sobota, 30 września 2017

Trendy w marketingu online

Trendy w marketingu online


Autor: Ania Wilczak


Internet, tak jak i inne przestrzenie codziennego życia, ulega przeobrażeniom i okresowym trendom.


W zakresie tego medium jest to zjawisko szczególnie szybko zachodzące z uwagi na tempo rozprzestrzeniania się informacji, nieporównywalne praktycznie z żadnym innym kanałem komunikacji. A przy tym podlegające oddziaływaniu oddolnemu, bowiem w obecnych czasach bohaterem internetu może stać się każdy, kto potrafi w ciekawy sposób zaprezentować swoje umiejętności i pomysły.

Marketing podąża tropem internetu

Szeroko rozumiana branża marketingowa nie byłaby sobą, gdyby nie wykorzystywała na własny sposób pojawiających się innowacji i udogodnień, w ślad za którymi podąża rzesza użytkowników, chcąca jak najszybciej wykorzystywać pojawiające się nowości i chwalić się nowymi możliwościami wśród internetowych znajomych.

Dobrym przykładem są tu boty internetowe, pierwotnie obecne na polskim komunikatorze Gadu-gadu, później pojawiające się w takich serwisach jak Twitter, a w niedawnym okresie również dołączone do opcji dostępnych na Facebooku. Zgodnie z przewidywaniami przed botami, szczególnie tymi facebookowymi, stoi świetlana przyszłość, a w niedługim czasie za ich pośrednictwem będzie można realizować zakupy online i inne internetowe usługi.

Nie tylko Facebook, nie tylko boty

Oczywiście na tym nie kończy się wachlarz nowości, jakie zaistniały w ostatnim czasie na plac marketingowego boju w internecie. O wykorzystywaniu Instagrama napisano już wiele, tym bardziej, że w celach marketingowych użytkowany jest od dłuższego czasu. Obecnie przeżywa jednakże drugą młodość, w czym niemała jest zasługa branży odzieżowej, w intensywny sposób wykorzystującej tę drogę docierania do klientów.

Swój udział w czołówce marketingowych trendów ma Snapchat, który wciąż jest odkrywany na nowo i wciąż jeszcze nie pokazał pełni swoich możliwości. Ten ,z pozoru niewielki, bo ograniczający się do 10 sekund, format filmów wideo pozwala na tworzenie niezwykle nośnych, skondensowanych treściowo klipów, które w przystępny sposób docierają do odbiorców. Co więcej udostępniane przez użytkowników na zasadzie wirusowej wywołują efekt kuli śnieżnej, wykorzystując mechanizm znany z innych portali społecznościowych.

Co dalej?

Nie sposób do końca przewidzieć, jak będą ewoluowały media społecznościowe w najbliższym czasie, tak jak nie da się przesądzić, czy era botów internetowych na dobre zdominuje główny kierunek działalności marketingowej w tym obszarze. Pewne jest natomiast jedno - zmiany będą następowały.


Polecamy również: boty internetowe

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz