sobota, 11 lipca 2015

Profesjonalne narzędzia do zarządzania dokumentacją firmową

Profesjonalne narzędzia do zarządzania dokumentacją firmową


Autor: Marcin Kwiatkowski


Efektywne zarządzanie dokumentacją firmową jest niezbędne dla prawidłowego przebiegu wszystkich procesów biznesowych warunkujących rozwój przedsiębiorstwa. Dlatego standardem jest korzystanie z narzędzi biznesowych, które pozwalają na generowanie określonych pism i usprawniają koordynowanie dokumentacją.


Zarządzanie dokumentacją

W każdym przedsiębiorstwie tworzonych jest wiele różnego rodzaju dokumentów, które są efektem realizacji działań wynikających z poszczególnych procesów składających się na funkcjonowanie przedsiębiorstwa. W dokumentacji firmowej znajduje się wiele informacji o realizowanych projektach i zadaniach, obowiązkach pracowników, zasobach firmy, kontrahentach i klientach, przeprowadzonych transakcjach. Dlatego niezmiernie ważne jest, aby pisma były sporządzane zgodnie z przepisami prawa gospodarczego i archiwizowane w sposób adekwatny do specyfiki danego przedsiębiorstwa.

Każdy generowany dokument powinien być zweryfikowany pod względem rodzaju i sprawy, opatrzony datą, a następnie zindeksowany w odpowiednim dla niego zbiorze. Zarządzanie dokumentacją firmową wymaga więc precyzji i dobrej organizacji, by uniknąć niepotrzebnych i w konsekwencji problematycznych błędów. Dlatego obecnie większość przedsiębiorstw dysponuje systemami informatycznymi lub aplikacjami dostępnymi online ułatwiającymi prawidłowe i bezpieczne zarządzanie dokumentacją firmową.

Aplikacje biznesowe

Zarówno narzędzia będące integralną częścią systemów informatycznych w firmie, jak i te będące osobnymi produktami mają wiele zalet, które znacząco usprawniają procesy administracyjno-biurowe. Jako najważniejsze wskazuje się:

  • łatwość organizowania i ewidencjonowania dokumentacji,
  • sprawne koordynowanie dokumentacją firmową,
  • usystematyzowane archiwizowanie pozwalające na szybkie odnalezienie potrzebnych dokumentów,
  • bezpośredni dostęp do bazy danych dla każdego uprawnionego pracownika.

Aplikacje biznesowe pozwalające na zarządzanie dokumentacją firmową są idealnym rozwiązaniem dla każdego przedsiębiorstwa, bez względu na wielkość i rodzaj prowadzonej działalności. Tak automatyzowane procesy administracyjno-biurowe przekładają się na intensyfikację pozostałych działań warunkujących funkcjonowanie firmy.

Zarządzanie i generowanie

Jednak tego typu systemy zarządzania to nie tylko możliwość koordynowania już istniejącą dokumentacją, to również możliwość samodzielnego generowania dokumentów – coraz częściej też w języku angielskim. Aplikacje z opcją generatora pozwalają na samodzielne redagowanie dowolnych dokumentów na podstawie gotowych wzorów różnego rodzaju umów, pism, formularzy itd. Ponieważ każda wersja wzorów jest na bieżąco weryfikowana przez specjalistów z zakresu prawa gospodarczego, przedsiębiorca może modyfikować dokument, dostosowując go do aktualnych potrzeb.

Stosowanie specjalistycznych narzędzi to dla przedsiębiorców możliwość usprawnienia organizacyjnego, ograniczenia nakładów pracy i w konsekwencji obniżenia kosztów. Dzięki temu przedsiębiorca może skupić się na zasadniczych celach strategicznych wynikających z rodzaju prowadzonej działalności.


Źródło: https://e-konsultantprawny.pl/pl/o-nas/automatyzm/

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak łatwo i szybko zbudować dochodowy biznes w domu?

Jak łatwo i szybko zbudować dochodowy biznes w domu?


Autor: Paweł Grzech


Budowa e-biznesu nie musi być trudna, ale tylko pod warunkiem, że wiesz, w jaki sposób zacząć. Oczywiście nie jest też tak, że do sukcesu prowadzi tylko jedna droga, ale na pewno warto skorzystać ze sposobów, które zadziałały już w przypadku wielu firm.


Nauka praktyczna

Nie jest niczym nadzwyczajnym, że największe problemy spotkają na swojej drodze początkujący e-biznesmeni. Zanim ewentualną znajomość teorii działania na rynku przekuje się w umiejętność praktycznego wykorzystania zasad gospodarki, mija sporo czasu, a nie od dziś wiadomo, że czas i pieniądz są równoważne. Proces nauki warto przyspieszyć, przy czym oczywiście istotne jest także, aby rozumieć wszystkie odkrywane zależności.

Warto rozkręcić biznes najpierw na zwolnionych obrotach. W tym celu jednak trzeba mieć jakiś produkt na sprzedaż. Takich produktów można szukać na przykład w programach partnerskich.

Programy partnerskie dla zielonych

Program partnerski to pomysł na własny biznes w domu praktycznie dla każdego, ale szczególnie cenny może być dla tych, którzy dopiero zaczynają przygodę z własną działalnością.

Biorąc udział w takim programie, sprzedajesz już gotowy produkt, a więc nie musisz wykonywać setki żmudnych i trudnych operacji: dokładnego badania rynku, projektowania produktu, wdrażania, poprawek i opracowywania strategii marketingowej.

Twoim zadaniem jest na tym etapie jedynie sprzedaż produktu. Musisz oczywiście w tym celu poznać kilka podstawowych narzędzi, ale właśnie dlatego marketing partnerski jest wygodny – możesz odkrywać narzędzie i znajdować dla nich własne, choćby i nietypowe zastosowania.

A jeśli nie program partnerski, to co?

Na czym dzisiaj zarobić w internecie? Przede wszystkim na informacji. W potopie idiotycznych filmików na YT, w erze, w której głównym zmartwieniem prezesów jest jakiś nieopacznie maźnięty wpis na Twitterze, rzeczowa informacja ma cenę złota.

Jeśli jesteś ekspertem w jakiejkolwiek dziedzinie, możesz z powodzeniem zacząć dzielić się wiedzą w celach zarobkowych. Własny poradnik, e-book, seria wideoporadników albo blog informacyjny to sposoby na zarobienie poważnych pieniędzy.

Oczywiście wejście na ten poziom wtajemniczenia może już wymagać większych umiejętności i zaangażowania większych środków, ale liczy się także stopa zwrotu, która w tym przypadku wyrażona jest nie tylko w złotówkach, ale także w opinii, jaką sobie wyrabiasz, opinii profesjonalisty.

Pierwsze wyzwanie

Mówi się, że najtrudniej jest zdobyć pierwszego klienta, i w tym twierdzeniu jest całkiem sporo prawdy, jednak jest jedno wyzwanie jeszcze większe, niż przyciągnięcie pojedynczego klienta. Chodzi o jego zatrzymanie i zamianę „klienta” w „lojalnego klienta”, który nie tylko sam powróci w przyszłości po podobny lub zupełnie inny produkt, ale jeszcze w międzyczasie zasugeruje ich zakup swoim znajomym.

Opracowanie takiej strategii działania, która pozwoli szybko osiągnąć taki efekt, jest zadaniem trudnym, ale za to niezbędnym. Z przypadkowych klientów nie można utrzymać e-biznesu: każde działanie musi mieć cel i na początku swojej drogi w e-biznesie będziesz musiał odkryć powiązania między tym, co robisz, a tym, co dzieje się wówczas z zachowaniem klientów i potencjalnych klientów.

Przy tym wszystkim nigdy nie wolno stracić z oczu celu długofalowego, który powinien zostać zdefiniowany jeszcze przed rozpoczęciem działalności.

Bo wszystkie małe sukcesy w końcu powinny złożyć się w wielkie zwycięstwo. Twoją jest sprawą, jaką drogą będziesz do niego dążył. Zostaw już swój etat – postaw sobie wyzwanie i je zrealizuje!


Ten niezwykły system zmieni wszystko w Twoim podejściu do budowania listy i zarabiania w programach partnerskich NA ZAWSZE => http://www.allinonebusiness.pl/

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Newsletter - przesyłanie informacji marketingowych i promocyjnych

Newsletter - przesyłanie informacji marketingowych i promocyjnych


Autor: PrawnikAB


Wiele serwisów internetowych, w sposób niezgodny z prawem, uzyskuje od użytkowników zgody na przesyłanie im informacji marketingowych, handlowych i promocyjnych, tj. newsletterów.


Newsletter jest to informacja handlowa wysyłana przez właścicieli serwisów internetowych do swoich użytkowników zawierająca informacje handlowe lub reklamowe. Zasady wysyłania newslettera, uregulowane są w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. W ww. ustawie znajduje się wiele ograniczeń dla przedsiębiorców prowadzących serwisy, w tym ograniczenia dotyczące newsletterów. W żadnym wypadku właściciel serwisu nie może wysyłać newsletterów w sposób dowolny, bez uprzedniej wyraźnej zgody użytkowników znajdujących się w bazie danych serwisu.

Odpowiedź na pytanie, co to jest informacja handlowa (a więc newsletter) znajdziemy w art. 2 ust. 2 ww. ustawy. Wskazuje ona że informacją handlową jest każda informacja przeznaczona bezpośrednio lub pośrednio do promowania towarów usług lub wizerunku przedsiębiorcy (…).

Należy pamiętać, że zgoda użytkownika serwisu na otrzymywanie newslettera nie może być dorozumiana, a powinna być przekazana przez użytkownika w sposób jednoznaczny i wyraźny. Serwis powinien zapewnić możliwość jednoznacznego wyrażenia zgody na otrzymywanie przez użytkowanie newsletterów. W celu wysyłania newslettera serwis nie może wykorzystywać zgody wyrażonej przez użytkownika, która wprost nie dotyczyła otrzymywania newslettera. Nie można również formułować opcji wyrażenia zgody, która będzie obejmowała kilka elementów. Przykładowo można wskazać, że zgoda na otrzymywanie newslettera nie powinna być „wpleciona” w zgodę na przetwarzanie danych osobowych lub jakąkolwiek inną.

W żadnym wypadku nie można też przychylić się do stanowiska, aby zgoda użytkownika na otrzymywanie neslettera, mogła zostać pośrednio wyrażona, poprzez akceptację regulaminu, w którym jest zawarta informacja o tym, iż serwis wysyła newslettery do użytkowników.

Warto, aby w regulaminie serwisu znalazło się odpowiednie postanowienie mówiące o tym, że użytkownik może wyrazić zgodę na otrzymywanie newslettera, poprzez podjęcie odpowiednich czynności np.: wysłanie e-maila, zaznaczenie odpowiedniego okienka znajdującego się na stronie głównej lub w formularzu dotyczącym składanego zamówienia.

Ustawa wprost wskazuje, że to właściciel serwisu jest zobowiązany do wykazania, iż użytkownik wyraził zgodę na otrzymywanie newslettera. Użytkownik może więc jedynie twierdzić, że takiej zgody nie wyraził, bez konieczności wykazywania jakichkolwiek dowodów na tą okoliczność. Właściciele serwisów internetowych powinni pamiętać, że podejmowanie decyzji za użytkownika lub „podstępne” uzyskiwanie zgody, może grozić nałożeniem kary grzywny.

Serwis internetowy jest również zobowiązany zapewnić użytkownikowi możliwość rezygnacji z newslettera w każdym czasie. Opcja taka powinna być w łatwy sposób dostępna np.: poprzez kliknięcie w przesłany e-mailem link lub zaznaczenie odpowiedniej opcji na stronie serwisu.

Zgodnie z Dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE z dnia 25 października 2011 r., zakazane jest automatyczne odznaczanie okienek „checkbox”. Zakazane jest więc zamieszczanie na stronach okienek, które są już automatycznie odznaczone. Użytkownik powinien mieć możliwość samodzielnego odznaczenia okienka.


Anita Brudko

radca prawny

http://prawo-ebiznes.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Sposoby zarabiania w internecie

Sposoby zarabiania w internecie


Autor: rafal88lsc


Wielu z nas szuka okazji na dorobienie kilku groszy. W dzisiejszych czasach wcale nie trzeba w tym celu nawet wychodzić z domu. Doskonałym miejscem, w którym możemy osiągnąć dodatkowe dochody jest internet.


Branża internetowa od kilkunastu lat bardzo burzliwie rozwija się na całym świecie, również w Polsce. Jest to obecnie miejsce, w którym setki tysiące ludzi znajduje prace. W sieci jest wiele sposobów na zarabianie większych i mniejszych pieniędzy. Każdy może w nim pracować i wykonywać przeróżne zlecenia - od pisania na serwisach www po budowę sklepów internetowych.

Sposoby na zarabianie w internecie

W zależności od naszych umiejętności i zainteresowań możemy w sieci znaleźć pracę, która będzie im w 100% odpowiadała. Każdy w internecie może się realizować, a dodatkowo pobierać za to często niemałe pieniądze. Postaram się zwięźle przedstawić kilka najpopularniejszych zawodów internetowych.
Webmaster jest osobą, której zadaniem jest budowa serwisów internetowych. Do wykonywania takich aplikacji internetowych wymagana jest spora wiedza dotycząca języków programowania, a także wizja i umiejętność zaplanowania funkcjonalności serwisu. Popyt na dobrych programistów w Polsce i na całym świecie jest olbrzymi. Dobry, doświadczony koder może zarabiać nawet kilkanaście tysięcy złotych miesięcznie.

Pozycjoner czyli specjalista SEO to osoba, której zadaniem jest budowa wizerunku firmowej strony w sieci oraz docieranie do potencjalnych klientów za pomocą dobrych pozycji w wyszukiwarkach internetowych. W tym zawodzie niezwykle ważna jest pomysłowość, strategia oraz doświadczenie. Pozycjonowania ciężko nauczyć się z książek, bądź z internetu, ponieważ działanie wyszukiwarek internetowych zmienia się z miesiąca na miesiąc. Trzeba po prostu prowadzić własne testy na bieżąco i analizować sytuację. Zarobki specjalisty SEO zazwyczaj uzależnione są od wyników jego pracy. W przypadku pracy na etacie pozycjoner na start może dostać około 3 tysięcy złotych.

Copywriter to bardzo niewdzięczny z zawodów internetowych. Jest to osoba od tak zwanej czarnej roboty. Copywriterzy zajmują się tworzeniem treści na strony, blogi i serwisy internetowe. Pisanie tekstów i artykułów to niezwykle mozolna praca, ale ciężko wyobrazić sobie internet bez treści. Dobry i wprawiony copywriter jest w stanie zarobić nawet 15-20 złotych na godzinę.

Webmaster, pozycjoner i copywriter to trzy najpowszechniejsze zawody w internecie. Pozostałymi ciekawy sposobami na zarabianie w internecie jest z pewnością również prowadzenie bloga hobbystyczne, zdobywanie linków do stron, tworzenie katalogów stron i pozyskiwanie klientów na reklamy.


Wiesz jak zarabiać 5000zł miesięcznie nie wychodząc z domu?
Bezpłatny kurs e-biznesu: Zapisz sięna kurs!

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Metody zarabiania na blogu

Metody zarabiania na blogu.


Autor: K.Wolska


Know-How w pigułce jakie są metody finansowania strony osobistej, czyli bloga.


W związku z szybkim rozwojem blogosfery: know-how w pigułce w jaki sposób generować przepływy pieniężne poprzez bloga:

  • Reklamy – umieszczanie ich na blogu jest możliwe dzięki Google Adsense lub AdTaily, który jest programem do umiejscawiania bannerów reklamowych za pomocą wklejania linków w kod html WWW. Rozliczenie uwzględnia dwa modele czyli CPM (Cost per thousand) – wyświetlenie 1000 reklam oraz CPC (Cost per Click) – prowizja za kliknięcie.
  • Sponsoring i partnerstwa – W zamian za umiejscowienie informacji lub logo o partnerze wydawca otrzymuje wynagrodzenie. Firma może również sfinansować blogerowi konferencje, szkolenia lub sprzęty i oprogramowania potrzebne do dalszego rozwoju.
  • Program afiliacyjny - umowy, w których sprzedawca (reklamodawca) płaci właścicielowi witryny (afiliantowi) prowizję za wygenerowanie ruchu. Na swojej witrynie afiliant umieszcza linki (odnośniki) do strony sprzedawcy (reklamodawcy) i otrzymuje wynagrodzenie zgodnie z umową zawartą ze sprzedawcą. Rozliczenie takiej umowy opiera się zwykle o liczbę osób jakie witryna skieruje do strony sprzedawcy lub o liczbę osób jakie zostały skierowane na stronę sprzedawcy i dodatkowo kupiły jakiś produkt lub wykonały inną pożądaną przez sprzedawcę czynność (np. wypełniły formularz). Bardzo niewielka część umów dotyczy liczby osób, które zobaczyły reklamę (np. banner) sprzedawcy na stronie afilianta (i nic na niej nie zrobiły, nie kliknęły)
  • Multi Level Marketing – Marketing wielopoziomowy czyli budowanie struktury sprzedażowej za pomocą bloga. Prowizje otrzymywane są za pomocą obrotów handlowców będących w danej strukturze
  • Abonament, częściowe udostępnianie treści – wprowadzenie metody abonamentowej, gdzie za określone usługi np. możliwość przeczytania całej treści płaci się określone kwoty.
  • Artykuły sponsorowane – odpłatny wpis na temat danej marki lub produktu. Może być napisany w formie rekomendacji lub być relacją ze sposobu użytkowania.
  • Płatny tutorial – sprzedaż określonej wiedzy w formie pliku np. PDF lub doc. Może odbywać się poprzez stronę WWW lub za pośrednictwem maili uzyskanych poprzez newsletter
  • Prezenty od firm – niepieniężny charakter wynagrodzenia. Przedsiębiorstwa przesyłają określoną rzecz materialną w zamian za informację o otrzymanym prezencie
  • Reprezentowanie interesów własnej firmy - kierowanie ruchu na stronę firmową i w ten sposób zdobywanie klientów
  • Sprzedaż – połączenie bloga i sklepu online. Blog zawiera przekierowanie na stronę internetową, z której można dokonać zakupu określonego produktu/ usługi. Sklep może również mieścić się wewnątrz bloga i być jedną z zakładek. Liczba konwersji, czyli wykonania przez użytkownika wskazanej czynności np. zakupu jest miarą efektywności

http://marketingwpigulce.pl/
ciekawe znaleziska branży reklamowej, najnowsze trendy i kampanie

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.