wtorek, 19 stycznia 2016

Ile czasu trwa założenie sklepu internetowego

Ile czasu trwa założenie sklepu internetowego


Autor: Piotr Jaszczak


W biznesie liczy się czas. Tak było, jest i na pewno będzie. Tymczasem wiele projektów na własny biznes jest skazanych na niepowodzenie już na starcie właśnie ze względu na opóźnienia, które wynikają z kiepskiego planowania. Jak myślisz, ile czasu trzeba mieć, żeby założyć sklep internetowy?


Dlaczego właśnie sklep internetowy? Dlatego, że niezależnie od tego, jak nie patrzeć na biznes, pieniądze pochodzą zawsze ze sprzedaży produktów lub usług, a z technicznego punktu widzenia miejscem, gdzie się handel odbywa, jest właśnie sklep. A więc sklep jest potrzebny każdej firmie i od tej zasady nie ma wyjątków. Oczywiście można gdybać na temat trafności nazwy albo dokładnego opisu sklepu, ale to nie zmienia podstawowej zasady: sprzedaż odbywa się w sklepie.

Teraz tak: ci, którzy mają już niejakie doświadczenie na przykład z Magento, powiedzą, że na założenie sklepu potrzeba tygodnia, a nawet miesiąca, jeśli to czyjeś pierwsze starcie z tym kombajnem. Są oczywiście prostsze skrypty, na przykład OpenCart, które można uruchomić już w godzinę, ale znalezienie do nich dodatków, spolszczeń i zintegrowanie wszystkiego w sprawną całość zajmie kolejne dwa tygodnie. Niby niewiele, bo Kulczyk swoje imperium budował dekadami, więc co to jest miesiąc. Coś w tym jest, ale skoro można szybciej, to dlaczego z tej opcji nie skorzystać?

A szybciej można między innymi dzięki Sky-Shop, czyli platformie sklepów internetowych, gdzie każdy może otworzyć własny sklep internetowy w zaledwie trzy minuty i w ciągu godziny spersonalizować jego wygląd, włączyć integrację z systemami płatności błyskawicznych oraz uruchomić sprzedaż nawet nie mając własnych produktów. A jak to możliwe? Dzięki współpracy z grubo ponad 100 hurtowniami z różnych branż. Każda z nich jest sprawdzonym partnerem biznesowym, dzięki czemu przedsiębiorca-nowicjusz ponosi minimalne ryzyko: sprzedaje fizycznie dostępny towar, który jest wysyłany bezpośrednio z hurtowni, dzięki czemu nie ma tu zbyt rozciągniętego łańcucha dostaw, jest za to sprawne narzędzie, które pozwala klientom zamawiać ich wymarzone produkty. W ten sposób Sky-Shop stanowi nie tylko platformę sklepową, ale „rynek”, na którym dochodzi do wielu wartościowych transakcji na spore kwoty, a wszystko to niemal bezobsługowo ze strony właściciela sklepu. Trudno o korzystniejszy obraz sytuacji.

Oczywiście – na pewno znajdą się malkontenci, którzy stwierdzą, że całość nie trwa godzinę, tylko co najmniej cały dzień (nadal jednak jest to mniej niż przy konieczności wykupienia serwera, domeny i instalacji oraz konfiguracji dowolnego skryptu), a poza tym i tak trzeba więcej czasu, bo przecież trzeba przygotować logo, założyć konto, zarejestrować firmę – no tak, ale to wszystko i tak, i tak trzeba będzie zrobić, więc tutaj nie ma większej różnicy. Chociaż nie – jest. Kiedy sklep na najlepszej platformie działa prawie bezobsługowo i bezawaryjnie, nie trzeba się męczyć z konfiguracją żadnego skryptu i integracją dodatków, więc zostaje więcej czasu na planowanie i wykonywanie ulubionej czynności każdego przedsiębiorcy – zaspokajanie nieposkromionego apetytu potwora biurokracji na papier.


Blog e-commerce

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

1 komentarz:

  1. Bardzo ciekawy tekst. Oprócz rzeczy wymienionych w artykule warto tutaj także wspomnieć o kwestiach związanych z płatnościami w e-sklepie. Coraz częściej spotykanym rozwiązaniem jest wdrażanie systemów szybkich płatności internetowych, dzięki którym kupujący mogą szybko i bezpiecznie płacić za swoje zakupy.

    OdpowiedzUsuń