sobota, 23 lutego 2013

Co zrobić kiedy jako właściciel firmy ciągle użerasz się z informatykami?

Co zrobić kiedy jako właściciel firmy ciągle użerasz się z informatykami?

Autorem artykułu jest Mirek Szmajda


Chcesz rozwinąć sprzedaż internetową swojej firmy. Zlecasz ich wykonanie informatykom. Okazuje się jednak, że te strony nie są takie jakbyś chciał, a informatycy nie umieją dostosować się do twoich potrzeb.

Problem w tym, że ci informatycy wiedzą jak zrobić strony internetowe, ale nie maja pojęcia o ebiznesie. Techniczne wykonanie to jedno, a wybranie właściwych rzeczy i dostosowanie ich do internetowego marketingu, to drugie.

Najgorsze jest to, kiedy otrzymujesz strony, których nie możesz samodzielnie modyfikować. Dziś jest mnóstwo narzędzi typu CMS, które dają możliwość wygodnego zmieniania i rozbudowywania stron internetowych bez konieczności ciągłego wołania informatyka. Wiadomo, oni tego nie lubią, bo mają przez to mniej pracy.

Być może już wiesz, że potrzebujesz w swoim biznesie bloga eksperckiego, autoresponder, strony wyciskacz itp. Prawdopodobnie większość informatyków nie ma jednak o tym pojęcia, że to jest właśnie najważniejsze.

Prosisz ich o założenie bloga i nawet nie wiesz, że oni stawiają ci Joomlę. Joomla jest to świetny system do zarządzania treściami (tzw. CMS). Poniekąd ma nawet wbudowany mechanizm wyglądający jak blog. To nie jest jednak taki blog jaki przede wszystkim powinieneś mieć.

Koniecznie poproś o założenie bloga na oprogramowaniu WordPress. Jest to najlepsze oprogramowanie do tego celu. Świetnie się pozycjonuje i bardzo łatwo się używa. To jest dziś standard w zakresie budowania i prowadzenia blogów eksperckich.

Bywa, że firma informatyczna zainstaluje ci WordPressa. Zrobią nawet wspaniały wygląd, taki jakbyś chciał. Jednak czy jesteś w stanie w razie czego ten wygląd samodzielnie modyfikować?

To jest kolejna pułapka w którą może cię wciągnąć informatyk, który świetnie umie programować i tworzyć projekty graficzne, ale nie ma pojęcia o używaniu tego później. Informatycy potrafią bowiem grzebać w kodzie. Kiedy sami coś muszą zmienić, to po prostu zmieniają. A ty przecież nie jesteś informatykiem. I kiedy będziesz chciał coś zmienić oni wiedzą, że będziesz musiał się do nich zwracać o pomoc. Więc znowu skasują cię za robotę.

Jeżeli masz taki program jak WordPress to wcale nie musisz wołać informatyków za każdym razem. WordPress z dobrze zaprojektowanym motywem graficznym możesz modyfikować samodzielnie. Potrzebujesz do tego widgetów (czyt. widżetów). Koniecznie zapytaj swojego informatyka czy motyw graficzny, który dla ciebie zaprojektował obsługuje ten mechanizm. Czy też na nieszczęście wprowadził całe menu „na sztywno” w kodzie i nic już z tym samodzielnie nie zrobisz.

Oprogramowanie typu WordPress możesz obsługiwać bez pomocy informatyka. Nie musisz już stale go prosić o wprowadzanie zmian. Jemu pozostaw tylko te najtrudniejsze, jednorazowe sprawy, takie jak instalacja i wstępna konfiguracja. A jeżeli zlecasz również resztę, to nie zostawiaj wszystkiego na jego łaskę. To ty w końcu odpowiadasz za swój biznes i musisz umieć dać sobie radę z podstawowymi narzędziami swojego ebiznesu, tak aby to wszystko przynosiło ci zyski.

---

Jeśli chcesz wiedzieć więcej, odwiedź stronę http://SprzedawcaInternetowy.pl, gdzie znajdziesz dużo wartościowych porad dla właścicieli firm i internetowych sprzedawców.

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Jak szybko rozwinąć sprzedaż internetową na bazie dotychczasowych sukcesów w sprzedaży poza internetem?

Jak szybko rozwinąć sprzedaż internetową na bazie dotychczasowych sukcesów w sprzedaży poza internetem?

Autorem artykułu jest Mirek Szmajda


Twoja firma nieźle prosperuje. Ale tylko poza internetem. Czujesz, że internet jest inny. Nic bardziej mylnego! To co działa poza internetem, może też zadziałać w sieci. Musisz tylko nauczyć się przekładać to na internetowe narzędzia.

Zwróć uwagę jakie czynniki wpływają teraz u ciebie na sprzedaż w największym stopniu? Czy to jest odpowiednio duża sieć sprzedaży, czy to są własne dobre bezpośrednie relacje z klientami?

Jeśli masz grupę stałych pośredników, którzy regularnie odbierają od ciebie towar, to równie dobrze możesz to zorganizować za pomocą internetu. W tym przypadku chodzi głównie o to, aby przenieść do sieci kanał zamówieniowy.

Pamiętaj, strona internetowa to nie wszystko. Dobrze, że ją masz. Jest potrzebna. Ale to tylko przekaz informacji i to głównie w jedną stronę.

Dlatego tak dobrze sprawdza się w marketingu internetowym blog ekspercki. Jest to narzędzie, za pomocą którego możesz prowadzić dialog z potencjalnymi klientami w sposób podobny jak to robisz w bezpośrednich kontaktach. Jeżeli oprócz tekstu wykorzystasz dodatkowo multimedia, a szczególnie wideo, to zapewniam cię, że ludzie będą cię traktować tak samo znajomo, jakbyś się z nimi spotykał fizycznie.

Ważne abyś miał system informatyczny do sprzedaży, który w sposób zautomatyzowany obsługuje nie tylko informacje o tym co sprzedajesz, ale również usprawnia transakcje. Na początku możesz przyjmować zamówienia na email. Jednak z czasem powinno to być robione za pomocą bazy danych.

Sklepy internetowe w większości działają właśnie na bazie danych. Dla ciebie jest to rejestr zamówień i jednocześnie historia kontaktów z klientami.

Poza internetem zanim klient dokona zakupu musisz przejść z nim całą serię kontaktów. Od pierwszego spotkania z twoją firmą, poprzez zapytania ofertowe i kończąc wreszcie na gotowym zamówieniu. Na przykład jeżeli realizujesz to przez telefon najczęściej korzystasz z jakiegoś systemu. Może to być choćby ręczne odnotowywanie przebiegu kolejnych kontaktów. Najlepiej jednak jeżeli używasz do tego systemu CRM w swoim komputerze.

W sprzedaży internetowej rolę CRM może przejąć autoresponder. Pierwszy kontakt klienta z twoją firmą powinien być zarejestrowany w postaci zapisania adresu email w bazie autorespondera.

Piękno marketingu opartego na emailach polega na tym, że może być on w dużym stopniu zautomatyzowany. Kolejne emaile mogą być wysyłane automatycznie. A jeżeli korzystasz z zaawansowanego autorespondera, to automatyczny może być nawet wstępny dialog z klientem, który doprowadza go do tego, czego dana osoba najbardziej potrzebuje.

Autoresponder jest jak armia darmowych sprzedawców. W regularnych odstępach czasu wysyła kolejne wiadomości do potencjalnych klientów, zachęca do zakupu, dba o odpowiednie wykorzystanie przez klienta tego co kupił i umiejętnie podpowiada następne produkty.

Jeśli w twojej działalności najskuteczniejsze są osobiste spotkania z potencjalnymi klientami, zacznij korzystać z oprogramowania do telekonferencji. Mogą to być spotkania tylko głosowe, z obrazem z kamery lub tylko z ekranu (np. prezentacja slajdów). Wszystko zależy jakiego rodzaju biznes prowadzisz i które elementy są najistotniejsze w twoim tradycyjnym marketingu.

Wcale nie musisz zawsze przenosić do internetu wszystkiego co jest na takich spotkaniu. Naprawdę czasami wystarcza choćby dźwięk. Najważniejsze aby to było na żywo, aby od razu można było reagować na reakcje i pytania rozmówcy.

Przyjrzyj się które elementy twojego systemu sprzedaży poza internetem sprawdzają się najbardziej i poszukaj takich narzędzi dla swojego emarketingu, aby realizowały one tę samą funkcję. Czasami okaże się, że jest to prostsze niż poza internetem, a czasami może być nieco trudniejsze. Nie jest to jednak jakaś wielka rewolucja tylko dostosowanie tego co działa do nowej sytuacji.

---

Jeśli chcesz dowiedzieć się jak przyciągnąć więcej klientów z internetu w dobie coraz większej konkurencji kliknij na stronę http://MarketingRelacyjny.pl, gdzie w niezwykle przystępny sposób Mirek Szmajda krok po kroku wyjaśni ci jak to zrobić.

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Jakich stron internetowych potrzebuje właściciel firmy jeśli chce rozwinąć stałą i dochodową sprzedaż internetową?

Jakich stron internetowych potrzebuje właściciel firmy jeśli chce rozwinąć stałą i dochodową sprzedaż internetową?

Autorem artykułu jest Mirek Szmajda


W dzisiejszej działalności w internecie firmy nie powinny ograniczać się tylko do jednego rodzaju stron internetowych. Jak właściciel firmy powinieneś mieć na uwadze kompleksową inwestycję w serwisy internetowe, które nie tylko prezentują twoją firmę, ale również automatyzują cały proces sprzedaży.

Najczęściej najpierw chcesz mieć strony firmowe. Często jednak taką stroną może być po prostu blog ekspercki. Blog jest jednym z najlepszych pomysłów na dobre wypozycjonowanie swoich stron internetowych.

Oprócz stron informacyjnych potrzebujesz również strony do sprzedaży. Niezależnie co sprzedajesz.

Jeśli sprzedajesz produkty fizyczne, to będzie to sklep internetowy. Sklep internetowy to tylko specjalny rodzaj stron, które rejestrują do bazy danych lub wysyłają na emaila wykonywane przez klientów czynności na stronach. Przede wszystkim składane zamówienia.

Jeśli chcesz szkolić przez internet, do sprzedaży potrzebujesz strony rejestrujące zamówienia i udostępniające treści multimedialne. W sumie to też jest sklep internetowy. Tyle, że dodatkowo od razu udostępnia gotowe produkty w postaci cyfrowej, gotowe do pobrania, czytania, oglądania lub słuchania.

Jeśli sprzedajesz usługi, to również powinieneś zadbać o strony, które pomagają realizować transakcje. W zależności od rodzaju usług, czy da się z nich stworzyć gotowe i w stałej cenie produkty, może to być rodzaj sklepu internetowego lub muszą to być strony, które najpierw przyjmują tylko zamówienie na wycenę, a dopiero później umożliwiają wysłanie zamówienia. Jeśli tylko to możliwe warto pobierać przez internet pieniądze. To też powinno być częścią twoich internetowych stron.

Prowadząc działalność w internecie koniecznie też powinieneś budować listę. To powinna być podstawa twojego marketingu. Do tego najlepiej mieć oddzielne strony. Warto to też robić na stronach firmowych, blogu, a nawet w sklepie internetowym.

Jednak powinieneś mieć też oddzielne strony tylko do zapisywania na listę. Są to tak zwane wyciskacze. Strony te powinny być połączone z autoresponderem, który najczęściej jest zewnętrznym serwisem.

Przedstawione powyżej rodzaje stron internetowych to podstawowe, najczęściej wykorzystywane w ebiznesie rodzaje stron. W niektórych branżach spotyka się czasami jeszcze inne specjalne zastosowania stron internetowych, jak ogłoszenia, fora, wyszukiwarki ofert i wiele innych.

---

Jeśli chcesz dowiedzieć się jak przyciągnąć więcej klientów z internetu w dobie coraz większej konkurencji kliknij na stronę http://MarketingRelacyjny.pl, gdzie w niezwykle przystępny sposób Mirek Szmajda krok po kroku wyjaśni ci jak to zrobić.

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Jak zarabiać na swoim hobby?

Jak zarabiać na swoim hobby?

Autorem artykułu jest Tomek Lirycki


Ktoś kiedyś powiedział, że jeśli człowiek ma pasję, to nigdy nie będzie musiał pracować. Gro ludzi sukcesu zaczęło swój biznes bo mieli hobby, które chcieli rozwijać. W dzisiejszych czasach nawet „szary” Kowalski może zarabiać na tym tylko, że robi to, co lubi.

Fantastyczna wizja pracy w domu, w wielu powoduje natychmiastowy „zryw” w bliżej nieokreślonym kierunku z pulsującym w głowie hasłem - Ja też tak chcę!

Pierwszym i najważniejszym warunkiem sukcesu jest posiadanie odpowiedniej wiedzy. Tradycyjny biznes wiąże się z posiadaniem kapitału początkowego. W biznesie rozwijanym poprzez sieć internet nie trzeba inwestować ani złotówki! Internet daje szansą zarabiania na swoim hobby i na swoje hobby bez drogich urządzeń, bez pracowników, ani też żadnego lokalu czy magazynu. Trzeba natomiast posiadać odpowiednią wiedzę jak zaistnieć w sieci i jak się promować, co zrobić aby dotrzeć do zainteresowanych.

Internet jest przestrzenią, gdzie każdy może zarabiać robiąc to, co lubi, przystępując do któregoś z programów partnerskich niewymagających wkładu własnego.

Aby zacząć zarabiać w sieci należy określić wpierw swoje mocne i słabe strony, odpowiedzieć na pytanie – w czym mogę być lepszy od innych, jaką pomocą mogę służyć innym ludziom, czy mogę być w jakiejś dziedzinie ekspertem? W następnym kroku podejmujemy współpracę z serwisem, który oferuje program lojalnościowy odpowiadający naszym zainteresowaniom. Programy tego typu posiada wiele księgarń internetowych, e-sklepów, sklepów z elektroniką, szkół językowych, serwisów oferujących szkolenia, ubrania a nawet żywność. Większość serwisów wspiera swoich partnerów pomocą w reklamie oraz narzędziami niezbędnymi w e-biznesie, np. mailing, sklep, wsparcie w zakresie promocji.

Jeśli posiadasz bloga lub stronę internetową – wybierz produkty, które są związane z treścią Twoich witryn. W ten sposób mając grono odwiedzających, prawdopodobnie znajdziesz wśród nich nabywców takich produktów.

Promocję można prowadzić również nie mając strony lub bloga. Portale społecznościowe gromadzą miliony profili, każdy profil to konkretny człowek, który może być potencjalnym klientem. Doskonałymi w promocji produktów partnerskich są serwisy, gdzie można opublikować artykuły. Publikacje są darmowe, a mogą dostarczyć Ci wielu zainteresowanych produktami, które oferujesz.

---

Tomek Lirycki
Syzyfowe prace - audiobook

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Jak wygenerować źródła pasywnych dochodów w kancelarii prawnej

Jak wygenerować źródła pasywnych dochodów w kancelarii prawnej

Autorem artykułu jest Rafał Chmielewski


Są dwie rzeczy, które zmieniają biznes prawniczy. Dwie, które powinieneś wziąć pod uwagę planując rozwój swojej kancelarii.

Pierwsza

Zauważ, że w świecie zawsze były jednostki, które tylko dzięki temu, że są, zarabiały tyle samo, co wielkie ponadnarodowe koncerny. David Beckham, Elvis Presley, itd. Zawsze bowiem było tak, i tak już pewnie zostanie, że ludzie chętniej przywiązują się do żywych ludzi, niż do firm, czy produktów (to też, ale w mniejszym stopniu).

Dziś Internet pozwala, jak nigdy dotąd, na wykorzystanie tego samego mechanizmu. Jako prawnik, czy doradca podatkowy, możesz budować GIGANTYCZNĄ relację z ludźmi tak samo, jakbyś był kolejną Madonną. I to w sposób szybki, automatyczny, prosty i tani.

Co z tego wynika? Że coraz większego znaczenia dla każdej kancelarii nabierają narzędzia pozwalające na indywidualizm. W naszej branży osobiste stosunki z klientami zawsze miały znaczenie, a teraz budowanie takich relacji stało się dużo prostsze. W mojej opinii coraz częściej indywidualni prawnicy będą mieli więcej do powiedzenia, aniżeli duże kancelarie. A obecny kryzys tylko przyśpieszy ten proces ze względu na oszczędności.

Druga

Dzisiejsza technologia pozwala na robienie rzeczy, które jeszcze 5 lat temu były nie do pomyślenia.

Nie wiem, jak Ty do tego podchodzisz, ale ja jestem przekonany, że taki jest kierunek zmian w naszej branży. Wirtualne kancelarie prawne już działają za granicą. Na razie niewiele, ale jest ich coraz więcej. Kancelarie wirtualne to również wirtualne świadczenie usług, ale pojętych w nieco inny sposób – jako uprzednio przygotowany produkt. I prawdziwie rewolucyjny nie jest tutaj sposób organizacji kancelarii, ale sposób świadczenia usług prawnych.

Konkluzja

Świat się zmienia. To oczywisty, ale niemal powszechnie pomijany w naszej branży fakt. Obecnie mamy, jako prawnicy, możliwości samoczynnego budowania relacji z klientami z całego kraju (Europy, Świata - zależnie od specjalizacji), ich obsługi przed- i po-sprzedażowej. Więcej, mamy możliwość tworzenia wirtualnych produktów i przekształcania usług tradycyjnych w usługi uproduktowione.

Co zatem jeszcze możemy zrobić?

Możemy automatyzować działalność swoich kancelarii. A więc możemy tworzyć źródła pasywnych dochodów, które doskonale poprawiają nie tylko przepływ gotówki, nie tylko kondycję kancelarii, ale też samopoczucie i zadowolenie z wykonywanego zawodu. Fundamentem do tego jest zbudowana relacja.

Wszystko to jest proste i - co najważniejsze - tanie.


---

Rafał Chmielewski jest pierwszym w Polsce znawcą zagadnień e-marketingu prawniczego. Pomaga małym kancelariom prawnym w skutecznym kreowaniu wizerunku w sieci i zdobywaniu klientów za pomocą narzędzi internetowych. Koniecznie odwiedź jego blog: e-MarketingPrawniczy.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl