wtorek, 31 maja 2016

Nowoczesna reklama w Internecie, czyli agencja interaktywna w akcji

Nowoczesna reklama w Internecie, czyli agencja interaktywna w akcji


Autor: Jan Modliński


Silna pozycja Internetu i bardzo szybko rosnąca ilość jego użytkowników sprawiły, że wiele firm musiało zmienić nieco podejście do reklamy.


Najlepsza agencja interaktywna, czyli z kim warto współpracowaćW dzisiejszych czasach z papierowych form promocji, jak ulotki, plakaty czy billboardy stopniowo należało wkraczać w erę multimedialnych urządzeń. Strony internetowe, profile na portalach społeczniościowych, płatne reklamy na stronach www i optymalizacja wykonywana przez agencję interaktywną to w obecnych czasach chleb powszedni dla wielu zaradnych przedsiębiorców.

Czym się kierować wybierając agencję interaktywną?

Właściciele firm jeszcze kilka lat temu chcieli sami prowadzić firmę i własnymi rękoma wznieść ją na wyżyny sukcesu. Badania udowodniły jednak, że dużo więcej korzyści przynosi delegowanie zadań nie tylko innym pracownikom, ale też zewnętrznym firmom zajmującym się konkretnymi działaniami związanymi np. z obsługą klientów, księgowością czy reklamą. Za tę ostatnią dziedzinę w dużej mierze opdowiada dziś agencja interaktywna, której można powierzyć zadania z zakresu tworzenia i optymalizacji stron internetowych oraz sklepów internetowych i wersji mobilnych. Jak wybrać najlepszą agencję? Przede wszystkim warto porównać oferty wybranych firm i dokładnie obejrzeć ich portfolio. Taka wstępna selekcja pozwoli nam zobaczyć zarys umiejętności pracowników i dowiedzieć się jakie zadania możemy im zlecić. Warto też zasięgnąć opinii u innych osób prowadzących swoją działalność, być może dzięki nim znajdziemy profesjonalną agencję z najszerszym zakresem usług.

Pełna obsługa Twojej firmy w wybranej agencji interaktywnej

Podstawowe działania w przestrzeni Internetu zazwyczaj wykonuje właściciel firmy. Chodzi tu głównie o założenie strony www czy kont na popularnych portalach społecznościowych. O krok dalej idzie natomiast agencja interaktywna, która odpowiada za hosting, analizę konkurencji, audyty stron internetowych, aplikacje desktopowe i webowe, aplikacje i strony mobilne, projekty graficzne i UX, wdrażanie proponowanych zmian, a także przygotowywanie całych kampanii reklamowych w Internecie. Taki szeroki zakres usług gwarantuje kompleksową obsługę firmy na wielu płaszczyznach przez długi okres czasu. Doświadczona firma nie tylko wykona zlecone zadania, ale też będzie służyła pomocą przy rozwiązywaniu ewentualnych problemów oraz planowaniu zmian w istniejących strukturach i projektach.


Zobacz więcej na https://www.janmedia.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Chcesz wejść na rynek e-commerce? Oto kilka praktycznych porad od czego zacząć

Chcesz wejść na rynek e-commerce? Oto kilka praktycznych porad od czego zacząć


Autor: Paweł Mazur


E-commerce to niewątpliwie jeden z najszybciej rozwijających się sektorów polskiej gospodarki. Wszelkie badania i analizy prowadzone na rynku potwierdzają, że zakupy w internecie robimy coraz chętniej, przeznaczając na ten cel coraz większe kwoty pieniędzy.


Jednak wraz ze wzrostem wymagań ze strony konsumentów, rośnie również konieczność stosowania przez przedsiębiorców profesjonalnych rozwiązań w procesie tworzenia oraz prowadzenia wirtualnego biznesu.

Trochę przydatnych danych

Z raportu Payvision 2015 wynika, że Polska znajduje się wśród trzech najszybciej rozwijających się rynków e-commerce w Europie. Z kolei z badań Gemius dla e-Commerce Polska z 2015 roku wynika, że aż 54 proc. polskich internautów kupuje produkty lub usługi na polskich stronach internetowych, co stanowi wzrost o 9 punktów w porównaniu z rokiem 2014. Wyniki te świadczą bezsprzecznie, że sprzedaż internetowa w naszym kraju rozwija się w energicznym tempie i powinna stanowić dla każdego przedsiębiorcy kolejny punkt na mapie budowania nowoczesnego biznesu. No dobrze, ale jak uruchomić własny sklep internetowy, aby był on skuteczny oraz odniósł komercyjny sukces?

Od czego zacząć?

Dla laika proces tworzenia i uruchomienia sklepu internetowego może wydawać się niezwykle skomplikowany i niemożliwy do przejścia. Uruchomienie e-sklepu to nie tylko wybór odpowiedniego oprogramowania, szaty graficznej oraz asortymentu, ale także jest to szereg czynności, które na pierwszy rzut oka mogą wydawać się zupełnie nieistotne.

Rada. Jeżeli nie masz choćby podstawowej wiedzy na temat rynku e-commerce oraz odpowiednich umiejętności informatycznych i marketingowych w tworzeniu tego rodzaju wirtualnych bytów, lepiej zwróć się o pomoc do profesjonalistów zajmujących się tą tematyką na co dzień. Szkoda Twojego czasu oraz pieniędzy.

Jak zatem właściwie przygotować się do wejścia na rynek handlu elektronicznego? Oto kilka krótkich, praktycznych porad od czego należy zacząć.

Obserwacja, analiza, bilans

Kluczem do sukcesu każdego biznesu jest informacja. Pierwszym etapem procesu tworzenia e-sklepu jest dogłębne prześwietlenie rynku pod kątem firm konkurencyjnych, z którymi przyjdzie Ci się zmierzyć w walce o klienta. Należy przeanalizować wiele czynników, w tym m.in. cenę, szatę graficzną przykładowego sklepu, sposób prezentacji asortymentu czy też formy promocji i reklamy produktów.

Zadaj sobie pytanie…

Jaka jest moja grupa docelowa? Czym wyróżnia się mój produkt? Jaki jest mój cel? – to tylko niektóre z pytań, które musisz sobie zadać, aby skutecznie wejść na rynek i odnieść biznesowy sukces.

Twoja nazwa i domena

Wybierając nazwę domeny należy pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Musi ona być łatwa do zapamiętania, kojarzyć się ze sprzedawanym asortymentem oraz profilem Twojej działalności, a także powinna zawierać słowa kluczowe, co ułatwi w przyszłości skuteczne wypozycjonowanie e-sklepu w wyszukiwarkach internetowych.

Część wizualna i oprogramowanie

Szata graficzna Twojego sklepu internetowego musi być przede wszystkim przejrzysta dla klienta pod względem układu treści, jej ilości, wyglądu, rodzaju statycznych lub animowanych elementów graficznych oraz struktury opcji menu. W kwestii oprogramowania, musisz wybrać odpowiadający Tobie model administrowania sklepem lub też zlecić jego wykonanie od podstaw odpowiedniej firmie informatycznej lub agencji interaktywnej. Pamiętaj, że każda branża e-commerce ma inne wymagania, do których należy dopasować odpowiednie, indywidualne rozwiązania.

Formalności cywilno-prawne

Tworząc swój sklep musisz pamiętać o niezbędnych umowach i formalnościach. Jedną z nich jest na przykład zgłoszenie bazy sklepu do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (GIODO). Płacenie kartą w Twoim sklepie lub korzystanie z usług kurierskich również wymaga podpisania stosownych umów.

Testy, promocja i akcje marketingowe

Nowo powstały e-sklep musi przejść odpowiednie testy poprawności na różnych przeglądarkach pod kątem wszystkich możliwych etapów składania zamówienia, aby stwierdzić, czy wszystko działa bez zarzutu. Jednak żaden nawet najlepiej działający sklep internetowy z piękną grafiką i porywającymi treściami nie odniesie komercyjnego sukcesu, jeżeli konsumenci nie będą wiedzieć o jego istnieniu. W tym miejscu potrzebne są profesjonalne działania e-marketingowe (np. pozycjonowanie, linki sponsorowane, e-mail marketing, kampanie e-marketingowe, itp.).


Artykuł powstał przy współpracy z firmą Ideo Sp. z o.o. http://www.ideo.pl/

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

wtorek, 19 stycznia 2016

Ile czasu trwa założenie sklepu internetowego

Ile czasu trwa założenie sklepu internetowego


Autor: Piotr Jaszczak


W biznesie liczy się czas. Tak było, jest i na pewno będzie. Tymczasem wiele projektów na własny biznes jest skazanych na niepowodzenie już na starcie właśnie ze względu na opóźnienia, które wynikają z kiepskiego planowania. Jak myślisz, ile czasu trzeba mieć, żeby założyć sklep internetowy?


Dlaczego właśnie sklep internetowy? Dlatego, że niezależnie od tego, jak nie patrzeć na biznes, pieniądze pochodzą zawsze ze sprzedaży produktów lub usług, a z technicznego punktu widzenia miejscem, gdzie się handel odbywa, jest właśnie sklep. A więc sklep jest potrzebny każdej firmie i od tej zasady nie ma wyjątków. Oczywiście można gdybać na temat trafności nazwy albo dokładnego opisu sklepu, ale to nie zmienia podstawowej zasady: sprzedaż odbywa się w sklepie.

Teraz tak: ci, którzy mają już niejakie doświadczenie na przykład z Magento, powiedzą, że na założenie sklepu potrzeba tygodnia, a nawet miesiąca, jeśli to czyjeś pierwsze starcie z tym kombajnem. Są oczywiście prostsze skrypty, na przykład OpenCart, które można uruchomić już w godzinę, ale znalezienie do nich dodatków, spolszczeń i zintegrowanie wszystkiego w sprawną całość zajmie kolejne dwa tygodnie. Niby niewiele, bo Kulczyk swoje imperium budował dekadami, więc co to jest miesiąc. Coś w tym jest, ale skoro można szybciej, to dlaczego z tej opcji nie skorzystać?

A szybciej można między innymi dzięki Sky-Shop, czyli platformie sklepów internetowych, gdzie każdy może otworzyć własny sklep internetowy w zaledwie trzy minuty i w ciągu godziny spersonalizować jego wygląd, włączyć integrację z systemami płatności błyskawicznych oraz uruchomić sprzedaż nawet nie mając własnych produktów. A jak to możliwe? Dzięki współpracy z grubo ponad 100 hurtowniami z różnych branż. Każda z nich jest sprawdzonym partnerem biznesowym, dzięki czemu przedsiębiorca-nowicjusz ponosi minimalne ryzyko: sprzedaje fizycznie dostępny towar, który jest wysyłany bezpośrednio z hurtowni, dzięki czemu nie ma tu zbyt rozciągniętego łańcucha dostaw, jest za to sprawne narzędzie, które pozwala klientom zamawiać ich wymarzone produkty. W ten sposób Sky-Shop stanowi nie tylko platformę sklepową, ale „rynek”, na którym dochodzi do wielu wartościowych transakcji na spore kwoty, a wszystko to niemal bezobsługowo ze strony właściciela sklepu. Trudno o korzystniejszy obraz sytuacji.

Oczywiście – na pewno znajdą się malkontenci, którzy stwierdzą, że całość nie trwa godzinę, tylko co najmniej cały dzień (nadal jednak jest to mniej niż przy konieczności wykupienia serwera, domeny i instalacji oraz konfiguracji dowolnego skryptu), a poza tym i tak trzeba więcej czasu, bo przecież trzeba przygotować logo, założyć konto, zarejestrować firmę – no tak, ale to wszystko i tak, i tak trzeba będzie zrobić, więc tutaj nie ma większej różnicy. Chociaż nie – jest. Kiedy sklep na najlepszej platformie działa prawie bezobsługowo i bezawaryjnie, nie trzeba się męczyć z konfiguracją żadnego skryptu i integracją dodatków, więc zostaje więcej czasu na planowanie i wykonywanie ulubionej czynności każdego przedsiębiorcy – zaspokajanie nieposkromionego apetytu potwora biurokracji na papier.


Blog e-commerce

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Od czego zacząć biznes w sieci

Od czego zacząć biznes w sieci


Autor: Piotr Jaszczak


Ile głów, tyle pomysłów, jednak nie każdy z nich będzie trafiony. Dominujących koncepcji na temat najlepszego sposobu prowadzenia biznesu w sieci jest kilka i z nich warto wyłowić te elementy, które się powtarzają: jest to mailing, sklep internetowy oraz rozbudowany plan działania na różnych polach.


O tym, że różnorodna koncepcja zasadniczo ma większe szansa na biznesowy sukces, nie trzeba nikogo przekonywać. Wiele dziś znanych marek kiedyś wyglądało zupełnie inaczej. Dysponując większą różnorodnością oferty na starcie łatwiej przeprowadzić proces specjalizacji przedsiębiorstwa, niż próbując, testując konkretną dziedzinę. Wyjątkiem jest sytuacja, w której startuje się w biznesie z tematem, co do którego jest się ekspertem, ale to tak naprawdę rzadkość – ekspertem się bowiem nie „jest”, a jedynie „staje”, bo tylko praktyka czyni mistrza. Można więc stopniowo zawężać krąg swoich biznesowych zainteresowań, stając się ekspertem w coraz węższej niszy – oczywiście nie do końca, bo pewna różnorodność jest zawsze w cenie.

Mailingi i sklep to po prostu narzędzia sprzedażowe, które zresztą bardzo dobrze ze sobą współgrają. Sklep jest platformą handlową, a e-mail marketing środkiem promocji, a także dodatkowym kanałem sprzedaży. Centralnym punktem tej koncepcji pozostaje jednak sam sklep. To o tyle istotne, że takie postawienie sprawy każde zadać sobie pytanie o to, co będzie charakteryzowało skuteczny i dochodowy sklep. Na pewno będzie to możliwość jego szybkiego uruchomienia, bo biznes zawsze ceni sobie dobre tempo działania. Próba założenia sklepu na którymkolwiek znanym skrypcie zapewne skończy się niepowodzeniem – to są naprawdę potężne programy, których nie da się opanować w jeden wieczór, a poza tym rychło okazuje się, że skrypt, który miał być darmowy, do pełnej funkcjonalności wymaga zakupu paru dodatków po kilkanaście-kilkadziesiąt dolarów. W takim układzie jedynym rozwiązaniem jest platforma sklepowa – czasem darmowa, a czasem po prostu zdecydowanie tańsza niż suma wszystkich usług, które trzeba wykupić, żeby wystartować ze sklepem we własnej domenie.

I na tym w zasadzie punkty wspólne najlepszych planów e-biznesu się kończą. Trzeba mieć jednak świadomość, że każdy z planów musi zakładać pewną elastyczność. Nie można na przykład otworzyć sklepu internetowego z pomidorami w puszce i trzymać się sztywno tego planu nawet przy maksymalnych stratach. Być może ofertę wystarczy zdywersyfikować i koncentrat pomidorowi albo oliwki – kto wie, to sprawa bardzo indywidualna i wymagająca oddzielnego rozważenia, natomiast jedno jest pewne: bez sklepu nie ma sprzedaży, a w sklepie internetowym, jeśli znajdzie się dobrą platformę, można sprzedawać produkty fizyczne, wirtualne, a także usługi. Jedyne, o czym trzeba pamiętać to dobór takiej platformy sklepowej, która pozwala prowadzić elastyczny biznes i w miarę możliwości wykorzystywać również inne narzędzia internetowego handlu, w tym e-mail marketing i podobne formy reklamy.


Pomysł na Sklep Internetowy - http://ecommercowy.pl/pomysl-na-biznes-sklep-internetowy-z-dronami/

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Oprogramowanie do prowadzenia sklepu – dlaczego warto wybrać platformę sklepową?

Oprogramowanie do prowadzenia sklepu – dlaczego warto wybrać platformę sklepową?


Autor: Piotr Jaszczak


Platformy sklepowe są w istocie skryptami mogącymi obsługiwać wielu użytkowników o odpowiednio obniżonych w stosunku do Super Administratora uprawnieniach. Od strony programistycznej nie jest to więc szczególnie zaawansowany pomysł, natomiast jego realizacja to inna sprawa.


Platformy sklepowe są w istocie skryptami mogącymi obsługiwać wielu użytkowników o odpowiednio obniżonych w stosunku do Super Administratora uprawnieniach. Od strony programistycznej nie jest to więc szczególnie zaawansowany pomysł, natomiast jego realizacja to inna sprawa.

Platformy sklepowe powstawały jako odpowiedź na zbyt rozbudowane i nieszczególnie intuicyjne w obsłudze skrypty sklepów takie jak Magento czy Presta Shop. Ich kluczową zaletą miało być uproszczenie po pierwsze zaplecza administracyjnego, a po samej procedury technicznej związanej z wykupienie hostingu i domeny oraz ich uruchomieniem. Tutaj, można powiedzieć, że operacja zakończyła się pełnym sukcesem. Większość dobrych platform sklepowych dziś daje możliwość otwarcia sklepu w ciągu kilku minut i od razu można przygotowywać sprzedaż – bez szukania haseł do baz danych, konfiguracji serwera, tworzenia kont i wielu innych czynności technicznych.

Platformy sklepowe to jedno wspólne zaplecze, jeden skrypt będący sercem całego przedsięwzięcia, spora ilość kont użytkowników-właścicieli sklepów, którzy mają dostęp do okrojonego funkcjonalnie zaplecza (mogą modyfikować wyłącznie ważne ustawienia dotyczące własnego sklepu) oraz powiązane z tymi backendami sklepy, do których dostęp mają wszyscy internauci.

Platforma jest więc zabezpieczona pod względem programistycznym – odpowiednio przydzielając role i upoważnienia w systemie, ukryto po prostu przełączniki, których aktywacja mogłaby spowodować globalną awarię platformy. Poza tym tego rodzaju systemy są regularnie (zwykle co najmniej raz na dzień) backupowane, więc administrator platformy może przywrócić sklep do stanu sprzed 24 godzin, jeśli użytkownik popełni krytyczny błąd. Własny sklep internetowy jest więc może nie do końca własny, ponieważ nie ma się kontroli nad całością oprogramowania, ale w praktyce ten kawałek, który można kontrolować, jest wystarczająco rozbudowany, aby stworzyć własny biznes w sieci.

Jednym z najsilniejszych atutów platform sklepowych jest fakt, że nie trzeba do nich kupować własnej domeny i hostingu – opłaty za korzystanie z przestrzeni dyskowej są wliczone w abonament, tak samo, jak cena subdomeny i ewentualnie kont pocztowych oraz innych usług skojarzonych z kontem (ich ilość zależy od możliwości konkretnej platformy sklepowej). To jednak nie jest najważniejsza zaleta – za taką można uznać niską cenę. W większości przypadków platforma jest rozwiązaniem opłacalnym dla mniejszych i nowych sklepów, dla których sprawdzanie modelu biznesowego na własnej domenie jest dość kosztownym zajęciem, tym bardziej jeśli potrzebna byłaby do tego pomoc informatyka lub osoby, która zajmie się wdrożeniem skryptu. Platformy sklepowe właśnie przez swoją prostotę są tańsze, a to wymierna korzyść. Oczywiście wraz ze wzrostem obrotów i kolejnymi produktami może okazać się, że przejście na system pełnej kontroli na własnym serwerze i domenie może się opłacać, ale to kwestia czasu i indywidualnie prowadzonych obliczeń.


Oprogramowanie do Sklepu Internetowego - Sky-shop.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.