sobota, 23 lutego 2013

Zwykła strona www już nie wystarczy...

Zwykła strona www już nie wystarczy...

Autorem artykułu jest Jacek Pietrasiuk


Załóżmy, że prowadzisz sklep internetowy lub inną stronę nastawioną na sprzedaż. Aby sprowadzić wartościowy ruch na swoją stronę odpaliłeś kampanię linków sponsorowanych Google AdWords. Załóżmy, że za jedno kliknięcie w Twoją reklamę płacisz 1 zł.

Załóżmy też, że konwersja na Twojej stronie internetowej to 1% czyli na 100 osób, które wejdą na stronę jedna dokonuje zakupu. Co to oznacza ? Przede wszystkim to, że pozostałe 99% nic nie kupiło. Odwiedzili Twoją stronę, zapłaciłeś za to i większość z nich już nigdy nie powróci.

Idźmy dalej, jeśli kwota przeciętnego zakupu na Twojej stronie to 100 zł a przeciętna marża to 30% oznacza to, że przeciętnie z jednego klienta masz 30 zł. Aby jednak dokonać jednej sprzedaży musisz wydać 100 zł (100 kliknięć po 1 zł). Tym sposobem na każdej transakcji jesteś 70 zł stratny.

A teraz czas na dobre wiadomości. Możesz w prosty sposób zwiększyć konwersję i spowodować, że więcej osób dokona zakupu (nawet jeśli nie teraz to w przyszłości).

Tym sposobem jest pozyskanie jak największej ilości adresów mailowych od osób, które odwiedziły Twoją stronę. W tym celu powinieneś stworzyć tzw. stronę Squeeze Page.

Jedynym celem takiej strony jest przekonanie odwiedzającego, aby pozostawił nam swój adres e-mail. Odwiedzający ma tylko dwie możliwości albo pozostawi nam swój e-mail albo opuści stronę. Co ciekawe konwersja na stronach Squeeze Page, czyli skuteczność w pozyskiwaniu adresów e-mail wynosi zwykle 20-60% i zależy między innymi od treści nagłówka, wartości bonusu czy tematyki strony.

Aby zwiększyć konwersję na swojej stronie Squeeze Page powinieneś oferować przynętę za zapisanie się na Twoją listę adresową. Taką przynętą może być nagranie video, plik audio, raport PDF, poradnik lub po prostu obietnica otrzymania wartościowych informacji w formie biuletynu czy kursu.

Dlaczego strony Squeeze Page są tak skuteczne ?

Ponieważ nie zawsze osoba, która odwiedza Twoją stronę jest gotowa do tego, aby od razu dokonać zakupu. Znacznie większa jest natomiast szansa, że zechce kupić coś w przyszłości. Jeśli masz e-mail takiej osoby to szansa sprzedaży w przyszłości się zwiększa.

Cechą charakterystyczną strony typu Squeeze Page jest to, że dostęp do treści odwiedzający uzyskuje dopiero po podaniu adresu e-mail. Istnieje też odmiana tych stron, gdzie odwiedzający najpierw uzyskuje dostęp do części treści np. fragmentu video a po podaniu adresu e-mail uzyskuje dostęp do całości treści.

Poza stroną Squeeze Page, będziesz potrzebował zintegrowanego z nią wielokrotnego autorespondera, który będzie zbierał adresy e-mail i m.in. automatycznie przesyłał obiecany materiał.

Oto elementy, z których powinna się składać każda strona Squeeze Page:

- Rozbudowany perswazyjny nagłówek, zwykle 1-2 zdania

- Informacja o bonusie (obietnica otrzymania go, po zapisaniu się na listę)

- Formularz zapisu na listę (zawierający zwykle imię i e-mail lub sam e-mail)

- Wezwanie do działania

- Link do Polityki Prywatności (świadczy o wiarygodności)

Ponadto Twój Squezee Page może mieć również Post Scriptum. Jeśli chodzi o grafikę to warto przetestować skuteczność strony z grafiką i bez. Może się okazać, że strona bez grafiki będzie skuteczniejsza niż ta z grafiką. Formularz zapisu na listę adresową powinien znajdować się w zasięgu wzroku, tak aby nie trzeba było przewijać strony aby go zobaczyć.

---

Autor: Jacek Pietrasiuk właściciel StrategieWzrostu.pl. Więcej artykułów na jacekpietrasiuk.pl.

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Jak budować listę kontaktów - cz. 1

Jak budować listę kontaktów - cz. 1

Autorem artykułu jest Paweł Grzech


Wartościowe informacje powodują, że Twoi subskrybenci są zachwyceni. Zapewne wiesz co to oznacza – coraz większą liczbę zadowolonych osób, które polecają innym Twój Newsletter.

1. Oferuj odpowiednie informacje.

Wartościowe informacje powodują, że Twoi subskrybenci są zachwyceni. Zapewne wiesz co to oznaczacoraz większą liczbę zadowolonych osób, które polecają innym Twój Newsletter.

Niestety dużo osób popełnia podstawowy błąd. Piszą o rzeczach, które tak naprawdę nie interesują ich czytelników. Piszą bez namysłu. Bez przygotowania i zbadania rynku – Ale Ty nigdy tak nie rób.

To był pierwszy błąd. Teraz zobacz kolejny:

Jako bloger zdecydowałeś się na konkretnie zdefiniowaną niszę – to akurat jest dobra decyzja – ale niestety w Newsletterze oferujesz informacje, które tak do końca nie zgadzają się z tą tematyką – a to już jest błąd.

Jeśli piszesz na Blogu i Newsletterze o zbieraniu znaczków pocztowych, to nie ma sensu nagle puścić informacje o kolekcjonowaniu starych monet. W taki sposób pokażesz, że publikujesz w Newsletterze bez namysłu – pierwsze lepsze co przyjdzie Ci do głowy.

Jeśli nie wiesz co interesuje Twoich subskrybentów, to poproś o pomoc.

Zadaj im pytanie, czego chcą się dowiedzieć, jaki temat jako następny najbardziej ich interesuje. Albo zapisz się na kilka podobnych tematycznie Newsletterów i zobacz, jakie tematy są tam poruszane.

2. Więcej formularzy do zapisania się na Newsletter

To jest tak naprawdę bardzo proste, ale mało osób to robi. Jeśli masz na Blogu np. 1000 artykułów, to powinieneś mieć 1000 formularzy do zapisania się na Twój Newsletter.

Masz bardzo dużo miejsca na bloga, aby zainstalować formularz do autorespondera. Możesz go umieścić na pasku bocznym, na początku lub na końcu artykułów. Jeśli artykuły będą wartościowe, to i dużo osób będzie się zapisywać.

3. Proces transakcji

Na wielu blogach budowanie listy subskrybentów nie funkcjonuje tak jak należy. Pytanie, dlaczego? Dużo blogerów myśli, że ludzie zapiszą się na ich listy kontaktów, tylko dlatego, aby dostać ich Newsletter. A nie z powodu bonusów, których ja na przykład używam, jako dodatkową motywację do pozostawienia mi adresu e-mail. W taki sposób zachodzi proces transakcji, który jest Ci potrzebny (szczególnie jeśli jesteś mało znany).

Jako bonusy mogą Ci służyć cudze produkty oraz Twoje własne. Jeśli stworzysz jakiś produkt, to będzie to świetna i dodatkowa reklama dla Twojego Newslettera.

Własny produkt możesz stworzyć nawet w 15 minut i rozdawać go za darmo w Newsletterze. Jeśli piszesz już od jakiegoś czasu bloga, to wystarczy wziąć kilka artykułów, trochę je przerobić i zapisać w pliku pdf (albo nagrać wideo).

Koniec części pierwszej…

--

Pozdrawiam,
Paweł Grzech

P.S. Kliknij tutaj i zobacz jak szybko i skutecznie zbudować własną listę kontaktów >>

--- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Jak sprzedawać na Autoresponderze?

Jak sprzedawać na Autoresponderze?

Autorem artykułu jest Paweł Grzech


Autoresponder możesz wykorzystać na wiele różnych sposobów. Oto kilka przykładów: To może być pojedyncza wiadomość, odpowiedź na jakiś komentarz lub wiadomości „follow-up”.

Ale załóżmy, że Twoim celem jest sprzedaż e booka np. pt. „Będę Pisarzem

1. Na początku umieść darmowy fragment swojego e-booka na odpowiedniej stronie. Klient po ściągnięciu tego fragmentu powinien od razu otrzymać wiadomość z podziękowaniem.

2. Druga wiadomość może brzmieć następująco: „Mam nadzieję, że mój mini raport okazał się dla Ciebie bardzo pomocny. Więcej informacji o podstawowej wersji e-booka znajdziesz na stronie xyz. Pokażę Ci dokładnie i krok po kroku wszystkie techniki, które również ja wykorzystuję podczas pisania moich e-booków. Dzięki tej wiedzy bez problemu stworzysz swojego pierwszego e-booka i umieścisz go w sieci.”

3. Następnie w kolejnych wiadomościach opisuj jedną szczególną cechę swojego produktu.

Teraz podam Ci przykładową formułę, którą możesz wykorzystać jako bazę do swoich kampanii:

Wiadomość nr.1

& Na początku postaraj się wyjaśnić, dlaczego napisałeś tą wiadomość i umieść link do pełnej wersji swojego produktu np. w stopce e maila.

Wiadomość nr. 2

& Zapytaj swojego klienta, czy informacje zawarte w darmowej wersji e-booka były pomocne. Podaj kilka dodatkowych szczegółów i zaoferuj kolejny darmowy produkt.

Wiadomość nr. 3

& Teraz wymień kilka zalet swojego e-booka i w końcu przejdź do korzyści, jakie wynikają z posiadania tego produktu.

W pierwszym zdaniu postaraj się przybliżyć kilka właściwości np. „e-book: Będę Pisarzem – jest kompletną instrukcją obsługi, gdzie krok po kroku pokaże Ci jak ja sam piszę moje teksty. Od samego początku, czyli od planowania po produkcje i dystrybucje.”

Następnie przejdź do korzyści, które wynikają z posiadania Twojego produktu:

& W taki właśnie sposób stworzysz szybko, profesjonalnie i niskim nakładem kosztów swojego pierwszego e-booka

& Spełnisz wreszcie swoje marzenia o internetowym biznesie

& Zbudujesz sobie mocną i profesjonalną markę eksperta

& Zdobędziesz więcej klientów dla swojego obecnego biznesu

& Krótko mówiąc, stworzysz dodatkowe źródło dochodów

W tym przykładzie omawiasz na początku właściwości produktu, a później korzyści związane z jego kupnem, czyli dodatkowy dochód. Właściwości opisuj zawsze dokładnie, a w korzyści zapakuj dawkę emocji.

Wiadomość nr. 4

& Teraz przechodzimy do omówienia kilku powodów, dlaczego akurat Twój potencjalny klient może Ci ufać. Podaj kilka przykładów swoich kompetencji, np. opowiedz swoją historię- jak zaczynałeś, co osiągnąłeś itd., itd.

Wiadomość nr. 5

& W tej wiadomości opublikuj wszystkie lub kilka wybranych komentarzy dotyczących Twojego produktu. Nic nie działa tak pozytywnie, jak historia zadowolonego klienta. Ale jeśli nie masz jeszcze żadnych komentarzy, to daj na przykład swój produkt kilku znajomym w zamian za wystawienie opinii.

Wiadomość nr. 6

& Teraz możesz się trochę pochwalić. Naszkicuj najlepszymi i zapierającymi dech w piersiach cechami swojej oferty, taki obraz przed klientem, który zmiecie produkty konkurencji z powierzchni ziemi.

Na przykład:

Ostrzeżenie: Zanim podejmiesz decyzję i postanowisz wydać pierwszą złotówkę, przekonaj się czy ten e-book spełnia wszystkie Twoje kryteria:

& Czy autor ma już jakieś doświadczenie w pisaniu, wydawaniu i sprzedaży e-booków?

& Ile jego e-booków jest dostępnych na rynku?

& Czy oferuje gratisowe e-booki aby klient mógł przekonać się o ich jakości?

& Czy ma już jakieś pozytywne opinie?

& Czy zapewni Ci darmowe wsparcie po sprzedażowe?

& Czy dostaniesz darmowe bonusy, które dodatkowo podnoszą wartość kupowanego produktu?

Postaraj się wymienić jak najwięcej pozytywnych cech , które oczywiście musisz spełniać.

Wiadomość nr. 7

& Na koniec dokonaj podsumowania wszystkich argumentów i możesz dodatkowo zaoferować jeszcze jeden bonus.

Pamiętaj aby w każdej wiadomości umieścić link, który prowadzi do strony sprzedażowej, np. w stopce.

Przykład:

Ps. Nie masz ochoty dłużej czekać? Chcesz od razu wystartować? Żaden problem, wystarczy tylko jedno kliknięcie…

Poznałeś już wszystkie przykładowe wiadomości. Oczywiście takich listów może być więcej lub mniej, to zależy od Twojego zapotrzebowania.

Teraz bierz się do pracy i stwórz swoją pierwszą kampanię e mail!


Jeśli chcesz się dowiedzieć: Jak w ciągu kilkudziesięciu sekund rozwiązać 4 największe problemy e-mail marketingu, to koniecznie kliknij w ten link: Łatwy e-Mail Marketing

---

Paweł Grzech

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Sposoby na budowanie dochodu pasywnego

Sposoby na budowanie dochodu pasywnego

Autorem artykułu jest Robert Chwedczuk


Nigdy nie było więcej możliwości na uzyskanie dochodu pasywnego niż obecnie. Dzięki rozwojowi Internetu, dochód pasywny przestał być snem a stał się marzeniem możliwym do zrealizowania.

Dochód pasywny w najprostszy sposób może być rozumiany jako taki dochód, który uzyskujemy nawet gdy nie zajmujemy się nim. W przeszłości taki stan oznaczał, że posiadało i wynajmowało się nieruchomości bądź było się cichym udziałowcem w jakimś biznesie.

Innym sposobem a osiągnięcie dochodu pasywnego stała się sprzedaż bezpośrednia. Ludzie zaczynali sprzedawać produkty takich firm jak Avon czy Amway a później rekrutowali kolejnych sprzedawców, którzy częściowo zarabiali dla nich. Mając wielu takich poleconych „pod” sobą mogli mówić o dochodzie pasywnym, gdyż w zamian za wciągnięcie ludzi do biznesu otrzymywali oni pewien procent ich zarobków. Pozwalało im to po pewnym czasie zaprzestania sprzedaży i życia wyłącznie z prowizji.

Wraz z nadejściem Internetu możliwości osiągania dochodu pasywnego stały się znacznie rozleglejsze i łatwiejsze w osiągnięciu.

Obecnie ludzie mogą pisać artykuły czy ebooki, które raz opublikowane będą generować dochód przez lata. Mogą również sprzedać prawa autorskie a później tylko zarabiać na prowizjach z programu partnerskiego. Jeżeli lubisz pisać i świetnie się w tym czujesz, zgłoś się do jednej z firm zajmujących się sprzedażą ebooków z ofertą publikacji twojej treści. Jeżeli uznają, że twoja praca jest warta uwagi zgodzą się na publikację pod swoim patronatem, a ty będziesz otrzymywał część pieniędzy ze sprzedaży.

Wiele osób wykorzystuje możliwości Internetu aby budować zarabiające strony internetowe. Dwie główne metody na zarabianie w ten sposób to budowanie stron pod reklamy oraz pod programy partnerskie. Jeżeli naszą pracę wykonaliśmy należycie, to po pewnym czasie strony te nie wymagają już wkładania prawie żadnego wysiłku w dalsze ich funkcjonowanie a dalej dla nas zarabiają. Oczywiście osiągnięcie takiego stanu wymaga sporo pracy a ludzie, którym się to udaje posiadają sporą wiedzę z tego zakresu i zarabianie w internecie wydaje im się to proste. Pamiętaj, że i ty możesz spróbować. Ważne, aby dążyć do optymalizacji strony względem odwiedzających a nie upychać reklamy ile się da.

Osoby, które odnoszą sukcesy na polu budowy zarabiających strony śledzą trendy w marketingu aby upewnić się, że dokonane zmiany były słuszne a treść i wygląd ich stron jest zawsze aktualny. Dzięki takim zabiegom możliwość osiągania dochodu pasywnego staje się łatwiejsza i praktycznie nieograniczona.

Każdy, kto znajdzie swój sposób na dochód pasywny stara się go później powielać, aby zwielokrotnić poziom zarobków. Zacznij szukać swojego sposobu już teraz.

---

Robert Chwedczuk - Zacząć Zarabiać Blog

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Czym są strony niszowe

Czym są strony niszowe

Autorem artykułu jest Robert Chwedczuk


Strony niszowe (mini strony) są to zazwyczaj zwykłe strony internetowe, skupiające się jednak tematycznie na jednej dziedzinie czy wybranym produkcie. Jeżeli chcesz budować strony, które będą dla ciebie zarabiać to takie mini strony są właśnie tym, od czego powinieneś zacząć.

Większość witryn tworzonych jest pod jedną tematykę i jest ich zdecydowanie więcej niż ogólno tematycznych. Łatwiej można to zobrazować na przykładzie: strona internetowa z prezentami charakteryzuje się bardzo szerokim zakresem, jednak strona internetowa z prezentami za mniej niż 10zł to już jest strona niszowa.

Główne zalety stron niszowych

Mini strony przynoszą korzyści zarówno ich właścicielom jak i odwiedzającym. Jeżeli jesteś właścicielem, to strona niszowa pozwoli ci ograniczyć konkurencję na większym rynku, jak również pomoże ci wybić się w wyszukiwarkach pod konkretną, promowaną przez ciebie tematykę.

Klienci zazwyczaj wiedzą dokładnie czego potrzebują i są zdolni przekopać się przez setki stron w poszukiwaniu informacji. Przez samo prowadzenie strony niszowej w łatwiejszy sposób jesteś w stanie dotrzeć do takiego klienta i zatrzymać go na swojej mini stronie na dłużej dzięki temu, że oferujesz mu dokładnie to, czego szukał.

Czasami zdarza się, że autorom przychodzi zmierzyć się ze znacznie większą liczbą odwiedzających niż się tego spodziewali. Wskazane jest, aby rozpocząć od czegoś małego i rozwijać to w miarę upływu czasu.

Jak znaleźć niszę

Gdy wybierasz dla siebie niszę, proces wyszukiwania jest kluczowy. Właściwie przeprowadzony proces wybierania słów kluczowych jest jednym z najważniejszych etapów. Gdy już wybierzesz słowo kluczowe (niszę) to nie idź dalej, zanim nie będziesz pewien, że:

- jest możliwa do zdominowania

- jest zapotrzebowanie na daną tematykę

- potrafisz zarobić na takiej stronie

Przeanalizuj swoją konkurencję, siłę ich stron internetowych, sprawdź ile linków prowadzi do tamtych stron i oceń, czy jesteś w stanie zbudować ich więcej. Jeżeli tak to nie czekaj tylko zacznij budować swoją pierwszą mini stronę, liczy się każdy dzień.

---

Robert Chwedczuk - Zacząć Zarabiać Blog

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl