piątek, 21 grudnia 2012

Rodzaje e-biznesów w internecie

Rodzaje e-biznesów w internecie

Autorem artykułu jest Sławomir Gdak


artykularnia_import

Aukcje internetowe



Najpopularniejszym e-biznesem w Polsce, są aukcje internetowe.

Każdy może na nich w bardzo łatwy sposób sprzedać i kupić dowolny przedmiot.

Często oferowane są tu przedmioty w bardzo atrakcyjnych cenach, a samo licytowanie jest przednią zabawą. Osobiście wiele razy korzystałem z tej formy e-biznesu, dzięki której zarobiłem sporo gotówki..

Największym polskim serwisem aukcyjnym jest Allegro.pl, tu można kupić dosłownie wszystko. Dla jednych allegro jest zabawą, dla innych źródłem utrzymania i stałego dochodu.

Jednak trzeba pamiętać - licytacja to nie zabawka. W momencie wygrania aukcji kupującego i sprzedającego obowiązuje umowa kupna sprzedaży. Ostatnio odbyła się sprawa sądowa, związana właśnie z nie wywiązania się sprzedającego z umowy.





Programy Partnerskie



Programy Partnerskie zyskują w Polsce coraz większą popularność. Kolejne firmy wchodzące na rynek decydują się na uruchomienie własnego programu partnerskiego.

Polegają one na pośredniczeniu w sprzedaży produktów poprzez polecanie ich innym użytkownikom internetu. Jest to bardzo prosty i ciekawy sposób na zarabianie pieniędzy w internecie.

Aktualnie wiele młodych ludzi próbuje zarobić próbując swoich sił poprzez uczestnictwo właśnie w Programach Partnerskich.
W Polsce Programów Partnerskich jest cała masa z różnych dziedzin. Rzetelnym źródłem informacji na temat programów partnerskich jest strona LinkPraca.pl.



Programy Partnerskie za granicą stały się dla niektórych sposobem na zdobycie pieniędzy, na utrzymanie się. W Polsce aktualnie jest jeszcze ciężko dojść do takiego sukcesu, choć są tacy, którym to się udało.

Udział w takich programach jest rzeczą dość prostą. Wystarczy stworzyć stronę www, na której będziemy polecać produkty firm, umieszczając banery reklamowe lub linki, które będą kierowały internautę na stronę firmy.

Taka forma e-biznesu jest atrakcyjna dla początkujących osób. Nie muszą oni inwestować gotówki, jak również posiadać towaru na sprzedaż. Partner jes tylko pośrednikiem.




Sklepy internetowe



Sklepy internetowe są bardzo ciekawym i coraz popularniejszym sposobem na zarabianie pieniędzy. Ze względu na brak kosztów, takich jak wynajem biura, sklep internetowy może pozwolić sobie na ustalenie bardzo konkurencyjnych cen. W sklepie takim możemy sprzedawać wszystko, nie ma tutaj żadnych ograniczeń. Należy jednak pamiętać iż, aby zaistnieć na tym rynku musimy się czymś wyróżniać spośród konkurencji.

Jednym z najpopularniejszych sklepów internetowych jest ostatnio reklamowany w telewizji www.merlin.pl.
Rozpoczęcie takiej działalności nie jest zbyt trudne. Wystarczy uruchomić darmowy sklep oscommerce, dostępny na stronach www z dokładną instrukcją krok po kroku. Często oferowana jest usługa instalacji takich sklepów w atrakcyjnej cenie choćby na allegro.

Przykładem może być sklep Cooling.pl .Cieszy się on sporą popularnością i został postawiony właśnie na takim oscommercie. Ich strategia polegała na indywidualnym podejściu do klienta, udzielaniu fachowych porad, reklamie ... (wszystkich tajemnic nie mogę zdradzić).




Blogi



Blog to rodzaj pamiętnika, jednak przez wiele lat zmieniła się jego funkcja. Kiedyś blogi pisały sfrustrowane nastolatki, które szukały ujścia dla swoich emocji, jednak to było dawno temu. Teraz blogi służą firmom jako forma promocji, osobom prywatnym do zdobycia „wizerunku fachowca” w danej dziedzinie. Na blogu można również zarabiać pieniądze, udostępniając czytelnikom ciekawe płatne treści lub umieszczać linki do innych stron. (przykład ProgramyPartnerskie.net.pl, Praca.Przez.net - reklamy google adsense).

Osobiście miałem plan uruchomienia bloga pod domeną mojej firmy www.gdaq.pl jednak na razie uznałem, iż zbyt wiele czasu pochłania blog.





Serwisy ogłoszeniowe



W sieci znajduje się setki serwisów ogłoszeniowych z pracą, motoryzacją...

Jest to także dobry sposób na e-biznes. Najpopularniejsze serwisy z pracą to gazeta.pl oraz praca.onet.pl, natomiast motoryzacyjne to otomoto.pl współpracujące z allegro.

Niedawno stworzyłem własny serwis motoryzacyjno-ogłoszeniowy umieszczony pod adresem AutoMoto24.com.pl. Serwis jest nowy i jeszcze wiele pracy przede mną zanim użytkownicy zdecydują się na korzystanie z niego.
Aby przyciągnąć internautów na stronie są umieszczane codziennie newsy ze świata motoryzacji, znajduje się dział linkownia z ciekawymi linkami, dzięki któremu strona na razie ma jakąkolwiek odwiedzalność oraz ogłoszenia są darmowe. Jedynie ogłoszenia promowane są płatne.



Poza zarobkami z smsów i przelewów zamierzam czerpać zyski z reklam google adsense.
Dzięki umieszczeniu działu linkownia udało mi się pozyskać trochę linków zewnętrznych z innych serwisów motoryzacyjnych.
Jednym z problemów z jakimi się napotkałem, było pozycjonowanie strony na najbardziej popularne frazy, mianowicie „serwis ogłoszeniowy”, „serwis motoryzacyjny”, „darmowe ogłoszenia”. Niestety rynek ten jest tak bardzo konkurencyjny, iż pozycjonowanie strony na takie frazy jest bardzo ciężkie lecz realne. Efekty pozycjonowania pokażą się dopiero za jakiś miesiąc.

Narzędzie google adsense służące do tworzenia reklam widocznych w wyszukiwarce google lub na stronach internetowych jej partnerów udostępnia nam bardzo ciekawe narzędzie.

Po stworzeniu kampanii reklamowej i wpisaniu słowa kluczowego po wpisaniu którego w wyszukiwarce ma się pojawić nasza strona google pokazuje nam słowa zbliżone i podobne do naszego słowa, z informacją na temat tego jak bardzo jest ono poszukiwane przez internautów i oblegane przez reklamodawców.



Sposobów na zarabianie w internecie czyli tak zwany e-biznes, jest naprawdę całe mnóstwo i ciężko je wszystkie opisać. Sam projektuję i pozycjonuję strony internetowe, sklepy, serwisy www.gdaq.pl. Oferuje usługi hostingowe moim klientom www.web-hosting.net.pl, dzięki czemu jestem w stanie obsłużyć ich kompleksowo (grafiką komputerową pasjonuję się od lat).
Chociażby usługi hostingowe, które oferuję nie są moją własnością, a są tylko częścią dobrego Programu Partnerskiego z firmą Blink.pl. Sam ustalam ceny pakietów hostingowych oraz domen dzięki czemu moja oferta jest bardzo konkurencyjna.
Należy jednak pamiętać, że na dobry e-biznes trzeba pracować bardzo długo i ciężko. Dobra domena, nazwa firmy, pozycjonowanie strony, wyróżnienie na rynku to tylko niewielka część drogi do sukcesu.

Powyżej przedstawiłem jedynie krótką informacje na temat kilku rodzajów e-biznesów, jednak jeśli ktokolwiek chciałby poważnie się zająć, którąś z działalności proponuję zgłębić wiedzę na dany temat.

Strona Piotra Majewskiego dotycząca tworzenia e-biznesu i Kamila Cebulskiego na pewno będzie pomocna w realizacji wszystkich e-biznesów (są Oni dla mnie potwierdzenie tego, że e-biznes jest przyszłością).



W związku z ogromnym zainteresowaniem aukcjami internetowymi na jednej z moich stron internetowych Programy-Partnerskie.net.pl umieściłem informacje na temat największych serwisów aukcyjnych oraz informacje „Jak bezpiecznie kupować na aukcjach”, a także informacje na temat ciekawszych programów partnerskich czy serwisów ogłoszeniowych z pracą.

Należy pamiętać o jednym, w programach partnerskich nie zaczniemy zarabiać gotówki po tygodniu to wymaga ciężkiej pracy. Ja sukcesy zacząłem odnosić po pół roku.

Poniższy artykuł przedstawia „Moje pierwsze SUKCESY w Programach Partnerskich”.



Linki moich stron partnerskich:

· Programy Partnerskie

· Szkoła E-biznesu

· Finanse osobiste

· Loga, dzwonki



Linki pozostałych moich stron:

· Projektowanie stron www

· Hosting

· Ogloszenia motoryzacyjne

· Praca.przez.net

--- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Dlaczego trzeba zarządzać projektem e-learningowym?

Dlaczego trzeba zarządzać projektem e-learningowym?

Autorem artykułu jest Piotr Peszko


Metodyka zarządzania projektem e-learningowym jest bardzo podobna do zarządzania projektami w ogólności. Jak wiadomo niepowodzenia różnych projektów są powszechne, o jednych słychać, o innych nie, ale projekt źle zarządzany nie ma szans na powodzenie, a ty bardziej projekt nie zarządzany. Metodyka zarządzania projektem e-learningowym jest bardzo podobna do zarządzania projektami w ogólności.
Jak wiadomo niepowodzenia różnych projektów są powszechne, o jednych słychać, o innych nie, ale projekt źle zarządzany nie ma szans na powodzenie, a ty bardziej projekt nie zarządzany.
Najczęstszymi niepowodzeniami projektów e-learningowych są:

* niedostateczna waga przykładana do sprawdzania, czy projekt posiada sensowne i aktualne uzasadnienie, odpowiedź na pytania "Dlaczego chcę realizować ten projekt?", "Dlaczego sądzę, że może się on udać?", "Dlaczego mogę poświęcić mu dużo pracy?",
* niedostateczna waga przykładana do jakości na wszystkich etapach projektu, zarówno na samym wstępie, gdy planuje się jego strukturę, jak i w momencie realizacji,
* niewystarczające zdefiniowanie wymagań jakie postawione są osobom, środkom i efektom projektu edukacyjnego, co powoduje dużą ilość nieporozumień wobec samego efektu projektu,
* brak komunikacji i porozumienia pomiędzy zlecającym projekt, beneficjentami (uczniami, studentami, uczestnikami procesu edukacyjnego), a osobami związanymi z projektem oraz ograniczona komunikacja wewnątrz zespołu projektowego,
* brak określenia ról poszczególnych osób (zarządzających, metodyków, etc.),
* niedokładne oszacowanie czasu i zasobów, z czego bardzo często wynika, że projekty są droższe i trwają dłużej, niż to początkowo zaplanowano,
* niewłaściwe koordynowanie i planowanie wykorzystania zasobów (prowadzi do zmian harmonogramów),
* nieprecyzyjny pomiar postępów i brak kontroli, powodujące nieujawnianie informacji na temat bieżącego stanu projektu, który okazuje się w momencie, kiedy jest już niemożliwy do skorygowania,
* brak kontroli jakości powoduje, że wynikiem projektu jest rzecz, która odbiega od wstępnych oczekiwań.

Bez zarządzania projektem e-learningowym nie możemy zaplanować sobie sukcesu. Zleceniodawcy zapłacą więcej i otrzymają coś czego nie chcą dużo później. A dla nas jest to więcej niż niepowodzenie.

Dlatego też projekty edukacyjne jak wszystkie inne muszą być zarządzane i to zarządzane metodycznie.

Dobra metodyka zarządzania projektem prowadzi go na każdym etapie za pośrednictwem pewnego, ustalonego z góry i wiadomego dla wszystkich zestawu kontrolowanych działań i prowadzi do osiągnięcia zamierzonego, określonego ściśle na etapie planowania efektu.

Podstawowymi zasadami dobrego zarządzania jest zwrócenie szczególnej uwagi na to, że:
1. Projekt jest procesem odbywającym się w określonym czasie, posiada swój początek, koniec i wzystko co się w nim dzieje jest ściśle określone co do daty i czasu trwania.
2. Projekty muszą być zarządzane, aby zakończyły się sukcesem.
3. Aby osiągnąć odpowiednie zaangażowanie w projekt wszyscy w nim uczestniczący muszą znać zasady jego prowadzenia i wiedzieć dlaczego projekt jest potrzebny, co osiągnie się po jego realizacji, jak się osiągnie rezultat, jakie należy ponieść koszty itd. ---

Baza wiedzy o e-learningu

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Klucze do prowadzenia forum

Klucze do prowadzenia forum

Autorem artykułu jest Tomasz Nowak


Odpowiedziałem w tym artykule na kilka pytań, które często pojawiają się w sieci. Dotyczą one zakładania oraz prowadzenia ciekawego, popularnego i dochodowego forum. Mam nadzieje, że rady zawarte w tym artykule będą Ci pomocne...

Odpowiedziałem w tym artykule na kilka pytań, które często pojawiają się w sieci. Dotyczą one zakładania oraz prowadzenia ciekawego, popularnego i dochodowego forum. Mam nadzieje, że rady zawarte w tym artykule będą Ci pomocne.

Skąd pomysł?
Jeżeli masz w głowie konkretny temat dla którego chcesz założyć forum, osiągnąłeś już wiele. Na podstawie tematu możesz dostostosować wygląd, charakter oraz styl forum.

Najtrudniej zacząć, jeżeli nic nie wiemy o tym co robimy. Ok chcę założyć forum ale nie wiem o czym. Widziałeś drogi Czytelniku nie raz tzw. fora wielotematyczne, jeżeli pomyślałeś, że chcesz takowe założyć - poczekaj aż Ci przejdzie. Kilka lat temu zaczęła się pewna moda zakładania for o wszystkim, jedno, drugie, trzecie... Jest ich teraz pełno, na większości liczba użytkowników nie przekracza 1000, średnio wynosi ~100. Bądź oryginalny, zapełnij w sieci lukę, stwórz temat, który przyciągnie tłumy. Staraj się uogólnić, kiedy ja wystartowałem z moim forum ( http://www.forum.nerwica.com ) posiadałem w nim cztery subfora: Witam, nerwica lękowa, sprawy organizacyjne, off-topic. Obecnie nie jestem w stanie zrozumieć co mi odbiło, że tak minimalizowałem. Zobacz jak teraz ono wygląda, i jakie są jego statystyki.

Jak być dobrym Administratorem?
Powinieneś zdać sobie sprawę, że każda awaria serwera, każdy nieprzemyślany komentarz z Twojej strony, każde utrudnienie w nawigacji (również nieświadome) pociągają za sobą konsekwencje. Musisz zredukować liczbę ewentualnych pomyłek do minimum. Zadbaj o dobre relacje z użytkownikami. Częstym błędem młodych adminów jest pewnego rodzaju zachłyśnięcie się najwyższą funkcją. Nie strasz ludzi wyrzuceniem (banem), czy zmianą rangi. Oni nie będą się Ciebie bali, lecz będą z Ciebie drwili. Jeżeli ktoś jest wobec Ciebie nie w porządku - pokaż mu ile może stracić, a nie nie mów słów których się spodziewa.

Wspomniany wcześniej serwer (oraz domena) są Twoją wizytówką. Jeżeli ludzie mają traktować Cię poważnie - Ty również traktuj ich poważnie, i nie umieszczaj for na darmowych hostingach i/lub subdomenach. Zainwestuj w serwer sprawdzonej firmy, oraz zaopatrz się w atrakcyjną domenę (łatwą do zapamiętania). Są to jedyne większe wydatki (które Ci się zwrócą) więc nie staraj się ich omijać.

Nie stosuj standardowych skinów. subSilver z phpBB jest niczym standardowy motyw Windowsa, niby intuicyjny, ale każdy go zna. Nic oryginalnego.
Jeżeli nie stworzysz oryginalnego designu, Twoje forum raczej nie zapadnie w pamięć internaucie.

Stwórz czytelny oraz nie za długi regulamin. Zabroń pisania postów których jedyną treścią będą emotikonki, ogranicz wulgaryzmy do minimum, zabroń pisania pojedyńczych słów w postach, itd. ... Jeżeli będziesz zwracał uwagę na liczbę postów a nie ich wartość merytoryczną - nie łatwo bedzie Ci przyciągać nowych użytkowników.

Zatrudnij rzetelnych moderatorów, do których będziesz miał zaufanie. Nie powinieneś zatrudniać na stanowisko moderatora ludzi, którzy na forum są od niedawna, lub ich liczba postów jest znikoma. Zawsze przed przyjęciem na to stanowisko nowej osoby przeczytaj jej odpowiedzi w tematach. Oceń czy nie jest zbyt nerwowa itp. Koniecznie zbierz informacje takie jak telefon kontaktowy, e-mail, imię, nazwisko oraz ew. adres zameldowania. Unikniesz w ten sposób problemów jakie mogą wyniknąć, kiedy jeden z modków 'zapadnie' się pod ziemię. Zorganizuj czas dla moderatorów, jeżeli nie będą w stanie sobie z czymś poradzić - pomagaj im. Ja z powodu braku wolnego czasu nie mogłem za długo rozmawiać z ekipą moderatorską na moim forum. Przełożyło się to na nasze relacje oraz atmosfere wśród innych osób funkcyjnych. Ciężko to później naprawić, dlatego pamiętaj o swoich moderatorach, bo to oni w dużej mierze będą dbali o dobre imie forum.

Jak zdobywać użytkowników?
Wbrew pozorom nie jest to trudne. Wystarczą: chęci; cierpliwość; wiedza, którą zdobędziesz czytając ten punkt do końca.
Nie będę tu pisał o masowej korespondencji, nakłanianiu do rejestracji itd. napiszę o tym co jest na prawdę ważne. Ważne są dwa elementy.

1) Pozycjonowanie
Jest to jeden z najcenniejszych kluczy do sukcesu.
Pozycjonowanie polega na manipulowaniu wyszukiwarką (nastaw się na Google) tak, aby Twoja strona znajdowała się na pierwszych miejscach pod dane słowa kluczowe. Przykład: Posiadasz forum o kaktusach - pozycjonuj je pod frazy 'forum kaktusy', 'kaktusy', 'opuncja', 'mammillaria'... itd. Jak najwięcej słów. Jak to robić? Zainteresuj się tematem katalogowania stron i systematycznie dodawaj forum do kolejnych katalogów. Jednak kiedy konkurencja pod dane słowa jest duża, musisz zdecydować się na bardziej skuteczne działania - wymiana, bądź kupno linków na stronach o pokrewnej tematyce. Pamiętaj, że najważniejszy jest tzw. anchor text, czyli słowo pomiędzy a . Pozycjonując pod frazę 'kaktusy forum' prawidłowy link powinien wyglądać tak: kaktusy forum.

Nigdy nie pozycjonuj frazy, której forum nie opisuje! Jest to strata czasu i transferu.

2) Pozyskiwanie użytkowników za pomocą linków/bannerów
Skoro chcesz założyć własne forum, zapewne jesteś użytkownikiem innych for. Wykorzystaj to do pozyskiwania użytkowników. NIGDY nie zakładaj tematów w stylu 'nowe forum-zapraszam'. Promuj je delikatnie, internauci nie lubią nachalnych administratorów. Dodaj linki do sygnatur, jako anchor text używaj zachęcających słów (jeżeli podasz adres w formie http://domena.x istnieje małe prawdopodobieństwo, że ktoś Cię odwiedzi).
Reklamuj się na stronach o pokrewnej tematyce (najlepiej na witrynach bez 'forum' w menu - z wiadomych względów :)).

Nie oszczędzaj na kampaniach reklamowych, lecz reklamuj się mądrze. Miej świadomość, że możesz wydać 200zł i nie mieć z tego nic. A możesz wydać 100zł i zapewnić sobie dobry start. Zawsze staraj się przemyśleć dany wydatek pod kątem opłacalności. Poznaj statystyki stron u których za powierzchnie reklamową chcesz płacić.

Masz znajomych posiadających stronę www? Spytaj, czy była by możliwość umieszczenia newsa o Twoim projekcie.

Wydaje Ci się to zbyt proste?
Jeżeli uruchomisz w opisany wyżej sposób 'machinę' użytkownicy będą napływali do Ciebie z kolejnych źródeł. Spora liczba wejść na moje forum ma u źródła pocztę e-mail. Jak myślisz, kto wysyła linki do mojego forum, jako podpowiedź dodam, że to nie ja. No... Może czasem w podpisie zamieszczam URL, ale tym tysięcy użytkowników nie zwabiłem. Wartościowe forum nakręca się samo, wystarczy dać mu 'kopa' na start. Później już sami użytkownicy będą je reklamowali.

Forum powinno zarabiać samo na siebie!
Nie myśl o samych wydatkach, nastaw się na przychody. Zainteresuj się reklamami kontekstowymi a w przyszłości, kiedy Twoje forum będzie generowało duży ruch - zacznij odsprzedawać powierzchnię reklamową. Szczegółowy opis o zarabianiu na stronach widnieje pod adresem (http://www.shad.pl/?nowak=zarabianie,na,stronach,internetowych ) Przeczytaj go uważnie i zacznij działać.

Podsumowując
Drogi Czytelniku musisz być świadomy tego, że start forum zazwyczaj nie jest łatwy, nie jest też tak trudny jak wiele się o tym mówi. Musisz być cierpliwy i konsekwentny w tym co robisz. Natkniesz się pewnie na wiele nieprzyjemności, lecz kiedy wpadniesz w wir i zrozumiesz o co w tym wszystkim chodzi, dojdziesz do perfekcji i z perspektywy czasu stwierdzisz - E, nie było tak źle.

---

Pozdrawiam, Tomasz Nowak

Depresja

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

12 sposobów na wzbudzenie zainteresowania zawartością Twojej strony www

12 sposobów na wzbudzenie zainteresowania zawartością Twojej strony www

Autorem artykułu jest MIGOMEDIA Bednarek E-marketing


12 sposobów, które warto stosować, aby wzbudzić zainteresowanie użytkownika Twoją ofertą i zawartością Twojej strony www. Jednorazowo dobrze napisana oferta i odpowiedni dobór słów bezpośrednio przekładają się na większą skuteczność i kuszą użytkownika i możliwościami na Twojej stronie www. E-marketing i marketing wymagają nakładów: czasu lub pieniędzy.

Informacje, które jednowazowo umieścisz na Twojej stronie www, będą nakłaniać klienta, by kliknął w dane miejsce przez cały okres funkcjonowania serwisu.

OTO 12 SPOSOBÓW NA SUKCES TWOJEJ STRONY:

1. "Szukaj na stronie"

Wyszukiwarka na stronie ułatwia poruszanie się po niej i skraca czas dotarcia do szukanej informacji.

2. "Darmowy (lub Gratis)!!"

Zwiększysz klikalność pisząc “darmowy”. Jednak nie obiecuj gór złota, których nie ma. Nikt nie lubi oszustów. Jeśli masz coś do zaoferowania, to pamiętaj, by o tym powiadomić krótko i rzeczowo (gratis, za darmo). Większość z nas ceni sobie darmowe informacje. Pamiętaj, że taki produkt powinien przedstawiać wartość dla klienta.

3. "Gwarancja satysfakcji"

To narzędzie jest skuteczne i daje asekurację klientowi, który boi się podjąć decyzję o zakupie. Zainteresowanie i ilość zakupów wzrośnie, jeśli jasno poinformujesz o (np. bezwarunkowej) gwarancji zwrotu pieniędzy.

4."Polityka prywatności"

Dajesz klientowi poczucie bezpieczeństwa, więc napisz mu to. Oczywiście politykę prywatności powinieneś zachować zawsze.

Czy masz obowiązek chronić zgromadzone dane osobowe Twoich klientów?

Dane użytkowników w Twojej bazie adresowej powinny być chronione i rejestrowane w Głównym Inspektoracie Ochrony Danych Osobowych. Tak stanowi polskie prawo.
Oczywiście część firm tego nie robi (nawet o tym nie lub jest leniwa). Jest to niezgodne z prawem.

W artykule o ochronie danych osobowych: http://www.bednarek.eu/ochrona-danych-osobowych-zgromadzonych-na-uzytek-twojego-biznesu-mailingu/ możesz przeczytać definicję danych osobowych szczególnie ważną dla osób, które budują lub chcą budować własną bazę danych klientów na potrzeby np. mailingu.

5. "Uciekająca promocja", "Ilość sztuk ograniczona", "edycja limitowana"

Jeśli dany produkt jest w promocji poinformuj o tym klientów. Klikalność wzrośnie jeśli użytkownik dowie się, że wartościowa rzecz jest do kupienia taniej tylko teraz. Możesz podać dokładny termin zakończenia promocji (odliczanie), by zmobilizować klientów.

6. "Darmowa dostawa", "Dostawa Gratis"
Jeśli możesz sobie na to pozwolić lub zaoferować taką usługę na określone produkty lub przy określonej cenie zamówienia, poinformuj o tym klienta. Uwypuklij ten fakt. Przyciąga uwage i zachęca do przejrzenia oferty.

7. "Zostaw komentarz"

Interaktywność stron to najlepszy sposób na kontakt z użytkownikami. Często wypowiedź użytkownika jest ciekawa i pomocna nam i innym użytkownikom. Dowiesz się czego potrzebują Twoi użytkownicy. To oni są najlepszym źródłem wiedzy o użyteczności i wartości Twojego serwisu lub usług (w przypadku e-commerce).

Szanuj zdanie i opinie użytkowników. To oni tworzą społeczność serwisu. Allegro zdobywa zaufanie między innymi dzięki komentarzom, które są świadectwem wiarygodności sprzedających i co za tym idzie popularności serwisu.

8. "Opinie klientów"

Opinie klientów wpływają na Twój wizerunek. Chwal się pozytywnymi komentarzami. Będziesz bardziej wiarygodny.

W ofercie danego produktu, warto umieścić rekomendacje danego produktu przez klientów, którzy już go kupili. Podobne rankingi (opisowe lub ilość punktów (gwiazdek) na 5 lub 10) stosuje się w księgarniach internetowych.

9. "Kontakt"

Zakładka kontakt powinna znaleźć się w menu i na każdej podstronie. Daj do zrozumienia klientowi, że jesteś wiarygodny i dostępny. Łatwy kontakt ze sprzedawcą przez Internet jest bardzo ceniony przez klientów.
Kupujący cenią sobie szybki i łatwy kontakt ze sprzedającym. Wiele komentarzy na allegro również to potwierdza.

10. "Top 10", "Bestselery"

Jesteśmy podatni na opinie innych. Potencjalny klient chętnie zobaczy Twoje najczęściej kupowane produkty. Klienci szukają porady i ciekawych informacji. Top lista może być (i często jest) powodem do kliknięcia.

11. "Podobne artykuły", "Podobne produkty"

Jeśli tylko masz możliwość, podaj klientowi gotowe rozwiązania. Może nie znalazł on tego, czego szuka, ale chętnie kliknie i kupi coś podobnego, tańszego lub inny model.
Ja rozwiązałam to, w taki sposób, iż w danym arykule (jeśli pamiętam) umieszczam linki do uzupełniających treść artykułów (moich i innych autorów).

12. "Nowości"

Zakładka "Nowości" może skusić użytkownika do obejrzenia kolejnych produktów na Twojej stronie. Może Twój klient należy do tych, co lubią kupować jako „jedni z pierwszych”.

Warto zwrócić uwagę na używanie magicznych słów, które nakłaniają do podjęcia konkretnej akcji.
Zobacz propozycje słów, które warto umieścić na stronie:
1. Jakie wyrazy warto umieścić na stronie www? http://www.bednarek.eu/jakie-wyrazy-uzyc-w-ofercie-na-strone-www/

2. Jakie czasowniki warto umieścić na stronie www?
http://www.bednarek.eu/jakie-czasowniki-warto-umiescic-na-stronie-www/
---

Małgorzata Bednarek to uznany EKSPERT od e-marketingu. ZOBACZ i POCZYTAJ TERAZ: projektowanie stron www i ODKRYJ nagrodzony BLOG firmowy

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

eBay walczy z Google

eBay walczy z Google

Autorem artykułu jest Artur Majczak


eBay długo zaprzeczał prowadzonej przez Serwis rywalizacji z Google. Jeszcze rok temu Meg Whitman, cytowana przez gazetę Financial Times, mówiła, że wierzy w to, że wielkie dotcomy, takie jak : Google, Yahoo, eBay i Amazon skupią swoją działalność na rdzennych specjalizacjach i nie będą rywalizowały bezpośrednio ze sobą.

W oparciu o jej przekonanie eBay miał się specjalizować nadal w internetowych aukcjach i płatnościach, a "Google miała być dalej przede wszystkim wyszukiwarką". Niedługo po tym wywiadzie Google wprowadziło system bezpiecznych płatności Checkout i ujawniło ambitne plany stworzenia Google Base. eBay odpowiedział wprowadzeniem zakazu korzystania z Google Checkout dla swoich użytkowników, mętnie wyjaśniając, że to tylko pomoże sprzedawcom płacących przez PayPal przy finalizowaniu transakcji. Dodatkowo eBay przedstawił już oficjalnie obowiązkowe wymogi dla nowych sprzedających, według których muszą oni przy transakcjach przyjąć PayPal albo korzystać z karty kredytowej - tłumacząc to wymogami bezpieczeństwa . Tego samego dnia Google umieściło na głównej stronie Checkout reklamę nowej oferty korzystania z systemu płatności, za stałą opłatą, wynoszącą zaledwie 10 dolarów. Na jednym z opiniotwórczych blogów IT, skomentowano te działania tak : "powyższe fakty świadczą o definitywnym końcu rozejmu między obiema firmami". Że taka umowa była, dowodzi przeciek jaki przedostał się do mediów, który wyszedł od jednego z szefów eBay przyznającego, że od 2003 roku istniała nieformalna umowa jego spółki z Google, na mocy której obie korporacje miały skupiać się wyłącznie na własnej działalności i nie rywalizować w segmentach, w których się wyspecjalizowały. Z kręgów zbliżonych do zarządu Google dochodzą jednak informacje, że firma przyjęła tylko strategię obronną, bo wcześniej eBay zbliżył się do Yahoo, montując antygooglową koalicję i informował o wprowadzeniu własnego systemu kontekstowych reklam, konkurencyjnego dla AdSense. eBay jest w trudnej sytuacji gdyż oferta Google jest bardzo atrakcyjna cenowo, dodatkowo ciągle są ogłaszane rozmaite promocje i zachęty mające przyciągnąć jak najwięcej dotychczasowych użytkowników PayPal. Doszło nawet do tego, że dwustu wiodących sprzedawców z eBay napisało oficjalną petycję, potępiającą wprowadzony przez platformę aukcyjną zakaz używania Google Checkout. eBay przekonuje się stopniowo, że będzie miał naprawdę duży problem i wydaje się, że Google tę wojnę może wygrać. Wszystko będzie wiadomo po następnej konferencji IMA, gdzie eBay przedstawi podczas sesji swą ofertę "New in 2007", a jego rywal przez kilka godzin będzie przedstawiał korzyści wynikające z obsługi i korzystania z proponowanych przez nich: Google Checkout, Google Base i wyszukiwarki produktów Froogle. Wirtualni sprzedawcy mogą spodziewać się zaciętej rywalizacji pomiędzy korporacjami i mieć nadzieję, że przyniesie to dla nich tylko i wyłącznie korzyści.

O Internecie i wyszukiwarkach

---

Artur Majczak O Internecie i wyszukiwarkach

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl