niedziela, 12 lipca 2015

Content marketing od A do Z

Content marketing od A do Z


Autor: Jerzy Kalicki


W dzisiejszych czasach strona internetowa to narzędzie służące do zarabiania pieniędzy w długofalowej perspektywie. Ale żeby móc na niej zarobić trzeba spełnić kilka warunków. Najważniejszym z nich jest publikowana treść, która musi być ekspercka, żeby była wiarygodna.


Co to jest content marketing?

Jest to innymi słowy wpływanie na określoną grupę docelową w myśl zasady tzw. Inbound Marketingu, czyli przy pomocy “reklamy przychodzącej” zgodnie z własnymi intencjami biznesowymi poprzez unikatowe tekstowe lub graficzne treści publikowane na stronie internetowej, zachęcające swoich potencjalnych klientów do interakcji.

Już dawno ludzie pracujący w branży reklamowej zauważyli, że jest coraz trudniej przekonać odbiorcę komunikatu reklamowego do swojego produktu przy pomocy telewizyjnej reklamy.

Wynika to z racji rosnącej świadomości przeciętnego konsumenta, który po prostu nie ufa reklamom w telewizji.

A nie ufa im, gdyż oprócz treści typu “mój produkt jest najlepszy na świecie” reklama najczęściej nie przekazuje żadnych wiarygodnych ani ważnych informacji dla konsumenta . Dlaczego ? Bo jest na to za mało czasu w bloku reklamowym.


Zalety content marketingu

Przede wszystkim czas nie ma tu znaczenia, bo żeby wyperswadować potencjalnemu klientowi, jak wiele argumentów i korzyści przemawia za Twoim produktem, który sprzedajesz, wystarczy o tym napisać na Twojej stronie internetowej, na której jest nieograniczona ilość miejsca do prezentacji swego contentu.

Zresztą chyba każdy przyzna, że bardziej wiarygodne jest, gdy treść reklamowa w swym przekazie odnosi się do konkretnych argumentów, niż gdy mówi oklepane teksty typu “będzie Pan zadowolony”.

Argumentacja w content marketingu oparta jest na podstawie specjalistycznej wiedzy, z której klient może skorzystać, żeby potem móc się nią pochwalić i podzielić z innymi użytkownikami internetu, np. na forum internetowym.

Dzięki takiej strategii buduje się wiarygodność marki, która nie tylko ma coś do sprzedania, ale także dzieli się swą fachową wiedzą z innymi. Można dzięki niej edukować swoich klientów, aby Ci reagowali w pożądany przez Ciebie sposób i wchodzić z nimi w długotrwałe relacje.




Jaki powinien być tekst na stronie internetowej?

Przede wszystkim zachęcający do przeczytania go od deski do deski. Aby to zrobić musi być on przejrzysty i dynamiczny.

Koniecznie należy zatem zadbać o to, aby w tekście były akapity, przerwy, pogrubione słowa, które są ważne dla odbiorcy oraz zadane pytania retoryczne, na które samemu się odpowiada. Taki tekst będzie przekonujący i zachęcający do reakcji użytkownika - kupna produktu.

Według zaleceń content marketingu informacje zawarte w tekście powinny mieć charakter specjalistyczny, czyli powinien zawierać wiele analiz, porównań, konkretnych cyfr, a wszystko okraszone materiałami graficznymi oraz video.

Od strony technicznej warto zadbać o dobrą nawigację tekstu oraz naturalne linkowanie wewnątrz własnej witryny internetowej. Mamy tu na myśli klikalny spis treści, dzięki któremu nie trzeba czytać całego tekstu, aby móc bezpośrednio trafić do wybranego fragmentu artykułu oraz linki prowadzące na inne podstrony serwisu.


Jak wartościowe treści wpływają na pozycję w Google?

Dla wyszukiwarki Google sprawa wygląda następująco: wartościowa strona internetowa, którą warto wysoko pozycjonować to ta, która generuje ruch. Użytkownicy Internetu zdecydowanie częściej wchodzą na strony, które zawierają ciekawe materiały tekstowe, graficzne lub video - to po pierwsze.

Po drugie bardzo dobrze rozbudowany serwis pod względem treści ma ogromną szansę na wygenerowanie organicznego ruchu z fraz niszowych, gdyż oprócz oklepanych słów

użytkownicy internetu wpisują przeróżne hasła szukając interesujących informacji.

Po trzecie przydatne treści, które pomagają w rozwiązywaniu problemów przyczynią się do tzw. marketingu wirusowego, który polega na nakłonieniu do samodzielnego rozpowszechniania przez użytkowników Internetu informacji o Twojej firmie, produktach i usługach.


Jeśli uda się to zrobić, to w znacznym stopniu Twoja firma przyczyni się do rozpowszechniania idei “marketingu za przyzwoleniem”, gdyż unikając nachalnej reklamy(Outbound Marketing), Twoi potencjalny klienci, sami, z własnej woli, będą trafiać na stronę internetową Twojej firmy wpisując ją, np. w wyszukiwarkę Google

Taka strategia budowania własnego serwisu internetowego powiększy bazę słów kluczowych, z których znajdowana w internecie jest Twoja strona internetowa, a dla Google oznacza to jedno - że jest ona wartościowa i koniecznie trzeba ją wysoko pozycjonować!


Nie tylko brać, ale przede wszystkim dawać

Reklama z ludzką twarzą - tak można powiedzieć o content marketingu. Blisko drugiego człowieka poprzez wartościową treść Twoja firma od tej pory dzięki takiej reklamie będzie także rozwiązywać problemy konsumenta, będąc dla niego istotnym elementem w jego życiu. Tutaj Twój produkt jest tylko pretekstem do tego, aby poruszyć ważną sprawę i rozwiązać problem konsumenta.

Cechą charakterystyczną dla konsumentów penetrujących internet jest to że odwiedzają serwisy poradnikowe , blogi, fora oraz social media typu facebook. Znając ich potrzeby i problemy dzięki mediom społecznościowym skuteczniej dotrzesz z ofertą do swoich klientów przy pomocy swego contentu, którego potrzebują.


Artykuł o content marketingu został napisany przez specjalistów z agencji zajmującej się branżą pozycjonowania z Katowic - Sem7.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak zarabiać na blogu - wskazówki dla początkujących

Jak zarabiać na blogu - wskazówki dla początkujących


Autor: Amadeusz Szydłowski


Istnieje wiele sposobów na zarabianie na blogu. Między innymi możemy zarabiać na reklamach, na sprzedaży własnych produktów jak e-booki, audiobooki czy kursy, pisaniu artykułów sponsorowanych lub linków sponsorowanych albo programach partnerskich.


Jeśli prowadzisz bloga to może wcześniej czy później dojdziesz do wniosku, że chciałbyś zacząć na nim zarabiać, więc w tym artykule przedstawię Ci pokrótce każdy z 4 sposobów na zarabianie na blogu, które uważam za najskuteczniejsze.

Najczęściej spotykanym sposobem na większości stron są reklamy kontekstowa jak na przykład Google Adsense. W tym przypadku wysokość naszych zarobków w dużej mierze zależy od dwóch czynników czyli tematyki bloga oraz liczby odwiedzających. Jedną z lepiej płatnych branż są finanse. Jeśli chodzi o liczbę odwiedzających to uważam, że sensowne minimum to 1000 osób dziennie, by móc otrzymywać regularne zyski co miesiąc. Zazwyczaj, by wypłacić zgromadzone środki musimy osiągnąć jakiś próg minimum wypłaty np. 300 zł.

Drugim sposobem na zarobek na blogu są artykuły i linki sponsorowane. Zamiast umieszczać na naszej stronie reklamy kontekstowe, możemy współpracować z konkretnymi osobami czy firmami, które będą zainteresowane tym by na naszej stronie znalazła się ich reklama.

Oczywiście artykuły muszą być powiązane z tematyką bloga. Jeśli mamy bloga motoryzacyjnego to raczej nie umieścimy tam artykułu o tabletkach na odchudzanie. Stawki za takie artykuły wahają się od kilkuset złotych do nawet kilku tysięcy w zależności od tego jaka liczba osób odwiedza daną stronę oraz jaki produkt będzie reklamowany.

W analogiczny sposób możesz działać umieszczając w swoich artykułach linki sponsorowane, pod którymi będą kryły się inne strony lub produkty, które zainteresowana osoba będzie chciała zareklamować.

Zamiast umieszczać na swojej stronie reklamy narzuconych przez gigantów jak Google Adsense możesz umieszczać banery konkretnych firm z którymi podejmiesz współpracę. Załóż, że chcesz np. umieścić 3 banery i wybieraj najlepsze oferty lub ustal stały cennik za miejsce reklamowe. Polecam Ci szukać reklamodawców we własnym zakresie, a nie czekać aż odezwą się do Ciebie sami - zwykle nie będą to dobre oferty. Plusem jest brak pośredników - ty zyskujesz większy zarobek, a klient płaci mniej oraz dokładnie wie na której stronie znajdują się reklamy jego firmy.

Mając dobrego bloga z dużą liczbą odwiedzających masz szanse na dłuższą współpracę z poważnymi kontrahentami oraz na przeprowadzanie większych akcji marketingowych.

Biorąc pod uwagę powyższą część artykułu, uważam, że reklama na blogu to nic złego do momentu, aż nie jest zbyt uciążliwa dla odwiedzającego. Mam tu na myśli wyskakujące okienka i migające, kolorowe banery.

Kolejnym dobrym pomysłem na zarobek na blogu jest sprzedaż własnych produktów i usług. Podstawową w tym momencie jest budowanie bazy mailingowej i budowanie relacji z twoimi subskrybentami, by w przyszłości zaoferować im swoje produkty.

Uważam, że o wiele łatwiej i skuteczniej będzie Ci oferować i sprzedawać swoje usługi, jeśli będziesz dodatkowo prowadził bloga i dzielił się z innymi wiedzą za darmo - oczywiście nie całą wiedzą. Dodatkowo warto pokazać siebie, żeby internauta wiedział z kim ma do czynienia i mógł tobie zaufać. Blogi w dodatku łatwiej wypozycjonować niż stronę, gdzie jest tylko kilka podstron. Kiedy sprzedaż swój pierwszy produkt to gwarantuję Ci, że dostaniesz dużą dawkę motywacji, ponieważ jest to wspaniałe uczucie, kiedy niespodziewanie pieniądze spływają na twoje konto nawet jeśli są to drobne kwoty.

Na koniec zostawiłem taki sposób jak programy partnerskie. Wstępując do programu partnerskiego, decydujesz się na promowanie usług i produktów innych za co otrzymujesz zwykle wynagrodzenie prowizyjne. Ważne by były one zgodne z tematyką twojego bloga.

Ja osobiście byłem nastawiony przez długi czas dosyć negatywnie do programów partnerskich, a to za sprawom osób, które mnie do nich zapraszały. Zwykle nie podobały mi się również produkty jakie miałbym promować - sam bym ich nie kupił, ponieważ uważałem je za nieprzydatne. Przyznam, że ostatnio trafiłem na ciekawy program partnerski, który promuje według mnie przydatne usługi. To zdecydowało o tym, że postanowiłem do niego wstąpić. Przyznam, że sam skorzystałem z 2 ofert z tego programu partnerskiego.

Programy partnerskie to nie jest prosty i magiczny sposób na zarabianie od pierwszego dnia przystąpienia do programu, jeżeli jednak będziesz działał systematycznie, a przede wszystkim ustalisz plan działania to możesz już w ciągu kilku miesięcy zbudować całkiem pokaźne źródło dochodu pasywnego. Jeżeli interesujesz się tematyką zarabiana przez internet to chyba nie muszę Ci mówić czym jest dochód pasywny.

Podsumowanie

Jeżeli nadal zastanawiasz się jak zarobić pieniądze przez internet to myślę, że po przeczytaniu tego artykułu będzie Ci łatwiej odnaleźć się w tym temacie. W branżach związanych z zarabianiem pieniędzy, rozwojem osobistym czy zdrowym trybem życia panuje chyba największy tłok co wiąże się jednoznacznie z większą konkurencja, więc przygotuj się na to, że czeka Cię ciężka praca jeśli chcesz odnieść sukces.


Blog o zarabianiu - Amadeusz Szydłowski

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Czy warto używać Google Analitics?

Czy warto używać google analytics?


Autor: Piszacy z biurka


Wielu właścicieli stron internetowych, bloggerów oraz jutuberów nie odczuwa potrzeby korzystania z narzędzi jakie dostarcza google. Czy jest to błąd i czy należy zainteresować się tym rozwiązaniem? Odpowiedź w poniższym tekście.


Na początek dobra wiadomość – Google Analytics jest całkowicie za darmo – dobrze byłoby jednak, gdybyś posiadał skrzynkę mailowa właśnie na ich serwerach. Dzięki niej utworzysz sobie profil, do którego będziesz mógł dodawać interesujące Cie strony i podstrony, a także śledzić konwersję oraz wartość zakupów.

Czy zainstalowanie tego narzędzia jest trudne? Wbrew pozorom nie. Wszystko zaczyna się od uruchomienia konta oraz pobrania dedykowanego dla Ciebie kodu, który powinieneś wstawić na swoją stronę. Pamiętaj, iż na każda, która chcesz mierzyć – pomiędzy znacznikami head a /head. W stronach stworzonych za pomocą Wordpressa wystarczy go umieścić w „header”, a więc nagłówku, pomiędzy tymi dwoma znacznikami.

Warto również, od razu przy zakładaniu konta Google Analytics zintegrować je z kolejnym narzędziem google – Google Webmaster Toools. Nie obawiaj się jego groźnie brzmiącej nazwy ponieważ, nawet jeśli nie chcesz zostać webmasterem, przyda Ci się ono do śledzenia fraz po jakich Twoi użytkownicy odszukują stronę.

No dobrze, zainstalowałeś już kod i narzędzie zaczęło zliczać pierwsze dane – co dalej? Wszystko zależy od tego jakiego typu stronę prowadzisz oraz jaką akcję użytkownika ma ona wywoła. W zależności od tego będziesz analizować i wyciągać wnioski z rożnych typów danych.

Przyjmijmy, że prowadzisz bloga. Co będzie dla Ciebie ważne? Z pewnością liczba unikalnych wizyt, a także ilość osób, które zapiszą się na Twój newsletter bądź pobiorą ebooka. Wszystko to jest możliwe do odczytania za pomocą omawianego narzędzia ale w drugim przypadku wymaga pewnych modyfikacji – czyli zapoznania się z zakładką „konwersje” oraz „cele” w panelu Google Anallytics.

Co daje Ci taka wiedza? Przede wszystkim możliwość zrozumienia w jaki sposób i dlaczego zachowują się Twoi klienci. Zebrane dale ilościowe pozwolą na ocenienie co w Twoim przypadku zwiększa ilość „sukcesów” (jakiekolwiek by one nie były), a co zmniejsza. Do pełnej analizy trzeba by jeszcze wykorzystać tak zwane „Heat Maps” ale ta tematyka wykracza poza ten artykuł.

Dlaczego więc warto korzystać z Google Analytics? Z kilku powodów. Po pierwsze dla zwiększenia swoich dochodów – wiesz, jeśli prawidłowo zinterpretujesz dane. Kolejna kwestia jest oczywiście fakt, iż narzędzie to jest darmowe. Najważniejsze jest jednak to, że dzięki GA będziesz w stanie samemu zoptymalizować swoją witrynę.

Google dostarczyło również bardzo obszerną, dostępna w wielu językach, dokumentacje dotyczącą GA, a także szereg kursów, również w formie wideo, tłumaczących jak powinno się używać tego narzędzia, aby praca nie poszła na marne. Ze swojej strony mogę Ci tylko podpowiedzieć, abys przebrnął przez najtrudniejsze, czyli start, a sam zobaczysz jak wiele korzyści przyniesie Ci używanie tego narzędzia.


Rozwój strony www.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Czy warto reklamować się w Google?

Czy warto reklamować się w google?


Autor: Piszacy z biurka


Wyszukiwarka google to obecnie najprostszy sposób dotarcia do klientów. Ta prawda jest niestety omijana szerokim łukiem przez wielu polskich przedsiębiorców. Nie jest to mądre zachowanie z ich strony ponieważ trudno wyobrazić sobie współczesny internet bez tejże strony.


Zacząć wypada od tego, iż obecnie większość ludzi rozpoczyna szukanie jakichkolwiek usług czy towarów właśnie za pomocą przeglądarki. Jeśli danej strony nie ma w wyszukiwarce wówczas wygląda to tak jakby firma nie istniała.

Co więcej warto postawić na lokalizację swoich usług co oznacza, iż nie warto pozycjonować swojej strony na zapytanie „fryzjer” jeśli chcemy świadczyć je tylko w danej lokalizacji. Zamiast więc tracić czas i pieniądze na frazy ogólne, bardzo drogie i trudne do wypozycjonowania, warto wyszukać te mniej popularne, ale przyciągające konkretnych klientów.

Kolejnym sposobem na zaistnienie w wyszukiwarce jest reklama w Google AdWords. Sprawa jest tu o tyle prostsza, że nie wymaga większych działań poza wydaniem pieniędzy oraz właściwym sprofilowaniem fraz na jakie mają się one wyświetlać. Sposób ten niesie za sobą pewna pułapkę – mianowicie łatwo w ten sposób wydać duże sumy pieniędzy nie uzyskując w zamian pożądanych efektów. Jednak, jeśli kampania zostanie przygotowana we właściwy sposób wówczas strumień pieniędzy popłynie w odwrotna stronę.

Na co zwraca uwagę wyszukiwarka? Przede wszystkim na dobrą treść, która pomoże jej użytkownikowi. Zapomnij więc o tak zwanych „treściach pod wyszukiwarkę” (czyli ciągu wyrazów, które dla „żywego człowieka” są praktycznie nieczytelne), a pomyśl o ciekawych i intrygujących artykułach, poradach i tym podobnych kwestiach.

Niezwykle interesującym rozwiązaniem będzie blog firmowy. Jest to miejsce w którym właściciel pracownik lub wynajęta do tego osoba (agencja) tworzy interesujące treści mające na celu przyciągnięcie uwagi czytelnika na do działalności firmy. Działania te odbywają się oczywiście nie wprost ale niejako „obok” przekazu głównego.

Blog tego typu to oczywiście również możliwość tworzenia treści viralowych. Tu należy się oczywiście wyjaśnienie czym one są. Potocznie zwany „viralem” artykuł to po prostu tekst na tyle ciekawy aby użytkownicy nieświadomi jego pierwotnej funkcji przekazywali go sobie i udostępniali w portalach społecznościowych.

Innym sposobem na poprawienie swojej widoczności w wyszukiwarce jest udzielanie się na forach społecznościowych właściwych dla danej branży. Pozornie nie ma to najmniejszego znaczenia, jednak jeśli zdamy sobie sprawę z faktu, iż każdy mądry post, przy założeniu że w stopce umieścimy swój link, może nam dać wejście na stronę wówczas odkryjemy prawdziwą moc forów.

Podsumowując – należy zdawać sobie sprawę z tego, jak ważna jest wyszukiwarka i nie zaniedbywać tej możliwości dotarcia do klientów. Jeśli bowiem nie zrobimy tego my, zrobią to za nas inni i to właśnie oni zgarną pieniądze poszukujących naszego towaru czy usługi.

Nie zaniedbuj więc googla, a on odpłaci Ci odpowiednimi zyskami!


Dlaczego warto mieć własną stronę www?

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak rozpoznać potrzeby klienta

Jak rozpoznać potrzeby klienta


Autor: Marcelina Walijska


Aby z sukcesem sprzedać produkt lub usługę, nie wystarczy tylko zapewniać klientów o promocji i “wyjątkowej okazji, jaka na nich czeka”. Trzeba przede wszystkim słuchać.


Ten klient przyszedł do tego właśnie sklepu w poszukiwaniu konkretnej rzeczy, która ma zaspokoić jego potrzebę. Jeżeli na tym etapie zaczniemy nieprzerwany monolog na temat promocji, mamy gwarancję odpowiedzi “nie, dziękuję” i szybkiej ucieczki ze sklepu. Skuteczni managerowie i sprzedawcy wiedzą jednak, jak mają pokierować rozmową, żeby w rezultacie doprowadzić do jej oczekiwanego zakończenia. Oto droga postępowania z klientem:

  1. Zadawanie pytań otwartych (wystrzegamy się takich, na które można odpowiedzieć tylko “tak” lub “nie”).
  2. Uważne słuchanie, kiedy klient przedstawia swoje oczekiwania.
  3. Wyszukanie w ofercie produktów, które tym oczekiwaniom odpowiadają.
  4. Udzielanie rzetelnych porad i informacji, jeśli klient tego potrzebuje.
  5. Zaprezentowanie dopasowanej oferty.

Istnieje jeszcze jeden aspekt udanej rozmowy z klientem. Otóż, kiedy zastanawia się on, czy skorzystać z naszej oferty, kieruje się różnymi motywami. Aby odnieść sukces w sprzedaży, należy poznać te motywy i dopasować do nich sposób działania. Najpopularniejsze z nich to:

motyw finansowy - klient nie chce wydać zbyt wiele lub oczekuje pewności, że jego pieniądze zostaną dobrze wydane. W skrajnych przypadkach może oczekiwać obu tych rzeczy jednocześnie. Tutaj sprawdzą się słowa typu “rabat”, “obniżka”, “promocja”, podkreślenie, ile kupujący zaoszczędzi, wybierając produkt z naszej oferty, a nie u konkurencji.

- motyw bezpieczeństwa - tutaj musimy zapewnić, że produkt jest zgodny z najwyższymi wymogami bezpieczeństwa. Przydadzą się zwroty: “gwarantuję”, “strzeżone”, “nasze doświadczenie”.

- motyw wygody - klientowi zależy na szybkim, łatwym i przygotowanym specjalnie dla niego procesie sprzedaży. Tutaj zapewnimy sobie powodzenie zwrotami: “specjalnie dla Pana przygotowaliśmy korzystną ofertę”, “komfortowe”, “dla Pani wygody”.


Agencja Reklamowa Wrocław - http://www.vizer.pl/
Zobacz :http://www.vizer.pl/oferta/banery-reklamowe/

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.