niedziela, 8 lutego 2015

Zanim poznasz narzędzia internetowe…

Zanim poznasz narzędzia internetowe…


Autor: Radosław Olszewski


Dowiedz się, jakie kroki powinieneś poczynić, zanim poznasz narzędzia internetowe i zaczniesz zarabiać pieniądze przez Internet. Poznaj etap zerowy w e-biznesie.


To, o czym teraz napiszę, nazywam etapem zerowym w e-biznesie. Zanim poznasz narzędzia internetowe, powinieneś przejść przez ten etap. Pierwszą rzeczą, aby w ogóle rozpocząć działalność zarobkową przez Internet, jest zmiana myślenia oraz zastosowanie pewnych norm postępowania. Co dokładnie składa się moim zdaniem na ten etap, przeczytasz w poniższej treści tego artykułu.

1. Wynagrodzenie dostajesz za efekty, nie za czas Twojej pracy

Oznacza to, że jesteś wynagradzany za efekty swojej pracy, nie za czas, który spędzisz przy komputerze. Do lamusa trzeba tu wrzucić powiedzenie „czy się stoi, czy się leży…”. Piszę o tym, Drogi Czytelniku, aby uświadomić Ci, że biznes prowadzony przez Internet znacznie różni się od pracy na etacie. Przygotuj się na inwestycje w postaci czasu i pieniędzy. Nikt po tygodniu pracy nie staje się milionerem. Musisz uzbroić się w cierpliwość, ponieważ gratyfikacja za Twój wkład włożony w biznes zostaje odroczona w czasie.

2. Drogą do sukcesu są Twoje porażki

Droga do naszego celu nie jest usłana różami. Możesz uczestniczyć w wielu szkoleniach, przeczytać kilkadziesiąt książek, a i tak nie przejdziesz z punktu A do B bez żadnych potknięć. Najważniejsze jest, Drogi Czytelniku, abyś ze swoich popełnionych błędów wyciągał należyte wnioski i brnął do przodu. To, co mnie osobiście motywuje do działania mimo wielu porażek, to moje marzenia, które popychają mnie cały czas do przodu.

3. Pieniądze szczęścia nie dają

Mówią to Ci, którzy ich nie mają. Nie chodzi Tu o chciwą chęć ich posiadania. Pieniądze są tylko narzędziem do spełnienia marzeń. Posiadając pieniądze, nie musisz martwić się, czy starczy Ci do pierwszego. Dzięki temu masz również lepsze samopoczucie. Pamiętaj tylko o jednym, abyś nie stał się kolekcjonerem pieniędzy.

4. Buduj zespół

Osoby działające w e-biznesie podzieliłbym na dwie grupy: budujące zespół oraz „linkowaczy”. „Linkowacze” to osoby, które zapisują się do wszystkich firm marketingu wielopoziomowego, programów partnerskich, jakie pojawiają się na rynku. Zarzucają linkami firm, z którymi współpracują, portale społecznościowe oraz fora tematyczne. Niektórzy z nich próbują w jakiś sposób budować zespół, jednak jest to utrudnione, jeżeli ma się kilkanaście firm w swoim portfelu. W ich biznesie zaczyna robić się wielki chaos i zaczynają tracić nad nim kontrolę. Druga grupa ludzi działających w sieci to osoby budujące zespół. Firma, z którą współpracują, jest tylko narzędziem w ich biznesie. Budują zespół współpracowników, których uczą, jak budować swoje zespoły. Zespół ludzi, z którymi współpracują, jest najważniejszym fundamentem ich e-biznesu. W sytuacji, gdy firma, dzięki której zarabiają pieniądze, upada, razem z zespołem szukają nowej. W ich działaniu nie ma chaosu jak w przypadku „linkowaczy”.

5. Dywersyfikacja ryzyka

Pamiętaj, Drogi Czytelniku, że nic nie trwa wiecznie. Nie możesz opierać swojej działalności w Internecie o współpracę z jedną firmą. Nie znaczy to, że masz być „linkowaczem” i wchodzić we wszystko, co pojawi się na rynku. Jeżeli masz już zbudowany zespół w jednej z firm, podejmujesz współpracę z następną.

6. Panuj nad swoimi emocjami

Podejmując współpracę z daną firmą, Twój wkład inwestycyjny nie powinien obciążać Twojego budżetu domowego. Pamiętaj o złotej zasadzie, inwestuj tylko tyle, ile możesz stracić. W żadnym wypadku nie bierz kredytu, aby podejmować współprace z daną firmą. Możesz niemile się zaskoczyć, kiedy Twojej cudownej firmie powinie się noga, a Ty zostaniesz ze swoim kredytem. Moim zdaniem w życiu pewne są tylko dwie rzeczy, śmierć i podatki.

Podsumowując artykuł, najważniejszą rzeczą jest budowanie zespołu oraz panowanie nad swoimi emocjami. Jeżeli masz jakieś sugestie co do tego artykułu, zapraszam do komentowania.


Radosław Olszewski http://zarabianie2.radoslawolszewski.pl/PC.html

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jaki pracownik w biznesie internetowym nie potrzebuje urlopu?

Jaki pracownik w biznesie internetowym nie potrzebuje urlopu?


Autor: Radosław Olszewski


Wielokrotny autoresponder to narzędzie, dzięki któremu nawiążesz stały kontakt z Twoim subskrybentami, którzy mogą stać się Twoimi przyszłymi klientami, bądź partnerami biznesowymi


Pracownik, który w biznesie internetowym nie potrzebuję urlopu to wielokrotny autoresponder. Aplikacja ta 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku będzie sprzedawać Twoje produkty, rozsyłać oferty, e-zin, biuletyn, kurs e-mailowy. Wyraz ten pochodzi z języka angielskiego. Stanowi połączenie wyrazów auto i responder, tłumacząc na język polski "automatyczny odpowiadacz".

Jest to oprogramowanie, które stanowi jedno z podstawowych narzędzi w każdym biznesie internetowym. To w uproszczeniu automat do przesyłania informacji subskrybentom, czyli osobom, które zapisały się na Twoją listę adresową (listę mailingową). Lista adresowa stanowi zbiór adresów e-mail osób, które są zainteresowane prowadzoną przez Ciebie działalnością. Jest ona nazywana często złotem internetu, ponieważ stanowi źródło Twoich potencjalnych klientów.

Wielokrotny autoresponder możemy nazwać automatyczną sekretarką w naszym biznesie online. Dzięki temu narzędziu możemy między innymi:

- przechowywać listę adresów e-mail naszych subskrybentów,

- tworzyć kolejkę wiadomości e-mail, tak zwany follow-up. Raz utworzone wiadomości w naszym autoresponderze są wysyłane do naszych subskrybentów automatycznie po zapisie na naszą listę adresową,

- przygotować raporty, statystyki dotyczące naszych list adresowych (np. otwieralność naszych e-maili, klikalność w linki umieszczone w wiadomościach e-mail),

- wysyłać mailing, czyli pojedyncze wiadomości, w których oferujemy nasz produkt, zapraszamy na webinar.

Co muszę zrobić, aby pozyskać subskrybentów na listę adresową?

Powinieneś stworzyć stronę przechwytującą, o której więcej napiszę w kolejnym artykule. Na stronie przechwytującej dochodzi do zawarcia transakcji pomiędzy Tobą, a Twoim przyszłym subskrybentem. Jest on skłonny podać Ci swój adres e-mail, jeżeli w zamian zaoferujesz mu coś wartościowego., np. kurs e-mailowy. W ten sposób masz możliwość pozyskania nowych klientów, bądź partnerów biznesowych

Jaki element pozwala na zwiększenie ilości Twoich subskrybentów?

To system co-reg. To dzięki niemu pozyskujemy dodatkowe adresy e-mail na naszą listę. Wygląda to następująco. Internauta zapisuję się na listę adresową danej osoby. Następnie po potwierdzeniu zapisu wyświetla mu się dodatkowa lista z możliwością zapisania się na inną listę adresową o tematyce powiązanej z wcześniejszym zapisem.

Do najbardziej popularnych wielokrotnych autoresponderów w Polsce, które możesz wykorzystać w Twoim e-biznesie należy Benefiter, Freebot, ImpleBot, Netmailer, Getresponse

Podsumowując ten artykuł, wielokrotny autoresponder to przede wszystkim narzędzie, które zapewni Ci stały kontakt z subskrybentami, którzy mogą stać się Twoimi klientami, bądź partnerami biznesowymi. Poprzez e-mail marketing budujesz również wizerunek eksperta w danej branży.


Radosław Olszewski http://zarabianie2.radoslawolszewski.pl/PC.html

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Do czego jest Ci potrzebna strona przechwytująca w biznesie online?

Do czego jest Ci potrzebna strona przechwytująca w biznesie online?


Autor: Radosław Olszewski


Strona przechwytująca to narzędzie, dzięki któremu pozyskasz adresy e-mail Twoich przyszłych współpracowników, bądź klientów.


Strona przechwytująca, nazywana również squeeze page to jedno z podstawowych narzędzi, które powinna wykorzystywać każda osoba chcąca budować swój biznes online. To prosta strona, która przechwytuje adresy e-mail naszych przyszłych współpracowników, bądź klientów. Na takiej stronie www można wykonać tylko dwie akcje:

- Podać swój adres e-mail

- Opuścić stronę

Wiadomo, że każdy biznes tradycyjny czy online opiera się na współpracy z pewną grupą ludzi. Strona squeeze page działa jak sito przesiewając ludzi zainteresowanych Twoją ofertą od tych, którzy znaleźli się na Twojej stronie przypadkowo. Stronę przechwytującą można wykorzystać na kilka sposobów:

- zapis na biuletyn,

- zapis na darmowy kurs e-mailowy,

- zapis w celu pobrania darmowego raportu lub ebooka.

W czasie tak dużej konkurencji pozyskanie klienta czy partnera do biznesu MLM wydaję się nietuzinkową sprawą. Jak już wspomniałem we wcześniejszym wpisie o wielokrotnym autoresponderze poprzez stronę przechwytującą zawieramy z daną osobą transakcje. Osoba, która udostępnia swój adres e-mail, oczekuje od nas wartości (np. kurs, aplikacja internetowa, ebook), którą otrzyma od nas po wypełnieniu formularza zapisu.

Budowanie bazy adresów e-mail to złoto internetu. Powinniśmy ją pielęgnować, czyli udostępniać wartościowe materiały w postaci raportów, video, artykułów. W ten sposób budujemy opinię eksperta i zaufanie. Klient, który nas lubi, zna i ufa szybciej kupi jakikolwiek produkt niż w przypadku bezpośredniego wejścia na stronę sprzedażową, gdzie nic nie wie o sprzedającym.

Podsumowując, squeeze page jest narzędziem, dzięki któremu pozyskujemy adresy e-mail i budujemy relację z naszymi przyszłymi partnerami biznesowymi, bądź klientami.


Radosław Olszewski http://zarabianie2.radoslawolszewski.pl/PC.html

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Po co Ci hosting i domena?

Po co Ci hosting i domena?


Autor: Radosław Olszewski


Poznaj podstawowe narzędzia niezbędne do prowadzenia biznesu przez Internet, jakimi są hosting i domena. Dowiedz się do czego możesz wykorzystać usługi hostingowe w Twoim e-biznesie.


Hosting i domena to podstawowe zagadnienia internetowe, które musisz znać, aby prowadzić biznes w sieci. Jeżeli prowadzisz jakąkolwiek działalność gospodarczą, potrzebujesz biura, magazynu lub innego budynku niezbędnego do prowadzenia Twojej firmy. Inaczej mówiąc potrzebujesz przestrzeni, gdzie będą prowadzone Twoje interesy. Hosting jest właśnie wirtualną przestrzenią niezbędną do prowadzenia e-biznesu.

Stawiasz na nim strony internetowe, blogi, umieszczasz filmy i zdjęcia. Jest to jeden z filarów, na którym budujesz swój biznes internetowy. Jeżeli myślisz o działalności na dużą skale będziesz potrzebować serwera dedykowanego. Zwykle zaczynając swoją przygodę z e-biznesem nie potrzebujesz całego serwera, wystarczy Ci tylko jego część, czyli hosting.

Podsumowując, jeżeli zamierzasz prowadzić jakiś biznes, potrzebujesz przestrzeni, powierzchni, na której powstaną Twoje biurowce i magazyny. Serwer czy hosting jest właśnie e-przestrzenią, na której stawiasz swoje strony, blogi, których poszukują internauci.

Czym jest domena internetowa?

Każdy budynek w tak zwanym biznesie w realu posiada swój adres. Tak samo jest ze stroną czy blogiem, które powstały na hostingu. Domena to twój adres w sieci, np. http:// piotrkowalski.pl . Domena jest również Twoją wizytówką, na której budujesz markę w internecie. Może być ona również nazwą Twojej firmy.

W kolejnych artykułach napiszę więcej na temat domen oraz hostingu. Dowiesz się między innymi o tym, jak wybrać dla siebie odpowiedni hosting.


Radosław Olszewski http://zarabianie2.radoslawolszewski.pl/PC.html

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

4 elementy skutecznej strony przechwytującej

4 elementy skutecznej strony przechwytującej


Autor: Radosław Olszewski


Poznaj elementy strony przechwytującej, które mogą mieć wpływ na pozyskania nowych osób na Twoją listę adresową. Przetestuj omówione elementy w artykule i stwórz optymalną stronę przechwytującą.


Po przeczytaniu poprzedniego artykułu wiesz już zapewne jak ważnym narzędziem jest strona przechwytująca, jeżeli chodzi o prowadzenie biznesu przez internet. W dzisiejszym artykule zapoznasz się z 4 elementami skutecznej strony przechwytującej.

1. Nagłówek

Powinien przyciągać i powodować chęć uzyskania większej ilości informacji. Można również umieścić tekst przed nagłówkiem, który jest wprowadzeniem w dany temat. W nagłówku warto zamieścić korzyści, jakie klient osiągnie po zapisaniu się na nasz formularz poparte konkretnymi liczbami. Przykładowe nagłówki:

- "Jak schudnąć 10 kg w dwa miesiące",

- "3 proste kroki do tworzenia skutecznych ofert sprzedażowych",

- "Zarabiaj do 2% dziennie od zainwestowanego kapitału",

- "Jeden prosty trik, który zwiększy Twoją sprzedaż",

- "Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi".

2. Powody zapisu na listę adresową

Powody zapisu związane są z korzyściami, jakie otrzyma internauta po zapisaniu się na Twoją listę adresową. Przykładowe lista korzyści:

- "W naszym zespole marketingowym zostaniesz objęty dwuletnią opieką, dzięki temu zaoszczędzisz czas na poszukiwanie nowych informacji",

- "Nauczysz się wykorzystywać niezbędne narzędzia internetowe, dzięki którym będziesz mógł zarabiać i prowadzić biznes online".

3. Formularz zapisu

Ostatni element, który ma popchnąć w kierunku zapisu na Twoją listę adresową. Powinien on być widoczny bez przewijania strony. Nie przesadzaj też z polami do wypełnienia. Sugerowałbym umieszczenie dwóch pól uwzględniających podanie adresu e-mail oraz imienia.

4. Bezpieczeństwo danych osobowych

Warto poinformować internautów trafiających na naszą stronę przechwytującą, że dane wpisane do naszego formularza będą całkowicie bezpieczne. Informacje o bezpieczeństwie danych osobowych zamieszczasz w Polityce Prywatności.

Dodatkowe elementy, które mogą zwiększyć konwersję zapisu na Twoją listę adresową to ograniczenie czasu zapisu na listę, darmowe bonusy (np. aplikacja internetowa, kurs e-mailowy). Można również zamieścić opinie osób trzecich odnośnie wiedzy, produktów jakie oferujemy osobom trafiającym na naszą stronę przechwytującą.

Konwersje zapisu możemy również podnieść poprzez personalizacje, czyli dodanie Twojego zdjęcia, podpisanie się Twoim imieniem i nazwiskiem. Pamiętaj również o tekście, który ma wezwać do działania, tak zwane "call do action". Na przykład:

- Zacznij już teraz

- Podejmij decyzje teraz

- Pobierz raport teraz

Jeżeli chodzi o moje doświadczenie to unikałbym umieszczania na stronach przechwytujących filmów video. Przede wszystkim filmy opóźniają ładowanie strony, co może spowodować, że zniecierpliwiony internauta zamknie okienko przeglądarki.

Pamiętaj również o tym, że to co działa u innych nie koniecznie musi działać u Ciebie, dlatego testuj każdy element strony przechwytującej.


Radosław Olszewski http://zarabianie2.radoslawolszewski.pl/PC.html

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.