niedziela, 8 lutego 2015

E-biznes w podstawowej pigułce

E-biznes w podstawowej pigułce


Autor: zibi


Co to takiego jest?

Najprościej odpowiadając na to pytanie, a właściwie rozwijając ten skrót, to Biznes Elektroniczny, a jak to się także przyjęło mówić na studiach, BE.

Jest to nic innego jak biznes prowadzony z wykorzystaniem aplikacji internetowych za pośrednictwem Internetu. Czyli są to transakcje przeprowadzane online, ale także wszelkie kroki prowadzące do tych transakcji wykonywane w Internecie, jak reklama czy pozyskiwanie klientów.

Dlaczego akurat w Internecie? Ze względu na to, że rynki zbytu są ogromne, tylko trzeba mieć odpowiedni produkt lub usługę oraz chętne osoby, które to kupią, i można prowadzić sprzedaż. Mechanizm jest prosty, prawda? Mamy produkt, reklamujemy go, zdobywamy klientów, sprzedajemy tym klientom nasz produkt i zarabiamy pieniądze, a wszystko to przy wykorzystaniu odpowiedniego oprogramowania, myszki, klawiatury i dostępu do Internetu — i możemy prowadzić swój e-biznes. Do wykorzystania mamy np. allegro, sklepy internetowe, własne strony, strony firmowe, blogi itp. Nic prostszego. W rzeczywistości jest to dużo, dużo trudniejsze. Pod tym mechanizmem kryje się wiele zagadnień i szczegółów, z którymi trzeba umieć sobie radzić, aby zaistnieć na e-rynku, wiele spraw, które mogą przesądzić o naszym „być” albo „nie być” w Internecie. Nie każde przyzwyczajenie, jakim się kierujemy w biznesie offline, musi się sprawdzić online. Do takiego przedsięwzięcia warto się odpowiednio przygotować i, jak się okaże, potrzeba sporej dawki informacji/wiedzy o tym, jak zaistnieć w Internecie.

Jest to model prowadzenia interesów, które się opierają na szeroko rozumianych rozwiązaniach teleinformatycznych (aplikacjach internetowych). Pod jego pojęciem kryje się m.in. zawieranie umów, wyszukiwanie informacji, pozyskiwanie klientów itp.

Modele e-biznesu:

- B2B (ang. Business to Business) – np. giełdy towarowe,
- B2C (ang. Business to Customer) - najczęściej występujący model, np. sklepy internetowe dla klientów indywidualnych,
- C2C (ang. Customer to Customer) - wszelkiego rodzaju handel elektroniczny między użytkownikami indywidualnymi, np. aukcje internetowe, ogłoszenia sprzedaży,
- C2B (ang. Customer to Business) – jest raczej odwrotnością B2C, gdzie klienci w specjalnych serwisach umieszczają oferty, na które odpowiadają producenci.

Ramy prowadzenia e-biznesu

W odróżnieniu od biznesu offline, ten rodzaj działalności ma właściwie nieograniczone możliwości czy to terytorialne, czy czasowe. Nie trzeba ograniczać się do klientów regionalnych, ale możemy pozyskiwać ich globalnie. Oczywiście, nie każdy internauta będzie naszym klientem. Trzeba przeprowadzić personalizację. Sprawdzić, z jakimi ludźmi komunikuje się nasz biznes. Wyciągnąć tych, co mają potrzeby zbliżone do naszego produktu/usługi. Pokazać takim osobom nasz produkt/usługę, zaoferować możliwość zakupu. Do tego dochodzi mnóstwo sposobów i sztuczek wpływania na osoby, ofertą, reklamą, ceną itp. Manipulacja wręcz uczuciami potencjalnych klientów do tego, aby kupowali nasze produkty/usługi. Prowadząc e-biznes, mamy ogromny wpływ na sprzedaż. To od nas i od naszych działań zależy sukces naszej działalności. W biznesie online nie ma też praktycznie ograniczenia czasowego. Prowadząc jakąkolwiek działalność, jak choćby sklep internetowy – nie ma godzin jego otwarcia. Działa 24h przez 7 dni w tygodniu. Klienci mogą dokonywać zakupu, kiedy chcą i z jakiego miejsca chcą. Większość zadań wykonują za nas aplikacje internetowe, które oczywiście wcześniej trzeba odpowiednio skonfigurować. My tylko sprawujemy nad nimi nadzór, nad ich działaniem, zamówieniami, płatnościami czy stanem magazynowym, nie musimy stać przez cały dzień za przysłowiową „ladą” i obsługiwać klientów. Sami sobie wyznaczamy, kiedy wchodzimy w interakcję z klientami i ich problemami. Oczywiście dla profesjonalnego wizerunku biznesu nie pozostawiamy tego na „chybił-trafił”, ale jednak pewny harmonogram działań sobie ustalamy.

Co trzeba wiedzieć?

Trzeba pamiętać o tym, że Internet stale się rozwija i daje codziennie nowe możliwości, które można wykorzystać w biznesie. Pokazywanie i dawanie ciągle tego samego może w końcu się spotkać z tzw. „efektem przejedzenia”, a wręcz można nazwać to znudzeniem. Rozwój i zmiany. To są pojęcia, które powinny towarzyszyć przy e-biznesie. Internauci lubią sprawdzone rzeczy, ale nowości są intrygujące i chętnie się po nie sięga. Trzeba dbać o wiele aspektów. Nie tylko nasz produkt/usługa wymaga zmian, ale sama obsługa klienta czy wygląd strony sprzedażowej. Kolorystyka, nawigacja, słowa, które mają przemawiać do klienta, klikalność i prostota zakupu. Internauci są z reguły leniwi, więc im bardziej skomplikowany proces zakupu, tym mniej chętnych na dokonanie takiego zakupu.

Trzeba posiadać jednak pewną podstawową wiedzę w kilku aspektach:

- Internet, z czym to się je?, nisza rynkowa;

- oprogramowanie mojego biznesu;

- marketing w Internecie;

- relacje klient-sprzedawca (jak pozyskiwać i gdzie klientów, jak wpływać na decyzje zakupowe klientów – copywrighting);

- prawo w Internecie (warto znać podstawy);

- dobre i złe praktyki dobrego sprzedawcy (posługiwać się dobrymi, a znać złe, aby się ich wystrzegać).

Oczywiście wszystko można zlecić osobom trzecim i wtedy nie trzeba się przejmować posiadaniem takiej wiedzy. No ale jak ma być to biznes jednoosobowy, to chyba warto wiedzieć kilka rzeczy.

Biznes w Internecie jest dobrym wyborem, ale bardzo dużo szczegółów może przesądzić o sukcesie lub porażce. Trzeba jednocześnie mieć na uwadze wiele rzeczy i dbać o każdą w podobny sposób. Nie można lekceważyć niczego. Nasza baza wiedzy powinna stale rosnąć. Tylko ciągły rozwój może zapewnić nam prowadzenie e-biznesu na odpowiednim poziomie. Zbyt dużo zmian następuje w technologiach Internetowych i samym Internecie, aby pozostawać w tyle. Konkurencja nie śpi i wykorzystuje każdą nadającą się okazję, aby osiągnąć sukces.

Dwa słowa: nauka i rozwój.

To jak rozpocząć e-biznes? W uproszczonej formie to wystarczy znaleźć niszę rynkową, stworzyć produkt zaspakajający potrzeby w tej niszy i zająć się sprzedażą. Trzeba to jednak odpowiednio przemyśleć i zaplanować, nie można porywać się bez przygotowania z motyką na słońce ;)


Internet jako inne życie

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Internetowe zakupy kwiatów

Internetowe zakupy kwiatów


Autor: Anna Rzetecka


W dzisiejszych czasach, gdy bardzo liczymy swój czas, mnóstwo spraw załatwiamy przez Internet, robimy zakupy, kupujemy bilety, organizujemy wakacje itp. Dlaczego więc taka forma zakupów nie miałaby wkroczyć do kwiaciarni.


Posiłkowanie się Internetem pozwala na oszczędność czasu oraz daje możliwość zapoznania się z większą liczbą ofert.

Nic więc dziwnego, iż Internet już klika dobrych lat temu wkroczył i w branżę kwiatową.

W jednym miejscu można zapoznać się z przebogatą ofertą bukietów, usług florystycznych oraz materiałów kwiatowych i zamówić towar czy usługę np. czyszczenia grobów. Oferta internetowa może jest troszkę droższa, gdyż doliczyć trzeba koszty przesyłki, ale i to nie zniechęca kupujących, gdyż przyzwyczailiśmy się już do robienia zakupów bez wychodzenia z domu. Poza tym z roku na rok koszty dostawy maleją i dostawa kurierem nie jest już wydatkiem bardzo podrażającym produkt.

Kwiaciarnie stacjonarne dalej istnieją, gdyż obsługują właśnie klientów internetowych, ale aby zakupić bukiet kwiatów, nie trzeba już wychodzić z domu.

Wystarczy zalogować się w serwisie internetowym i zamówić bukiet ślubny czy usługę aranżacji wystroju restauracji itp.

Na rynku internetowym funkcjonują serwisy internetowe zrzeszające kwiaciarnie, ale usługę kwiaciarni internetowej oferują również pojedyncze podmioty.

Trzeba też wspomnieć, iż same kwiaciarnie robią zakupy internetowo, zamawiając towar np. w Holandii czy od lokalnych dostawców. Pracownicy kwiaciarni nie muszą już zrywać się w nocy na zakupy na giełdach kwiatowych, tylko w dogodnych godzinach mają dostarczany towar.

Ważne, aby kwiaty dalej stanowiły istotny punkt naszych zakupów, gdyż od pewnego czasu odchodzimy od tego pachnącego rytuału.


E-KWIACIARNIE.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Dochód pasywny

Dochód pasywny


Autor: Jakub Ruciński


Większość ludzi chciałoby zarabiać bardzo dużo pieniędzy. Jednocześnie niewiele osób wie, że są inne możliwości na zarobki poza pracą na etacie. Zatrudniają się u pracodawcy, sprzedając mu swój czas i swoje siły. Dla niektórych może to być dobre rozwiązanie, niektórzy całkiem nieźle w ten sposób zarabiają.


Niestety, dla większości osób praca na etacie nie jest dobrym rozwiązaniem. Pracują tak, ponieważ muszą z czegoś żyć, a do tej pory nikt nie wskazał im innych, alternatywnych możliwości.

Taką możliwością jest właśnie dochód pasywny, czyli taki, który wymaga pracy tylko na początku. Po wykonaniu pracy przynosi ona ciągle zyski. Osoby, które stworzą, wykonają raz jakąś pracę, później otrzymują już tylko wynagrodzenie i to niezależnie od tego, czy dalej pracują, czy nie. W dochodzie pasywnym pracę wykonujesz raz, a zarabiasz cały czas.

Dochód pasywny ma wiele zalet. Są nimi niewątpliwie nienormowany czas pracy, brak ograniczenia zarobków, możliwość zarabiania nawet, gdy w danym momencie się nie pracuje.

W dochodzie pasywnym nie ma czegoś takiego jak godziny pracy. W każdej godzinie, minucie czy nawet sekundzie Twoja wcześniej wykonana praca przynosi zysk.

Zyski, które sobie wypracujesz jako dochód pasywny, możesz mieć niezależnie od swojego wieku i od przepracowanych lat. Możesz tego dokonać w każdej chwili. Dochód pasywny nie zniknie już nigdy.

Przykłady dochodu pasywnego:
- odsetki z lokaty w banku;
- zarabianie na www - wykonana zautomatyzowana płatna strona internetowa, gdzie dochodem będzie np. zarabianie na reklamach lub płatne pobieranie dokumentów elektronicznych lub dostęp do części strony za opłatą;
- dochody z wynajmu nieruchomości;
- dochody z praw autorskich i licencji, np. po stworzeniu programu komputerowego, nagraniu piosenki;
- dochody z marketingu sieciowego;
- dochody z programów partnerskich;
- dochody z akcji lub funduszy inwestycyjnych;
- renta, emerytura.


Jakub Ruciński
Zbuduj Swoje Marzenia

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Praca w domu przez Internet, czyli kilka pomysłów na dodatkowe zarobki

Praca w domu przez Internet, czyli kilka pomysłów na dodatkowe zarobki


Autor: Renata K


Wiele osób zastanawia się, czy praca przez Internet bez wychodzenia z domu jest możliwa, a jeżeli jest, to czy można w ten sposób zarobić wystarczająco dużo, by móc swobodnie się utrzymać.


Dla jednych praca przez Internet jest głównym źródłem zarobkowania, natomiast inni traktują ją jako pracę dodatkową, aby dorobić sobie do pracy na etacie. Poniżej zostało przedstawionych kilka pomysłów na to, jak wykorzystać Internet do pracy zdalnej.

1. Pierwszym pomysłem jest stworzenie własnej strony internetowej, napisanie ciekawych artykułów, a następnie umieszczenie reklam takich jak AdSense czy AdTaily lub sprzedawanie banerów reklamowych na własną rękę. Podstawą jest jednak ruch na stronie, dlatego w tym celu należy odpowiednio ją wypozycjonować.

2. Jeżeli nie potrafisz bądź nie chcesz tworzyć własnej strony internetowej, odpowiednim rozwiązaniem dla Ciebie będzie skorzystanie ze stron, które dzielą się zyskiem. Są to tzw. revenue sharing sites. Najwięcej tego typu stron powstało w Stanach Zjednoczonych, choć i w Polsce znajdziesz ich odpowiedniki. Pomysł jest prosty: wystarczy napisać artykuły, a w ich treści zostaną zamieszczone reklamy. Ty nie musisz się martwić o problemy techniczne, a właściciel strony o treść, która jest tworzona przez użytkowaników. Najpopularniejsze tego typu strony to hubpages oraz bukisa.

3. Kolejnym pomysłem jest stworzenie własnego bloga na jednej z wielu darmowych platform np. blogger. Aby pisanie szło Ci szybko i sprawnie, wystarczy, że będziesz pisać o tym, co Cię interesuje. Jeżeli są to kosmetki i makijaż, to z pewnością znajdziesz sporo czytelniczek, które dostrzegą Twoją pasję i znajomość tematu. Podobnie jak w przypadku własnej strony intenetowej, możesz umieścić reklamy AdSense czy AdTaily.

4. Jeżeli lubisz pisać i nie sprawia Ci to trudności - możesz zostać copywriterem. W Internecie znajdziesz dużo zleceń na portalach typu Oferia. Możesz również założyć stronę internetową lub bloga, gdzie zamieścisz próbki swoich tekstów.

5. Praca w domu jest także możliwa za sprawą serwisów Istockphoto, gdzie zarobić mogą amatorzy fotografii. Wystarczy umieścić zrobione przez siebie zdjęcia, a następnie sprzedawać je.

6. Jeśli jesteś specjalistą z jakiejś dziedziny lub masz wiedzę na jakiś temat, możesz napisać na ten temat ebooka lub stworzyć kurs. Również w tym przypadku pomocna będzie własna strona, za pomocą której trafisz do szerszego grona odbiorców. Pytanie brzmi: jak cenna jest Twoja wiedza i czy oraz ile inne osoby będą skłonne za nią zapłacić?


Na stronie wirtualnyporadnik.pl znajdziesz dużo więcej pomysłów, zarabianie przez internet jest prostsze niż myślisz.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak zarobić pieniądze przez Internet?

Jak zarobić pieniądze przez Internet?


Autor: Michał Andrzejczak


Ja zarabiam każdego miesiąca całkiem spore sumy. A jak? Jest na to wiele sposobów, metod i strategii. W Internecie można zarobić pieniądze, sprzedając własne produkty i usługi, polecając programy partnerskie, na reklamach np. AdSense, na reklamach umieszczonych w YouTube, itd...


Tak naprawdę nie jest ważne, który rodzaj działania wybierzemy. Żeby zarobić pieniądze w Internecie, ważna jest odpowiednia strategia działania.

Nie wystarczy zrobić strony internetowej i umieścić na niej linków partnerskich, oferty, itp. Trzeba jeszcze zadbać o odpowiedni ruch na tej stronie. Jeśli nie będą na nią wchodzić ludzie zainteresowani tematem, to żadnych pieniędzy nie zarobimy.

A więc jak zarobić pieniądze przez Internet?

1. Zacznij od sprawdzenia, czy temat (produkt, usługa), który chcesz promować, jest popularny.

Posłuż się w tym celu Narzędziem propozycji Słów Kluczowych Google. Wpisz hasła i sprawdź, jak wiele osób miesięcznie szuka informacji na ten temat. Unikaj haseł ogólnych, mają bardzo dużo wyszukań, ale konkurencja jest przeogromna. Kieruj się ku bardziej szczegółowym. Te drugie mają w Internecie zdecydowanie mniejszą konkurencję i będzie Ci łatwiej przebić się ze stroną.

Konkurencyjność fraz sprawdzisz w wyszukiwarce Google, pod polem wyszukiwania wyświetla się ilość zindeksowanych na dane hasło stron.

2. Gdy masz już temat, który będziesz promował, przygotuj stronę internetową, artykuły, recenzje dokładnie na te hasła, które wybrałeś z NPSK Google. Jeśli chcesz możliwie szybko zacząć zarabiać przez Internet, to dokładnie zoptymalizuj treść wpisów pod wyszukiwarki.

3. Na stronie umieść formularz autorespondera i buduj listę mailingową.

To ważne. Lista mailingowa pozwoli Ci zwielokrotnić zarobki i oszczędzić pieniądze na reklamę.

Aby zachęcić ludzi do zapisania się do twojego mailingu, przygotuj miniporadnik z czymś wartościowym, czego ludzie szukają, który oddasz im w zamian za adres e-mail.

4. Pozycjonuj swoje strony, zdobywaj linki. Od tego, jak wysoko w Google będzie twoja strona, zależy wysokość zarobków, jakie osiągniesz...


Jak zarobić pieniądze przez internet

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.