poniedziałek, 13 lutego 2012

Sklep internetowy - programy partnerskie

Sklep internetowy- programy partnerskie

Autorem artykułu jest Anna Lipniacka



Stworzenie programu partnerskiego w sklepie internetowym nie jest łatwe i proste ale przynosi wiele korzyści. Sklep internetowy, to dobry pomysł dla osób zaczynających działalność w biznesie internetowym.
Główną korzyścią stworzenia programu partnerskiego jest promocja naszego sklepu. Nic nie tracimy na uruchomieniu programu ponieważ rozliczamy się z partnerem tylko w przypadku gdy on coś zarobi dla nas.

Program partnerski to współpraca pomiędzy sklepem internetowym, a osobą fizyczną lub prawną. Zadaniem partnera jest znalezienie klienta który dokona zakupu (sprowadzenie go do sklepu). W zmian otrzymuje on ustalona prowizję od sprzedaży.

Jeśli nasz program partnerski będzie skutecznie promowany możemy nawiązać współpracę z dużymi serwisami z naszej branży, które odwiedzane są przez wiele tysięcy osób dziennie co przyniesie ruch w naszym sklepie internetowym, a najważniejsze zapewni nam sprzedaż.

Do współpracy powinniśmy zaprosić serwisy internetowe z tej samej branży co sklep internetowy. Przykładowo sklep internetowy oferujący oświetlenie powinien skupić się na serwisach związanych z wyposażeniem wnętrz. Wtedy zainteresowanie będzie znacznie większe niż współpraca z serwisami nie związanymi z tą branżą. Współpraca z serwisami ogólnymi też może być korzystna, ale już w mniejszym stopniu. Nie można też pominąć osób prywatnych, jest to grupa która nie przyniesie wiele korzyści od razu, ale warto o niej pamiętać.

sklep internetowy w którym chcemy uruchomić program partnerski musi posiadać odpowiednia infrastrukturę, czyli panel administracyjny w którym partnerzy znajdą statystyki i naliczone prowizje. Niezbędny jest również silnik programu partnerskiego, który zliczy wejścia i zakupy klientów za pośrednictwem partnerów oraz obliczy sprzedaż i naliczy prowizję. Potrzebny będzie również regulamin i umowy, dzięki którym program będzie prowadzony legalnie.

Instrukcje - każdy partner powinien być dokładnie poinformowany jak działa dany program. Promocją zajmą się poszczególni partnerzy natomiast my musimy dostarczyć im niezbędne materiały reklamowe takie jak reklama graficzna i odpowiednie teksty.

Cechy dobrego programu w sklepie internetowym z punktu widzenia partnera to bezpłatne uczestnictwo w programie oraz korzystne prowizje, które pozwolą zarobić obu stronom.

Obsługę programu partnerskiego na pewno ułatwi ustalenie jasnych zasad dotyczących polityki antyspamowej, jasne i klarowne zasady współpracy, wypłaty prowizji od ustalonej kwoty oraz zatrudnienie osoby, która zajmie się promowaniem programu, a także werbowaniem i szkoleniem partnerów. Dobry program pozwala partnerom na współprace przez wiele lat i przynosi wymierne korzyści obu stronom.
---

Anna Lipniacka www.marpnet.pl


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Program Partnerski - doskonałe narzędzie zwiększające sprzedaż w Twoim biznesie!

Program Partnerski - doskonałe narzędzie zwiększające sprzedaż w Twoim biznesie!

Autorem artykułu jest Bogusław Nowak



Opowiem Ci o korzyściach, jakie osiągniesz dzięki wprowadzeniu Programu Partnerskiego. Opowiem Ci również o cechach idealnego Programu Partnerskiego, dzięki któremu sprzedaż Twoich towarów się zwielokrotni.
Rozpoczynasz swój biznes w internecie. Masz bardzo dobry towar, którego jesteś tak pewny, że dajesz na niego kilkumiesięczną gwarancję. I masz tylko jeden problem - jak w gąszczu kilku milionów witryn i kilku tysięcy Twoich konkurentów dotrzeć do klientów. Wydałeś już masę pieniędzy na kampanie reklamowe, które nie zarobiły nawet na siebie. Firma, której zleciłeś pozycjonowanie Twojej strony, wciąż obiecuje setki i tysiące wejść dziennie, lecz jak na razie liczba wejść wzrosła zaledwie o parę procent.

Nadszedł czas, abyś spróbował czegoś nowego. Musisz "założyć" Program Partnerski.
Pytasz się, co z tego będziesz miał. Już Ci tłumaczę.

Ale najpierw wytłumaczę Ci, czy jest Program Partnerski.
Program Partnerski to jeszcze jeden kanał promocji Twoich towarów i usług (dla ułatwienia wszystko to będę nazywał towarem).
W ramach Programu Partnerskiego umawiasz się z drugą osobą (Twoim Partnerem), że on będzie promował (przedsprzedawał) Twoje towary, a Ty w zamian podzielisz się z nim zyskiem ze sprzedaży towaru, który został sprzedany za jego pośrednictwem.
Jak to działa?
Partner rejestruje się w Twoim Programie Partnerskim i system przydziela mu unikalny identyfikator. Następnie na podstawie tego identyfikatora powstaje link partnerski (Partner go buduje według Twoich wskazówek lub jest on generowany automatycznie przez Twój system)., który Partner umieszcza na swoich stronach i/lub w podpisach swoich listów, zachęcając czytelników (potencjalnych klientów) do wejścia na Twoją stronę. W momencie wejścia na Twoją stronę system rozpoznaje link twojego Partnera i w przypadku sprzedaży przydziela mu prowizję.
Ponieważ rzadko dochodzi do sprzedaży przy pierwszym wejściu, system na kompie klienta zapisuje cookie z informacją z czyjego polecenia klient wszedł aby przy następnym wejściu i sprzedaży została przydzielona prowizja Twojemu Partnerowi (jest to bardzo ważne, gdyż takie cookie z kilkumiesięcznym okresem ważności dodatkowo motywuje Twojego Partnera do wytężonej "pracy" na Twoją rzecz).

A teraz korzyści:
- dzięki Partnerom docierasz do większej liczby klientów,

- Partnerzy przejmują na siebie zadanie promowania Twoich produktów - Ty możesz skupić się na innych obszarach Twojego biznesu,

- dzięki umieszczaniu przez Partnerów na ich stronach linków partnerskich, w których skład wchodzi Twoja domena, poprawia się Twoja pozycja w wyszukiwarkach,

- płacisz za efekty - tylko za sprzedaż towarów, a nie za obietnice (banery już dawno przestały działać, chociaż firmy promocyjne mówią Ci wciąż o ich skuteczności),

- przy zastosowaniu dolnego progu wypłaty (np. gdy partner zarobi minimum 50 lub 100 zł) dostajesz odroczenie płatności, niejako Partner Cię "kredytuje".

Sam musisz przyznać, że to brzmi interesująco.

A teraz zajmiemy się zagadnieniem cech Programu Partnerskiego, które zachęcą Twoich Partnerów do wytężonej "pracy" na Twoją rzecz.
Poprawnie skonstruowany Program Partnerski charakteryzuje się trzema rodzajami prowizji dla Partnera:
1. prowizja bezpośrednia
2. prowizja kolejnych poziomów
3. prowizja wieczna

ad.1. prowizję bezpośrednią płacisz od sprzedaży dokonanej poprzez bezpośrednie polecenie przez Partnera Twojego towaru – ta prowizja powinna być największa.

ad.2. prowizja kolejnych poziomów – to prowizja, którą płacisz Partnerowi, gdy sprzedaż nastąpi z polecenia innego partnera, który zapisał się do Twojego programu z polecenia pierwszego partnera tzn. gdy Twój Partner (nazwijmy go Partnerem nr 1) poleci Twój program innemu Partnerowi (nazwijmy go Partnerem nr 2) – to gdy nastąpi sprzedaż z polecenia Partnera nr 2 – to on otrzymuję prowizję bezpośrednią a Partner nr 1 otrzyma procent z prowizji Partnera nr 2 – prowizję kolejnego poziomu. Jest to bardzo ważna prowizja, gdyż dzięki niej Twoi Partnerzy są zainteresowani tym aby promować Twój program partnerski i rekrutować nowych partnerów. Dzięki tej prowizji sieć Twoich Partnerów będzie się rozwijać w postępie geometrycznym.

ad.3. prowizja wieczna – to taka prowizja, którą wypłacisz Partnerowi gdy klient, który pierwszy raz dokonał zakupu z jego polecenia dokona kolejnego zakupu (niezależnie od tego czy cookie partnera jest na kompie klienta czy już nie). Jest to klasyczny dochód pasywny, który jeszcze bardziej „przywiązuje” do Twojego programu Partnerów i motywuje ich do dalszej wytężonej „pracy”.

A gdy Twój biznes się już rozrośnie, możesz pójść o krok dalej i tak jak Kamil Cebulski w swoim programie partnerskim ESCPartners udostępnić np. skrypty API oparte na protokole SOAP, dzięki którym Twoi Partnerzy będą mogli otworzyć własne sklepy oparte na Twoich towarach. Zobacz sam jak to wygląda w ESCPartners.

Pamiętaj, że do Twojego programu partnerskiego będą zapisywać się różni Partnerzy: jedni będą się doskonale znać na informatyce i programach partnerskich, inni będą całkiem „zieloni”. W związku z tym musisz stworzyć przejrzysty system tworzenia linków partnerskich, a także cykl szkoleń, w których nauczysz swoich partnerów jak mają promować Twój towar i samego towaru.
Jeżeli to możliwe, to udostępniaj swoim Partnerom darmowe próbki i/lub bardzo szczegółowe opisy Twoich towarów.

Aby się tego wszystkiego o czy wcześniej pisałem nauczyć, radzę Ci zapisać się jako partner do do jakiegoś już istniejącego programu. Dzięki temu będziesz mógł się przyjrzeć jak działają takie programy i będąc z drugiej strony poznać odczucia i problemy Partnerów z którymi w przyszłości Ty będziesz współpracował. A przy tym możesz jeszcze coś zarobić. Ponadto, jeżeli zapiszesz się do Programu Partnerskiego zbliżonego do Twojej branży, to będziesz mógł przy okazji wzbogacić i uzupełnić Twoją ofertę.
Osobiście polecam Ci takie programy jak Złote Myśli, CnebPionts, czy wspomniany już ESCPartners – sprawdź sam co one oferują.

Na koniec podpowiem Ci jak otworzyć Program partnerski.
Masz trzy możliwości:
1. Możesz zlecić programiście napisanie dla Ciebie takiego programu. Zaletą tego rozwiązania jest to, że program będzie idealnie dopasowany do Twojego modelu biznesu, pod warunkiem (i to jest wada tego rozwiązania), że już dokładnie wiesz jak Twój program partnerski ma wyglądać – to Ty musisz dokładnie wytłumaczyć programiście, jak to ma działać.

2. Możesz przyłączyć się do jakiegoś istniejącego programu, w którym jego właściciel w Twoim imieniu poprowadzi program partnerski na swojej platformie, on również dostarczy swoich partnerów i ich rozliczy – lecz to nie będą nigdy Twoi Partnerzy – przykładem takiego rozwiązania jest ProPartners.

3. Ostatnim rozwiązaniem jest zakupienie gotowego programu wraz z jego instalacją w Twoim systemie i dopasowanie. Taki program oferuje np. Netigo.

To tyle w skrócie.Więcej o tworzeniu Programów Partnerskich możesz dowiedzieć się z książki Czas na e-biznes autorstwa Piotra Majewskiego.

Pamiętaj, im większą sieć Partnerów zbudujesz, tym większą ilość klientów zdobędziesz – a co za tym idzie – coraz więcej będziesz sprzedawać.
---

programy partnerskie, partner, prowizja


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Gdzie zarabiać w Internecie?

Gdzie zarabiać w Internecie?

Autorem artykułu jest Monika Wędrocha



Jakimi sposobami można zarobić w Sieci? Gdzie szukać?
E-biznes jest niewątpliwie świetnym sposobem na wypracowanie zysków. Nie jest to jednak tak prosta sprawa, jak mogłoby się wydawać. Aby móc osiągać pozytywne wyniki w prowadzonym przez nas e-biznesie musimy włożyć w niego wiele własnej pracy, zaangażowania, czasu i determinacji - dla osiągnięcia sukcesu. Jednak bez wątpienia - warto.

Na wstępie rodzi się pytanie: gdzie szukać źródła dochodów w Internecie? Jest wiele możliwości - ważne jest jednak, aby skorzystać z tej, która daje nam przy okazji najwięcej satysfakcji, abyśmy zarabiając, robili jednocześnie to, co sprawia nam przyjemność.

REKLAMY

Na różnego rodzaju stronach często napotykamy się na najrozmaitsze reklamy, banery itd. - które dają właścicielom serwisu możliwość zarobienia właśnie poprzez klikanie. Sposób na osiągnięcie zarobków tylko poprzez umieszczenie reklam w swoim serwisie jest jednak dość poważnym wyzwaniem. Aby osiągnąć zysk z tego typu działalności, z całą pewnością serwis musi mieć ogromną oglądalność i co za tym idzie - wielu użytkowników musi klikać w reklamy. Jest to jednak dobry dodatek do naszego serwisu.

SPRZEDAŻ INTERNETOWA - PŁATNY DOSTĘP DO TREŚCI, ZAWARTOŚCI, USŁUG ITP.

W tym miejscu mam na myśli sprzedaż, która odbywa się całkowicie w Sieci. Nie ma wysyłki Pocztą, nie ma niepotrzebnego oczekiwania na zamówiony produkt. Taka forma zarobku możliwa jest na sprzedaży czegoś, co nasz e-klient może otrzymać od razu po wpłaceniu ustalonej kwoty. Będą to na pewno różnego rodzaju wartościowe publikacje, ebooki, ścieżki dźwiękowe, usługi. Treść jest sposobem na to, aby dotrzeć do szerokiego grona odbiorców zainteresowanych danym tematem. Musimy jednak wziąć pod uwagę, że sprzedając dostęp do pewnej treści, musi być ona bardzo wartościowa i przede wszystkim niedostępna nigdzie indziej tak, aby to, co oferujemy - dawało potencjalnym klientom możliwość uzyskania wiedzy, której nie można wyszukać w sieci.

PROGRAMY PARTNERSKIE

Programy Partnerskie to również jeden ze sposobów na dobry zarobek. Często jest to sposób bardzo powiązany ze sprzedażą - z tą różnicą, że chcemy sprzedać produkt innego serwisu za naszym pośrednictwem. Może się to okazać strzałem w dziesiątkę przykładowo jako świetny dodatek do prowadzonego przez nas serwisu. Jeśli na przykład prowadzimy serwis, który tematycznie związany jest z giełdą i różnego rodzaju inwestycjami, udostępniamy pewne treści użytkownikom - zarówno w postaci płatnej i bezpłatnej, dodatkowo możemy zarabiać na polecaniu publikacji dotyczących tematycznie zakresu, którym się zajmujemy.

Z drugiej strony oprócz udziału w Programach Partnerskich innych serwisów - możemy zainwestować we własny Program Partnerski, który posłuży nam jako element promocyjny serwisu, jak i zdobywania większych zysków dzięki naszym Partnerom.


Jest wiele dochodowych możliwości w Internecie, trzeba tylko znaleźć sposób dla siebie - sposób na to, jak chcemy funkcjonować w Sieci i czym możemy się podzielić z innymi użytkownikami. E-biznes jest na pewno łatwiejszy niż biznes tradycyjny przykładowo pod względem kosztowym. Nie mamy wydatków typu zapłata za lokal, który wynajmujemy na biuro itp. Jest jednak potrzebna duża doza samozaparcia i zaangażowania, które musimy włożyć w działalność e-biznesową, aby zaczął przynosić nam zyski. E-biznes nie będzie dochodowy za kilka godzin, czy dni. Czasem potrzebne są tygodnie, a nawet miesiące, aby zacząć cokolwiek zarabiać - jeśli jednak przejdziemy przez ten okres systematycznej pracy - najtrudniejsze za nami. Możemy działać dalej i.. zarabiać!
---

Netigo.pl - Twoja droga do e-biznesu


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Sposób na powiększenie listy email

Sposób na powiększenie listy email

Autorem artykułu jest Serhij Petryczenko



Jeśli nie masz dużo czasu i wiesz, do czego służy lista adresowa, przeczytaj tylko co trzeba zrobić, by ta lista była jak największa.

Jeśli masz czas, przeczytaj również, dlaczego lista mailowa jest tak ważna.
Jeśli nie masz dużo czasu i wiesz, do czego służy lista adresowa, przeczytaj tylko co trzeba zrobić, by ta lista była jak największa.

Jeśli masz czas, przeczytaj również, dlaczego lista mailowa jest tak ważna.
Oto co trzeba zrobić:

1. Sprawdź w statystykach które wpisy na Twoim blogu lub które podstrony Twojego serwisu generują największy ruch.
2. Pod tekstem, który przyciąga uwagę internauty, umieść krótką notkę: “Więcej wiadomości na temat… znajdziesz, zapisując się na bezpłatny biuletyn”.
3. Pod nią umieść formularz lub link do strony z formularzem.

Notka o możliwości zaprenumerowania biuletynu powinna być wyeksponowana. Najlepiej, jak znajdzie się ona tuż pod głównym tekstem tak, żeby czytający został doprowadzony do formularza.

Po drodze, w głównym tekście, nie może być żadnych linków, inaczej cały wysiłek pójdzie na marne.
Dlaczego trzeba mieć listę mailową?

Ze statystyk odwiedzin wynika, że:

60 - 70% odwiedzających spędza na stronie mniej niż 30 sekund;
40% dodaje stronę do ulubionych.

To oznacza, że jedynie około 30 - 40% odwiedzających zatrzyma się na Twojej stronie dłużej, niż pół minuty. Reszta, nie mając czasu, popędzi dalej. Ewentualnie ktoś doda Twoją stronę do ulubionych i może kiedyś na nią wróci.

Jeśli zdążysz w ciągu 30 sekund nakłonić odwiedzającego, by zostawił swój adres e-mail, możesz latami z dowolną częstotliwością przypominać jemu o sobie. Możesz wysyłać biuletyn, mogą to być archiwalne materiały. Ważne, że masz czas, by regularnie prezentować czytelnikowi zawartość swojej strony i powoli budować z nim kontakt.
---

Serhij Petryczenko Programy Patrnerskie


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Dochodowy e-biznes

Dochodowy e-biznes

Autorem artykułu jest Anna Lipniacka



Sklep internetowy wkroczył pod „strzechy” już prawie każdy ma dostęp do internetu, korzysta z niego w domu w pracy, u znajomych czy w kafejce internetowej. Przed internetem zasiada coraz większa liczba potencjalnych klientów, co kupują? Od felg i amortyzatorów, poprzez ubranie. Sklepy internetowe stają się coraz bardziej popularne
Duże firmy które działają od wielu lat na rynku, wkraczają do świata e-biznesu. Sklep internetowy to również szansa dla małych jednoosobowych działalności gospodarczych. Czy może spróbować każdy? Jasne, każdy z nas czymś się interesuje i w czymś jest doby.

Jak rozpocząć?. Najpierw trzeba się rozejrzeć za firmą która tworzy strony internetowe. Firma taka poprowadzi nas krok po kroku, pomoże w wyborze serwera www, zakupie domeny i przygotuje projekt strony internetowej lub sklepu internetowego.

Strony internetowe/sklepy internetowe jak powinny wyglądać? To zależy do jakiej grupy potencjalnych klientów jest kierowana oferta. Jeśli będą to biznesmeni, stawiamy na pełen profesjonalizm i stonowane kolory, natomiast jeśli będzie kierowana do młodzieży można trochę bardziej zaszaleć i użyć śmielszych kolorów i grafiki. Wspólnym mianownikiem witryn powinna być prostota obsługi, zaufanie oraz efektywnie przyciągać potencjalnych klientów.

Co najlepiej sprzedaje się przez internet?. Najpopularniejszymi zakupami w sieci są produkty/usługi związane z komputerami, książki, podróże, sprzęt rtv i agd, ubrania, nagrania muzyczne, subskrypcje, upominki/prezenty, inwestycje, artykuły motoryzacyjne, artykuły dla dzieci. Dobrze sprzedaję się takie usługi jak rezerwacja biletów lotniczych, rezerwacja miejsc w hotelach czy inwestycje. Dużą popularnością cieszą się rzeczy nietypowe, trudno dostępne na rynku tradycyjnym.

Dlaczego ludzie coraz częściej wybierają e-zakupy?. Odpowiedź jest prosta, czas, wygoda, dostęp do bardzo dużej oferty. Klienci cenią sobie zakupy których mogą dokonać we własnym domu, siedząc wygodnie przed monitorem mogą spokojnie i bez pospiechu przejrzeć ofertę. Cenią sobie również to, że nie muszą od razu decydować, mogą się zastanowić i poradzić kogoś z domowników.

W Polsce sprzedaż przez internet znajduje się w początkowej fazie rozwoju. Z roku na rok rynek będzie się powiększał. Dlaczego? Ponieważ żadne inne narzędzie nie potrafi tak łatwo i szybko przedstawić oferty produktów i usług tak wielu potencjalnym klientom. Internet nie ma żadnych granic, a co za tym idzie klienci również.

---

Anna Lipniacka Sklepy internetowe


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl