sobota, 30 września 2017

Jak usprawnić obsługę klienta

Jak usprawnić obsługę klienta


Autor: Ania Wilczak


Klienci mają dzisiaj bardzo duże wymagania w kwestii swojej obsługi. Usługi mają być realizowane szybko, personalnie i przede wszystkim – mają być dostępne wszędzie i o każdej porze.


Firmy chcą dostarczyć najlepszych rozwiązań, jednak napływ nowych narzędzi takich jak web chat lub boty na facebooku sprawia, że często nie mogą zdecydować się w co najlepiej zainwestować swoje pieniądze.

Chatboty to często najchętniej wybierana opcja dla sektora obsługi klienta. Odpowiadają zwykle na setki standardowych pytań i wyręczają obciążonych zadaniami pracowników. Wydawać się może, że taka funkcjonalność zachęci wszystkie firmy do inwestycji w boty na facebooku, niestety pojawiają się również obawy. Pierwsze takie narzędzia zaliczały liczne wpadki i tym samym zrażały klientów do kontaktu z marką. Kolejnym minusem jest również brak gwarancji czy rozmowa z botem pomoże rozwiązać problem konsumenta i zapewnić dobre doświadczenia.

Przede wszystkim, aby osiągnąć zamierzone efekty, firmy muszą pamiętać o kilku ważnych zasadach. Boty na facebooku powinny być proste i rozwiązywać kilka ważnych problemów, nie setki. Tylko to zapewni im sprawne działanie. Po drugie, ich istotą nie jest pełne zastąpienie człowieka, lecz działanie z pracownikiem w duecie. Chatbot może pomóc działowi obsługi klienta, a ludzie pracujący w tym sektorze sukcesywnie będą go ulepszać, tworząc przy tym istny dream team. Krytyczne operacje nadal mogą być wykonywane przez specjalistów, w między czasie wirtualny asystent zajmie się zbieraniem danych o kliencie i lepszym kolejkowaniem zadań.

Po pewnym czasie boty na facebooku staną się coraz mądrzejsze i podołają trudniejszym wyzwaniom. Każda interakcja z klientem wzbogaci je o wiedzę o preferencjach, typowych wyborach i charakterze osoby. Najważniejsze jest jednak, aby przemyśleć zestaw funkcjonalności naszego bota, dobrać idealną platformę, na której będzie działał i obsługiwał naszych klientów.

Przemyślana strategia na pewno przyniesie firmie zamierzone działania i zmieni podejście wielkich korporacji do narzędzi opierających się na sztucznej inteligencji.


Sprawdź również: boty na facebooku

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak zautomatyzować działania marketingowe w Internecie?

Jak zautomatyzować działania marketingowe w Internecie?


Autor: Joanna Krysznia


Sprawne, dobrze zaplanowane działania marketingowe mają kluczowe znaczenie dla firmy. Obecnie pojawia się coraz więcej nowych możliwości docierania do klienta, między innymi za pośrednictwem mediów społecznościowych.


Ogromne znaczenie ma zintegrowanie wszystkich działań prowadzonych za pośrednictwem różnych platform.

Jak działa marketing automation?

Wykorzystanie takiego rozwiązania pozwala na identyfikowanie użytkowników oraz monitorowanie ich zachowania przy wykorzystaniu plików cookies. Gromadzenie takich danych umożliwia przede wszystkim na spersonalizowaną komunikację. Klientów można dzielić na grupy, na przykład według zainteresowań i następnie wysyłać im odpowiednie wiadomości dopasowane do ich oczekiwań, poziomu wiedzy, czy preferencji zakupowych.

Skuteczny marketing

Zastosowanie marketing automation pozwala przede wszystkim na zwiększenie skuteczności prowadzonych działań marketingowych. Prostym przykładem jest modyfikowanie treści znajdujących się na stronie sklepu internetowego w zależności od historii zakupowej klienta, który ją odwiedza. Zamiast losowych ofert klient może zobaczyć produkty podobne do tych, które ostatnio kupił. Innym przykładem jest spersonalizowany e-mail marketing, umożliwiający przygotowywanie odmiennych wiadomości dla różnych grup klientów zamiast zalewania wszystkich takimi samymi komunikatami.

Scoring

Scoring polega na ocenie różnych działań, które są podejmowane przez potencjalnych i aktualnych klientów. Może to być na przykład zapoznanie się z cennikami, polubienie profilu na Facebooku lub dokonanie zakupu. Dzięki temu system może automatycznie mierzyć zaangażowanie użytkowników. Pozwala to przygotować strategię marketingową nakierowaną np. specjalnie na lojalnych klientów lub na osoby, które po raz pierwszy zetknęły się z daną marką.

Marketing automation - dlaczego warto?

Odpowiedź na to pytanie powinna być oczywista - zautomatyzowanie niektórych procesów pozwala na ogromną oszczędność czasu, jednocześnie pozwalając na zwiększenie skuteczności. Wykorzystanie systemów do automatyzacji marketingu umożliwia bieżące monitorowanie skuteczności przeprowadzanych działań. Takie informacje dają szansę na szybką ocenę, które działania przynoszą najlepsze rezultaty i skupienie się na tych metodach. Przekłada się to również na optymalizację kosztów.

Automatyzacja marketingu przynosi efekty w postaci zwiększenia liczby klientów, jednocześnie optymalizuje działanie firmy, ponieważ pozwala na lepszą współpracę między działem marketingu i sprzedaży.


Sprawdź, jak wykorzystać marketing automation w twoim biznesie

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Newsletter, na który czeka Twój odbiorca

Newsletter, na który czeka Twój odbiorca


Autor: Joanna Krysznia


Marketing internetowy to obecnie potężna broń w walce z konkurencją. Pozwala on zjednać do siebie internetowych czytelników i dzięki temu zwiększyć zasięg odbiorców swoich produktów czy usług.


Newsletter to jeden z najważniejszych kanałów komunikacji w marketingu internetowym. To swego rodzaju wirtualny biuletyn informacyjny, który pozwoli naszemu odbiorcy zorientować się w najbardziej aktualnej ofercie przesyłanej wprost na jego skrzynkę mailową.

Newsletter powinien być charakterystyczny dla danej firmy, dobrze jest więc zaprojektować szablon newslettera specjalnie na własne potrzeby lub zlecić jego zaprojektowanie. Oczywiście możemy skorzystać z gotowego szablonu, które dostępne są w sieci w bardzo korzystnych cenach. Taki gotowy szablon jest dobrą propozycją dla osób, które poprzez newsletter chcą jedynie promować na przykład nowe treści na swojej stronie - nowy wpis na blogu lub wprowadzone na stronie zmiany. Wówczas taki newsletter będzie tańszy, a finalnie przynosić on ma niewymierne zyski, na przykład w postaci wejść na stronę lub polubień, jest więc bardziej ekonomiczną opcją.

Jeśli prowadzimy działalność handlową lub jesteśmy dużą, znaną marką, wówczas warto zlecić zaprojektowanie newslettera grafikom, którzy zadbają o umieszczenie w nim naszej identyfikacji wizualnej. Szablony dla newsletterów powinny być jednolite - odbiorca przyzwyczaja się do ich wyglądu, dobrze więc, by dla jego wygody za każdym razem otrzymywał inną treść, ale umieszczoną w tym samym szablonie. Wewnątrz newslettera należy umieścić, naturalnie, treści, które mogą zainteresować naszego odbiorcę - zdjęcia nowych produktów i ich cen, opisy nowych usług, zajawka materiału filmowego, jaki znajdziemy na stronie. warto również podać jakąś poradę czy ciekawostkę na temat danego produktu, co dodatkowo może wzbudzić ciekawość odbiorcy.

Dzięki temu taki mail będzie miał nie tylko charakter reklamowy i namawiający do kupna lub skorzystania z usługi, ale przede wszystkim będzie ciekawy - a odbiorca chętnie go otworzy.


Zobacz również: szablon newslettera - tworzenie newsletterów

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Magento i Prestashop dla unikalnych produktów

Magento i Prestashop dla unikalnych produktów


Autor: Biznesownia.pl


Magento i Prestashop są znane przede wszystkim z możliwości obsługi wielu tysięcy produktów. To fakt – obie platformy były projektowane właśnie jako internetowe hipermarkety, w których z dużą łatwością można bezobsługowo sprzedawać gigantyczne ilości produktów.


Ale skutkiem ubocznym wielu lat rozwoju obu platform był wzrost możliwości ich personalizacji do poziomu nieosiągalnego w przypadku innych skryptów.

Personalizacja wyglądu

Ilość gotowych szablonów dla Magento i Prestashop jest niewyobrażalna, ale niezależnie od tego, jak wiele ich będzie, zawsze jakiegoś zabraknie. W tym przypadku oczywiście trzeba liczyć się z dodatkowymi kosztami na zaprojektowanie i wdrożenie własnej szaty graficznej, ale nie będzie większego problemu ze znalezieniem osób, które są w stanie to zrobić. Jeśli niezwykły produkt ma trafić na niezwykłą wystawę internetową, to o wiele łatwiej jest przygotować taki wariant w Magento czy Prestashop, niż na przykład w popularnym Zen Cart, do którego niewiele osób przygotowuje profesjonalne szablony graficzne (a które i tak wyglądają gorzej niż w dużych platformach).

Personalizacja zasad sprzedaży

Niezwykłe produkty często są sprzedawane w dość nietypowy sposób. Zarówno Prestashop, jak i Magento, umożliwiają ustalenie zniżek (podstawowych, indywidualnych, grupowych, dla poszczególnych klientów itd.), a także prowadzenie np. sprzedaży e-produktów, z czym wiele mniejszych platform nadal ma problemy. W obu platformach można w dodatkowy sposób prezentować oferty sprzedażowe, nanosić informacje o bonusach albo dodatkowe kroki procedury sprzedaży, jeśli produkt tego wymaga. Co więcej, aby zmodyfikować sposób sprzedaży, najczęściej nawet nie trzeba żadnych dodatkowych modułów, a jedynie podstawowych pól konfiguracji produktu i sklepu.

Doświadczenie w szalonych projektach

Magento i Prestashop z różnych powodów były sklepami wybieranymi przez wiele światowej sławy start-upów. Czasem chodziło wyłącznie o względy pragmatyczne, a czasem wizerunkowe – niezawodne platformy stwarzają atmosferę komfortu i pewności, co sprzyja zakupom. Wprawdzie klient nie musi wiedzieć, na jakim skrypcie pracuje sklep, ale sam fakt, że wszystkie funkcje działają zawsze w pełni poprawnie, a sama strona wygląda atrakcyjnie, jest tu wystarczający. Taką gwarancję dają jedynie największe platformy sklepowe – te mniejsze mają zbyt wiele bugów i cały czas za mało możliwości konfiguracji. Efekt? Korzystając z nich, można mieć niemały problem ze sprzedażą nietypowego produktu: nie kupiłbyś zresztą przecież żywności w sklepie, w którym grzyb wychodzi na ścianach, nawet jeśli kasa działa poprawnie. Ta sama zasada działa tutaj – możliwość dostosowania sklepu do własnych oczekiwań (i oczekiwań klientów) pozwala stworzyć właściwa otoczkę dla zakupów produktów dowolnej klasy, również tych dość nietypowych i zupełnie unikalnych. Dość powiedzieć, że z Magento lub Prestashop korzysta wiele sklepów designerskich, autorskich i galerii sztuki, gdzie oryginalność jest towarem samym w sobie.


Biznesownia.pl - kompleksowe wdrożenia e-commerce Magento i PrestaShop

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Rozbudowane platformy lepsze dla małych sklepów

Rozbudowane platformy lepsze dla małych sklepów


Autor: Biznesownia.pl


Jedna z najczęściej powtarzanych i błędnych porad dla osób zakładających sklepy internetowi brzmi: jeśli masz mały sklep, nie używaj rozbudowanego skryptu sklepowego.


Sama idea jest jak najbardziej słuszna – jeśli masz 3 produkty, nigdy nie będzie ich więcej, to tak naprawdę w ogóle można zrezygnować z platformy sklepowej i użyć paru innych dodatków do popularnych CMS-ów, żeby sobie z tym poradzić, ale już przy kilkudziesięciu produktach Magento czy Prestashop są lepszym wyborem.

Sklep dziś, a sklep jutro

Dziś w sklepie jest np. 30 produktów, ale ich ich będzie za rok? Jakie są plany rozwojowe firmy? Czy oferta ma być rozszerzana, czy nie? W większości przypadków z czasem lista produktów dostępnych w sprzedaży się wydłuża i w którymś momencie osiąga punkt, który można określić jako „o rety, dlaczego od razu nie zainstalowałem Magento albo Prestashop”. Migracja między platformami to zadanie ryzykowne i zawsze czasochłonne, a najprostszym sposobem uniknięcia tej konieczności jest od razu uruchomić sklep na platformie o większych możliwościach. Zmieni to wprawdzie zasadniczo koszty początkowe inwestycji, ale wdrożenie Magento czy Prestashop już na początku będzie i tak tańsze, niż wdrożenie i migracja całego sklepu.

Mały sklep, lecz potrzeby nadal duże

Z punktu widzenia sprzedawcy mały sklep od dużego różni się niewiele – tak samo potrzeba jakichś statystyk sprzedaży, bardzo często funkcji feedbacku, wszystkich opcji płatności, integracji z magazynem i tak dalej. Teoretycznie część z tych zadań można realizować ręcznie, ale ryzyko pomyłki wtedy jest duże, podobnie jak ilość czasu, jaki trzeba na to zadanie poświęcić. Żeby móc ze wszystkich takich opcji wygodnie korzystać, potrzeba sprawdzonej i naprawdę rozbudowanej platformy sklepowej. Okazuje się znów, że pozorne oszczędności, jakie czyni się, rezygnując z Prestashop czy Magento, są tylko i wyłącznie zamaskowanymi kosztami dodatkowymi.

Niezawodność to czysty zysk

Magento i Prestashop oraz dodatki do tych platform są aktywnie rozwijane. Może się więc zdarzyć, że po którejś aktualizacji moduły przestaną być kompatybilne. To samo ryzyko pojawia się przy platformach mniej rozbudowanych, jednak Magento i Prestashop mają tak duże społeczności, że niekompatybilności zwykle udaje się uniknąć, a jeśli nie, to szybko wypuszczane są aktualizacje, które nadrabiają braki. Na aktualizację dodatków do małych skryptów można czekać miesiącami, a w tym czasie sklep jest co najmniej częściowo niefunkcjonalny i nie może skutecznie zarabiać – im mniejszy sklep, tym bardziej jest to dotkliwe i żeby się przed takimi sytuacjami uchronić, naprawdę od razu warto zainwestować we wdrożenie Magento czy Prestashop, tutaj już wybór jest dowolny. Pewność, że przez całe lata sklep nie będzie wymagał prawie żadnej dodatkowej pracy, naprawdę ma olbrzymie znaczenie.


Biznesownia.pl - kompleksowe wdrożenia e-commerce Magento i PrestaShop

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.