niedziela, 12 lipca 2015

3 czynniki sukcesu w Ebiznesie

3 czynniki sukcesu w Ebiznesie


Autor: Radek R


Czy przyszło Ci kiedyś do głowy, co jest potrzebne żeby zarabiać regularnie w Internecie? Poniżej znajdziesz 3 zagadnienia, które zdecydowanie pomogą w zrozumieniu i osiągnieciu wymiernych sukcesów w tym temacie.


Wiedza: pierwsze z trzech zagadnień, które warunkują Twój sukces od strony merytorycznej. Składa się z dwóch rodzajów:

- wiedza na specyficzny temat, z którym chcesz „wyjść” do klientów/czytelników;

- wiedza jak robić swój biznes w Internecie.

Pierwsza jest indywidualna dla każdego, kto zamierza podjąć jakieś działanie online i ma na to pomysł. Aby osiągnąć sukces taka osoba musi być wiarygodna. A tym celu po prostu musi mieć określony zasób informacji, który sprawi że nowe osoby będą jej ufały, a przez to będą potencjalnymi użytkownikami. W tym konkretnym przypadku, związanym z budowaniem źródeł dochodu z Internetu można jednak wyodrębnić także część, która należy traktować samodzielnie i bezwzględnie ją zdobywać i rozwijać. Oczywiście są to wszelkie tematy związane z określoną, wybraną formą budowania swojego ebiznesu. I tak, jeżeli zapadła decyzja o sprzedaży na Allegro, to należy szukać i uczyć się co jest najskuteczniejsze. Jakie produkty mają największe marże, jak budować oferty by były najskuteczniejsze, jak łączyć oferty, by pojawiały się kolejne zakupy itd. Jeżeli będzie to kupno sprzedaż domen, to trzeba np. wiedzieć co to są domeny premium, od czego zależy wartość domeny, jak ją kupować, jak i gdzie sprzedawać itd. Natomiast jeśli dochód będzie oparty o blogowanie, to należy szukać informacji o najskuteczniejszym wyglądzie bloga, ilości wpisów na dzień, formie tych wpisów, SEO, źródłach generowania ruchu czy też bardzo istotnym aspekcie – sposobach na spieniężenie naszego wysiłku wkładanego w rozwój wspomnianego adresu www.

Oczywiście powyżej zahaczyłem zaledwie o 3 wybrane sposoby. Zapewne jest ich setki. W każdym jednak sprawdzi się twierdzenie, że zdobycie Wiedzy o tym co i jak, należy wykonać jest niezbędne by pomysł miał szansę powodzenia.

Umiejętności: sama wiedza jest prawie całkowicie bezwartościowa, jeśli nie będzie stosowana w praktyce. Dlatego planuj od początku użycie tego, czego nauczysz się na temat swojego biznesu w sieci. Każda informacja, którą zdobędziesz i uznasz za wartościową musi być przez Ciebie wdrożona w życie. Dopiero takie „przekucie” wiedzy w praktyczne umiejętności daje przewagę nad innymi i ogranicza ryzyko podejmowanych działań. Jest to bardzo ważna cecha osób odnoszących sukcesy – łączenie teorii z praktyką.

Doświadczenie: w momencie kiedy masz już odpowiedni poziom wiedzy niezbędnej do realizacji swojego planu i kiedy już zostało to wykonane przez Ciebie w rzeczywistości, jesteś gotowy do konkurowania z innymi. Ciągle jednak pozostaje jeszcze jeden temat, o którym powinieneś pamiętać i brać go pod uwagę przy planowaniu swoich działań. Otóż każda aktywność w wybranym temacie dostarczy Ci oprócz mierzalnych wyników także doświadczenie. I im więcej będzie działań, tym większy zasób doświadczenia będziesz zdobywać. To pole do olbrzymiej przewagi nad innymi. Proponuję już od pierwszych aktywności zbudować sobie mechanizm związany z analizą tego doświadczenia. Jako przykład mogę podać 1-2h sesję na zakończenie tygodnia (piątek), w czasie której przeanalizujesz co było planowane, co się udało, a co nie i dlaczego. Jeśli na tej podstawie przygotowujesz sobie plan działań usprawniających to możesz sobie wyobrazić, że każdy kolejny tydzień będzie lepszy pod względem wyników. Bo ważne jest nie tylko co robimy, ale też jak to robimy.

Powyżej przedstawiłem trzy bardzo istotne elementy osiągniecia sukcesu w budowaniu dochodu online. Skupiają się one jednak głównie na merytoryce takiego przedsięwzięcia. Zupełnie innym zagadnieniem jest jak wybierać sobie swoja drogę w celu realizacji swoich pomysłów.


Wiedza, umiejetności, doświadczenie w zarabianiu online

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak działają sklepy internetowe?

Jak działają sklepy internetowe?


Autor: Aneta Malinowska


Czy zastanawialiście się co dzieje się z Waszym zamówieniem złożonym drogą internetową? Jaki jest mechanizm działania sklepu internetowego? Nie wszyscy wiedzą, że sklepy internetowe są oparte na specjalnych systemach. Zwykle są one zupełnie inne niż te, na których pracują strony internetowe.


Wszystko zaczyna się od pomysłu, na który musi wpaść przyszły usługodawca. Później następuje wybranie odpowiedniej nazwy sklepu, wykupienie najlepszego hostingu, zainstalowanie na serwerze systemu, np.: Magento, który pozwoli na prowadzenie e-sklepu.

Jednak co w systemie do prowadzenia e-biznesu jest takiego, że jest on niezbędny? Dzięki niemu prowadzenie sklepu stanie się łatwe, proste, bezpieczne i tanie. Możemy zmieniać i edytować wygląd witryny w każdej chwili bez angażowania profesjonalnego programisty. Ułatwione zostało również zarządzenie stanem magazynowym, zamówieniami czy bazą klientów. Do wyboru mamy mnóstwo grafik i szablonów dopasowanych do Magento. Dzięki temu każdy właściciel może wykonać i dopasować sklep do swoich potrzeb i wyobrażeń.

Niewątpliwą cechą omawianego systemu jest możliwość prowadzenia kilku sklepów internetowych za pomocą jednego systemu. Ponadto sklepy te mogą być wielojęzyczne. Dzięki rozbudowanym funkcjom, możliwe jest określenie dostępności informacji dla poszczególnych grup użytkowników (administratorów). Jest to możliwe dzięki zastosowaniu przyznawania uprawnień poszczególnym administratorom.

Aby prowadzenie sklepu było niezwykle funkcjonalne, proste i ułatwione, systemy do zarządzania e-biznesem można zintegrować z programami do fakturowania, księgowymi, aukcyjnymi itp.

Tak jak wspomniałam, omawiana platforma niezwykle ułatwia prowadzenie sklepu. W każdej chwili i pożądanej ilości możemy dodać kategorie, podkategorie i produkty. Wtedy kiedy chcemy możemy uzupełniać stan magazynowy, dopasowywać atrybuty produktu, dodawać zdjęcia w takiej ich liczbie jakiej chcemy.

Korzystając z systemu do prowadzenia e-sklepu możemy w łatwy i prosty sposób zarządzać każdym działem. Sprawdzać i dopracowywać każdy szczegół. Przy zamówieniach, możemy w każdej chwili zmieniać ich statusy, na prośbę Klienta dodać lub usunąć pozycję z zamówienia. Wyświetlają się również informacje o nadpłacie czy niedopłacie. Klient, jak i sprzedawca mogą na bieżąco śledzić zamówienie.

Do dyspozycji sprzedawcy są również podglądy na porzucone koszyki, analizy i wykresy wpadających zamówień. Dzięki dostępnym modułom możemy przystosować funkcjonalność sklepu do naszych potrzeb. Wszystkie te cech sprawiają, że w prosty i łatwy sposób możemy zarządzać e-biznesem. Nie trzeba być wyspecjalizowanym fachowcem by prowadzić własny sklep internetowy.


Aneta Łuczyńska

Biuro Obsługi Klienta

www.safeserver.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

E-Biznes, który nigdy nie upadnie

E-Biznes, który nigdy nie upadnie


Autor: Paweł Grzech


Wiele osób zaczyna własny biznes w domu, ale mało kto osiąga sukces. Powodów jest naprawdę wiele, ale najpowszechniejszym jest próba sprzedaży produktu, którego nikt nie szuka. Brzmi to co najmniej dziwnie, ale tak właśnie jest.


Produkt dla klienta, a nie klient dla produktu

Podstawowa zasada skutecznego biznesu to tworzenie produktów, które są poszukiwane. To chyba oczywiste, prawda? Nowoczesny marketing skupia się na uświadamianiu klientom ich potrzeb lub – jeśli wolisz – wmawianiu, że klient potrzebuje jakiegoś produktu, choć sam sobie z tego nie zdaje sprawy.

I tutaj pojawia się pytanie: po co tak kombinować? Setki tysięcy internautów zadają pytania, szukają odpowiedzi i konkretnych usług lub produktów.

Po co wymyślać nowe i prowadzić kosztowną kampanię, której jedynym celem jest wmówienie komuś, czego potrzebuje, skoro można szybciej, taniej i skuteczniej zaspokoić już zgłoszone potrzeby? Tego właśnie należy się trzymać.

Dwa sprawdzone modele

W przypadku e-biznesu można rozwinąć działalność praktycznie w dowolnym kierunku, ale doświadczenie pokazuje, że dwa typy produktów są szczególnie dobrze przyjmowane na rynku. Po pierwsze więc chodzi o informacje. Poradniki, kursy, różnego rodzaju szkolenia to produkty, które zawsze sprzedają się świetnie. Drugi model to marketing partnerski.

Infoprodukt czy program partnerski

Masz dylemat, jak zarabiać przez internet? Wybierz jedną z dwóch najskuteczniejszych metod. Na początek zastanów się, czy jesteś w stanie stworzyć jakikolwiek produkt informacyjny.

To dość skomplikowane zadanie, bo musisz mieć już spore umiejętności lub wiedzę, za które inni byliby skłonni zapłacić, a do tego musisz już mieć opanowane przynajmniej podstawowe techniki sprzedaży, jeśli chcesz naprawdę dobrze zarobić. Jeżeli wątpisz, że Ci się uda, wybierz marketing partnerski.

Programy partnerskie w praktyce nie są trudne, ale musisz o nich wiedzieć kilka rzeczy.

Haczyki partnerskie

Wiele osób – głównie tych, które w programach partnerskich nigdy nie uczestniczyły – przedstawia je jako banalnie proste źródło olbrzymich zarobków. W obu przypadkach to spora przesada: banalnie proste na pewno nie są. Tak samo musisz się uczyć, musisz poznawać techniki sprzedaży, nauczyć się cech wyróżniających Twój produkt, musisz umieć o nim opowiadać.

Co do wysokości zarobków – teoretycznie są naprawdę imponujące, ale to teoria. W praktyce bywa z tym różnie, bo walka o klienta bywa bardzo zacięta, a przecież nawet najprostszy e-biznes generuje jakieś dodatkowe koszty, dlatego, zanim zarobisz, musisz trochę zainwestować.

Dlaczego tak?

Co łączy produkty z marketingu partnerskiego i infoprodukty? Przede wszystkim fakt, że nie trzeba ich fizycznie magazynować u siebie (a infoproduktów wcale i nigdzie). To powoduje obniżenie kosztów prowadzenia działalności, a dodatkowo daje Ci większą swobodę działania.

Możesz produkty takie sprzedawać w sposób całkowicie zautomatyzowany, niezależnie od pory doby, przez 365 dni w roku. Nawet wypłaty mogą być realizowane automatycznie. Wszystko, co musisz zrobić, to stworzyć dobrą strategię. Może i nie jest to łatwe, ale na pewno prostsze niż prowadzenie tradycyjnego biznesu.

Wszystko bowiem rozbija się często o brakujący czas – e-biznes pozwala na oszczędzenie cennych godzin i dni. Rzecz jasna pracy i tak zawsze będzie sporo, bo biznes polega na ciągłym usprawnianiu elementów działających i eliminacji zbędnych, a ta praca po prostu nie ma końca, ale i tak na pewno będzie Ci łatwiej, niż tym, którzy zdecydowali się na prowadzenie biznesu w formie tradycyjnej.

Sam wybierz, jak Ci wygodniej: swobodnie z domu, czy w określonych godzinach, dzień w dzień do emerytury w jakimś ciasnym biurze.


Ten niezwykły system zmieni wszystko w Twoim podejściu do budowy listy i zarabiania w programach partnerskich => Pomysł na Biznes >>

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak być widocznym w sieci?

Jak być widocznym w sieci?


Autor: Aneta Malinowska


Wiele osób decyduje się na e-biznes. Dlaczego? Co jest w nim lepszego? Otóż obecnie potencjalni klienci posiadają Internet i są zwolennikami zakupów online. Są one wygodne: bez wychodzenia z domu, towar dostarczony pod drzwi zamawiającego. Zaoszczędza nam to czasu. Nie musimy chodzić po sklepach, stać w kolejkach - to duże ułatwienie.


Jednak abyśmy pozyskiwali Klientów nawet nie prowadząc sprzedaży online, bardzo ważne jest byśmy jednak istnieli w czeluściach Internetu. Swoistą wizytówką w sieci jest strona internetowa. Kolorystyka dobrana do loga firmy- stanie się znakiem rozpoznawczym. Bogata w informacje, które z pewnością pomogą Klientowi zdecydować się na wybór naszych usług.

Bardzo ważny jest wygląd strony, ponieważ ona niejako świadczy o firmie. Jeżeli będzie uboga w ważne informacje, możemy liczyć się z tym, że osoba potencjalnie zainteresowana nami, odmówi. Uzna, że skoro strona ma niewiele do zaoferowania, to jakość i ilość usług firmy również jest ograniczona. Zawsze ilość i cena usług prezentowane na stronie idą w parze z tym, co oferujemy Klientowi na spotkaniu „twarzą w twarz” dlatego tak ważne jest, aby zadbać o najmniejszy szczegół.

Należy również zadbać o to, by na otwarcie strony internetowej nie czekać wieki. Klientów zniechęca powolność w tym temacie. Pomyślcie czy Wy bylibyście w stanie czekać nie wiadomo ile czasu na to, aż strona się uruchomi i będziecie mogli sprawdzić ofertę? Z pewnością nie. Dlatego wykonując witrynę należy myśleć jak Klient: jeśli byłbym odbiorcą, to czego spodziewałbym się po portalu? Odpowiedź na to pytanie na pewno ułatwi nam projektowanie i zapełnianie strony.

Jeżeli chcemy by działała ona świetnie i klient nie zarzucał nam winy, musimy wybrać odpowiedni hosting, czyli ilość miejsca na serwerze. Jeżeli będziemy umieszczać niewiele informacji, wybierzemy mniejszą pojemność konta. Jeśli tych informacji będzie znaczna ilość- pojemność konta musi być wtedy do tego adekwatna.

Należy również założyć fanpage'a, wpisać się w katalogi firm. Wszystko to sprawi, że poczynimy krok do przyciągnięcia Klientów. Następną sprawą jest odpowiednie wypozycjonowanie strony. Jeżeli nie mamy o tym pojęcie, warto zlecić sprawę specjalistom. Za odpowiednią opłatą sprawią, że będziemy „wysoko stali w Googlach”.

Gdy wcielimy w życie powyższe rady, możemy być pewni, że odniesiemy e-sukces!


Aneta Łuczyńska

Biuro Obsługi Klienta

www.safeserver.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

To zespół zawsze zwycięża

To zespół zawsze zwycięża


Autor: Argus


Mam wrażenie, że praca zespołowa w Polsce to często albo temat tabu albo niestety smutny obowiązek. Czy jesteśmy w stanie docenić zalety pracy zespołowej? Czy jesteśmy w stanie oddać część swoich zasług na poczet budowania silnego i trwałego zespołu? A jak ma się do tego wszystkiego wielki Hollywood?


Odkąd pamiętam podobały mi się „kiczowate” filmy produkcji amerykańskiej, w których motywem przewodnim są „wspaniali” sportowcy. Pomimo, że każdy z tych filmów oparty jest dokładnie na tym samym scenariuszu, a jedyne co się zmienia to dyscyplina sportu i aktorzy, zawsze oglądam je z zapartym tchem.

Na początku najczęściej poznajemy grupę życiowych nieudaczników, którzy próbują, próbują i próbują, ale nic im nie wychodzi. Szybko wzbudzają w widzach współczucie i sympatię. Również dlatego, że cel jaki przed nimi zostaje postawiony wydaje się odległy i abstrakcyjny – najczęściej jest to zdobycie mistrzostwa kraju.

Drugi etap filmu to punkt przełomowy. Grupa ludzi poznaje trenera, który wprowadzając szereg, na początku trudnych do zaakceptowania zasad – kodeks honorowy - mozolnie zaczyna budować zespół. Wtedy najczęściej dowiadujemy się, że na pozór „nic nie warci” ludzie odkrywają swoje mocne strony, a dzięki twardym zasadom są w stanie wykorzystać je na rzecz zespołu. Udowadniają przede wszystkim sobie, że wszystko jest możliwe. Zaczynają się zwycięstwa, a kulminacyjnym punktem jest osiągnięcie celu już przez pełni uformowany i świadomy zespół.

Analizując te filmy i podpierając się kilkoma mądrymi książkami znalazłem parę wspólnych cech osób, którzy są w stanie zmienić grupę ludzi w zespół, potrafiący zwyciężać. Przede wszystkim jest to dostrzeganie i wykorzystywanie mocnych stron innych ludzi.

Zawsze mnie zastanawiało, dlaczego począwszy od szkoły podstawowej większość nauczycieli, trenerów, menagerów koncentruje się na tych słabszych stronach poszczególnych członków zespołów, z którymi pracuje. Prawie nikt nie naciska na rozwój cech, w których jest się bardzo dobrym czy nawet wybitnym, w ten sposób spychając powoli swoich uczniów w przeciętność.

Kolejne ważne cechy to umiejętność uczenia innych tego jak odnieść sukces oraz wykorzystywania błędów w celu wzmacniania i rozwoju zespołu. Nie wiem czy masz również takie doświadczenia, ale dla mnie w szkole najważniejsza jest praca indywidualna. Samodzielne odrabianie zadań, praca samodzielna przy testach.

Dlaczego o tym piszę? Wiele osób ma wręcz genialny pomysł na produkt, ale nigdy nie zmienia go w żyłę złota. Statystyki pokazują, że 90% biznesów upada w ciągu pierwszych pięciu lat, a 90% z tych pozostałych 10% kończy żywot przed 10 rokiem swojego istnienia. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ biznes i inwestowanie to gry zespołowe. Wiele małych firm nie rozwija się bądź upada dlatego, że autor pomysłu nie potrafi zbudować silnego zespołu.

Najtrudniejsze zadanie, jakie stoi przed każdym właścicielem biznesu, trenerem, a nawet nauczycielem to doprowadzenie do tego, aeby ludzie działali jako zespół. Jeżeli będą w stanie opanować tą „magiczną” sztukę budowania skutecznych zespołów, którego członkowie będą ze sobą współpracowali, a nie rywalizowali czy wręcz zwalczali się, który będzie z każdym dniem silniejszy mimo coraz to większych wyzwań, z pewnością przybliży wszystkich jego członków do sukcesu i osiągną oni cel, filmowe mistrzostwo. Tu pojawia się jeszcze jeden bardzo ważny aspekt, o którym w ferworze walki dążenia do wyznaczonych celów, wiele osób po prostu zapomina, a w bardzo prosty sposób można go streścić parafrazując jedną z reklam: świętowanie sukcesów wraz z zespołem – bezcenne.

Ja obecnie jestem członkiem kilku zespołów działających w różnych dziedzinach życia. Pełnię w nich przeróżne role, ale z każdego staram się czerpać jak najwięcej wiedzy, doświadczenia i robię wszystko żeby dobrze się bawić. Chciałbym życzyć każdemu, by odnalazł się w swoim zespole i poczuł smak choćby najmniejszego zwycięstwa. Jeżeli masz ochotę poznać mój zespół, serdecznie zapraszam do kontaku.


Skuteczny zespół to podstawa biznesu i dobrej zabawy. Dedykuję ten artykuł mojemu zespołowi, dzięki któremu jesteśmy w stanie rozwijać projekt pod tytułem TotalBank

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.