sobota, 2 marca 2013

Portal internetowy - jak go założyć i wypromować?

Portal internetowy - jak go założyć i wypromować?

Autorem artykułu jest amiqa


W obecnych czasach zarabianie przez internet ma bardzo ciekawe perspektywy. Oczywiście warto zabrać się do tego z rozmysłem i opracować ciekawą strategię działania. Załóżmy, że chcemy postawić na portal dla kobiet. Jak zatem go stworzyć i wypromować?

Portal internetowy to fajny pomysł i ciekawa inwestycja na przyszłość. Wartość portalu rośnie bowiem wraz z czasem. Oczywiście wszystko zależy też od tego czy nasz portal internetowy dla kobiet jest dobrze zarządzany.

Zacznijmy jednak od początku. Tworzenie portalu o dużej oglądalności powinniśmy podzielić na kilka etapów. Pierwszym etapem powinno być postawienie portalu i praca nad jego wyglądem. Drugim etapem powinna być promocja portalu. Dopiero na końcu, gdy nasz portal dla kobiet będzie miał oglądalność na poziomie co najmniej 1000 użytkowników dziennie, można pomyśleć o zarabianiu, czyli np. umieszczeniu reklam adkontekst, sprzedaży powierzchni reklamowej, itp. W żadnym wypadku nie należy zarabiać zanim nie osiągniemy odpowiedniego progu popularności. Wówczas mogłoby to zniechęcić użytkowników i zaszkodzić rozwojowi naszego portalu.

Aby stworzyć portal internetowy dla kobiet będzie nam potrzebna domena i serwer. Domena powinna być krótka i łatwa do zapamiętania. No i oczywiście związana z tematyką portalu. Jeśli zatem planujemy stworzyć portal dla kobiet, domena powinna kojarzyć się z kobieta. Może na przykład zawierać w nazwie słowo kobieta lub np. szminka, papilot, szpilki, sukienka, dziewczyna. Weźmy na przykład obecne już w sieci serwisy z takimi frazami w domenie jak: w sukience, papilot, psycho szminka, groszki, sukces pisany szminką, net kobiety, my dziewczyny. Najlepiej aby domena naszego portalu dla kobiet miała końcówkę pl.

Równie ważny jest wygląd portalu i system zarządzania treścią, czyli cms. Stworzenie portalu dla kobiet możemy zlecić firmie lub postawić stronę na jakimś darmowym cmsie typu joomla.

Jeśli już stworzyliśmy portal i umieściliśmy na nim interesującą treść, należy go oczywiście wypromować. Promocja portalu nie zawsze musi opierać się na dużych kosztach. Najskuteczniejszą metodą jest promocja portalu w wyszukiwarkach internetowych, czyli pozycjonowanie. Pozycjonować można samemu, dodając portal do katalogów lub precli. Można też zlecić pozycjonowanie odpowiedniej firmie. Trzeba jednak pamiętać, że pozycjonowanie portalu internetowego wymaga cierpliwości i systematyczności. W kilka dni a nawet tygodni na pewno tego nie zrobimy.

Portal możemy również tanio wypromować za pomocą serwisów takich jak facebook, pingier czy blip. Warto założyć np. konto na facebooku i umieszczać tam zajawki nowych artykułów. Do droższych metod promocji portalu należy reklama na powiązanych tematycznie stronach, np. w ramach systemu adkontekst.

---

portal dla kobiet

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Podpis elektroniczny i jego certyfikacja

Podpis elektroniczny i jego certyfikacja

Autorem artykułu jest Katarzyna Kalitta


Uregulowania prawne dotyczące reguł i skutków prawnych stosowania , uzyskiwanie podpisu elektronicznego oraz zasady nadzoru nad podmiotami świadczącymi usługi w tym zakresie zostały zawarte w ustawie z dnia 18 września 2001 roku o podpisie elektronicznym. Weszła ona w Zycie z dniem 16 sierpnia 2001 roku.

Wydawanie certyfikatów, znakowanie czasem lub wykonywanie innych usług związanych z korzystaniem z narzędzia jakim jest podpis elektroniczny, zgodnie z ustawą jest przypisane do konkretnych podmiotów. Są to tzw. Podmioty świadczące usługi certyfikacyjne: przedsiębiorcy, Narodowy Bank Polski oraz organy władzy publicznej jakimi są np. organy samorządu terytorialnego. Mają możliwość wystąpienia z wnioskiem do ministra właściwego do spraw gospodarki o wpisanie do rejestru kwalifikowanych podmiotów świadczących usługi certyfikacyjne. Jest to zaświadczenie o tym, że dany podmiot jest właściwe przystosowany do wystawiania kwalifikowanych certyfikatów i spełnia wszystkie warunki określone w przepisach. Lista podmiotów, w których można uzyskać bezpieczny podpis elektroniczny, wpisanych do rejestru jest jawna. Podmioty te zobowiązane są do opublikowania zasad przyjętej polityki certyfikacyjnej.

Odbiorcami usług certyfikacyjnych są osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne, które nie posiadają osobowości prawnej. Zostaje zawarta umowa o świadczenie usług między tymi podmiotami, a danym urzędem certyfikacyjnym, który wypełnia swoje zobowiązania w granicach określonych w polityce certyfikacyjnej.

Podpis elektroniczny używany jest do identyfikacji osoby składającej podpis droga elektroniczną. Dzięki niemu można potwierdzić autentyczność dokumentu przesyłanego w taki sposób. Jest więc gwarantem tożsamości, autentyczności i integralności wymienianych droga elektroniczna informacji.

Podpis elektroniczny pozwala zapewnić unikalność oznaczania dokumentu. Na podstawie oznaczenia gwarantuje niezaprzeczalną identyfikacje osoby która podpisała dany dokument. Dzięki temu podpis elektroniczny można uznać za równoważny z tym własnoręcznie złożonym pod dokumentem. Dane opatrzone takim podpisem są możliwe do zweryfikowania. Dokonuje się tego za pomocą specjalnych aplikacji. To właśnie odróżnia inne dokumenty przesyłane drogą elektroniczna, które nie są podpisane podpisem elektronicznym. Nie można mieć wtedy pewności co do autentyczności danego dokumentu. Zweryfikowanie takiego dokumentu może nastąpić tylko w powiązaniu z systemami informatycznymi w których istnieją i w których musiały powstać. Podpis elektroniczny ma też funkcje wykrywania zmian wprowadzonych po podpisaniu dokumentu. Dzięki temu podpis staje się powiązany z danymi do których został przyporządkowany.

Podpis elektroniczny wnosi wiele pozytywnych rozwiązań w obrocie prawnym i gospodarczym. Ułatwia wiele czynności, a także dzięki swym funkcjom chroni dane opatrzone podpisem. Jest tez to bezpieczna forma podpisywania dokumentów. Bowiem podpis elektroniczny dużo trudniej jest podrobić niż tradycyjny podpis własnoręczny.

--- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Jakie zalety oferuje e-biznes kobietom?

Jakie zalety oferuje e-biznes kobietom?

Autorem artykułu jest Ewa Celka


Jesteś osobą, która nie chce mieć szefa. Chcesz sama decydować o tym, jak będzie wyglądało Twoje życie, czyli jak i kiedy będziesz pracować oraz kiedy i jak będziesz spędzać czas wolny. Nie będziesz mieć tego pracując na etat. Perspektywą dla Ciebie jest własny biznes. Może to być biznes tradycyjny, ale może to być także e-biznes.

E-biznes posiada liczne zalety, między innymi można do nich zaliczyć:

Brak doświadczenia – jeśli dotąd nie zajmowałaś się żadną z form e-biznesu, nie stanowi to przeszkody. Nie musisz mieć wykształcenia, nikt nie wymaga od Ciebie dyplomu – wszystkiego możesz się nauczyć, ważne, aby chcieć i pracować nad swoim rozwojem.

Niskie koszty prowadzenia e-biznesu, brak wkładu finansowego – inwestujesz głównie swój czas, czyli nie musisz mieć pieniędzy, aby wystartować. Natomiast na dalszym etapie, jeśli zechcesz, możesz inwestować już zarobione przez siebie w danym biznesie pieniądze.

Praca w domu – to podstawowa zaleta, nie ma kosztów wynajmu czy dojazdu. I dodatkowo masz pod kontrolą to, co dzieje się w domu, doglądasz go na bieżąco. Nie musisz nadrabiać wieczorami zaległości domowych.

Swoboda – pracujesz w dogodnych dla Ciebie godzinach, czy robisz to rano, czy popołudniu, w nocy, czy tylko w weekendy, pracujesz tak jak Ty zaplanujesz.

Możliwość zarabiania na tym, co lubisz, na tym co Cię interesuje. Przykład: lubisz czytać książki, interesuje Cię konkretny gatunek, seria lub autor – możesz polecać je innym osobom w programie partnerskim.

Działając w internecie masz szerokie grono odbiorców. Wciąż możemy docierać do kolejnych osób z naszej grupy docelowej i to całą dobę – internet ma miliony użytkowników, którzy codziennie szukają informacji.

Internet umożliwia Ci szybki i bezpłatny kontakt z klientami i współpracownikami czy z zainteresowanymi Twoją ofertą osobami poprzez pocztę elektroniczną i komunikatory.

Internet oferuje liczne możliwości reklamy –praktycznie codziennie pojawiają się nowe rozwiązania.

Zakładając e-biznes nie musisz rezygnować z dotychczasowej pracy. Początkowo może to być Twoje dodatkowe źródło dochodów, które z czasem możesz przekształcić w Twoje główne zajęcie.

E-biznes można zautomatyzować dzięki odpowiednim narzędziom, które część pracy wykonają za Ciebie - wtedy oszczędzasz czas.

E-biznesem może zająć się każdy, kto potrafi sam zorganizować sobie pracę, jest zdyscyplinowany i zmotywowany do działania. Przede wszystkim trzeba wiedzieć, że w każdej dziedzinie na sukces trzeba zapracować – nic samo nie przyjdzie.

Moim zdaniem e-biznes to bardzo dobra dobra alternatywa dla kobiet, które pragną pogodzić życie rodzinne z zawodowym, które nie chcą stracić najważniejszych chwil z życia osobistego, ale chcą także realizować się zawodowo. E-biznes nie stawia Cię przed wyborem, albo kariera albo rodzina. Tutaj możesz świetnie to pogodzić.

---

E-biznes dla kobiety

www.ewacelka.blox.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Jak nie dać się oszukać przy zakupie kursu lub szkolenia

Jak nie dać się oszukać przy zakupie kursu lub szkolenia.

Autorem artykułu jest Coopernik


Ostatnio dosyć głośno się zrobiło w temacie cwanictwa, oferujących kursy czy szkolenia na temat e-biznesu. Jak nie dać się wykiwać i nie utopić czasem dużych pieniędzy.

Namnożyło nam się oj namnozyło, od około pół roku, różnych trenerów, szkoleniowców, asów marketingu, internetowych milionerów i podobnej maści ludzi oferujących na swoich blogach, stronach, cms-ach, szkolenia, kursy, webinary za kasę. Prawdziwy urodzaj.

Kto i co się za tym kryje? Jak kupić wartościowe materiały i skąd wiedzieć co jest dobre a co be? Owszem są cwaniacy chcący za wszelką cenę zarobić, są też jednak profesjonaliści, oferujący uczciwie rzetelną wiedzę.

Wiadomo że osoba poważnie myśląca o otwarciu własnego biznesu w internecie, raczej nie będzie uganiać się po stronach internetowych w poszukiwaniu informacji: jak np: zbudować sklep internetowy, jak założyć firmę hostingową-oferującą też domeny, jak uruchomić portal np: aukcyjny lub inny. Czy oferujący budowę czy pozycjonowanie stron www.

Taki ktoś zatrudni sobie odpowiednich fachowców, którzy uruchomią jego biznes profesjonalnie.

Pozostaje jednak liczna grupa osób które nie dysponują wiedzą, gotówką ani nawet pomysłem na biznes, najczęściej są to młodzi ludzie, często wprowadzeni w błąd przez wyćwiczonych w copywritingu(reklamie pisanej), cwaniaków mamiących ich możliwościami szybkiego wzbogacenia się i do tego przy minimalnym lub wręcz żadnym nakładzie pracy z ich strony.

Oferuje się tym ludziom "tajne/poufne, tajemnice, sekrety" i tym podobne bzdury aby tylko nakłonić ich do zakupu jakiegoś poradnika czy szkolenia, który w szczątkowy sposób przekazuje poszukiwaną porcję informacji.

Niestety nie ma w Polsce takich normalnych, szkół e-biznesu z prawdziwego zdarzenia. Jest tylko wolna amerykanka. Szkolący(niby trenerzy), aby uwiarygodnić swoje rzekomo mistrzowskie opanowanie tematu, często pokazują wydruki z kont bankowych.

Ponoć dżentelmeni nie mówią o pieniądzach a już na pewno nie pokazują ile ich mają konkurencji. Zarzuca się tym którzy nie zarobili przysłowiowego miliona że nie mają prawa uczyć skoro nic nie zarobili.

Nauczyciele i wykładowcy wzystkich szkól łączcie się i marsz do śmietnika, bo nic nie zarabiacie na swojej wiedzy!!!

A od dawno jest wiadomo że dobry trener nie musi być mistrzem sportu, czy olimpijskim w dyscyplinie w ktorej szkoli.

Wiedza na temat e-biznesu jest tak rozległa, składa się z tylu pod tematów że gdyby ktoś pokusił się o zebranie jej w jednej książce, to taka książka musiała by liczyć kilka tysięcy stron.

E-biznes przypomina tabliczkę czekolady, czy też skomplikowaną maszynę składającą się z wielu elementów, nie ma więc mowy o szybkim uruchomieniu e-biznesu - jak niektórzy twierdzą "od zaraz zaczniesz zarabiac".

Jest to długi czaso i energochłonny proces. Sama nauka z czego składa się e-biznes, powinna zajmować od trzech miesięcy do pół roku i to minimum. Następny etap to wdrożenie tej wiedzy. Nie ma żadnych super-systemów zarabiania.

Jest tylko machina którą trzeba mozolnie najpierw sobie przyswoić a następnie wdrożyć.

Zanim kupisz cokolwiek: kurs, szkolenie, czy inne materiały(Cd,DvD), filmiki z YouTube, najpierw poznaj w teorii, wszystkie zagadnienia związane z Twoim biznesem w internecie, który chcesz uruchomić.

Zapisz się na darmowe szkolenia - jednak nie więcej jak dwa,trzy naraz. Nie dostaniesz kociokwiku od nadmiaru wiedzy.

Wiedz że czasopisma komputerowe często wydają specjalne poradniki obok swoich normalnych. Kosztują, a jakże ale masz pewność że wiedza jest perfekcyjna.

Jednak te poradniki z racji swoich ograniczeń nie są w stanie przekazać Tobie wszystkiego, podobnie jak większość kursów czy szkoleń w internecie. Po prostu zbyt potężny material do przyswojenia i opanowania. Stąd takie rozbicie na mniejsze tematy.

Jeżeli osoba, na szkolenie której jesteś zapisany posiada jawne dane kontaktowe, imię, nazwisko, adres e-mail( ale nie xx2z@coś.tam, tylko pełne imięnazwisko@cos.tam , to taka osoba może wzbudzać zaufanie. Dobrze GG, Skype, telefon.

Jednak zanim coś kupisz, postaraj się o pisemne potwierdzenie możliwości zwrotu produktu, w przypadku Twojego niezadowolenia z niego, czy też jego wady .Np:niemożliwości ściągnięcia na dysk Twojego komputera materiału czy prezentacji Video.

Cena Tobie oferowana:

Jest to niestety spory problem. Jest ona ustalana najczęściej pod sprzedającego, raczej mało ma współnego z ilością i jakością materiału.

Czasami materiał na którym Tobie szczególnie zależy, możesz otrzymać jako bonus za darmo lub po obniżonej cenie, czasami może być wręcz odwrotnie. Na to nie ma reguły ani recepty.

Staraj się nie kupować ze stronek przechwytujących czy ofertowych, jeżeli nie znasz ich autora. Jeżeli jednak taka strona posiada dane kontaktowe do autora, to upewnij się jak wyżej potem dopiero ewentualnie kup.

Nie daj się nabrać na reklamy typu tajne, nieznane, darmowe, skuteczne, niezawodne, system itp. To tylko chwyty reklamowe by rozbudzić w Tobie chęć zakupu, czasami byle czego.

Cały e-biznes opiera się na tych samych podstawach w każdej dziedzinie czy to sklep czy blog, portal informacyjny czy usługi.

Sam w całości jest systemem(jego wszystkie składniki), ale ani tajnym ani sekretnym, po prostu normalnym instrumentem którym należy nauczyć się posługiwać czytaj dalej...

---




www.nasz-ebiznes.coopernik.pl/
http://remontuj.coopernik.pl/


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Twój biznes w internecie

Twój biznes w internecie

Autorem artykułu jest Coopernik


Czym jest e-biznes? Można odnieść wrażenie że większa część Polaków nie do końca rozumie znaczenie słowa E-biznes. I co się z nim wiąże. Zauważyłem że bardzo licznej grupie osób- e-biznes, zamiast z działalnością gospodarczą przy pomocy internetu, kojarzy się tylko i wyłącznie z możliwością szybkich i dużych zarobków.

Od pewnego czasu na forach, blogach odwiedzanych witrynach, obserwuję dziwne zjawisko jest nim mianowicie negowanie możliwości zarabiania w internecie.

Ludzie zawiedzeni, (czasem oszukani), obietnicami o szybkich i dużych zarobkach, które oferowano im na różnych kursach czy szkoleniach pt: jak szybko zacząć zarabiać w internecie, szybka kasa z sieci itp.

Głoszą gdzie się da że e-biznes to jedno wielkie oszustwo. Czy mają rację?

Sam kilka razy zauważyłem u oferujących takie kursy zadziwiająco niskie ceny, czasami wręcz śmieszne (5zł), jednak były też kursy i po kilka tysięcy złotych. Skąd człowiek, który nie ma żadnego rozeznania w tematyce e-biznesu, ma wiedzieć co jest cenną wiedzą a co zwykłym chłamem, cwaniactwem i naciąganiem.

Nie dziwię się specjalnie, że ktoś kto został celowo (czy tylko niedouczony "ekspert" zawiódł) wprowadzony w błąd, obudził się z nic lub mało wartymi (merytorycznie) publikacjami, bez pieniędzy i bez wiedzy, którą chciał poznać, czuje się wykiwany.

W końcu to nie jego wina że nie wiedział czego tak naprawdę szukać. Ten rynek dopiero powstaje, jest w wielu miejscach jeszcze nie tknięty, nie zagospodarowany, nie posiada jasnych i klarownych przepisów.

Z drugiej strony wiem że mnóstwo osób próbuje zaistnieć w e-biznesie za darmochę: kursy za darmo,szkolenia za darmo, hosting tak samo, pirackie oprogramowanie itp. I to ma być biznes w/g wielu zwolenników szybkiego wzbogacania się.

Jednak e-biznes to nie tylko kursy-jak szybko zarobić pierwszy milion, czy jak zrobić bloga, stronę itp. wypociny, nie tylko sprzedaż e-boków i audio-boków w systemach partnerskich, to też nie tylko coraz liczniejsze MLM-y.

Czy portale społecznościowe to nie jest e-biznes? A już liczone w tysiącach e-sklepy, to też nie e-biznes?. Biura konsultingowe, doradcze, matrymonialne, wróżki i co tam jeszcze można w sieci znaleźć- to nie są e-biznesy?

Też zarabiają - może nie pod publikę "pierwszy milion w dwa miesiące", czy coś w tym stylu. Zarabiają tak jak zarabia się w prawdziwym biznesie, uczą się inwestują zarabiają.

A nie tylko myślą jak za friko zarobić a się nie narobić.

Każdy kto chce założyć firmę w internecie powinien wiedzieć, że w internecie zarabia się tak samo jak w realnym biznesie.

Czyli biznes buduje się latami, inwestuje grube pieniądze na jego rozwój, reklamę utrzymanie na rynku. Że to nie pic na wodę, nie oszustwo - tylko normalny biznes i tak samo jak w realnym świecie są uczciwi i oszuści, są bogaci i ci którym się nie udało.

Że każdy ma szansę, jednak musi wiedzieć że to biznes a nie szkółka niedzielna. Że tu trzeba tyrać na swoim, a nie liczyć że się sprzeda jakieś wypociny tłumowi przygłupów.

A jak już się pracuje w tym biznesie to warto być człowiekiem i uczciwym przedsiębiorcą. Kierować się etyką taką jaką posiadali dawniejsi kupcy i rzemieślnicy. Posiadać godność i szanować cudzą.

Klient to może nie nasz pan ale partner w biznesie na pewno.

Jednakże by rozpocząć działalność w internecie zbudować swój własny e-biznes warto się najpierw dowiedzieć na czym on polega i jak taki biznes uruchomić, czytaj dalej...

Coopernik

Wajs Mariusz

---




www.nasz-ebiznes.coopernik.pl/
http://remontuj.coopernik.pl/


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl