piątek, 8 lipca 2011

Licytacje on-line

Licytacje on-line

Autorem artykułu jest Maciej Rogacki



Przyjżyjmy sie bliżej popularnym od jakiegoś czasu serwisom oferującym tzw. prawdziwe aukcje internetowe. Są to serwisy które oferują swoim użytkownikom przedmioty ktore wystawiane są na różniego rodzaju aukcje.

Wzieliśmy pod lupę trzy serwisy podbij.pl który jako pierwszy pojawił sie na Polskim rynku all-pay, fruli.pl oraz dozeta.pl. Te ostatni jest najnowszym serwisem tego typu który jako jedny posiada kilka opcji ktorych nie ma na innych stronach tego typu.

Zalogowaliśmy sie na na każdej ze stron i ocenaliśmy ją pod wzgledem wizualnym i funkcjonalnym. Podbij.pl jest dostępny od października 2008 roku do chwili obecnej posiada baze, jak tweirdzą właściciele, około 200 000 klientów. Serwis jest zrobiony bardzo ciekawe pod wzgledem grafiki, estetycznie i przejrzyście. Aukcje wystawiane w serwisie są ciekawe i napweno przyciągają uwage klientów. Początkowo cena jednoego podbicia w serwise kosztowała 1,22 z vat jendka od niedawa jest to 0,50gr + vat. W slad za podbij poszły inne serwisy obniżając cene możliwości wzięcia udziału w licytacji. Na podbij mamy dwie możliwości nabycia kredytów poprzez przelew bądz wysyłając sms. Jedyną wadą serwisu jest ilośc użytkoników co ogranicza do minimum szanse wygrania, najczęściej licytują firmy poprzez ustawienie automatu.

Fruli.pl to serwis ktory powastał po podbij.pl i jest do niego bardzo zbliżony, ale znalazł sobie miejsce na rynku i również dobrze sobie radzi. Mimo, że graficznie może nie jest imponujący ale za to można znaleść na nim ciekawe przedmioty. Cena za licytacje taka sama jak na podbij. Nie ma co wiecej pisać o serwisie bo jest on bardzo podobny do podbij. Poruszanie sie po stronie i kupowanie frutków czyli punktów potrzebych do licytacji jest proste i nie powinno sprawić kłopotów.

Kolejna strona to dozeta.pl mimo, że jest to najnowszy serwis tego typu to wydaje nam sie, że może okazać sie najciekawszą propozycją dla osób zainteresowanych tego typu formą robienia zakupów. Strona graficznie jest poprawna ale z teog co wiem grafika bedzie przebudowana ale to nie o grafike chodzi fakt nie jest ona bez znaczenia ale w przypadku tego serwsiu ważniejsze są rodzaje aukcji jakie serwis oferuje dwie podstawowe to malejące i rosnące. Właściciele starją sie róznież oferować uzytkownikom przedmioty jakich nie ma w innych serwisach tego typu, oczywistym jest niektore przedmioty bedą sie powtarzać ale z pewnością nie wszystkie. Absolutnym zaskoczeniem po zalogowaniu sie było wejscie w zakładke "Głosuj na przedmioty" która znajduje sie w panelu uzytkownika. Narazie przedmioty pokazane tam są poddane jednynie głosowaniu użytkowników, jeśli jednak właściciele zdecydują sie wystawiać te przedmioty bedzie to jedny serwis z takimi przedmiotami. Jak narazie właściciele zajmują sie promocją strony i czekają na pierwszych użytkoniwków. Miejmy nadzieje, że znajdą sie oni jak naszybciej ponieważ jesteśmy ciekawi efektu jaki wywołają w/w aukcje.

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Jak stworzyć e-biznes na lata?

Jak stworzyć e biznes na lata ?

Autorem artykułu jest Marcin Dondelewski



Co zrobić żeby stworzyć swój e biznes który będzie przynosił Ci zyski przez długie lata ? Na czym musisz się skupić żeby taki e biznes stworzyć i z sukcesem nim zarządzać ? Dlaczego tylko nielicznym się udaje taki e biznes stworzyć ?

Jednym z głównych czynników, żebyś Ty także stworzył dla siebie i swojej rodziny taki e biznes to to, że musisz mieć swój osobisty plan. Marketing internetowy dla biznesu musi być przemyślany i strategiczny. Jak nie wiesz gdzie chcesz dojść to skąd będziesz wiedzieć czy tam doszedłeś. Skąd będziesz wiedzieć którą drogę wybrać.

Jeżeli określisz swój cel i wiesz, że możesz go osiągnąć, to iiesz w jednym wyznaczonym przez siebie kierunku. Nie zbaczasz na różne okazje które mogą Ci tylko zabrać tylko czas. Wiesz czego chcesz i co masz zrobić żeby to osiągnąć.

Bardzo ważnym czynnikiem jest także to żebyś wybrał odpowiednią dla siebie grupę docelową i niszę. Jeżeli chcesz sprzedawać wszystkim nie trafiasz do nikogo. Inne potrzeby ma 20-latek a inne 50-latek. Zatem żeby przekonać do zakupu konkretnego klienta musisz wiedzieć komu chcesz służyć. Jakie problemy ma twój klient.

Ważne jest także testowanie tego co robisz w Internecie. Jeżeli robisz jakąś stronę internetową z konkretnym celem to przetestuj różne warianty tej strony. Sprawdź który wariant jest najbardziej skuteczny. W sklepie internetowym możesz testować klawisze kup teraz, ofertę itp. Jak wiesz co u Ciebie działa to wiesz co stosować żeby osiągać coraz lepsze sukcesy w e biznesie.

a więc:

Są to trzy główne czynniki, żebyś mógł osiągnąć sukces.
Komu to będziesz sprzedawać, co będziesz sprzedawać, co chcą twoi klienci. Jak dojdziesz z tego punktu gdzie teraz jesteś do tego punktu gdzie chcesz się znaleźć. Musisz mieć wielkie cele. Nawiązuj znajomości z ludźmi którzy już tam są gdzie Ty chcesz się znaleźć i podpatruj ich. Nawiązuj z nimi znajomości.

Nie kopiuj tego co robią teraz jak już mają pieniądze tylko spytaj się co robili wtedy gdy byli w tym miejscu co Ty teraz jesteś. To jest bardzo ważne. Dużo przedsiębiorców w Internecie robi to samo co ich konkurencja. Tylko ta konkurencja ma już wyrobioną markę i duże pieniądze na reklamę.

Ty musisz iść inną drogą. Musisz znaleźć takie środki żebyś mógł przy minimalnych kosztach dojść tam gdzie chcesz. A gdy już będziesz tam to plaże na Hawajach, piękne hotele, drinki będą przed Tobą i twoją rodziną stały otworem :)

---

Masz swój sklep internetowy ?

Wejdź na stonę poniżej i pobierz ZA DARMO masę infromacji z których dowiesz się jak skutecznie promować twój e-sklep i zwiększać sprzedaż.

Wejdź na stronę:
http://www.SukcesSklepuInternetowego.pl


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Różne metody zarabiania w internecie

Różne metody zarabiania w internecie

Autorem artykułu jest Dawid Kowalski



"Pracownik do obsługi e-maili pilnie poszukiwany" - mniej więcej tak zaczynają się najbardziej popularne ogłoszenia pracy w internecie, następnie padają kwoty wynagrodzenia liczone najczęściej w tysiącach złotych. Czy jednak przez internet można tyle zarobić? Poniżej zaprezentuje listę sposobów z moim subiektywnym komentarzem

"Pracownik do obsługi e-maili pilnie poszukiwany" - mniej więcej tak zaczynają się najbardziej popularne ogłoszenia pracy w internecie, następnie padają kwoty wynagrodzenia liczone najczęściej w tysiącach złotych. Są to w większości ogłoszenia umieszczane przez nastolatków zachęcające do klikania w płatne e-mail (około 1 gr za e-mail). Takie ogłoszenia psują wizerunek internetu jako "potencjalnego pracodawcy". Czy jednak przez internet można zarobić? Poniżej zaprezentuje listę sposobów z moim subiektywnym komentarzem.


1. Projektowanie stron internetowych / tworzenie logotypów, grafiki:
Działalność, która może być wykonywana zdalnie, wymaga znajomości programowania, umiejętności analitycznych, znajomości programów komputerowych. Moim zdaniem plusem takiego zarabiania jest duże zapotrzebowanie na strony www i grafikę. "Minusem" czas jaki należy poświęcić na naukę i dosyć duża konkurencja.

2. Programy GPR:
Firmy oferujące wynagrodzenie za czytanie e-maili reklamowych. Stawki wynoszą zazwyczaj między 0,5 a 1 groszy za e-mail, progi wypłaty mieszczą się w przedziale 3-25zł, można liczyć na 2-3 e-maile dziennie. Biorąc pod uwagę ile czasu zajmuje zarobienie kilku złotych i przeliczając stawkę godzinową jest to bardzo nieopłacalne.

3. Zakłady sportowe i giełda:
Takie połączenie może wydawać się dosyć dziwne, jednak wiedze duże podobieństwo - w obydwu przypadkach ważne jest analizowanie sytuacji, bycie na bieżąco tak aby w odpowiednim momencie "kupić" (analiza fundamentalna). W obydwu przypadkach również można dużo zyskać lub dużo stracić i ważna jest rozwaga. Należy pamiętać, że giełda sama w sobie nie generuje dochodów - nic nie wytwarza tzn. każda zarobiona przez ciebie złotówka jest czyjąś stratą.

4. Programy partnerskie:
Jest wiele firm oferujących prowizje w zamian za promowanie i sprzedaż ich produktów. Przystępując do programu otrzymuje się link partnerski (dzięki niemu firma wie, że dana osoba trafiła na stronę z Twojego polecenia), taki sposób zarabiania nie wymaga również zakładania działalności gospodarczej. Pewnym minusem jest konieczność zdobywania wiedzy z zakresu e-marketingu i pozycjonowania oraz wyniki pojawiając się często dopiero po kilku miesiącach pracy. Można się jednak z tego utrzymać.

5. Prowadzenie bloga, pisanie artykułów i recenzji produktów:
Można spróbować swoich sił jako dziennikarz/redaktor lub pisząc artykuły promocyjne na potrzeby firm związanych np z pozycjonowaniem. Należy zwrócić uwagę na stawki oferowane za określoną ilość znaków.

6. Prowadzenie sklepu internetowego lub sprzedaż na allegro:
Ciekawy sposób na zarobek, nie koniecznie należy posiadać nawet własny towar, można nawiązać współpracę z hurtownią lub sklepem stacjonarnym albo skorzystać z możliwości jakie daje np escpartners - rozdają gotowe sklepy internetowe, które należy tylko wypromować (wynagrodzenie naliczane jest prowizyjnie).

Mam nadzieje, że te kilka możliwości skłoni czytelnika do zastanowienia się na tym, że e-biznes to taki sam biznes jak biznes stacjonarny oraz e-praca to taka sama praca jak praca w realnym świecie - również trzeba zdobywać wiedzę i doświadczenie - 5 tys za "załóż stronę i nic więcej nie musisz robić" to mit.

---

Dawid Kowalski
anansi.pl
programy partnerskie


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Dlaczego warto budować biznes internetowy?

Dlaczego warto budować biznes internetowy?

Autorem artykułu jest Grzegorz Figoń



Warunki Internetu dają szansę wielu przedsiębiorczym ludziom na prowadzenie własnego biznesu.Marketing internetowy w Polsce dopiero się rozwija. Dlatego wiele osób nie rozumie dlaczego warto wejść w biznes internetowy.

Warunki Internetu dają szansę wielu przedsiębiorczym ludziom na prowadzenie własnego biznesu. Marketing internetowy w Polsce dopiero się rozwija. Dlatego wiele osób nie rozumie dlaczego warto wejść w biznes internetowy.

Obiegowa opinia jest taka, że są bardzo niskie koszty startu. Jest to prawda, jeśli masz zamiar prowadzić biznes w oparciu o produkty informacyjne czy cyfrowe (dostępne w formie elektronicznej) - np. sprzedaż poradników, ebooków, audiobooków, programów internetowych.

Jeśli jednak masz pomysł na skomplikowany portal, w którym ma być mnóstwo treści (kochanej przez wyszukiwarki), to koszty produkcji serwisu i pozyskania zawartości będą bardzo duże.


Moim zdaniem biznes internetowy warto budować ze względu na:

Dynamikę rozwoju sprzedaży produktów/usług w Internecie. Zgodnie z Notatką informacyjną GUS z kwietnia 2008 pt. Społeczeństwo informacyjne w Unii Europejskiej: "Osoby indywidualne korzystają z Internetu najczęściej w celu odbierania i wysyłania poczty elektronicznej [...] oraz wyszukiwania informacji o towarach i usługach." Zgodnie z powyższymi badaniami 43% kobiet i 51% mężczyzn wybrało Internet jako źródło informacji o produktach lub usługach firm. Z miesiąca na miesiąc te wskaźniki rosną. Pokolenie WWW z dnia na dzień się powiększa i siłą rzeczy poszerza rynek potencjalnych odbiorców.

Reklamę kontekstową - reklama w Internecie dzięki nowym technologiom dociera do klienta zainteresowanego danym produktem lub usługą, co drastycznie podnosi jej efektywność. Obecnie reklama internetowa dostosowuje się do tego, co internauta szuka lub aktualnie czyta.


Doskonałą mierzalność i dokładne statystyki prowadzonych w Internecie działań promocyjnych. Narzędzia analityczne dostępne w Internecie umożliwiają badanie i testowanie skuteczności akcji promocyjnych, dzięki czemu firma podejmuje świadome decyzje marketingowe i może planować przyszłe dochody oraz inne efekty swoich poczynań.

Efekt skali - rozmaite odmiany promocji w Internecie, dzięki elektronicznej formie docierają do tysięcy klientów z wybranej grupy docelowej, bez ponoszenia dodatkowych kosztów na ich produkcję i dystrybucję. Dzięki temu trafne rozwiązania w branży internetowej potrafią przynosić kilkusetprocentowy wzrost przychodów firmy rocznie, czego doświadczyłem w kilku przedsięwzięciach w mojej pracy zawodowej.

Prostą kalkulację przyszłego popytu i rozmiarów rynku - najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe takie jak Google udostępniają narzędzia, dzięki którym analiza ilości osób zainteresowanych danym produktem lub usługą daje precyzyjne informacje. Dzięki znajomości rozmiarów rynku firma może kierować swoje działania adekwatnie do popytu na dany produkt czy usługę.

Korzyści z marketingu internetowego jest więcej. Powyższe zalety są moim zdaniem twardym dowodem na to, że warto prowadzić biznes online.

---

Grzegorz Figoń - XMARKETING.pl - Marketing bez przypadku


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Aktualne najważniejsze trendy w e-biznesie

Aktualne najważniejsze trendy w e-biznesie

Autorem artykułu jest Ewa Maria Szulc



Prędkość światła to chyba dobre określenie na tempo zmian w Internecie. Zwłaszcza tych związanych z e-biznesem. Jeśli już zarabiasz pieniądze w Internecie lub masz nadzieję to zacząć w najbliższym czasie, pewnie jesteś zainteresowany najświeższymi trendami.

Prędkość światła to chyba dobre określenie na tempo zmian w Internecie. Zwłaszcza tych związanych z e-biznesem. Jeśli już zarabiasz pieniądze w Internecie lub planujesz zacząć w najbliższym czasie, pewnie jesteś zainteresowany najświeższymi trendami.
Być na bieżąco w tym temacie powinien być każdy, kto w jakikolwiek sposób zarabia pieniądze w Internecie - czy posiadając sklep internetowy, czy działając w programie partnerskim.

1. Reklama pay per click czyli płać za kliknięcie nadal się opłaca, o ile naprawdę wiesz co robisz. Dzisiaj to nadal najlepsza metoda na pozyskiwanie ruchu na stronę, pod warunkiem, że analizujesz wyniki na bieżąco i testujesz slowa kluczowe. Zanim jednak podejmiesz decyzję o rozpoczęciu kampanii postaraj się jak najwięcej na ten temat nauczyć. Google Adwords oferuje dobre szkolenia w tym zakresie. Szkolenie w tym zakresie jest kluczowe, ponieważ jest równie dużo osób, które osiągają bardzo dobre wyniki konwersji, ale jest równie wiele takich, które po prostu tracą pieniądze bez większych efektów.
Przykładem niech będzie konkurs Google On-line Marketing Challenge w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka), który w 2009 roku wygrali studenci z warszawskiej SGH. Zwycięska kampania miała zmieścić się w budżecie 200 $ i na 836 kliknięć dała 59 klientów nowego sklepu (źródło: Brief). Przygotowanie i rozplanowanie kampanii miało kluczowe znaczenie.

2. Blogi są kochane przez wszystkie wyszukiwarki. Dzisiaj każdy e-biznes po prostu musi mieć blog, który sam w sobie staje się źródłem darmowego ruchu na stronę. Nawet jeśli nie lubisz czy nie chcesz pisać, możesz wynająć kogoś i w łatwy sposób wypełniać blog. Tak naprawdę nawet nie potrzebujesz obszernej zawartości, aby utrzymać na bieżąco swój blog.

3. Optymalizacja. Wyszukiwarki są źródłem ogromnej ilości ruchu, który przemieszcza się przez Internet. Dlatego, każda strona czy blog powinny przechodzić jakikolwiek - choćby najprostszy rodzaj optymalizacji optymalizacji pod wyszukiwarki. Najłatwiej jest osiagnąć efekty ograniczając wybór słów kluczowych do mniej popularnych, które zwykle tworzą tzw. long tail. Najprostsza optymalizacja polega na wyborze tych słów, tworzenia wokół nich Twoich stron internetowych, pisania wokół nich postów w blogu, a nastęnie linkowania do innych stron o zbliżonej tematyce.

4. Programy partnerskie są nadal najlepszym pomysłem na promowanie własnych produktów czy usług. Jest to również nadal dobry model na zarabianie pieniędzy przez Internet. W Polsce jeszcze raczkuje, ale już niedługo zacznie chodzić, a może nawet biegać. Trochę czasu zajmie, zanim będziemy mieli do dyspozycji program partnerski praktycznie w każdej niszy rynkowej, ale nie jest to niemożliwe. Ten trend będzie się rozwijał, dlatego że w przypadku programów partnerskich zarówno organizator programu jak i uczestnik są wygrani.

---

Najlepszy Blog


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl