piątek, 8 lipca 2011

Dlaczego warto budować biznes internetowy?

Dlaczego warto budować biznes internetowy?

Autorem artykułu jest Grzegorz Figoń



Warunki Internetu dają szansę wielu przedsiębiorczym ludziom na prowadzenie własnego biznesu.Marketing internetowy w Polsce dopiero się rozwija. Dlatego wiele osób nie rozumie dlaczego warto wejść w biznes internetowy.

Warunki Internetu dają szansę wielu przedsiębiorczym ludziom na prowadzenie własnego biznesu. Marketing internetowy w Polsce dopiero się rozwija. Dlatego wiele osób nie rozumie dlaczego warto wejść w biznes internetowy.

Obiegowa opinia jest taka, że są bardzo niskie koszty startu. Jest to prawda, jeśli masz zamiar prowadzić biznes w oparciu o produkty informacyjne czy cyfrowe (dostępne w formie elektronicznej) - np. sprzedaż poradników, ebooków, audiobooków, programów internetowych.

Jeśli jednak masz pomysł na skomplikowany portal, w którym ma być mnóstwo treści (kochanej przez wyszukiwarki), to koszty produkcji serwisu i pozyskania zawartości będą bardzo duże.


Moim zdaniem biznes internetowy warto budować ze względu na:

Dynamikę rozwoju sprzedaży produktów/usług w Internecie. Zgodnie z Notatką informacyjną GUS z kwietnia 2008 pt. Społeczeństwo informacyjne w Unii Europejskiej: "Osoby indywidualne korzystają z Internetu najczęściej w celu odbierania i wysyłania poczty elektronicznej [...] oraz wyszukiwania informacji o towarach i usługach." Zgodnie z powyższymi badaniami 43% kobiet i 51% mężczyzn wybrało Internet jako źródło informacji o produktach lub usługach firm. Z miesiąca na miesiąc te wskaźniki rosną. Pokolenie WWW z dnia na dzień się powiększa i siłą rzeczy poszerza rynek potencjalnych odbiorców.

Reklamę kontekstową - reklama w Internecie dzięki nowym technologiom dociera do klienta zainteresowanego danym produktem lub usługą, co drastycznie podnosi jej efektywność. Obecnie reklama internetowa dostosowuje się do tego, co internauta szuka lub aktualnie czyta.


Doskonałą mierzalność i dokładne statystyki prowadzonych w Internecie działań promocyjnych. Narzędzia analityczne dostępne w Internecie umożliwiają badanie i testowanie skuteczności akcji promocyjnych, dzięki czemu firma podejmuje świadome decyzje marketingowe i może planować przyszłe dochody oraz inne efekty swoich poczynań.

Efekt skali - rozmaite odmiany promocji w Internecie, dzięki elektronicznej formie docierają do tysięcy klientów z wybranej grupy docelowej, bez ponoszenia dodatkowych kosztów na ich produkcję i dystrybucję. Dzięki temu trafne rozwiązania w branży internetowej potrafią przynosić kilkusetprocentowy wzrost przychodów firmy rocznie, czego doświadczyłem w kilku przedsięwzięciach w mojej pracy zawodowej.

Prostą kalkulację przyszłego popytu i rozmiarów rynku - najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe takie jak Google udostępniają narzędzia, dzięki którym analiza ilości osób zainteresowanych danym produktem lub usługą daje precyzyjne informacje. Dzięki znajomości rozmiarów rynku firma może kierować swoje działania adekwatnie do popytu na dany produkt czy usługę.

Korzyści z marketingu internetowego jest więcej. Powyższe zalety są moim zdaniem twardym dowodem na to, że warto prowadzić biznes online.

---

Grzegorz Figoń - XMARKETING.pl - Marketing bez przypadku


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Aktualne najważniejsze trendy w e-biznesie

Aktualne najważniejsze trendy w e-biznesie

Autorem artykułu jest Ewa Maria Szulc



Prędkość światła to chyba dobre określenie na tempo zmian w Internecie. Zwłaszcza tych związanych z e-biznesem. Jeśli już zarabiasz pieniądze w Internecie lub masz nadzieję to zacząć w najbliższym czasie, pewnie jesteś zainteresowany najświeższymi trendami.

Prędkość światła to chyba dobre określenie na tempo zmian w Internecie. Zwłaszcza tych związanych z e-biznesem. Jeśli już zarabiasz pieniądze w Internecie lub planujesz zacząć w najbliższym czasie, pewnie jesteś zainteresowany najświeższymi trendami.
Być na bieżąco w tym temacie powinien być każdy, kto w jakikolwiek sposób zarabia pieniądze w Internecie - czy posiadając sklep internetowy, czy działając w programie partnerskim.

1. Reklama pay per click czyli płać za kliknięcie nadal się opłaca, o ile naprawdę wiesz co robisz. Dzisiaj to nadal najlepsza metoda na pozyskiwanie ruchu na stronę, pod warunkiem, że analizujesz wyniki na bieżąco i testujesz slowa kluczowe. Zanim jednak podejmiesz decyzję o rozpoczęciu kampanii postaraj się jak najwięcej na ten temat nauczyć. Google Adwords oferuje dobre szkolenia w tym zakresie. Szkolenie w tym zakresie jest kluczowe, ponieważ jest równie dużo osób, które osiągają bardzo dobre wyniki konwersji, ale jest równie wiele takich, które po prostu tracą pieniądze bez większych efektów.
Przykładem niech będzie konkurs Google On-line Marketing Challenge w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka), który w 2009 roku wygrali studenci z warszawskiej SGH. Zwycięska kampania miała zmieścić się w budżecie 200 $ i na 836 kliknięć dała 59 klientów nowego sklepu (źródło: Brief). Przygotowanie i rozplanowanie kampanii miało kluczowe znaczenie.

2. Blogi są kochane przez wszystkie wyszukiwarki. Dzisiaj każdy e-biznes po prostu musi mieć blog, który sam w sobie staje się źródłem darmowego ruchu na stronę. Nawet jeśli nie lubisz czy nie chcesz pisać, możesz wynająć kogoś i w łatwy sposób wypełniać blog. Tak naprawdę nawet nie potrzebujesz obszernej zawartości, aby utrzymać na bieżąco swój blog.

3. Optymalizacja. Wyszukiwarki są źródłem ogromnej ilości ruchu, który przemieszcza się przez Internet. Dlatego, każda strona czy blog powinny przechodzić jakikolwiek - choćby najprostszy rodzaj optymalizacji optymalizacji pod wyszukiwarki. Najłatwiej jest osiagnąć efekty ograniczając wybór słów kluczowych do mniej popularnych, które zwykle tworzą tzw. long tail. Najprostsza optymalizacja polega na wyborze tych słów, tworzenia wokół nich Twoich stron internetowych, pisania wokół nich postów w blogu, a nastęnie linkowania do innych stron o zbliżonej tematyce.

4. Programy partnerskie są nadal najlepszym pomysłem na promowanie własnych produktów czy usług. Jest to również nadal dobry model na zarabianie pieniędzy przez Internet. W Polsce jeszcze raczkuje, ale już niedługo zacznie chodzić, a może nawet biegać. Trochę czasu zajmie, zanim będziemy mieli do dyspozycji program partnerski praktycznie w każdej niszy rynkowej, ale nie jest to niemożliwe. Ten trend będzie się rozwijał, dlatego że w przypadku programów partnerskich zarówno organizator programu jak i uczestnik są wygrani.

---

Najlepszy Blog


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Z okazji 10 urodzin dwa razy taniej

Z okazji 10 urodzin dwa razy taniej

Autorem artykułu jest Sylwester Sacharczuk



Na swoje 10-lecie największa w Polsce giełda biznes ofert OPENKontakt.com zorganizowała specjalną akcję promocyjną. Udział w niej można wziąć tylko do końca września.

„2 razy taniej!" - tak nazywa się najnowsza akcja promocyjna giełdy OPENKontakt.com. Teraz 6-miesięczna usługa Pełnego Dostępu lub Oferty Płatnej kosztuje 50 procent taniej. W efekcie użytkownik płaci za trzy miesiące, a korzysta z aktywnej usługi przez pół roku. Promocja dotyczy narzędzi, które znacznie ułatwiają znalezienie nowych kontrahentów.

Jak podkreśla kierownictwo OPENKontakt.com, nowa promocja to rozwiązanie bardzo użyteczne pod względem finansowym.

- Dzięki niej ze skutecznych i płatnych usług bez problemów będą mogły korzystać osoby, które właśnie z powodów finansowych dotychczas nie miały takiej możliwości. Oczywiście ofertę kierujemy także do tych użytkowników, którzy już przekonali się o efektywności naszych narzędzi - mówi Bartłomiej Niewiński, właściciel OPENKontakt.com. - To rozwiązanie idealne dla przedsiębiorców, dla których w tych trudnych czasach ważna jest optymalizacja kosztów oraz znajdowanie tańszych usług i dostawców.

Promocja dotyczy Pełnego Dostępu oraz Oferty Płatnej. Pełny Dostęp to usługa usprawniająca nawiązanie współpracy z nowymi partnerami biznesowymi, zarówno z Polski, jak i zagranicy. Jej użytkownicy dostają oferty zainteresowanych firm, które zajmują się sprzedażą, kupnem lub zamierzają podjąć inną formę współpracy. Usługa umożliwia dostęp do ponad 8,8 mln ofert, w tym codziennie 8000 nowych. Wystarczy, że użytkownik zamieści swoją ofertę raz, a ta wyświetla się automatycznie na 95 portalach w Polsce i na świecie. Może też łatwo skontaktować się z kontrahentami zagranicznymi - oferty są profesjonalnie tłumaczone na 4 wersje językowe.

Z kolei w usłudze Oferty Płatnej użytkownik oprócz wszystkich powyższych korzyści otrzymuje zdecydowanie więcej miejsca na prezentację swojej firmy w internecie. To format A4, w którym może zamieścić dużą, widoczną ofertę zawierającą tekst, logo firmy oraz fotografie. Dodatkowo jego oferta jest wyświetlana jako pierwsza w 4 wersjach językowych, dzięki czemu może trafić do większej liczby klientów.

Akcja „2 razy taniej!" trwa tylko do środy 30 września. Okazją do niej jest 10-lecie największej w Polsce giełdy biznes ofert OPENKontakt.com, które wypada dokładnie w tym miesiącu. Giełda to obecnie 35 portali branżowych podzielonych na ponad 300 podkategorii. Są one dostępne w 4 językach: polskim, rosyjskim, angielskim i niemieckim. Dziś OPENKontakt.com ma już ponad 850 tysięcy stałych użytkowników. Jak widać, jest to ogromna platforma wymiany biznesu z różnych krajów. Obecnie w polskim internecie nie ma portalu, którego użytkownicy zamieszczaliby codziennie nawet porównywalną liczbę ofert biznesowych.

Właścicielem Giełdy jest firma BV Kontakty Międzynarodowe, jeden z liderów polskiego e-biznesu. W portfelu jej usług znajdują się m.in. portale Biznes-Klasa.pl. (portal społecznościowy), Ibai.pl (zajmujący się szkoleniami internetowymi dla firm), Szu.pl (system hostingowy) oraz Banner2Businnes (pierwszy bezpłatny system wymiany bannerów).

Sylwester Sacharczuk

---

dziennikarz


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Nowości na Biznes-Klasie

Nowości na Biznes-Klasie

Autorem artykułu jest Sylwester Sacharczuk



Grupy znajomych, Notatnik, Sondy, Pytania - to najnowsze opcje wprowadzone na portalu Biznes-Klasa.pl. Nowości rozbudowują portal i mają zachęcić do korzystania z niego kolejnych użytkowników.

Biznes-Klasa.pl to portal społecznościowy, który powstał po to, aby ułatwić osobom i firmom kontakty biznesowe. Celem jest nie tylko odnalezienie kolegów z innych firm, ale przede wszystkim - nawiązywanie nowych, perspektywicznych kontaktów. Mimo, że Biznes-Klasa działa dopiero od kilku miesięcy, to wyróżnia się liczbą opcji i narzędzi. W dużej mierze to właśnie nowości przyciągają do portalu nowych użytkowników.

Stwórz grupę znajomych

Jedną z najciekawszych wprowadzonych ostatnio możliwości jest grupowanie znajomych. Teraz każdy sam może tworzyć grupy znajomych. Osoby znajdujące się wśród kontaktów można łączyć według dowolnego klucza. Mogą to być np. znajomi z jednej firmy lub branży, mieszkające w jednym mieście lub wspólnie uczestniczące w jakimś wydarzeniu. Użytkownik Biznes-Klasy może utworzyć dowolną grupę. To proste - wystarczy wejść w zakładkę „Pokaż znajomych", a tu znajduje się nowe narzędzie, które pozwala na łączenie ich w grupy.

Teraz każdy użytkownik może korzystać z nowego narzędzia w swoim profilu, czyli „Notatnika". Jeśli jakaś osoba lub firma prowadzi biznes w interesującej branży, można dodać ją do swojego „Notatnika", dodając dowolny opis na jej temat. Tylko użytkownik wie o tym opisie i tylko on może go zmienić.

Zapytaj innych użytkowników

Kolejna nowość - teraz każdy użytkownik portalu może stworzyć własną „Sondę" na dowolny temat. Jeśli użytkownik ma jakąś interesującą go kwestię dotyczącą branży lub biznesu - to miejsce dla niego. Ale tematyka sond, które można zamieścić, jest praktycznie nieograniczona - każdy może zadać pytanie na niemal każdy interesujący go temat. Sonda może być widoczna dla wszystkich grup branżowych lub można ją zamieścić w dowolnej grupie.

Jednym z najnowszych korzystnych narzędzi są „Pytania" dostępne w „Grupach branżowych". Każdy może zadać dowolną ilość pytań dotyczących branży - trafią one do wszystkich osób z grupy. Odpowiedzi będzie mógł zobaczyć każdy użytkownik należący do grupy. Jeśli użytkownik ma jakiś problem dotyczący biznesu, jeśli chce rozwinąć firmę - powinien skorzystać właśnie z tego narzędzia. W „Grupach branżowych" spotka wielu użytkowników, którzy podzielą się z nim swoim doświadczeniem.

Administracja portalu Biznes-Klasa informuje, że to nie koniec nowości i zapowiada dalszą rozbudowę portalu. Przypomnijmy, że portal stworzyła firma BV Kontakty Międzynarodowe, jeden z liderów polskiego e-biznesu. Firma pomaga w poszerzaniu kontaktów biznesowych i rynków zbytu - zarówno w kraju, jak i za granicą. Najbardziej znanym jej portalem jest OPENKontakt.com - najstarsza i największa w Polsce Giełda Biznes Ofert, która obecnie liczy ponad 8,4 mln ofert i ma ponad 850 tysięcy użytkowników.

Sylwester Sacharczuk

---

dziennikarz


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Nowa forma zakupow on-line

Nowa forma zakupow on-line

Autorem artykułu jest Maciej Rogacki



Od dawna popularne na zachodzie, coraz bardziej popularna w Polsce. Aukcje all-pay metoda na tanie zakupy w internecie, czy są lekarstwem na kryzys i nie tylko ocencie sami.

Aukcje internetowe były do tej pory z reguły tańszym sposobem na zakupy niż tradycyjny sklep, ponieważ to właśnie w Internecie najszybciej można znaleźć produkt, za który zapłacimy razem z kosztami wysyłki mniej niż w tym drugim przypadku. Z reguły taka oszczędność to kilka, najwyżej kilkanaście procent w przypadku produktów nowych. Czy istnieje jednak możliwość dokonania zakupu przedmiotu o wartości powiedzmy tysiąca złotych za kwotę dziesięciokrotnie niższą?

Otóż od pewnego czasu jest na to sposób, a sprawiły to coraz popularniejsze w sieci aukcje allpay. Krótko mówiąc, taka aukcja wygląda podobnie jak te znane nam do tej pory. Jest produkt, są licytujący, którzy przebijają stawkę, jest też ograniczony czas na zalicytowanie. Jednak jest też kilka widocznych różnic, które znacząco zmieniają przebieg licytacji. Przede wszystkim za każde zalicytowanie należy zapłacić określoną sumę. Przed rozpoczęciem aukcji należy wykupić wirtualne bidy (w zależności od serwisu mogą się różnie nazywać), których używamy do podbijania stawki. Każde takie podbicie ceny podnosi wartość końcową produktu o ustaloną kwotę, z reguły jednego lub dziesięciu groszy, jak również o określony czas wydłuża czas trwania aukcji.

Wygrywa oczywiście ten, którego oferta będzie najwyższa w momencie zakończenia aukcji. Tego rodzaju aukcje po pierwsze dają szansę na zakup wartościowych przedmiotów za śmiesznie niskie pieniądze, po drugie dostarczają niezwykłych emocji podczas licytacji. Wymaga to również opracowania odpowiedniej taktyki, która pozwoli na jak najniższy koszt wykupu interesującego nas przedmiotu. Trzeba odpowiednio dobrać moment, w którym dołączymy się do aukcji, jak również określić, czy licytujemy tylko do wyznaczonej przez nas kwoty, czy też interesuje nas jedynie wygrana, bez względu na ostateczną kwotę wykupu.

Nie należy dawać się ponieść emocjom , tylko trzeźwo oceniać bieżącą sytuację. Dzięki temu kupowanie od grosza, zamiast przyczyną co najmniej bezsenności z powodu przegrania kolejnej aukcji, może stać się sposobem na tanie zakupy. A co najważniejsze, na takich aukcjach można wygrać bardzo wartościowy sprzęt, taki jak laptopy, najnowsze modele telefonów, plazmy, wysokiej jakości sprzęt AGD, bony na zakupy w markowych sklepach i wiele innych. Dlatego popularność tego typu serwisów aukcyjnych z pewnością będzie nam towarzyszyła jeszcze przez długi czas.

---

Dozeta.pl


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl