sobota, 30 września 2017

Prestashop czy Magento do małego sklepu?

Prestashop czy Magento do małego sklepu?


Autor: Biznesownia.pl


Prestashop i Magento to skrypty sklepów internetowych, które można z czystym sumieniem polecić do każdego sklepu, w którym jest od kilkudziesięciu produktów albo są to wyroby bardzo niszowe.


Takie małe sklepy są zwykle bardzo specyficznie zorganizowane, ale ustawianie ich na znanych platformach, zamiast eksperymentów z mniejszymi, ma zwykle same korzyści. Sęk w tym, że i Prestashop, i Magento, wydają się często za bardzo rozbudowane.

Prestashop dla ułatwienia

Prestashop jest często przedstawiany jako system łatwiejszy w obsłudze i wstępnej konfiguracji. Tak naprawdę również tutaj czyha na użytkownika kilka pułapek i nieoczywistych rozwiązań, choć faktycznie, sam panel administracyjny jest nieco bardziej intuicyjny. Przy skryptach tej wielkości jednak w ogóle nie należy zdawać się na intuicję – sklepu trzeba się po prostu nauczyć, a wtedy ten argument traci na znaczeniu, tym bardziej że nie warto też demonizować Magento. Nawet jeśli jest ona często przedstawiany jako nieco trudniejszy w obsłudze, to znów problemem będzie przede wszystkim konfiguracja wstępna, a nie codzienne użytkowanie, bo to jest proste w obu skryptach.

Magento dla dodatków

Prestashop ma olbrzymią bazę dodatków, ale Magento w tej konkurencji wygrywa. Czy jednak jest różnica, czy wybiera się ze 100 tysięcy wtyczek, czy tylko z 90 tysięcy? Nawet jeśli, to na pewno można tę różnicę pominąć. Faktem jednak jest, że większości użytkowników łatwiej jest znaleźć nietypowe moduły właśnie do Magento. Czy to ważny argument? W pewnym wymiarze z pewnością, jednak warto też pamiętać, że im mniej nietypowych rozwiązań, tym mniejsze ryzyko, że coś się nie powiedzie. W zdecydowanej większości sklepów wystarczają dodatki standardowe i wsparcie programisty, który je zintegruje z platformą, a później wszystko już toczy się gładko. I tu trzeba dodać, że jeśli chodzi o podstawowe, najczęściej wykorzystywane dodatki związane z automatyzacją sprzedaży, integracjami płatności czy obsługą produktów, to oba systemy są zaopatrzone równie dobrze.

Może po wymaganiach serwera?

Dobrym sposobem na to, żeby wybrać sobie skrypt sklepowy, jest porównanie wymagań systemowych. Parę lat temu było to naprawdę poważne ograniczenie, a dziś serwery zdolne obsłużyć obie platformy są już zdecydowanie tańsze, niemniej obciążenie skryptów dodatkowymi modułami może tu spowodować powstanie pewnych różnic. W praktyce rzadko są one duże, ale warto skonsultować się ze specjalistami od wdrożeń obu systemów, żeby oszacowali zasoby potrzebne do uruchomienia kompletnego sklepu (system sklepowy z dodatkowymi modułami oraz określona ilość produktów w magazynie przy planowanej wielkości ruchu w sklepie). Takie porównanie może czasem przynieść rozstrzygnięcie problemu, a jeśli nie, to trzeba po prostu przyjrzeć się wersjom demo i wybrać według subiektywnych kryteriów.


Biznesownia.pl - kompleksowe wdrożenia e-commerce Magento i PrestaShop

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak zatrzymać klienta?

Jak zatrzymać klienta?


Autor: Joanna Krysznia


Wprawdzie popularność handlu internetowego z roku na rok rośnie, to jednak firmom coraz trudniej jest budować lojalność wśród klientów, którzy mają coraz więcej możliwości wyboru i tym samym często nie czują potrzeby bycia lojalnym wobec marki.


Ci wciąż kierują się przede wszystkim ceną. Jak zatem skutecznie zatrzymać klienta? Co zrobić, aby budować z nim trwałe relacje?

Coraz więcej firm decyduje się na działanie w oparciu o tzw. lejek sprzedażowy. Pozwala on na kwalifikowanie klientów do różnych grup w zależności od tego, na jakim etapie procesu zakupowego się znajdują w danej chwili. Efektywność działań tego typu wzmacnia też reklama personalizowana, która umożliwia dostosowanie treści i formy reklam do każdego odbiorcy z osobna.

Najbardziej oczywistym sposobem na zatrzymanie klientów są programy lojalnościowe. Dzięki tzw. reklamie osobistej można znacznie zniwelować ich dotychczasowe wady. Na podstawie analizy klientów można bowiem dostosować parametry oferty do danego użytkownika.

Kolejnym sposobem na przyciągnięcie uwagi klienta są różnego rodzaju rabaty i promocje. Również i w tym przypadku przydatny bywa lejek sprzedażowy. Rabat można zaoferować w chwili, gdy potencjalny klient opuści tzw. koszyk zakupowy.

Ciekawym rozwiązaniem w tej sytuacji jest tzw. cross-selling. To nic innego jak sprzedaż dodatkowych produktów w trakcie danego procesu zakupowego. Klient, który kupił więcej produktów, ma bowiem znacznie większy potencjał lojalnościowy. Firma wykorzystującą reklamę osobistą może na przykład wybrać reklamy czy usługi, które danej osobie warto jest zaproponować.

Od dawna też jednym z najskuteczniejszych sposobów na budowanie lojalności wśród klientów jest newsletter. Jego skuteczność zależy w dużej mierze od naszej wiedzy oraz doświadczenia na tym polu, a podstawą powodzenia tego kanału jest odpowiednia segmentacja bazy. Jednak to nie wszystko.

Jak stworzyć newsletter? Trzeba w nim przede wszystkim prezentować ofertę, która zainteresuje danego klienta. Zwiększa to znacznie szanse na sprzedaż i tym samym zmniejsza ryzyko, iż wiadomość trafi do folderu SPAM. Kluczem do sukcesu jest więc personalizacja, czyli dostosowanie przekazu do potrzeb i oczekiwań danego klienta.

Stworzenie efektywnej kampanii newsletteringowej z pewnością nie jest zadaniem prostym, zwłaszcza, jeśli jest to dla nas zupełnie nowy obszar działań. Warto pamiętać, iż na rynku istnieje szereg narzędzi i usług, które stanowią doskonałe wsparcie w procesie tworzenia newslettera od A do Z.


Sprawdź również: Jak stworzyć newsletter

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Outlet odzieżowy online – nowa jakość w e-commerce

Outlet odzieżowy online – nowa jakość w e-commerce


Autor: Marek Zegarek


Popularność sklepów odzieżowych, które oferują swój towar w internecie od lat stale rośnie i niewątpliwie są już dziś na rynku takie marki, które z kanałów internetowych czerpią znacznie większe zyski niż ze swoich sklepów stacjonarnych.


Co więcej wiele sklepów działających w sieci wcale nie planuje otwarcia swoich stacjonarnych butików, skupiając całą swoją uwagę na digitalu i e-commerce.

Internet jest jednak bardzo dynamicznym medium i rynkiem, który nie lubi stagnacji, stale podążając za zmianami i innowacyjnością, aby przyciągnąć do siebie klientów, którzy w sieci są znacznie bardziej wybredni i niecierpliwi. Wszystko za sprawą sporej konkurencji, która może jednym kliknięciem windować ceny w górę lub w dół, oferować różnorodne warianty podobnych produktów czy kusić nas na wiele innych sposobów.

Poza promocjami czy regularnymi akcjami wyprzedażowymi, coraz bardziej popularne stają się także internetowe outlety. Taki outlet odzieżowy online niesie ze sobą nie tylko nową jakość sprzedażową ale i stałe niskie ceny, które najlepiej przyciągają potencjalnych klientów. Outlet w swojej naturze opiera się o oferowanie klientom produktów tej samej wysokiej jakości, jednak w lepszych niż promocyjne, bo stałych niskich cenach. Wszystko za sprawą asortymentu outletu, składającego się z przemijających kolekcji, które nie do końca sprzedały się na głównej ekspozycji i w czasie do tego przeznaczonym.

Outlet odzieżowy online wnosi w świat internetowych zakupów nie tylko pewną świeżość ale i nowy standard, który staje się coraz popularniejszy. Oferta tego typu sklepów skierowana jest przede wszystkim do osób poszukujących dobrej jakości odzieży w przystępnych cenach. Na drugi plan spadają tu kwestie marki czy kolekcji z jakiej dany produkt pochodzi. Outlety stają się również popularne dzięki temu, że stanowią stały punkt na mapie zakupowej. Coraz więcej osób robi zakupy w sieci mając na celu konkretny produkt i zamiast przeglądać setki stron sklepów internetowych, sprawdza tylko te, które posiadają interesujące ich produkty. W poszukiwaniu niskich cen nie trzeba również przeklikiwać się przez sklepy, by sprawdzić czy aby któryś z nich nie organizuje promocji.

W internetowym outlecie odzieżowym zawsze wiemy czego się spodziewać i na jakim poziomie kształtują się ceny. Dlatego właśnie coraz częściej odwiedzamy specyficzne strony outletowe, zamiast witryn największych sklepów na rynku, w których ogrom produktów może nas często zniechęcić do zapoznania się z ofertą i wyszukania najlepszych cenowo propozycji.


Outlet odzieżowy online - zawsze najlepsze ceny!

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

czwartek, 12 stycznia 2017

Big Data - wprowadzenie do świata wielkiej analizy

Big Data - wprowadzenie do świata wielkiej analizy


Autor: Barbara Lisowska


Chociaż narzędzia do analityki danych stają się z każdym rokiem coraz bardziej powszechne, w Polsce korzysta z nich tylko 18% firm.


Tymczasem dzięki Big Data przedsiębiorcy mogą znacznie lepiej odpowiadać na potrzeby swoich klientów, podejmować decyzje biznesowe obarczone mniejszym ryzykiem oraz przewidywać nadchodzące trendy.


Witaj w świecie Big Data

Rozwój nowych technologii spowodował narodziny społeczeństwa cyfrowego, które produkuje niespotykaną dotychczas ilość informacji. Szacuje się, że od początku istnienia ludzkości do 2003 roku wyprodukowaliśmy pięć eksabajtów danych. Obecnie jesteśmy w stanie wyprodukować taką ilość w ciągu zaledwie dwóch dni. Wielkie światowe koncerny szybko dostrzegły potencjał, jaki dają zgromadzone i odpowiednio zinterpretowane dane.

Celem wprowadzenia Big Data jest bowiem nie tylko zbieranie i przechowywanie olbrzymiej ilości informacji, ale przede wszystkim wyciąganie na ich podstawie wniosków. Pionierami wykorzystania analizy danych do celów biznesowych są tacy giganci, jak Google, Amazon czy Facebook, którzy szczycą się dopasowaniem produktów i reklam bezpośrednio do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Zwiększ swoją skuteczność

Zakres wykorzystania analizy Big Data jest tak duży, że obecnie z powodzeniem stosują ją zarówno małe przedsiębiorstwa, jak i wielkie korporacje. Najczęściej zaawansowane operacje na systemach bazodanowych wdrażają banki, różnego rodzaju sklepy oraz dostawcy usług, a więc wszystkie firmy, które na co dzień przetwarzają terabajty danych na temat swoich klientów. Korzyści, jakie daje Big Data to m.in. możliwość czerpania wiedzy, którą trudno uzyskać jedynie na podstawie jednostkowych obserwacji. Zastosowanie matematycznych algorytmów oraz selekcja zbędnych informacji i zestawienie ze sobą różnych źródeł danych pozwalają na zbudowanie dokładnego profilu klienta, a następnie przygotowanie oferty trafiającej bezpośrednio w jego potrzeby.

Przykład? Jedna z sieci pizzerii połączyła dane pogodowe z informacjami na temat awarii prądu w mieście. Gdy mieszkańcy nie mogli skorzystać z własnego sprzętu kuchennego (brak dostaw energetycznych), otrzymywali na smartfony powiadomienie o możliwości kupna pizzy w atrakcyjnej cenie.

Nie daj się wyprzedzić konkurencji

Eksperci przewidują, że już wkrótce wykorzystanie Big Data będzie niezbędnym elementem działalności każdej firmy. Według danych Intela z tego roku, w Polsce tylko 18 proc. firm stosuje narzędzia do analityki wielkich zbiorów danych. Pozostajemy więc na szarym końcu państw Europy Środkowej. Niebawem jednak sytuacja może ulec zmianie. Jak wynika z badania InsightExpress, 8 na 10 polskich managerów IT przyznaje, że strategia rozwoju ich firm na kolejne 5 lat będzie oparta na systemie Big Data.

Podobny trend widać w prognozach światowych. Według analizy przygotowanej przez firmę Gartner, 73 proc. przedsiębiorstw deklaruje inwestycje w Big Data. Firmy, które nie chcą pozostać w tyle, a przede wszystkim - pragną doganiać europejską i światową konkurencję, powinny więc już teraz uwzględnić wykorzystanie narzędzi analitycznych w swojej działalności.


Dowiedz się więcej na temat big data

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

5 wskazówek na temat wyboru adresu internetowego, czyli domeny

5 wskazówek na temat wyboru adresu internetowego, czyli domeny


Autor: Urszula Winiarska


Bez adresu internetowego Twoja strona www nie może istnieć i funkcjonować w Internecie. Jeśli będziesz posiadał własny, oryginalny adres, staniesz się lepiej rozpoznawalny przez zainteresowanych odbiorców.


Z pewnością szybciej i skuteczniej dotrzesz do użytkowników ze swoimi informacjami. Internauci natomiast sprawniej wyszukają Twoją firmę w sieci.

Podając swój adres zamieszkania masz pewność, że osoba, która chce się z Tobą skontaktować, na pewno dotrze do Ciebie. Ta sama zasada dotyczy także domen. Zamiast ulicy, w adresie internetowym podajesz swoją indywidualną domenę. Jest to adres internetowy, pod którym będzie dostępna Twoja firmowa strona. Jak wybrać właściwą domenę i na co zwrócić uwagę?
5 praktyczne wskazówek

  1. Dobra domena atrakcyjnie prezentuje się na materiałach reklamowych, wizytówkach, gadżetach promocyjnych, papierze firmowym itp.
  2. Łatwo i skutecznie dociera do klientów, gdyż będzie zapamiętana przez odbiorcę.
  3. Niezawodna domena nie wymaga powtarzania, tłumaczenia pisowni.
  4. Przy prostej domenie trudniej zrobić błąd podczas wpisywaniu do wyszukiwarki.
  5. Nazwa powinna pozytywnie się kojarzyć.

Adres internetowy składa się z trzech części:

  • przedrostka www,
  • nazwy wybranej przez właściciela,
  • określonej domeny.

Wybierając domenę skorzystaj z 7 prostych wskazówek. Pamiętaj, że nazwa, którą wybierzesz powinna być krótka i łatwa do zapamiętania. Często właściciele domen pomijają tak istotną cechę.

7 reguł wskazówek do stosowania przy wyborze domeny

  1. Szukając nazwy dla swojej domeny staraj się nie przekraczać 8-9 znaków. Raczej unikaj nazw dłuższych niż dwa słowa. Jest to istotne z tego względu, że krótki adres internetowy łatwiej jest zapamiętać i bezbłędnie wpisać w okno przeglądarki.

  2. Podczas wymyślania nazwy pomijaj elementy, które ją komplikują. Używaj przede wszystkim liter. Elementami utrudniającymi zapamiętanie i powodującymi wiele pomyłek są cyfry i myślnik.

    Najlepiej stosować równanie: dobra domena = prosta nazwa.

  3. Zadaniem domeny jest ułatwienie, a nie utrudnienie dotarcia do Twojej strony. Unikaj zatem obcych nazw, o trudnej wymowie i pisowni.

  4. Używając znaków diakrytycznych np. ś, ć, ń,... Pamiętaj, że klient przebywający za granicą może mieć kłopot z wpisaniem tego adresu.

  5. Zastanów się również, czy strona będzie zawierała nazwę firmy, czy raczej słowa opisujące jej działalność.

  6. Powinieneś także brać pod uwagę fakt, iż 66% adresów ma końcówkę „ .pl ”. Jest to najpopularniejsza końcówka w Polsce, a nasza narodowa domena nie potrzebuje promocji. Polscy Internauci świadomie preferują swoją domenę, więc uwzględnij ich wybór.

  7. Jeśli chcesz dotrzeć do polskich użytkowników posługuj się raczej adresem w języku polskim. W serwisach internetowych można wydzielić 3 grupy adresów:

  • adresy w języku polskim,
  • adresy w języku obcym,
  • adresy w oparciu o nowy wyraz, który powstał na potrzeby nowej marki.

Cechy idealnej nazwy domenowej:

  • krótka, czytelna, chwytliwa nazwa,
  • brak zbędnych znaków poza literami,
  • posiadanie końcówki - „ .pl ”

Zwróć uwagę na to, że to jest ideał. Życie wymaga, aby do niego dążyć, ale nie za wszelką cenę. W tym przypadku wskazana jest elastyczność i pomysłowość.

Rejestracja domeny i usługa hostingowa?

Gdy posiadasz już domenę, to należy ją zarejestrować. Miejsc, gdzie możesz to zrobić jest wiele. Ceny i warunki są zbliżone, jeśli nie takie same. Możesz wpisać w wyszukiwarce np. Google - „rejestracja domen”, a będziesz miał bogatą listę firm, które się tym zajmują. Kolejnym etapem na drodze do zaistnienia Twojego serwisu w Internecie jest wybór usługi hostingowej.

Czy masz już pomysł na adres internetowy swojej strony www? A może już go posiadasz i analizujesz wybraną przez siebie nazwę?

Żródło: Maciej Dutko, Copywriting internetowy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010

fot.Alan Bain/px


Autor: Urszula Winiarska
Strefa Mediacji

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.