poniedziałek, 13 lutego 2012

Jak znaleźć swoją niszę?

Jak znaleźć swoją niszę?

Autorem artykułu jest Dominik Szmaj



To odwieczny problem tych, którzy chcą prowadzić biznes "na własną rękę". Jednak znalezienie jej nie musi być trudne...
Decydując jaki produkt będziesz promował w wybranej niszy powinieneś opierać się na jednej zasadzie. Powinna to być jedna z zasad tworzenia produktów w Twoim biznesie. Opieraj się zawsze na tym co ludzie aktualnie potrzebują, czymś co sprawi, że ich życie stanie się łatwiejsze, sprawi, że poczują się lepiej, będą lepiej wyglądać albo będzie rozwiązywać jakiś palący problem.

Kiedy już wybierzesz produkt, który chcesz sprzedawać przeprowadź badania żeby znaleźć odpowiednią niszę do promocji tego produktu. Jest to jedna z najważniejszych rzeczy kiedy myślisz o promocji niszowych produktów. To co musisz wiedzieć wypisałem poniżej:

1. Gdzie spędzają czas Twoi klienci?
2. Dlaczego mogą chcieć kupić Twój produkt?
3. Co będzie ich motywowało do kupna Twojego produktu?

Jeśli będziesz w stanie zidentyfikować odpowiedzi na te proste pytania wiedz, że jesteś na właściwej drodze do odnalezienia właściwej niszy. Odpowiedzi mogą wyglądać podobnie do:

1. Dobrze wiem gdzie się reklamować i potrafię monitorować zmiany w przyzwyczajeniach i trendy moich klientów.
2. Aby rozwiązać problem lub pozwolić wykonywać pracę szybciej i łatwiej.
3. Cena, bonusy, obsługa klienta, marka…

Następną rzeczą jaką musisz się nauczyć kiedy poszukujesz swojej niszy jest to czym możesz zwiększyć wartość swojego produktu. Przejrzyj jak najwięcej serwisów konkurencji, zobacz jak oni to robią, jakie bonusy dodawają, czym motywują do zakupu. Teraz pomyśl czy Ty też możesz te rzeczy włączyć do oferty I CO JESZCZE DODATKOWO możesz tam “wrzucić” ;) musisz się wyróżnić.

Jeśli potrafisz określić czy w tej niszy znajdują się osoby, które są skłonne zapłacić za to co oferujesz oraz potrafisz ich zidentyfikować to możesz sobie pogratulować produktu, na którym zarobisz realne pieniądze. Czasami to wymaga przeramowania produktu, żeby zwiększyć jego wartość i dać klientowi do zrozumienia, że jednak Ty masz najlepszą dla niego ofertę. Badania marketingowe to klucz do sukcesywnej sprzedaży w internecie.

---

Aby dowiedzieć się więcej na ten temat odwiedź bank wiedzy o e-biznesie i koniecznie zapisz się na listę adresową.


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz