wtorek, 16 września 2014

Coraz częściej kupujemy w sieci – e-handel przyszłością sprzedaży.

Coraz częściej kupujemy w sieci – e-handel przyszłością sprzedaży.


Autor: M. K.


Handel internetowy nie jest zjawiskiem nowym, ale dopiero na przestrzeni kilku ostatnich lat stał się on ważnym elementem nie tylko wirtualnej rzeczywistości. E-commerce wyznacza dziś trendy w całej branży, co przyciąga nowych inwestorów i konsumentów jednocześnie prowadząc do powstawania nowych technologii i przydatnych narzędzi.


Czy mamy do czynienia z krótkotrwałą modą, czy szerszym zjawiskiem redefiniującym jeden z podstawowych aspektów naszego życia?

Wiele rankingów oraz zestawień tworzonych przez międzynarodowe firmy analityczne stawia Polskę na miejscu lidera handlu internetowego w tej części Europy. E-commerce rozwija się w naszym kraju bardzo dynamicznie. Wystarczy wspomnieć, iż w roku 2008 liczba e-sklepów wynosiła 4,5 tys., a w roku ubiegłym wskaźnik ten kształtował się już na poziomie ponad 10 tys. Wielu specjalistów z branży podkreśla jednak, iż sektor nie jest jeszcze nasycony – jego rozwój wchodzi dopiero w kolejną fazę. Ostatni miesiąc, który z racji świąt jest szczególnym czasem dla wszystkich sklepów pokazał, że e-handel w dalszym ciągu gwałtownie się rozwija i jest branżą przyszłościową.

Warto jednak pamiętać, iż handel opiera się głównie na klientach. Czy Polacy przekonali się już do zakupów w Sieci? Badania wykazały, iż połowa polskich internautów korzysta z usług sklepów internetowych co najmniej raz w miesiącu. Prognozy Ministerstwa Gospodarki wskazują, iż do roku 2015 aż ¼ handlu przeniesie się do Internetu. Potencjał branży jest zatem olbrzymi.

Pierwszy w naszym kraju sklep internetowy powstał w roku 1997. W tej samej dekadzie swą działalność rozpoczął serwis aukcyjny Allegro.pl. Oba przedsięwzięcia związane są z Poznaniem, a zatem miasto to można uznać za kolebkę polskiego e-commerce. Dzisiaj z usług sklepów internetowych korzystają ludzie w całym kraju. Są to zarówno studenci, jak i emeryci, bezrobotni i menedżerowie dużych firm. Jednym słowem: wszyscy. I nie można się temu dziwić.

Handel internetowy jest atrakcyjny dla firm głównie ze względu na redukcję kosztów, globalny zasięg oraz multimedialne możliwości, których nie zapewni tradycyjny sklep. Z kolei dla kupujących e-commerce oznacza m.in. wygodę, szeroki asortyment oraz oszczędność pieniędzy i czasu (a czas to pieniądz). Dlatego coraz więcej osób poszukuje w Sieci przeróżnych produktów – od artykułów spożywczych, obuwia i sprzętu sportowego po wycieczki, samochody, czy luksusowe jachty.

Rozwój sklepów internetowych (jak i całej Sieci) prowadzi do powstawania nowych platform i usług ułatwiających komunikację, handel i transakcje płatnicze. Wystarczy tu wymienić porównywarki cenowe. Największe i najpopularniejsze stanowią dziś jeden z filarów e-commerce. Narzędzia te ułatwiają przeszukiwanie zasobów e-sklepów oraz dobieranie dogodnych ofert. Porównywarki pełnią rolę swoistych doradców finansowych, dzięki którym efektywnie wydajemy pieniądze.

Na porównywarkach nowoczesny handel się jednak nie kończy. Powstają np. specjalne platformy umożliwiające firmom i klientom indywidualnym dobór najlepszej oferty kurierskiej. Przykładem takiego serwisu może być pakka.pl wyposażona w przemyślany system zarządzania przesyłkami. Ów system oparty o sztuczną inteligencję gwarantuje optymalizację kosztów i wygodę podczas całego procesu. Jest świetną opcją dla dużych firm, którym zależy na wygodnej integracji z systemem księgowym i magazynowym.

Ostatnimi czasy wielką popularnością cieszą się w naszym kraju (choć jest to trend globalny) zakupy grupowe. W wielkim skrócie można powiedzieć, iż jest to forma promocji danego produktu, czy usługi, polegająca na udostępnieniu jej szerszemu gronu odbiorców w atrakcyjnej cenie. Cały system jest oczywiście częścią handlu elektronicznego. Jak widać, branża ta nie tylko rozwija swe tradycyjne gałęzie, ale generuje także całkowicie innowacyjne pomysły i trendy.

Omawiając ekspansję e-commerce nie można nie odnieść tej kwestii do rozwoju całej branży IT. Rewolucja w sferze nowych technologii, a zwłaszcza w sektorze mobilnym, każe nam na nowo zdefiniować wiele aspektów naszego życia. W tym także handel. Podlegamy obecnie zjawisku, które na Zachodzie nazwano mobile transition. Jednym z jego skutków jest przywiązanie człowieka do smartfona czy tabletu ze stałym dostępem do Internetu. A to z kolei przekłada się na zmianę naszego podejścia do zakupów w Sieci – stają się one naturalnym następstwem zmian cywilizacyjnych.

Poważne zmiany następują także w handlu tradycyjnym. Za sprawą wdrażania nowych technologii eliminowane są np. transakcje gotówkowe. Zapewne zdecydowana większość z nas korzysta z kart płatniczych, czy kredytowych. Karty posiadają jednak sporo mankamentów, wśród których wymienić można dolne granice płatności. Problemy tego typu mają wyeliminować m.in. płatności zbliżeniowe. Z pomocą specjalnych chipów umieszczonych w naszych komórkach, czy kartach będziemy mogli płacić niewielkie sumy pieniędzy w kioskach, komunikacji miejskiej, czy barach i pubach. Rozpoczynamy nowy rozdział w zakresie handlu – zarówno w ujęciu tradycyjnym, jak i w e-commerce.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Subiektywnie o Surf-barach

Subiektywnie o Surf-barach


Autor: Początkujący Biznesmen


Chciałbym wam dzisiaj opisać moje początki związane z zarabianiem w internecie. Zacząłem od surf barów, a o tym co to takiego i czym to się je przeczytacie poniżej.


Jest wiele sposóbów na zarabianie, a od czego ja zacząłem? Początkowo jak każdy szukałem sposobów przy których mało się narobię, a dużo zarobie, myślałem, że wszystko będzie proste jasne i oczywiste. Niestety rzeczywistość okazała się bardziej brutalna.

Po przeczytaniu wielu artykułów i opinii w tym temacie, postanowiłem, że samemu przetestuję i ocenie poszczególne sposoby.

Surf-bary: Swoją przygodę zacząłem od surf barów z których zrezygnowałem w ciągu kilku godzin, kiedy zrozumiałem o co w tym wszystkim chodzi. Zacznijmy od początku. Na forum znalazłem reklamę strony dzięki której można zarabiać nic nie robiąc albo robiąc bardzo niewiele. Obiecywali wysokie zyski i pewne wypłaty. Niewiele się zastanawiając zarejestrowałem się zainstalowałem potrzebne rzeczy i dosłownie zacząłem zarabiać. Niby wszystko fajnie ale jednak nie.

W jaki sposób zarabiamy na surf barach :

Wyświetlanie banera z reklamą na monitorze.

Klikanie w tzw. "płatne kliki"

Czytanie emalii

Płatne rejestracja do różnych programów

Wykonanie wymaganych czynności na stronie

Pozyskiwanie poleconych od którym otrzymujemy % zarobków

Za każda taką czynność dostajemy punkty, które później możemy zamienić na gotówkę, z moich obliczeń wynikało, że aby zarobić 1$ trzeba było mieć 10k punktów. Jednego dnia udało mi się uzbierać jakieś 300-400ptk. Tak więc od razu porzuciłem tą formę zarabiania. Surf bary opłacalne są tylko wtedy, kiedy mamy bardzo dużo aktywnych poleconych z których czerpiemy zyski .

Podsumowanie:

Surf-bary :NIE

Dlaczego ?: Ponieważ nasze zarobki są stanowczo za małe w stosunku do wykonanej pracy, a poza tym klikanie w reklamy jest chyba najmniej ciekawym zajęciem jakie można wykonywać . Nie wiem jak Wy ale ja nie lubię spędzać połowy dnia przed komputerem tylko po to żeby zarobić parę groszy. Istnieje jeszcze bardzo duża możliwość, że program w którym działamy okaże się nie wypłacalny i wtedy klikaliśmy na marne. Jeżeli naprawdę chcecie zarabiać w ten sposób to upewnijcie się że program jest wypłacalny i nie zostaniecie oszukani.


Zachęcam do czytanie mojego bloga : www.int-biznes.blogspot.com

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Zarabianie przez internet - tworzenie stron internetowych

Zarabianie przez internet - tworzenie stron internetowych


Autor: Miner Man


Jednym ze skutecznych sposobów na zarabianie przez internet jest tworzenie stron internetowych, w celu spieniężenia później ruchu na stronie. Metoda ta nie jest skomplikowana, wymaga od tworzącego podstaw w dziedzinie internetu, musi czuć się swobodnie w internecie i myśleć jak internauta.


Proces tworzenia stron internetowych, po to aby na nich zarobić wygląda mniej więcej tak...

Na początek warto znaleźć dobry szablon graficzny pod witrynę. Powinien być on związany z tematyką strony. Dla przykładu, jeśli tworzysz stronę o zwierzętach, niech zagoszczą tam kolory związane z zielenią, logo powinno odnosić się do zwierząt.

Drugim krokiem prowadzącym do uruchomienia strony jest przygotowanie tekstów informacyjnych. Są to normalne artykuły odnoszące się do tematyki. Tutaj masz szerokie pole do popisu. Artykuły powinny mieć powyżej 1000 znaków, powinno być ich około 4-5, jest to optymalne minimum pod tego rodzaju strony.

Jak się można domyśleć, w tym punkcie łączymy szablon z teksami. Sprawdzamy, czy nie ma żadnych błędów, warto dopieścić stronę o najmniejsze detale. Warto zastanowić się nad wstawieniem tagów H (h1, h2, h3 itd.), a kluczowe słowa pogrubić.

Taka strona jest przygotowana pod zarabianie. Teraz umieszczamy reklamy np. Google Adsense, jest to najbardziej opłacalna metoda. Na rynku są również oferty ze strony firm, które rozliczają się z nami w modelu CPM (płacą za 1000 wyświetleń reklamy). U nas jednak skupiamy się na CPC czyli płatności za każdy klik w reklamę.

Zarabianie przez internet tym sposobem nie jest rzeczą trudną, ale wymaga dobrego umieszczenia reklam, od tego czynniku zależą nasze przyszłe zarobki z witryny. Warto tutaj przysiąść i zastanowić się, jakie miejsca będą najbardziej optymalne dla reklam. Dla każdego szablonu www są to indywidualne miejsca, wszystko zależy od kolorystyki, rodzaju czcionki i ogólnie rozstawienia elementów.

Zwabić na naszą stronę czytelników możemy na kilka sposobów. Jednym z nich jest proces pozycjonowania pod konkretną frazę w Google, czyli... Prowadzisz serwis o chomikach, chcesz aby Twoja strona po wpisaniu „chomiki” była na wysokiej lokacie w wyszukiwarce, linkujesz do niej z anchorem „chomiki”. W zależności od konkurencji oraz rodzaju frazy, nie zawsze w krótkim czasie można wypozycjonować się na każdą frazę.

Można również podsyłać znajomym linka za pośrednictwem social media czy różnego rodzaju komunikatorów typu gadu gadu czy tlen. Jeśli dużo piszesz wiadomości e-mail, możesz to wykorzystać i w ten sposób reklamować witrynę.


Blog osobisty - mysiak.net - blog o zarabianiu przez internet oraz rozwoju osobistym.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Co powinieneś wiedzieć, zanim stworzysz komercyjną stronę internetową...

Co powinieneś wiedzieć, zanim stworzysz komercyjną stronę internetową...


Autor: Jack


Podstawowym celem komercyjnej strony internetowej powinno być skłonienie odwiedzającego do wykonania określonej akcji, na której Ci zależy. Twoja strona powinna być również nastawiona na Twojego klienta.


Powinna jasno komunikować Twojemu potencjalnemu klientowi dlaczego ma kupić właśnie u Ciebie lub skorzystać z usług właśnie Twojej firmy a nie konkurencyjnej. Twoja strona nie może być po prostu zwykłą stroną jak każda inna strona konkurencji.

Wiele firm zaczyna tworzenie strony od zaprojektowania szaty graficznej. Jest to jednak niewłaściwe podejście. Absolutną podstawą jest określenie, kto będzie odwiedzającym. Musisz wiedzieć kim jest Twój statystyczny klient, ponieważ inaczej powinna wyglądać strona, którą odwiedzają nastolatki, a inaczej strona dla kobiet w wieku 50-60 lat. I nie chodzi tu tylko o grafikę, ale również np. o rodzaj zawartości strony internetowej. Strona z zawartością niewłaściwie dopasowaną do grupy docelowej może nie wzbudzić jej zaufania.

Jeśli już wiesz kto jest Twoim klientem powinieneś określić cel strony, czyli ustalić co chcesz osiągnąć poprzez stronę. Celem strony może być np. sprzedaż, zapis na biuletyn, rejestracja w serwisie, wysłanie zapytania ofertowego, wykonanie telefonu itp. Twoja strona może mieć kilka celów. Jeśli tak jest, to powinieneś ustalić hierarchię tych celów, czyli określić je od tych najważniejszych do tych mniej ważnych.

Kluczowe staje się także zrozumienie co dokładnie motywuje Twojego klienta do podjęcia działania, o które go prosisz. Powinieneś określić jak Twój klient podejmuje decyzję o zakupie. Inaczej powinna być zaprojektowana strona, gdzie proces podejmowania decyzji jest długi, a inaczej strona, gdzie klient po prostu wchodzi i kupuje.

Bardzo ważnym elementem jest również opracowanie systemu komunikacji z klientami. Powinieneś określić czym zachęcisz potencjalnego klienta do zapisania się na Twój biuletyn, następnie jakie informacje będziesz mu przesyłał po zapisaniu się. Czy będą to porady dotyczące użytkowania zakupionego produktu, ciekawostki z branży, czy może coś jeszcze innego.

Tworząc stronę internetową powinieneś określić także co będzie stanowiło zawartość Twojej strony. Zawartością najczęściej jest tekst, choć coraz częściej jest to np. video. Tu również warto zadbać o jakość zawartości. Jeśli zdecydujesz się na teksty, to powinny one wskazywać korzyści, których oczekuje Twój klient oraz powinny odwoływać się do emocji. Jeśli stworzysz teksty opierające się wyłącznie na cechach produktu to Twoja strona będzie miała mniejszą skuteczność.

Większość stron skupia się na tym co oferują, podczas gdy klientów to nie interesuje. Klientów interesuje tylko to jak oni mogą na tym skorzystać. Twoja strona powinna więc mówić o tym czego chcą Twoi klienci i jak mogą to osiągnąć. Pamiętaj, że klient przed zakupem zawsze zadaje sobie pytanie co ja będę z tego miał, że kupię właśnie tutaj.

Jeśli zlecasz stworzenie swojej strony np. agencji kreatywnej, to powinna ona zrobić z Tobą wywiad i ustalić odpowiedzi na powyższe pytania. Piszę, że powinna, ponieważ w praktyce różnie z tym bywa. Tworząc komercyjną stronę internetową musisz pamiętać, że jedynie właściwe jej zaprojektowanie z marketingowego punktu widzenia zapewni Ci satysfakcjonującą konwersję, czyli zamianę (bezpośrednio lub pośrednio) odwiedzających w kupujących.


Autor: Jacek Pietrasiuk właściciel StrategieWzrostu.pl. Więcej artykułów na jacekpietrasiuk.pl.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak automatycznie sprzedawać w internecie bez znajomości html'a?

Jak automatycznie sprzedawać w internecie bez znajomości html'a?


Autor: Michał Kidziński


Z całą pewnością bardzo wiele osób chciałoby sprzedawać w internecie. Część z tej grupy na pewno ma już pomysł i być może produkt ale wtedy pojawia się poważny problem, który wiąże się z brakiem umiejętności i wiedzy technicznej, żeby faktycznie można było mówić o automatycznej sprzedaży.


Większość osób nie ma wiedzy programistycznej. Nic w tym dziwnego. W tym momencie rozwiązaniem numer 1 jest wynajęcie kogoś, kto zrobi tę część pracy za nas.

Mówiąc inaczej, możemy zlecić jednorazowo takie zadanie programiście i zapłacić za usługę. Jaki jest to koszt? Pewnie nie wygląda to wszędzie tak samo ale uśredniając, jest to około 1000zł.

W tym momencie wiele osób nie będzie w stanie zapłacić takiej kwoty. Czy jest więc inne rozwiązanie?

Okazuje się, że tak...

Mówię w tym momencie o skrypcie, który pomaga zautomatyzować całą sprzedaż. Jest to narzędzie, które nie tylko załatwi za nas sprawy programisty ale żeby je wykorzystać, nie musimy nawet znać języka html.

Wszystko tworzymy jakbyśmy pisali artykuł w Wordzie i … gotowe.

Ale to nie wszystko...

Jeśli wiesz czym jest upsell, to mam dla Ciebie dobrą wiadomość. Samo to słowo oznacza proces, który wygląda tak, że do głównej oferty dokładamy np. kolejny produkt, który jest uzupełnieniem. To może być np. pasta do butów, jeśli ofertą główną są właśnie buty.

Ten skrypt również pozwoli Ci zautomatyzować cały proces. Wystarczy, że podasz ceny napiszesz tekst do dodatkowej oferty a skrypt sam podliczy łączną wartość zamówienia.

Podsumowując, nie ma w tej chwili prostszego i tańszego sposobu, żeby w końcu zacząć sprzedawać automatycznie w internecie a jeśli myślisz poważnie o sprzedawaniu w internecie, to te narzędzie może być dla Ciebie strzałem w "10"...

Więcej informacji na ten temat możesz znaleźć na tej stronie.


Michał Kidziński

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.