środa, 17 września 2014

Budowanie marki podstawą strategii firmy

Budowanie marki podstawą strategii firmy


Autor: Mariusz Gleba


Każdy właściciel szanującej się firmy wie, jak ciężko jest stworzyć dobrą reputację dla swojej firmy. Budowanie strategii marki powinno zacząć sie od samego założenia działalności. Przyjętych założeń należy przestrzegać summienie i z należytą dbałością o szczegóły.


Aby nasza firma miała mocne fundamenty, musimy zacząć od budowania i ustalania identyfikacji firmy, na którą składają się:

- Nazwa firmy

Nazwa firmy jest podstawowym elementem, poprzez który ludzie będą nas kojarzyć. Nazwa powinna być łatwa do wymówienia oraz powinna się dobrze kojarzyć. Oczywiście powinna być także kojarzona z zakresem działalności danej firmy.

- Logotyp

Logo działa na bodźce wzrokowe. Logo również powinno być łatwe do zapamiętania, mało skomplikowane, zgodnie z zasadą "im mniej, tym więcej"

- Druki firmowe

Tworzą spójność, sprawiają wrażenie profesjonalnej firmy, która dba o szczegóły.

- Kolory firmowe, czcionki

Wydaje wam się, że to nie istotne, jaki kolor zagości w wizerunku Twojej firmy? Jesteście w ogromnym błędzie. Kolor pokazuje charakter firmy. Może przyciągać bądź zniechęcać potencjalnych klientów. Podobnie jest z czcionką. Kształt i grubość czcionki dużo mówi o naszej firmie.

- Materiały reklamowe

Wiadomo, że reklama jest podstawowym kluczem do sukcesu, dlatego budując markę, bardzo ważne, aby być zaopatrzonym w ulotki, katalogi oraz reklamę typu outdoor – banery, tablice itp.

- Wystrój wnętrza firmy

To, jak wygląda nasza firma u źródła, jest bardzo ważne. Każdą ważniejszą transakcję klient załatwia w siedzibie firmy. Powinien czuć się w niej dobrze i komfortowo.

- Ubiór pracowników

Pracownicy powinni pasować do naszej firmy, gdyż stanowią jej część. To pracownicy budują wizerunek firmy, ich ciężka praca jest składową sucesu całej firmy. Odpowiednio dobrane uniformy sprawiają wrażenie profesjonalizmu i budują spójną politykę tworzenia marki.

Budowanie marki to także pozytywne relacje z klientami. Jak powszechnie wiadomo, to nasi klienci są ambasadorami naszej marki. To od ich opinii zależy, jak będziemy postrzegani. Musimy trzymać się zasady „Klient nasz pan”, bo tylko w ten sposób możemy wydeptać sobie ścieżkę do sukcesu. Pamiętajmy, że dobre imię naszej firmy powinno być dla nas priorytetem. Starajmy się wypadać jak najlepiej w oczach naszych klientów, a oni odwdzięczą się nam nieposzlakowaną opinią, która stworzy wspaniałą markę.

25 września 2011, przed budynkiem Łódzkiego Domu Kultury uroczyście odsłonięto pomnik bohaterów Zaczarowanego ołówka, w ramach projektu Łódź Bajkowa.

1976 - Nagroda Prezesa Rady Ministrów - z twórczość dla dzieci za twórczość dla dzieci i młodzieży dla zespołu realizatorów serialuę

1987 - Wyróżnienie Ministra - Kierownika Urzędu Gospodarki Morskiej za prezentację tematyki morskiej przeznaczonej dla najmłodszych widzów


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

3 Sposoby na blogowe imperium

3 Sposoby na blogowe imperium


Autor: Patryk Turek Turkowski


Powiedzmy sobie otwarcie, że znaczna większość blogów to nie jest bardzo poważna sprawa. Przeważająca ich część to pamiętniki nastolatków opowiadających o własnym życiu kilku swoim najbliższym przyjaciołom (jeśli w ogóle ktoś to czyta). Jednak pewna znacząca mniejszość, w dodatku stale rosnąca, to prawdziwe biznesy.


Każde Blogowe Imperium, jak i każdy inny biznes, składa się z trzech zasadniczych części składowych: dostawcy, nabywców oraz oferowanych produktów. W przypadku blogów jest jednak w wielu przypadkach o tyle inaczej, że mają one dwie oddzielne grupy klientów i dostarczają im dwie oddzielne grupy produktów, zaś najważniejszej produkowanej rzeczy wcale nie sprzedają.
Brzmi to zawile? W istocie to dość proste. Zilustrujmy tę sprawę na konkretnym przykładzie.


Pierwszą częścią składową jest dostawca. Czyli Ty sam. To Twoje słowa, Twoje opinie, wyniki Twoich dociekań, Twój kunszt wreszcie, mogą przyciągać tysiące, może nawet miliony czytelników. To Ty będziesz główną atrakcją, brokerem informacji i Imperatorem Blogowego Imperium. Gdyby nie Ty, ten blog by po prostu nie istniał. Istnieje i kwitnie dlatego, że jesteś tym, kim jesteś i wiesz to, co wiesz.


Drugą częścią składową jest nabywca, klient. Chociaż ogromną większość Twych klientów będą stanowić Twoi czytelnicy, inną grupę klientów tworzyć będą firmy płacące Ci za umieszczenie na blogu swoich reklam lub linków. Cały ten „ruch” na Twoim blogu, czyli miliony czytelników, którym nie jest obojętne, co masz do powiedzenia, stanowią jego krwioobieg – musisz ich znaleźć, przywabić i utrzymać. Kiedy już ich masz, reklamodawcy będą się zabijać – a w każdym razie dobrze płacić – za możliwość dotarcia do nich ze swoimi reklamami i produktami. A sami czytelnicy chętnie zapłacą zarówno za informację, jak i za produkty.


Ostatnią z tych części składowych jest produkt. Musisz go mieć, żaden biznes bez niego nie może istnieć. Cóż jednak będziesz
sprzedawał, jeśli swych opinii miałbyś udzielać ludziom za darmo?

Twoim pierwszym produktem na sprzedaż będziesz Ty sam, a konkretnie Twoje opinie, Twoje kompetencje. Jeśli nie zdołasz „sprzedać” ludziom własnej osoby, nie będziesz miał klientów. Jeśli zdołasz, to może nie będą Ci płacić wprost (choć, jak zobaczysz, w wielu przypadkach tak właśnie zrobią), ale jeśli nie „kupią” tego, co masz do powiedzenia, z pewnością nie kupią nic innego. Drugim produktem na sprzedaż będzie miejsce na Twoim blogu. Będziesz je wynajmował reklamodawcom, spragnionym możliwości wystawienia swych wspaniałości na ogląd milionów czytelników Twego bloga, czy to w postaci linków tekstowych, czy animowanych bannerów. W każdym razie ci reklamodawcy będą gotowi Ci płacić za drobną część uwagi Twoich czytelników.


Kolejnym i ostatnim produktem na sprzedaż będą różne rzeczy, które będziesz po prostu sprzedawał. Mając znaną nazwę i ugruntowaną renomę sprawisz, że Twoi czytelnicy będą kupować kubki z Twoim logo, koszulki, naklejki... Wszystko, co możesz sobie wyobrazić.


Tekst zaczerpniety w dużej mierze z e-booka ' Blogi od A do... sławy i pieniędzy"
Angus McLeod


Dowiedz Się Więcej

Artykuł Pochodzi z Mojego Bloga

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak rozpoznać uczciwą ofertę w internecie?

Jak rozpoznać uczciwą ofertę w internecie?


Autor: Marlena Mendelewska


Coraz częściej spotykam się z ofertami kursów, które już na pierwszy rzut oka wydają się nieuczciwe. Okazuje się, że jednak sporo osób nie wie, jak rozpoznać uczciwego sprzedawcę.


Smuci mnie, kiedy słyszę, że ktoś został oszukany przez internetowego sprzedawcę. Jeszcze bardziej smutne jest, gdy dowiaduję się, że nie chodziło o „zwykłe zakupy” przez Allegro, czy też w jakimś sklepie internetowym. Jest niestety cała masa oszustów, którzy oferują cudowne środki odchudzające (albo kursy odchudzania) i sekrety zarabiania przez internet (oczywiście szybkie i łatwe, które zapewnią góry pieniędzy).

Najbardziej tracą na tym uczciwi sprzedawcy, gdyż Ci pozbawieni zasad szybko zwiną swój interes i to w taki sposób, by nikt nie dotarł, kim tak naprawdę jest. E-biznes tak jak każdy biznes ma w swoich szeregach czarne owce i jedyne, co możemy zrobić, by wyeliminować nieuczciwych sprzedawców to nauczyć innych, jak ich rozpoznawać.

Na szczęście uczciwa oferta różni się od tej nieuczciwej. Są to jednak sprawy, na które niewiele osób zwraca uwagę, a szkoda bo te detale potwierdzają wiarygodność sprzedawcy. Ci należy do tych elementów?

Przede wszystkim uczciwy sprzedawca będzie działał zgodnie z zaleceniami polskiego prawa. A więc przy ofercie będą podane szczegółowe dane firmy/sprzedawcy wraz z kontaktem do sprzedawcy. Pamiętajmy, że formularz kontaktowy nie może zastąpić tych elementów – nigdy nie wiemy, kto tak naprawdę kryje się za formularzem. Jeśli sprzedawca jest uczciwy - poda swoje dane, które Ty możesz zweryfikować.

Każda oferta musi mieć też regulamin sprzedaży, a także sposób skorzystania z rękojmi (często nazywanej przez sprzedawców gwarancją satysfakcji). Pamiętajmy, że taka 10-dniowa gwarancja jest naszym prawem, a nie gestem sprzedawcy.


Marlena Mendelewska

zarabianie przez internet od podstaw

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak zrobić baner?

Jak zrobić baner?


Autor: Iwona Sobieraj


Często się zdarza, że zastanawiasz się, jak zrobić baner czy button itp.? Dla osób, które się na tym znają, nie stanowi to problemu i zajmie pewnie kilka-kilkanaście minut. Jeśli jednak nie znasz się na tym, a chcesz szybko zrobić coś prostego i niewyszukanego, możesz użyć serwisu online.


Więc wystarczy, że wejdziesz na stronę www, klikniesz w wybrany wzór i zaczniesz wybierać po kolei opcje według swojego uznania. Nic nie musisz instalować, żadnego programu graficznego.

Program taki jest bardzo prosty i łatwy w obsłudze. Możesz tam zrobić prościutkie grafiki, buttony i banery www. Baner taki może składać się tylko z tła i napisu. Nie ma niestety możliwości na dodanie zdjęcia czy grafiki. Pole do popisu masz jednak bardzo duże.

Banner taki może służyć nie tylko jako reklama, ale również jako np. przycisk do zakupu ,,kup teraz'', jakaś reklama, np. ,,kliknij, aby zobaczyć opinie'', ,,kliknij tu, aby pobrać pdf'', itd. Takie buttony najlepiej wyglądają bez dodatkowych zdjęć. Chodzi przecież o to, aby czytelnik wykonał ,,akcję'', o którą nam chodzi. A więc czym prościej tym lepiej.

Mimo, że nie możesz dodać zdjęć, masz i tak dużo opcji do wyboru. Możesz zmienić fonty (czyli czcionkę), jej kolor i wielkość. Możesz nadać obramowanie, cień i przesunąć tekst względem belki, na której się znajduje.

Dalej możesz wybrać kolor przycisku lub przejście tonalne, wielkość i kolor obramowania oraz rodzaj podcienia.

Nie będzie to co prawda szczyt designu, ale jeśli się postarasz, dasz radę zrobić coś, co nie przyprawi o oczopląs.

Tworzenie loga

Teoretycznie jeśli potrzebujesz, możesz też zrobić logo. Choć według mnie, nie ma to z logiem wiele wspólnego. Są to raczej przykłady na zrobienie ozdobnego napisu.

Możesz wpisać swój tekst, wybrać font, wielkość czcionki oraz kolor.

Po zakończeniu pracy nad swoim projektem, pamiętaj aby zapisać go z opcją w transparency, czyli z przezroczystym tłem, wtedy bez problemu wstawisz to na stronę i będzie dobrze wyglądało.


Po więcej informacji o tym programie oraz tworzeniu grafiki dla ebiznesu i stron www, zapraszam tutaj: http://www.ebiznesGrafika.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak zarobić pieniądze w internecie?

Jak zarobić pieniądze w internecie?


Autor: Dawid Korzecki


Pieniądze są potrzebne do prowadzenia konsumpcyjnego stylu życia każdemu z nas. Zwłaszcza osobom mieszkającym w wielkich miastach, których życie obraca się wokół uciech i przyjemności, za które trzeba słono płacić.


Wynajęte mieszkanie w mieście także nie opłaci się samo. Woda, prąd, jedzenie - to wszystko również ma swoją cenę. Jak więc widać pieniądze odgrywają znaczącą rolę w naszym życiu. Zarabiać na życie można na wiele sposobów. Bardzo duże możliwości otwiera przed nami Internet.

Jeżeli jesteś osobą, która dopiero zaczyna swoją przygodę z Internetem, to zastanawiasz się teraz jak zarobić przez internet swoje pierwsze pieniądze. Jak wspomniałem na wstępie istnieje dużo możliwości na zarobek. Wiele zależy także od intuicji i pomysłowości. Najważniejsze jest jednak zapoznanie się z podstawami.

Zlecenia na popularnych portalach
Na początek warto napisać o tym, że popularne są obecnie wszelkiego typu zlecenia. Można w bardzo łatwy sposób znaleźć je w sieci. Wystarczy zajrzeć na najpopularniejsze portale ze zleceniami:

- http://www.zlecenia.przez.net - portal oferujący możliwość zlecania różnych prac, zakres IT
- http://oferia.pl - portal pozwalający na zlecanie różnych prac oraz wystawianie swojej własnej oferty, wielobranżowy
- http://www.getak.pl - portal pozwalający na zlecanie różnych prac z zakresu IT

Znalezienie portali to jedno, teraz należy zainteresiować się tym co musisz umieć aby zacząć zarabiać w internecie na portalach aukcyjnych. Przede wszystkim warto tutaj zaznaczyć, że niektóre rzeczy wymagają pewnej wiedzy i doświadczenia. Mimo wszystko niektórych można się dość szybko nauczyć i zacząć na nich zarabiać. Poniżej znajdziesz listę popularnych zajęć, które są wystawiane na wymienionych wcześniej portalach ze zleceniami:

- tworzenie stron i grafika
- programowanie
- pozycjonowanie stron
- marketing internetowy
- budowa zaplecza
- katalogowanie stron
- pisanie tekstów i copywriting
- tłumaczenie tekstów
- publikowanie artykułów
- dodawanie produktów w sklepie
- prowadzenie strony

Jeżeli masz wiedzę na temat wykonywania, któregoś z powyższych zajęć to możesz zacząć zarabiać pieniądze już dzisiaj. Część wymienionych prac to zajęcia, których nie da się nauczyć w tydzień, ale z powodzeniem w krótkim czasie można się nauczyć katalogowania stron, pisania tekstów niskiej jakości (teksty presell page, precle), dodawania artykułów (wystarczy poznać popularne systemy CMS), dodawanie produktów w sklepie (trzeba poznać dobrze skrypty najpopularniejszych sklepów).

Inne formy zarabiania w Internecie
Co zrobić jeśli nie odnajdujesz się w żadnym z powyższych zajęć? Możesz szukać dalej, ponieważ to tylko kilka podstawowych sposobów zarabiania w internecie. Jeżeli masz jakieś hobby to możesz założyć stronę lub bloga o ulubionej tematyce i polecać produkty z programów partnerskich. Nie musi to być nawet coś co lubisz, ale wtedy jakość informacji może na tym stracić. Na popularnych stronach można także umieścić reklamy i banery. Sprzedawanie przedmiotów na Allegro to również świetny sposób zarabiania. Niektórzy posiadają dużą wiedzę w jakimś zakresie. To też się sprzedaje. Napisz poradnik, książkę, ebooka i zacznij go promować w internecie. Wykorzystaj swoje umiejętności.

Ten artykuł jest tylko wstępem do tego czym jest zarabianie przez Internet. Możliwości jest naprawdę wiele, a to jedynie zachęta do dalszych poszukiwań.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.