wtorek, 16 września 2014

Co powinieneś wiedzieć, zanim stworzysz komercyjną stronę internetową...

Co powinieneś wiedzieć, zanim stworzysz komercyjną stronę internetową...


Autor: Jack


Podstawowym celem komercyjnej strony internetowej powinno być skłonienie odwiedzającego do wykonania określonej akcji, na której Ci zależy. Twoja strona powinna być również nastawiona na Twojego klienta.


Powinna jasno komunikować Twojemu potencjalnemu klientowi dlaczego ma kupić właśnie u Ciebie lub skorzystać z usług właśnie Twojej firmy a nie konkurencyjnej. Twoja strona nie może być po prostu zwykłą stroną jak każda inna strona konkurencji.

Wiele firm zaczyna tworzenie strony od zaprojektowania szaty graficznej. Jest to jednak niewłaściwe podejście. Absolutną podstawą jest określenie, kto będzie odwiedzającym. Musisz wiedzieć kim jest Twój statystyczny klient, ponieważ inaczej powinna wyglądać strona, którą odwiedzają nastolatki, a inaczej strona dla kobiet w wieku 50-60 lat. I nie chodzi tu tylko o grafikę, ale również np. o rodzaj zawartości strony internetowej. Strona z zawartością niewłaściwie dopasowaną do grupy docelowej może nie wzbudzić jej zaufania.

Jeśli już wiesz kto jest Twoim klientem powinieneś określić cel strony, czyli ustalić co chcesz osiągnąć poprzez stronę. Celem strony może być np. sprzedaż, zapis na biuletyn, rejestracja w serwisie, wysłanie zapytania ofertowego, wykonanie telefonu itp. Twoja strona może mieć kilka celów. Jeśli tak jest, to powinieneś ustalić hierarchię tych celów, czyli określić je od tych najważniejszych do tych mniej ważnych.

Kluczowe staje się także zrozumienie co dokładnie motywuje Twojego klienta do podjęcia działania, o które go prosisz. Powinieneś określić jak Twój klient podejmuje decyzję o zakupie. Inaczej powinna być zaprojektowana strona, gdzie proces podejmowania decyzji jest długi, a inaczej strona, gdzie klient po prostu wchodzi i kupuje.

Bardzo ważnym elementem jest również opracowanie systemu komunikacji z klientami. Powinieneś określić czym zachęcisz potencjalnego klienta do zapisania się na Twój biuletyn, następnie jakie informacje będziesz mu przesyłał po zapisaniu się. Czy będą to porady dotyczące użytkowania zakupionego produktu, ciekawostki z branży, czy może coś jeszcze innego.

Tworząc stronę internetową powinieneś określić także co będzie stanowiło zawartość Twojej strony. Zawartością najczęściej jest tekst, choć coraz częściej jest to np. video. Tu również warto zadbać o jakość zawartości. Jeśli zdecydujesz się na teksty, to powinny one wskazywać korzyści, których oczekuje Twój klient oraz powinny odwoływać się do emocji. Jeśli stworzysz teksty opierające się wyłącznie na cechach produktu to Twoja strona będzie miała mniejszą skuteczność.

Większość stron skupia się na tym co oferują, podczas gdy klientów to nie interesuje. Klientów interesuje tylko to jak oni mogą na tym skorzystać. Twoja strona powinna więc mówić o tym czego chcą Twoi klienci i jak mogą to osiągnąć. Pamiętaj, że klient przed zakupem zawsze zadaje sobie pytanie co ja będę z tego miał, że kupię właśnie tutaj.

Jeśli zlecasz stworzenie swojej strony np. agencji kreatywnej, to powinna ona zrobić z Tobą wywiad i ustalić odpowiedzi na powyższe pytania. Piszę, że powinna, ponieważ w praktyce różnie z tym bywa. Tworząc komercyjną stronę internetową musisz pamiętać, że jedynie właściwe jej zaprojektowanie z marketingowego punktu widzenia zapewni Ci satysfakcjonującą konwersję, czyli zamianę (bezpośrednio lub pośrednio) odwiedzających w kupujących.


Autor: Jacek Pietrasiuk właściciel StrategieWzrostu.pl. Więcej artykułów na jacekpietrasiuk.pl.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak automatycznie sprzedawać w internecie bez znajomości html'a?

Jak automatycznie sprzedawać w internecie bez znajomości html'a?


Autor: Michał Kidziński


Z całą pewnością bardzo wiele osób chciałoby sprzedawać w internecie. Część z tej grupy na pewno ma już pomysł i być może produkt ale wtedy pojawia się poważny problem, który wiąże się z brakiem umiejętności i wiedzy technicznej, żeby faktycznie można było mówić o automatycznej sprzedaży.


Większość osób nie ma wiedzy programistycznej. Nic w tym dziwnego. W tym momencie rozwiązaniem numer 1 jest wynajęcie kogoś, kto zrobi tę część pracy za nas.

Mówiąc inaczej, możemy zlecić jednorazowo takie zadanie programiście i zapłacić za usługę. Jaki jest to koszt? Pewnie nie wygląda to wszędzie tak samo ale uśredniając, jest to około 1000zł.

W tym momencie wiele osób nie będzie w stanie zapłacić takiej kwoty. Czy jest więc inne rozwiązanie?

Okazuje się, że tak...

Mówię w tym momencie o skrypcie, który pomaga zautomatyzować całą sprzedaż. Jest to narzędzie, które nie tylko załatwi za nas sprawy programisty ale żeby je wykorzystać, nie musimy nawet znać języka html.

Wszystko tworzymy jakbyśmy pisali artykuł w Wordzie i … gotowe.

Ale to nie wszystko...

Jeśli wiesz czym jest upsell, to mam dla Ciebie dobrą wiadomość. Samo to słowo oznacza proces, który wygląda tak, że do głównej oferty dokładamy np. kolejny produkt, który jest uzupełnieniem. To może być np. pasta do butów, jeśli ofertą główną są właśnie buty.

Ten skrypt również pozwoli Ci zautomatyzować cały proces. Wystarczy, że podasz ceny napiszesz tekst do dodatkowej oferty a skrypt sam podliczy łączną wartość zamówienia.

Podsumowując, nie ma w tej chwili prostszego i tańszego sposobu, żeby w końcu zacząć sprzedawać automatycznie w internecie a jeśli myślisz poważnie o sprzedawaniu w internecie, to te narzędzie może być dla Ciebie strzałem w "10"...

Więcej informacji na ten temat możesz znaleźć na tej stronie.


Michał Kidziński

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak zarobić na stronie www

Jak zarobić na stronie www


Autor: Krzysztof Borowik


Takie pytanie zadaje większość osób, które chcą stworzyć własną witrynę lub już to zrobili. Po tygodniach pracy i często sporej inwestycji przychodzi czas na odcinanie kuponów, ale czy to takie proste?


Opłacenie serwera, domeny, projekt graficzny, pozycjonowanie i uzbiera się kilkaset złotych, i to biorąc pod uwagę skromną earn-money-social-networkingwitrynę małej firmy lub osoby prywatnej, która założyła stronę w celach hobbystycznych. Jeżeli strona internetowa służy jako narzędzie firmy, oferująca i reklamującą jakąś usługę lub towar, to pół biedy. Gorzej mają strony tworzone w wolnych chwilach z pasji i zainteresowania, służące do celów informatycznych, a nie reklamowych.

Zatem jak zarobić na stronie www i wycisnąć jakiś grosz z nawet z małej witryny? W zasadzie głównym sposobem na zarobienie czegoś są programy partnerskie. Czym są programy partnerskie? Jest to forma współpracy, którą oferują firmy w celach zwiększenia własnych dochodów po przez reklamę swoich produktów i usług przez osoby trzecie. W praktyce wygląda to tak, że rejestrując się w programie partnerskim(zwanym też programem afiliacyjny) danej firmie, mamy możliwość pobierania materiałów promocyjnych i umieszczania ich na naszej witrynie w formie banerów lub linków. Następnie gdy jakaś osoba odwiedzająca twoją stronę, kliknie w owy link lub baner, staje się twoim poleconym i potencjalnym źródłem twoich dochodów. Dlaczego potencjalnie? Dlatego, że kliknie w baner nie od razu oznacza zarabianie pieniędzy przez Ciebie. Zależy to od tego jaki model rozliczeniowy stosuje dany program partnerski. Podstawowe modele płatności to:

CPC – płatność za kliknięcie pojedynczego użytkownika

CPS – płatność za sprzedaż(prowizja od sprzedaży danego towaru/usługi)

CPM – płatność za 1000 wyświetleń banera (najrzadziej stosowane)

Jeżeli chodzi o płatność za kliknięcia to stawki zwykle są w granicach 10 groszy za kliknięcie unikalnego użytkownika. Trudno zarobić na takiej formie gdyż ludzie rzadko klikają w baner, nawet jak reklama jest kontekstowa(mająca coś wspólnego z treścią strony). Trzeba liczyć się, że tylko jedna lub dwie osoby klikną na 100 odwiedzających twoją stronę. Dlatego taka forma jest dobra dla dużych serwisów z duża oglądalnością, co nie znaczy, że nie możesz spróbować. Taki model rozliczeniowy stosują choćby porównywarki cen jak nokaut czy ceneo.

Drugi model rozliczeń dotyczy prowizji od sprzedaży produktu/usługi. Tu stawki są znacznie większe, ale i konwersja(kupno czegoś przez klienta) mniejsza. W CPS prowizje sięgają od kilku do nawet 30 %, czyli jeżeli osoba przekierowana z twojej witryny kupi coś o wartości 100 zł, Ty utrzymujesz z tego 30 zł. Jednak aby móc coś zarobić w ten sposób, program partnerski musi być powiązany z zawartością witryny. Tzn. osoba wchodząca na twoją witrynę musi również być zainteresowana tematyką reklamy. Przykład: na stronie o kosmetykach możesz umieścić program partnerski oferujący sprzedaż właśnie takich produktów.

Trzeci model płatności jest najrzadziej spotykany, gdyż jest najbardziej korzystny dla partnerów. Wystarczy umieścić baner na stronie, nikt nie musi w niego klikać ani niczego kupować, po prostu otrzymujesz określoną stawkę za 1000 wyświetleń banera. Choć stawki nie są duże( kilkadziesiąt groszy), to przy 100 tysiącach wyświetleń możesz otrzymać kilkadziesiąt złotych. Zasady na których są naliczane wyświetlenia reguluje program partnerski. Taki model płatności oferuje choćby CMP Profit.

Oczywiście nie zawsze uda nam się znaleźć odpowiedni program partnerski, to ułatwią nam sieci partnerskie takie jak Novem, skupiające dziesiątki a nawet setki programów partnerskich. Atutem sieci partnerskich jest to, że środki spływające z uczestnictwa w poszczególnych programach partnerskich gromadzone są jednym koncie, co powoduje szybsze osiągnięcie limitu do wypłaty, który sięga zwykle 100 zł.

Inną metodą na zarobieniu paru złotych na swojej stronie www, jest sprzedaż linków pozycjonujących, czyli odpłatne umieszczanie linku na naszej stronie do innych serwisów. Co prawda Google tego nie pochwala i jak się zorientuje że sprzedajesz linki obniży Ci wskaźnik Page Rank, który z kolei decyduje o wartości linku. Jednak przy niezłej stronie o PR = 3, mającym sporo podstron, za miesiąc wyświetlania linku możesz zainkasować 10 zł. Przy sprzedaży 10 linków masz 100 zł. Trzeba jednak pamiętać, że im więcej linków umieścisz na swojej witrynie tym ma ona mniejszą moc i jest większe prawdopodobieństwo, że Google obniży Ci wskaźnik PR.

Zatem zarabianie na stronie www jest możliwe, jednak trzeba pogodzić się z faktem, że nie jest to łatwe i często nie przynosi oczekiwanych kokosów. Ale biznes internetowy stale się rozwija, jeżeli zrozumiesz jego działanie, być może osiągniesz sukces.


Jak Założyć Stronę WWW

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Faktury online - oszczędzaj czas i pieniądze!

Faktury online - oszczędzaj czas i pieniądze!


Autor: Krzysztof Kowalik


Z postępem techniki i informatyzacją społeczeństwa coraz więcej spraw możemy załatwiać drogą online bez konieczności wychodzenia z domu. Wystarczy komputer i dostęp do internetu. W Internecie można znaleźć tysiące przydatnych serwisów internetowych, które okazują się bardzo pomocne w życiu codziennym.


Do takich należą bez wątpienia serwisy umożliwiające wystawianie faktur online. Dzięki tego typu aplikacjom faktury można wystawiać na dowolnym komputerze, podłączonym do internetu z dowolnego miejsca na świecie. Nie trzeba instalować żadnego programu na dysku gdyż dokumenty wystawiane są z poziomu przeglądarki internetowej.

Zgodnie z polskim prawem, każdy przedsiębiorca, który jest podatnikiem podatku VAT, musi wystawiać faktury - stanowią one dowód dokonywanych przez niego operacji finansowych. Faktura to dokument sprzedaży, rodzaj rachunku zawierającego szczegółowe dane o transakcji. Natomiast faktura VAT to szczególny rodzaj faktury wystawianej przez płatników podatku VAT, podlegający osobnym przepisom. Program do fakturowania to jedna z najbardziej potrzebnych aplikacji w każdej firmie. Niestety, większość programów do fakturowania to drogie aplikacje komercyjne.

W polskim Internecie powstało kilkanaście serwisów, dzięki którym możemy wystawiać faktury online. Wszystkie serwisy umożliwiają wystawianie faktur online. Serwisy są bardzo proste w obsłudze i z pewnością mogą okazać się bardzo przydatne w każdej firmie. W serwisach możemy szybko i łatwo wystawiać faktury VAT, proforma, zaliczkowe, wewnętrzne, korygujące oraz rachunki. Wystawiane faktury prezentują się schludnie i czytelnie, ponadto wszystko odbywa się błyskawicznie. W większości serwisów istnieje również możliwość dodania pliku graficznego (np. loga firmy), który będzie automatycznie umieszczany w nagłówku tworzonych dokumentów. Widzimy więc, że w polskim Internecie nie brakuje dobrych serwisów internetowych do wstawiania faktur online.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Konkurencja w e-biznesie, czyli jak firmy walczą ze sobą w wirtualnym świecie?

Konkurencja w e-biznesie, czyli jak firmy walczą ze sobą w wirtualnym świecie?


Autor: Adriano


E-biznes to rynek wart miliardy złotych. Istnieje tutaj ogromna konkurencja, która do walki między sobą wykorzystuje wiele ciekawych narzędzi.


Celem jest zniszczenie konkurencji. Proces ten łatwo jest przedstawić na przykładzie sklepów internetowych czy też producentów, którzy prowadzą sprzedaż swoich produktów za pośrednictwem sieci. Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego w Internecie można znaleźć opinie o praktycznie każdym sklepie internetowym czy też konkretnym produkcie? Nie jest to zjawisko samoistne czy też przypadkowe. Sklepy internetowe są w stanie płacić tysiące złotych miesięcznie za zamieszczanie niepochlebnych komentarzy i opinii o swoich konkurentach i ich produktach. Tym samym wydają kolejne tysiące złotych na zamieszczanie pozytywnych opinii i komentarzy na temat swojej oferty i działalności.

Fora internetowe, portale i serwisy tematyczne są pełne wątków na temat konkretnego produktu czy też sklepu internetowego. Ile razy napotykaliśmy użytkownika, który żalił się na słabą jakość zakupionego produktu czy też wręcz skandaliczną obsługę sklepu internetowego? Tego rodzaju komentarzy i prowadzonych dyskusji jest tysiące. Po części są to wypowiedzi zwyczajnych, rzeczywistych klientów, jednak w znacznej większości są to wypowiedzi sponsorowane, zamieszczane przez opłacane osoby, które pracują bezpośrednio na zlecenie sklepu lub agencji reklamowej. Co więcej żadna agencja reklamowa nie posiada w oficjalnej ofercie tego rodzaju form reklam, ponieważ wpływałoby to negatywnie na jej wizerunek. Jednak w branży e-biznesu oczywistością są tego rodzaju usługi. Walka z konkurencją jest bezwzględna w Internecie.

Producenci płacą za zamieszczanie pozytywnych opinii na temat swoich produktów. Nie jest to zjawisko dotyczące kilkudziesięciu firm, tylko znacznej większości. Dokładnej liczby nikt nie jest w stanie podać, ponieważ oficjalnie tego rodzaju techniki nie są stosowane przez nikogo. Trudno jest również udowodnić, że dana firma stosuje tego rodzaju walkę z konkurencją, ponieważ prowadzona jest ona przez kilku pośredników.

Płacenie za pozytywne opinie na temat swojej oferty i negatywne opinie na temat konkurencji to nie jedyna technika walki z konkurencją w Internecie. E-biznes walczy ze sobą także w wyszukiwarce Google poprzez klikanie w reklamy konkurencji. Chodzi o linki reklamowe, które zamieszczane są w wyszukiwarce Google, za każde kliknięcie reklamodawca płaci określoną kwotę. Konkurencja wykorzystuje to i masowo klika w reklamy konkurencji, po to, aby stworzyć jej bezwartościowe wejścia na stronę, za które będzie musiała słono zapłacić. W efekcie wydatki na reklamę w Google ciągle rosną, a efektów nie ma żadnych. W wielu branżach jest spotykane to zjawisko. Firmy nawzajem podejrzewają się o tego rodzaju proceder, jednak nikt nikomu nic nie jesteśmy w stanie udowodnić.

Dysponując odpowiednią kwotą możemy zlecić grupie osób wyklikanie reklam konkurencyjnej firmy. Osoby działające z różnych komputerów z łatwością sobie z tym poradzą. Płatne linki w wyszukiwarce Google nie należą do najtańszych form reklam, szczególnie w niektórych branżach, gdzie konkurencja jest ogromna. Gdy idzie gra o duże pieniądze klientów, firmy są w stanie wydawać wiele na walkę z konkurencją. Nie uda się do końca pokonać przeciwnika, ale można znacznie go osłabić, poprzez tworzenie o nim negatywnych opinii czy też umyślne generowanie kosztów reklam.

E-biznes to nie tylko cudowny świat, w którym każdy może otworzyć swoją działalność i zarabiać pieniądze. To przede wszystkim wolny rynek, konkurencja i ostra walka o klienta. Toczy się tutaj nieustanna bitwa, w której przegrywa ten słabszy lub ten, który dysponuje mniejszymi środkami. Reklama w sieci daje wiele możliwości. Reklamuje się nie tylko swoją ofertę w pozytywnym świetle, ale również ofertę konkurencji w tym negatywnym świetle. Na szczęście istnieją miejsca w sieci, gdzie można szczerze podyskutować z ludźmi, którzy mają podobne zainteresowania i pasje.


Biznes Forum

Forum Finansowe

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.