wtorek, 22 lutego 2011

Catering po Amerykańsku

Catering po Amerykańsku

Autorem artykułu jest RatujPC



W Stanach Zjednoczonych catering jest rozumiany nieco inaczej. W literaturze amerykańskiej pojęcie dostawca artykułów żywieniowych (usługodawca cateringu) funkcjonuje jako osoba, która dostarcza pożywienia wraz z całym ekwipunkiem i personelem niezbędnym do serwowania posiłków.

Rozróżnia się trzy kategorie usług cateringowych...

- banquet hall- usługodawca dysponuje salą bankietową, kuchnią i magazynem żywności, oferuje kompletny serwis i personel. Jest to rodzaj cateringu, w którym usługobiorca przychodzi do usługodawcy,

- off Premises or Location- usługodawca ma kuchnie i magazyn żywności, nie ma pomieszczeń i innych udogodnień – dostarcza więc usługę do domów prywatnych, świetlic itp.; ta kategoria obejmuje także bezpośrednie dostawy wcześniej przygotowanych posiłków, gotowych do spożycia,

- mobile unit- ten typ operacji można nazwać „ruchomym cateringiem”. Podstawą w tej usłudze jest specjalnie zaprojektowany samochód ciężarowy do rozwożenia posiłków. Specjalizuje się w przekąskach i charakteryzuje go szybka obsługa. Posiłki są uprzednio przygotowane w kuchni, następnie umieszczone w samochodach i sprzedawane na wybranych przestankach. Usługodawca jedzie do miejsca pracy lub rozrywki potencjalnego usługobiorcy.

Wyróżnić można dwa podstawowe kierunki działalności cateringowej

catering socjalny – zajmujący się świadczeniem usług żywieniowych w miejscach pracy, szkołach, szpitalach, punktach opieki itp.

catering komercyjny – specjalizujący się w organizacji i obsłudze koktajli, bankietów, imprez okolicznościowych.

Do obowiązków firmy cateringowej należy:

przygotowanie posiłków (obiadów, dań bufetowych na zimno i ciepło, napojów) zgodnie z ofertą firmy i specyfiką zmówienia zgłoszonego przez klienta, dostarczenie zamówienia na miejsce, obsługa kelnera.

---

Catering w Katowicach


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Gry edukacyjne dla dzieci

Gry edukacyjne dla dzieci.

Autorem artykułu jest fresh48



W dzisiejszych czasach każdy nowoczesny rodzic wie, że komputer nie jest ani dobry, ani zły, stanowi bowiem narzędzie, którym trzeba umieć się posługiwać już od najmłodszych lat. Odkąd internet zagościł w naszych domach, stał się nieodzowną częścią życia większości rodzin.

gry dla dzieci

W dzisiejszych czasach każdy nowoczesny rodzic wie, że komputer nie jest ani dobry, ani zły, stanowi bowiem narzędzie, którym trzeba umieć się posługiwać już od najmłodszych lat. Odkąd internet zagościł w naszych domach, stał się nieodzowną częścią życia większości rodzin. Coraz młodsze dzieci mają do niego dostęp, sęk tylko w tym, aby zadbać o ich bezpieczeństwo w sieci.


Korzystając z internetu na każdym kroku można trafić na nieodpowiednie treści. Zarówno dorośli jak i dzieci mogą wejść na takie strony wbrew swojej woli. Aby zapobiec takim zdarzeniom, warto przeprowadzić z dzieckiem rozmowę zanim zasiądzie przed monitorem komputera. Jeśli jest na tyle duże, aby zrozumieć zasady bezpieczeństwa w sieci i korzystania z komputera oraz stosuje je w praktyce, możemy być spokojni. Jeśli jednak maluch ma do czynienia z wirtualną rzeczywistością, najlepiej będzie mu w niej na każdym kroku stale towarzyszyć.

W sieci istnieje wiele stron internetowych skierowanych właśnie do dzieci. Trzeba spośród ich nich wybrać edukacyjne gry dostosowane do wieku i umiejętności malca. Ważne, aby dziecko mogło z pomocą rodziców odkrywać kolorowy świat rzeczy, słów i dźwięków. Korzyści z przebywania na stornach z grami online jest wiele także dla rodziców, którzy spędzają czas aktywnie i wspólnie ze swoim dzieckiem, co przyczynia się do budowania więzi i stanowi ciekawy sposób na wspólną zabawę.

Maluchy lubią kolorowe serwisy, na których zawsze coś się dzieje. Nie można jednak przesadzić z ilością serwowanych dziecku atrakcji i trzeba pamiętać, aby otoczenie w którym przebywa malec było bezpieczne i i przyjazne, dostosowane do potrzeb, możliwości i postępów. Odpowiedzi na pytania i oczekiwania każdej mamy i każdego taty, szukających dla swojej latorośli wartościowej rozrywki, warto szukać na forach internetowych.

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Jak przebić się przez konkurencję w sprzedaży na aukcjach internetowych

Jak przebić się przez konkurencję w sprzedaży na aukcjach internetowych.

Autorem artykułu jest Marcin Wesel



Allegro jest ogromną bazą klientów. Dziennie serwis odwiedzają miliony ludzi. Niestety, jest to również miejsce ogromnej konkurencji, gdzie sprzedawcy toczą zażarte boje o każdego nabywcę. Jak zatem radzić sobie z konkurencją w tym biznesie? Zapraszam do przeczytania poniższego artykułu.

Tytuł aukcji.

Tytuł jest pierwszą rzeczą, którą widzi internauta, zanim otworzy główne ciało naszej aukcji. Musi być unikatowy, musi szokować i prowokować, musi obiecywać cuda. Im bardziej "napakowany" tytuł, tym większa szansa, że skusi potencjalnego nabywcę. Można powiedzieć, że ludzie są dość łatwowierni. Jeżeli napiszemy "WYSTRZAŁOWE BUTY, CENA SZOK, OKAZJA!", uzyskamy znacząco więcej odwiedzających niż z zastosowaniem "Nowe buty marki pospolitej".

Szablon aukcji.

Szablon aukcji jest czymś, co powinno wyróżniać Twoje produkty oraz Ciebie, jako sprzedawcę. Jeżeli nie znasz się na ich tworzeniu, za kilka złotych kupisz swój unikatowy szablon na jednej z aukcji. Jeśli jednak szkoda Ci je wydać, koniecznie skorzystaj z jednego z gotowych szablonów, udostępnianych przez Allegro. Biała strona wygląda wyjątkowo mało zachęcająco.

Treść.

Na Allegro można sprzedać praktycznie wszystko. Pod warunkiem, że się to dobrze opakuje. Stwierdzenie "przerost formy nad treścią" powinno Ci przyświecać do końca Twojej kariery, jako sprzedawcy. Potencjalnego klienta trzeba zachęcić do kupna. Jeśli podasz wyłącznie suche fakty, choćby najlepsze, nie uzyskasz odpowiednio wysokiej ceny. Sprzedając np. telefon, nie pisz:

"Nokia czy tam Sony Ericsson model taki a taki w dobrym stanie."

Lecz zamiast tego musisz nadać opisowi życia, np.:

"Mam do sprzedania rewelacyjny telefon XXXX. Robi świetne zdjęcia, idealne, zupełnie jak aparatem cyfrowym. Możliwość wgrania dodatkowych aplikacji, znacznie poszerzających możliwości telefonu! Jedyny taki na Allegro! Musisz go mieć! Fenomen w swojej klasie cenowej!"

Możesz teraz pomyśleć "Przecież nikt się na to nie nabierze...". Ludziom rośnie apetyt w miarę jedzenia. Im dłuższy i bardziej zachęcający opis, tym większa szansa na sprzedaż.

Kup Teraz czy aukcja.

To w dużej mierze zależy od przedmiotów, jakimi handlujesz. Generalnie, najlepsze efekty przynoszą aukcje bez ceny minimalnej, zaczynające się od złotówki. Dlaczego? Oto kilka argumentów:

- niska cena zachęca do zobaczenia i przeczytania o przedmiocie,

- we wstępnej fazie licytacji kilku klientów składa swoje oferty, co może przełożyć się na zażartą walkę pod koniec aukcji,

- masz pewność, że ludzie kupią za tyle, ile naprawdę mogą przeznaczyć na daną rzecz,

- dodajesz dodatkową motywację kupna - walkę o wygraną w aukcji, może to dziwne, ale zdarza się, że ludzie płacą więcej za przedmiot w licytacji, mogąc taniej kupić identyczny na innej aukcji "KUP TERAZ".

Mam nadzieję, że przybliżyłem Ci nieco temat efektywnej sprzedaży na aukcjach. Życzę wielu zadowolonych nabywców i pozdrawiam!

---

Marcin Wesel - współwłaściciel firmy WebAwans - projektowanie stron Bielsko, pozycjonowanie stron Sosnowiec || twórca kursu programowania Kurs PHP


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Jak zapełnić strony www treściami?

Jak zapełnić strony www treściami?

Autorem artykułu jest Anita Zielke - Aneta Moren



Jak zyskać dobre treści na swoje strony www? Co zrobić, aby strona www była cześciej odwiedzana i bardziej ceniona? Co jest skuteczną metodą na lepszą pozycję strony w wyszukiwarkach?

Napisanie skutecznej oferty, czy nawet zwykłego tekstu na stronę www nie jest wcale łatwe. Można skorzystać z gotowych treści na strony, takich jak np. w tym serwisie, są to ciekawe artykuły tematyczne do przedruku. Wystarczy umieścić kod na stronie i gotowe. Treści są w pełni darmowe, ale mają także wady: zawierają link do jakiejś strony, a poza tym są już na innych, więc nie są unikatowe. Innym, lepszym sposobem może się okazać pisanie samemu nowych, zupełnie nowych treści, albo zlecenie ich komu innemu. Ceny tekstów są różne w zależności od długości znaków, rodzaju tekstu, czy też jakości. Jeżeli zależy nam na zaciekawieniu czytelnika naszym serwisem, powinniśmy mieć więcej niż jeden taki tekst. Im więcej zupełnie nowych treści, im bardziej są one ciekawe, tym lepiej. Częste umieszczanie nowych treści pomaga nawet w pozycjonowaniu strony www w Internecie, dzięki nowym tekstom zacznie zajmować ona coraz lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania.

Warto więc co jakiś czas dodawać nowe teksty, najlepiej stale i regularnie, a odwiedziny strony www znacznie się zwiększą. Serwis zacznie być lepiej postrzegany i znajdzie uznanie w oczach potencjalnych klientów, czytelników, czy współpracowników, w zależności od tego, czemu ma służyć. Można zatem rzec, że zapełnienie stron www tekstami, to długotrwały proces, który powinien przebiegać naturalnie. A treści przeznaczone do publikacji powinny być w miarę powiązane z jego tematyką. Co jeszcze bardziej ułatwi odnalezienie strony www w wyszukiwarkach.

---

Dobre teksty na www


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Efektywny e-learning

Efektywny e-learning

Autorem artykułu jest Dom Szkoleń i Doradztwa



Czy firmy inwestujące w edukację mogą łatwiej zatrzymać kluczowych pracowników? Zwykle menedżerowie niechętni szkoleniom twierdzą: „wydamy pieniądze, a pracownik później i tak opuści firmę”.

Właściwie postawiony problem brzmi inaczej: „co będzie, jak nie wydacie pieniędzy na edukację pracowników, a oni pozostaną w firmie?”. Rozwiązaniem może być efektywny e-learning, który łączy wysoką jakość z akceptowalną ceną.

Skuteczna przewaga konkurencyjna
Współczesne organizacje osiągają przewagę konkurencyjną głównie w oparciu o czynniki niematerialne:
wiedzę, reputację, wartości czy etykę. Kształtowanie tego zestawu prowadzi do zbudowania długookresowego wizerunku wyróżniającego i identyfikującego organizację na rynku; pozwala także pracownikom na utożsamienie się z firmą. Strategia elastycznego dostosowywania do zmian w oparciu o kształtowanie postaw i transfer wiedzy to dzisiaj kluczowy czynnik sukcesu firmy. Wyznaczanie i realizowanie adekwatnych celów w szybko zmieniającym się środowisku (targanym kryzysami) możliwe jest tylko wtedy, gdy pracownicy mają odpowiednie kompetencje – nie tylko w obszarze twardej wiedzy fachowej – ale przede wszystkim w obszarze postaw i umiejętności miękkich. Oprócz tradycyjnych szkoleń, skuteczny w ich wzmacnianiu jest nowoczesny e-learning.

Zwrot z inwestycji
Jeśli przedsiębiorstwo zdecyduje się zbudować trwałą przewagę konkurencyjną na rynku dzięki wykorzystaniu e-learningu, to kluczowe pytanie brzmi: jak ta inwestycja wpłynie na kondycję finansową? Przed podjęciem decyzji o wdrożeniu zintegrowanego kształcenia e-learningowego warto się zastanowić nad potencjalnym zwrotem z inwestycji i wpływem na finanse. Przede wszystkim e-learning zwiększa dostępność szkoleń dla pracowników oraz zmniejsza ich koszty (w stosunku do tradycyjnych szkoleń). Wzrost wiedzy niweluje koszty alternatywne spowodowane niedostatecznym wyszkoleniem pracowników (potencjalne straty przychodów) i zwiększa przyszłe zyski (dzięki celnemu wypełnianiu luk kompetencyjnych). Mierzalne korzyści to również bardziej efektywne wykorzystanie czasu pracy (krótsza nieobecność w firmie), wzrost kompetencji zespołów pracowniczych (wraz z kontrolą przebiegu i postępów) oraz wyższe morale pracowników związane z kulturą samokształcenia. Zastosowanie nowoczesnych technologii informatycznych podnosi atrakcyjność i skuteczność transferu wiedzy, obniżając przy tym koszty na uczestnika. Powyższe zalety określają finansową atrakcyjność inwestowania w e-learning.

Motywowanie
Budowanie przewagi konkurencyjnej firmy poprzez rozwój zasobów ludzkich przy wykorzystaniu nowoczesnego i rozsądnego kosztowo e-learningu ma dodatkową funkcję motywującą. Pracownicy czują dbałość o ich stały rozwój. Dobry menedżer wie, że przydatność pracownika jest wypadkową jego kwalifikacji i motywacji – dzięki e-learningowi obie te zmienne wzrastają. Jeśli pracodawca przyjmuje postawę aktywną i inspirującą, ma większe szanse na rynkową ucieczkę do przodu oraz wzrost efektywności zasobów ludzkich (bez konieczności wykorzystania finansowych narzędzi motywowania). Pracownicy docenią wygodę, elastyczność, szybkość dostępu do wiedzy oraz wzrośnie ich chęć do podwyższania kwalifikacji. Bezstresowy system uczenia się według własnego tempa, nowoczesne multimedia, unikatowa prezentacja materiału (fabularyzowane filmy szkoleniowe) oraz wzrost motywacji pracowników czynią e-learning wartościowym rozwiązaniem biznesowym.

Korzyści dla firmy
Istnieje szeroka paleta szkoleń e-learningowych, zaprojektowanych w celu wzmacniania poszczególnych kompetencji – kursy obejmują m.in. podejmowanie decyzji, efektywną komunikację, dobór kadr, planowanie projektów, budowanie zespołu, zdolności motywowania, wywieranie wpływu, czy rozwiązywania konfliktów. Wiedza ta dedykowana jest zarówno menedżerom, jak i innym kluczowym pracownikom, chcącym rozwijać się adekwatnie do celów firmy. Dodatkową korzyścią może być dofinansowanie z EFS czy rozszerzenie wiedzy typu analiza profilu kompetencyjnego Extended DISC. Nowoczesność, skuteczność, racjonalność finansowa oraz elastyczność i elegancja biznesowa czynią z e-learningu narzędzie, z którego warto skorzystać, by pozostać wśród najlepszych w branży.

---

Cyprian Szyszka

Dom Szkoleń i Doradztwa

Gratisowe lekcje pokazowe ze szkoleń menedżerskich na www.domszkolen.com/ml/o-projekcie/lekcja-pokazowa-2.html


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl