niedziela, 6 marca 2011

Jak stworzyć ciekawy serwis dla kobiet?

Jak stworzyć ciekawy serwis dla kobiet?

Autorem artykułu jest amiqa



Od dawna zastanawiasz się nad własnym e - biznesem. A może by tak stworzyć interesujący serwis dla kobiet? Świetna myśl. Nie pozwól jednak, aby twój pomysł wylądował zwyczajnie w szufladzie. Jeśli chcesz wiedzieć jak stworzyć wyjątkowy serwis dla kobiet, posłuchaj...

Serwis dla kobiet – niedawno właśnie zaświtał ci w głowie taki pomysł. Dlaczego by nie stworzyć w sieci miejsca, gdzie kobiety mogłyby poczytać o sprawach, które je dotyczą. Plotki, kosmetyki, moda, psychologia, zakupy, uroda – panie uwielbiają czytać o takich rzeczach.

Kobiety są też bardzo towarzyskie, a więc swój serwis dla kobiet mógłbyś z czasem poszerzyć o forum. Na razie jednak wstrzymaj się z tym, zanim twój portal nie nabierze rozmachu i zdobędzie użytkowników. Nie ma bowiem nic gorszego niż forum świecące pustkami.

O czym powinieneś pomyśleć, wdrażając w życie swój super pomysł? Przede wszystkim potrzebna ci będzie domena, na której postawisz swój serwis dla kobiet. Jaka domena będzie najlepsza? Idealna domena jest krótka i zwięzła. Powinna też być związana z treścią serwisu. Nazwy oczywiste, takie jak kobieta są już zajęte. Ale wystarczy pomyśleć nad metaforą.. Z czym ci się kojarzy kobieta? Może ze szminką albo obcasem? Weź to więc pod uwagę.

Kolejną sprawą jest odpowiedni hosting – najlepiej płatny i dobry, aby twój serwis dla kobiet nie wysiadł przy pierwszej setce użytkowniczek odwiedzających twoją stronę.

Przy budowie serwisu bardzo ważna jest treść. Spraw aby była oryginalna. Zbadaj jakie kobiety są, jak myślą, dlaczego kobiety lubią to, a nie gustują w tamtym. Czemu np. panie kochają kupować szpilki, a nienawidzą bałaganiarstwa?

Aby twój serwis dla kobiet odniósł sukces, staraj się też prześwietlić konkurencję. Poświęć na to cały dzień lub kilka dni. Postaraj się odkryć jej słabe punkty. Jeśli będziesz już widział, czego kobietom brakuje u konkurencji, wykorzystaj swoją wiedzę. Może to czego szukają kobiety to ciekawostki psychologiczne lub nowinki ze świata mody?

Staraj się też odpowiednio wypozycjonować swój portal na frazy związane z kobietami. Sprawdź, które frazy są popularne. Może być to np. „kobiety są", „dlaczego kobiety”, „kobiety kontra mężczyźni”, „psychologia kobiety”, „zakupologia”, „moda”, „serwis dla kobiet” i inne...

Pamiętaj też aby twoje artykuły były ciekawe – pisane prostym językiem i unikatowe. Unikatowość to również ważna sprawa dla wyszukiwarek. Postaraj się aby twój serwis dla kobiet posiadał treść, którą czyta się lekko, przyjemnie i z zapartym tchem.

---

zarabianie przez internet

serwis dla kobiet


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Jak wybrać serwer hostingowy?

Jak wybrać serwer hostingowy?

Autorem artykułu jest Jacek Różański



Wybór serwera hostingowego ma wbrew pozorom duży wpływ na postrzeganie naszej firmy przez klientów. Poniżej przedstawiamy osiem wskazówek pomocnych przy wyborze serwera hostingowego.

1. Wybierz znanego hostingodawcę
Wybierz firmę, która posiada znaną markę. Pozwoli Ci to uniknąć firm-krzaków, które starają się przyciągnąć klientów poprzez znaczne zaniżanie cen. Jeśli oferta wygląda zbyt pięknie, żeby była prawdziwa, to prawdopodobnie jest nieprawdziwa.

2. Wyślij maila lub dwa do firmy hostingowej
Zobacz jak długo musisz czekać na odpowiedź. Może to być bardzo owocne. Jeśli Ty – jako potencjalny klient – musisz czekać na odpowiedź dwa lub trzy dni, to można podejrzewać, że podobnie (albo dłużej) będziesz czekał jako klient. Trzy dni bez rozwiązania problemu to całe wieki!

3. Wsparcie techniczne
Najlepiej gdyby było wsparcie telefoniczne 24 godziny na dobę. Lub chociaż wsparcie mailowe 24h z szybkim czasem reakcji. Duże firmy hostingowe pracują w trybie trzyzmianowym i oferują całodobowy telefon awaryjny. Warto o to zapytać w czasie rozpoznawania rynku.

4. Funkcjonalność serwera
Większość maniaków komputerowych uwielbia unixy. Serwery unixowe (lub częściej spotykane linuxowe) są na rynku długo, są stabilne i wydajne. Oferują też dodatkową funkcjonalność, jak możliwość połączenia przez SSH, utworzenia kilka baz danych MySQL i/lub PostgreSQL (to akurat systemy MS też oferuję), możliwość samodzielnego zarządzania kontem, domenami, pocztą, bazami danych oraz ftp przez wygodny panel (np. cPanel) czy własny adres IP. Większość z tych funkcjonalności jest obecnie standardem (no, może oprócz SSH). Czasem trzeba poprosić o coś, np. dodatkowy moduł do PHP lub rozszerzenie tsearch do baz danych Postgres. Przeważnie administratorzy uruchamiają dla nas nową funkcjonalność lub przynajmniej instruują co możemy zrobić we własnym zakresie, żeby ją uruchomić.

5. Okres testowy
Jeśli jest taka możliwość, skorzystaj z okresu testowego serwera. Zamieść na nim stronę zbliżoną funkcjonalnie do tej, którą chcesz tam uruchomić. Może to być jakiś gotowy CMS. Ważne, żeby korzystał z baz danych i bibliotek, które będziesz chciał wykorzystać u siebie. Dwa tygodnie to wystarczający okres na sprawdzenie czy wszystko działa tak, jak powinno. To jest też dobry okres na komunikację z działem pomocy technicznej. Sprawdź na co możesz liczyć z ich strony.

6. Lokalizacja serwera
Najlepiej, jeśli serwerownia będzie mieściła się w Polsce. Dzięki temu strona będzie otwierać się minimalnie szybciej (kilkanaście-kilkadziesiąc milisekund szybciej) niż gdyby serwer leżał za granicą (w Niemczech czy USA). Dodatkowo krótszy czas odpowiedzi serwera (tzw. pingi) sprzyja pozycjonowaniu strony (w niewielkim stopniu, ale zawsze). Serwer w Polsce daje też nadzieję na to, że firma hostingowa ma nad min pełną kontrolę (fizyczną również) i może szybciej zareagować na awarię. Jeśli mamy wybór lokalizacji serwera, zawsze lepiej wybrać lokalizację w Polsce.

7. Z polecenia znajomych
Webmasterzy zawsze pytają o firmy hostingowe na forach internetowych. Dobrze jest wyszukać kilka ostatnich wątków na temat interesującej nas firmy. Istnieją też w sieci rankingi firm. Wystarczy w Google wpisać „ranking hostingu” lub „ranking firm hostingowych”. Najlepiej jest unikać tych, które okupują ostatnie miejsca...

8. Myśl
Jeśli planujesz utworzyć poważną stronę, zamieść ją na poważnym serwerze. Aktualnie koszt hostingu jest dość niski, w porównaniu z kosztem sprzed kilku lat. Nie ma sensu oszczędzać na hostingu 50-100zł rocznie, kupując u nieznanej firmy. Bo to, co zaoszczędzisz jest niczym w porównaniu z tym co możesz stracić. Wyobraź sobie, że kupisz hosting za 20 zł rocznie. Jednak jeśli coś przestanie działać – możesz oczekiwać kontaktu technicznego za 20 zł rocznie... Czyli nie licz na wiele. Od hostingu za 150zł rocznie wzwyż mozesz oczekiwać dobrej obsługi i szybkiego rozwiązania problemów technicznych.

---

Jacek Różański
opcode.pl


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Co powinna mieć dobra strona?

Co powinna mieć dobra strona?

Autorem artykułu jest Jaspis



Internet coraz częściej staje się pierwszym miejscem, w które ludzie zaglądają, kiedy chcą znaleźć jakieś informacje. Dlatego każda firma stara się mieć stronę internetową, żeby w ten sposób zdobywać nowych klientów. Jaka powinna być strona internetowa, żeby zachęcić ludzi do skorzystania z naszych usług?

Po pierwsze musimy pamiętać, że strona internetowa jest często pierwszymi miejscem, w którym ludzie zetkną się z naszą firmą. Jest ona naszą wizytówką, która może zadecydować o tym, jak będzie postrzegana nasza firma przez potencjalnych klientów. Strona internetowa zrobiona po łebkach i tylko po to żeby była, może sprawić, że pierwsza wizyta na niej będzie też ostatnią. Żeby tak się nie stało powinniśmy zlecać tworzenie stron odpowiedzialnym i dobrym firmom, które właściwie zadbają o nasz wizerunek.

Powinniśmy jednak wiedzieć kilka podstawowych rzeczy o stronach, żeby wybrać odpowiednią firmę. Przede wszystkim, strona firmy powinna być przejrzysta. Tutaj nie chodzi o to, żeby ktoś podziwiał piękną grafikę i zachwycał się różnymi gadżetami. Najważniejsze jest to, żeby znalazł bez problemu informacje, których szuka. Oprawa graficzna oczywiście też jest ważna, ale nie powinna przeszkadzać i odciągać uwagi od tego co najważniejsze. Dobre projektowanie stron www polega na tym, żeby pogodzić estetyczną i dobrze oddającą charakter firmy grafikę z logicznie i intuicyjnie umieszczonymi informacjami i nawigacją strony.

Na dobrze zrobionej stronie nasz klient powinien bez problemu znaleźć informacje, których szuka. Jednocześnie dostając informacje o tym co również może go zainteresować. Najlepsze strony to te, które mają możliwość aktualizowania i prezentowania nowych treści w atrakcyjny sposób. Osoba, która będzie znajdowała u nas interesujące artykuły, będzie chętnie wracała na naszą stronę i polecała ją znajomym. Warto o tych podstawowych rzeczach pamiętać, kiedy będziemy zatrudniali firmę odpowiedzialną za projektowanie stron www.

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Opatentowany sposób na ebiznesów zaczynanie

Opatentowany sposób na ebiznesów zaczynanie.

Autorem artykułu jest Jan Zabłotny



Coraz więcej takich, co z ebiznesami mierzyć się pragną. Nic w tym zlego i dziwnego, toż Internet jest już wszędzie. Między chcieć a zrobić czyli sukces mieć, jest odległa droga. Nie, żeby nierealne i mrzonka jaka.Tu potrzebne mądre działanie czyli praktyka. Jak mądre, to koniecznie o wiedzę oparte.

Jedno bez drugiego znaczy niewiele. Nierozumne działanie powodzeniem zakończyć się nie może. Wiedza zaś dla samej siebie uzyskana, bez praktyki, użyteczności żadnej nie ma.

Nauk wszelkich i we wszelakiej postaci zatrzęsienie. Jedne darmo całkiem, inne za opłatą. Jak ma który chęć i wytrwałość, wiele tajników emarketingów poznać może.

A praktyka gdzie? Z tym już bywa różnie. Co niektóry adep to i owszem w czyn przekłada o czym się nauczył. Większość nie za bardzo. Na później odłożone, wiedza w zapomnienie idzie. Tu o jedny wspomnę, najczęściej ebiznesy nie wychodzą za przyczyną zaniechania, czyli nic nie działania.

Tu wypada ów patent na zaczynanie ebiznesów podać. Sam w sobie prosty, połączyć wiedzy zdobywanie z praktyką nierozerwalnie. Wzmocnić wszystko w grupie działaniem, gdzie jeden drugiego wspiera. Ten już w ebiznesach biegły pomoc niewiedzącemu daje. Razem wszak lepiej, a i motywacja, czyli ponaglenie do działania z grupy się bierze.

Naoczne zobaczenie sukceu tych, co już go mają, wiary daje i pewności w działaniu. Wiara zaś cuda czyni. Mieć marzenie o sukcesie i wierzyć w jego spełnienie, to gwarancja niezawodna sukcesu spełnienia.

Jak się który ociągać zaczyna, bywa czasem, wnet przynaglenie od reszty dostaje. Nienachalne, a życzliwe. Tak i zaraz za robotę dalszą się bierze.

Gdzie te miejsca, gdzie ci ludzie co tyle wsparcia dają? Ja znam jedno, pewnie jest ich więcej.

---

Jan Zabłotnynowa22@gmail.com
http://nowa22.eu
http://biznesnauta.pl


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Kierowanie przekazu do grupy docelowej - geomarketing

Kierowanie przekazu do grupy docelowej - geomarketing

Autorem artykułu jest Marta Migalska



Możliwość skierowania przekazu do wyselekcjonowanej grupy użytkowników to jeden z najważniejszych warunków powodzenia kampanii reklamowej, w ogóle jakiegokolwiek przekazu. Z korzyściami takiej strategii trudno dyskutować.

- przekaz trafia do osób zainteresowanych – nie jest więc irytującym, niepotrzebnym elementem strony,

- efektywność kierowanego przekazu jest nieporównywalnie większa w stosunku do przekazu nieukierunkowanego,

- targetowanie umożliwia optymalizację kosztów reklamy i przekazu informacji.

Jak to działa?

Jednym z kryteriów, według których marketingowcy mogą kierować przekaz bezpośrednio do zainteresowanej grupy jest geolokalizacja internautów. Oferta wyświetlana na stronie www dostosowana jest do miejsca, z którego internauta łączy się ze stroną internetową firmy.

Kierowanie przekazu do grupy docelowej - geomarketing

W przypadku stony z gotowymi projektami domów, klient odwiedzający serwis może zapoznać się z ofertą projektów domów najczęściej realizowanych w jego okolicy. Informacje takie mogą okazać się cenne dla klienta ze względu na dopasowanie budynku do lokalej architektury, czy warunków zabudowy danego regionu.

Na podobnej zasadzie można wyświetlać np. reklamy bannerowe, ankiety czy formularze. Jeśli chcemy zaprezentować inną kampanię dla internautów ze Śląska, a inną na Mazowszu – nic prostszego. Dzięki mechanizmowi geolokalizacji możliwe będzie wyświetlenie odpowiedniego bannera reklamowego, w zależności od tego skąd pochodzi internauta. Niewątpliwą zaletą wykorzystania geolokalizacji w przekazie treści i reklam jest fakt, że taka forma przekazu jest o wiele lepiej postrzegana przez odbiorców, a co za tym idzie bardziej sugestywna i skuteczna.

Przykładów dostosowania treści i formy przekazu względem lokalizacji osób odwiedzających serwis jest naprawdę sporo. Ograniczeniem jest jedynie pomysłowość. Użytkownikom serwisu można wyświetlać wiadomości, repertuar kin czy też pogodę dostosowane do regionu. Po wejściu do serwisu Internauta może np. zobaczyć automatycznie dostosowaną do jego lokalizacji listę przedstawicieli firmy w regionie.

Kierowanie przekazu do grupy docelowej - geomarketing

Tego typu rozwiązania usprawniają i ułatwiają internaucie poruszanie się w serwisie oraz wpływają pozytywnie na wizerunek serwisu oraz firmy.

Na rynku, również polskim, dostępnych jest kilka rozwiązań oferujących geolokalizowanie użytkowników serwisów. Mechanizm taki umożliwia identyfikację użytkownika serwisu na podstawie adresu IP jego komputera. Podczas gdy internauta przebywa w serwisie i odsłania kolejne strony, system dostarcza informację o kraju, województwie i mieście, z którego łączy się osoba odwiedzająca serwis.

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl