleadresowe - mówi Bartłomiej Niewiński, właściciel Giełdy.

Każdy kontrahent, który wejdzie na Giełdę Biznes Ofert i korzysta z jej zasobów, może bez problemów nawiązać kontakt z firmami, które pozostawiły ofertę płatną. Dzięki temu łatwo poszerza grono partnerów biznesowych. Warto zauważyć, że w przypadku ofert bezpłatnych nie byłoby to możliwe.

Oferty płatne na wielu portalach są dodatkowo tłumaczone na różne wersje językowe - w przypadku portalu OPENKontakt.com są to wersje angielska, niemiecka i rosyjska. To znacznie ułatwia dotarcie ze swoją ofertą do partnerów biznesowych w innych krajach. Ciekawą tanią opcją są też hasła pełnego dostępu.

Wybierają dane pełne czy ukryte?

Nie raz byłeś w sytuacji, kiedy szukałeś interesujących cię ofert - i miałeś do wyboru oferty z pełnymi danymi oraz takie, do których kontakt był utrudniony. Które wybierałeś częściej? Pewnie - tak jak większość osób w takiej sytuacji - te, które są bardziej dostępne. Wniosek? Jeśli oferta firmy ma ukryte dane teleadresowe, kontrahenci nie skorzystają z niej i szybciej skontaktują się z jej konkurencją.

- Przecież nie ma sensu utrudniać dostępu do swoich ofert osobom, które są nimi naprawdę zainteresowane. Badania przeprowadzone przez nasz portal pokazują, że oferty płatne cieszą się ponad 10-krotnie większym zainteresowaniem od tych, które nie mają widocznych danych. Jak widać, różnica jest ogromna. To na pewno przekłada się także na skuteczność tych ofert - mówi Bartłomiej Niewiński.

Jeśli tak wiele można otrzymać w opcji płatnej - warto zastanowić się nad tym, czy w nią nie zainwestować. Wielu przedsiębiorców, którzy poważnie myślą o wykorzystaniu Internetu do pozyskiwania nowych kontrahentów, o dynamicznym rozwoju, nie ma wątpliwości - aby zaistnieć i być zauważalnym na rynku, warto zainwestować, nawet niewielką sumę. Inaczej jest się tylko jedną w gąszczu podobnych firm i ofert.

Sylwester Sacharczuk

SKŁONNI PŁACIĆ

Również badania przeprowadzone za granicą pokazują, że internauci są skłonni płacić niewielką sumę, aby móc korzystać z internetowych ofert. Chodzi też o korzystanie z popularnych serwisów. Aby np. korzystać z wyszukiwarki Google, ponad połowa z badanych 5 tysięcy internautów jest gotowa zapłacić co miesiąc 2 dolary lub ich równowartość. Dla wielu z nich nie byłaby problemem drobna opłata za korzystanie z YouTube, Yahoo lub Wikipedii.
---

dziennikarz


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl