wtorek, 19 kwietnia 2011

Skieruj oczy klientów na Twoją reklamę

Skieruj oczy klientów na Twoją reklamę

Autorem artykułu jest Karolina



Specjaliści od reklamy za każdym razem kiedy przygotowują reklamę do Internetu, zastanawiają się jak stworzyć udaną kreację reklamową, czyli taką, która przyciągnie wzrok użytkowników Internetu.

W rozwiązaniu tej zagadki pomocne są badania eye-trackingowe, czyli badania, które mają za zadanie śledzić wzrok Internautów. Jedna z agencji PR sprawdziła, co sprawia, że niektóre reklamy przyciągają naszą uwagę, inne natomiast giną w morzu informacji.

Ludzka postać, to element, który gwarantuje zainteresowanie, co więcej szczególnie przykuwają uwagę oczy. Nawet jeśli stanowią bardzo mały procent reklamy to możemy mieć pewność, że jeśli umieścimy parę oczu w reklamie, to będzie ona skuteczna.

Duże, kolorowe przyciski cieszą się o wiele większym zainteresowaniem, niż linki w postaci wyrazów, nawet jeśli są one w kolorze i mają podkreślenie. Dzieje się tak z błahego powodu, prościej jest najechać myszką na duży, okrągły przycisk niż błądzić między zdaniami. Nic bardziej nie zniechęca, niż pogoń za reklamą.

•Niezwykle interesujące są reklamy z intrygującym hasłem, duży slogan to z pewnością lepsze rozwiązanie niż kilka linijek tekstu. Internauci, nie lubią czytać reklam, i reklamy nie służą przecież do czytania. Reklama wiąże się z szybką decyzją, Internauci w parę sekund są w stanie stwierdzić, czy coś ich interesuje, czy nie.

•Jeśli grupą docelową są kobiety, postaw na emocje. Kobiety zwracają uwagę na wyrazy związane z emocjami jak radość, gniew, smutek, czy zadowolenie. Taka reklama, nie tylko przyciągnie uwagę, lecz także sprawi, że klientki uwierzą Ci na słowo.

Znajomość tych kilku zasad może pomóc Ci w zaplanowaniu skutecznej kampanii w Internecie, a dobrze przemyślana kampania to dobrze wydane pieniądze.

Prawa do artykułu

posiada Centrum Intyernetowe

---

Karolina Zbiciak
Centrum Internetowe
www.ci.net.pl
www.studiofotovideo.com


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Zanim napiszesz do swoich klientów

Zanim napiszesz do swoich klientów

Autorem artykułu jest Karolina



Codziennie wysyłasz maile do swoich klientów. Jest to bardzo wygodny i prosty sposób komunikacji, w przeciwieństwie do bezpośredniej rozmowy telefonicznej pozostawia odbiorcy margines swobody, daje czas na zastanowienie i przemyślenie naszej propozycji.

Musisz jednak pamiętać, że Twoi klienci otrzymują codziennie nawet po kilkanaście takich firmowych maili, istnieje więc duże prawdopodobieństwo, że Twoja korespondencja zginie w morzu nieprzeczytanych ofert. Poniżej znajdziesz kilka praktycznych wskazówek, które pomogą Ci napisać poprawnego maila.

Skup się na tym, jak możesz pomóc swoim klientom. Zastanów się jak Twój produkt może ułatwić im pracę. Nie pisz tylko o swoich zaletach i osiągnięciach, klienci oczekują praktycznych rozwiązań. Hasła typu: Kup!, Musisz to mieć!, nie działają już na współczesnego klienta, dlaczego? Internet nie jest już nowym medium, które rządzi się swoimi prawami, stał się narzędziem, które ma służyć pomocą, zasady komunikacji ustalają więc użytkownicy. Nachalne hasła odbierane są jak głośne reklamy telewizyjne, krzyk nie jest tu mile widziany. Dokładnie śledź swoją korespondencję z klientem. W tym celu pomocna będzie baza z informacją na temat ostatniej rozmowy. Dzięki temu prostemu rozwiązaniu Ty doskonale wiesz, że Twój klient, na przykład czeka na decyzję swojego dostawcy, to może być dobry wstęp do Twojego maila. Klient będzie mile zaskoczony, że pamiętałeś o jego problemach i z pewności nie zignoruje takiej wiadomości. Po wysłaniu maila zadzwoń. Nie można prowadzić firmy stosując tylko jeden kanał komunikacji. Zapytaj, czy Twoja oferta dotarła do odbiorcy, i jest zainteresowany Twoją propozycją. Taki krótki telefonem często prowadzi do bezpośredniego spotkania.

Poprawnie napisany mail to połowa sukcesu w biznesie.

Prawa do artykułu

posiada Centrum Internetowe

---

Karolina Zbiciak
Centrum Internetowe
www.ci.net.pl
www.studiofotovideo.com


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Spam na serwisach ogłoszeniowych

Spam na serwisach ogłoszeniowych

Autorem artykułu jest Jacek Fistaszek



Ze zjawiskiem spamu mamy do czynienia od początku istnienia internetu. Spam na forach, skrzynkach mailowych, księgach gości był od zawsze. Teraz coraz częściej spotykamy się ze spamem w serwisach ogłoszeniowych.

Ze zjawiskiem spamu mamy do czynienia od początku istnienia internetu. Na początku zaczęły pojawiać się niechciane wiadomości e-mail z treściami zachęcającymi do zakupu produktów lub usług w internecie. Później doszły do tego fora internetowe, komentarze na blogach i księgi gości, gdzie wpisy miały za zadanie pozyskanie jak największej liczby linków aby oszukać wyszukiwarki internetowe. Teraz coraz częściej spotykamy się z problemem spamu w serwisach ogłoszeniowych.


Serwisy ogłoszeniowe, a w szczególności te z darmowymi ogłoszeniami, czy to ogólne, czy tematyczne - o zwierzętach, usługach, budowlane, zaczynają borykać się z problemem spamu. Nie są to bezmyślnie dodawane wpisy na chybił trafił, nastawione tylko na pozyskanie nowych linków, chociaż do perfekcji dużo im brakuje. Są to zazwyczaj ogłoszenia względnie dopasowane do kategorii, do której są dodawane, pisane łamaną polszczyzną z automatycznych translatorów, w których ogłoszeniodawcy oferują bardzo tanie, lub darmowe produkty lub zwierzęta. Jeżeli zdecydujemy się skorzystać z ich oferty okazuje się, że produkt owszem, jest darmowy, ale musimy uiścić drobną opłatę pokrywającą koszt wysyłki - z góry. Po wpłaceniu pieniędzy kontakt się urywa.


Metoda bardzo prosta i teoretycznie łatwa do przewidzenia, ale niestety wiele osób się na to nabiera licząc na skorzystanie z dobrych ofert opisanych w ogłoszeniach.


Jak rozpoznać spam na serwisach ogłoszeniowych?


Spamerzy serwisów ogłoszeniowych pochodzą głównie z Afryki lub Azji. Najłatwiej rozpoznać ich po ogłoszeniach pisanych łamaną polszczyzną, o nagłówkach typu: "Kobieta i mężczyzna York do oddania", "Małe maltańczyk do oddania za darmo", etc. Ponadto tacy ogłoszeniodawcy posługują się międzynarodowymi systemami mailowymi, takimi jak Gmail czy Yahoo. Często też nie podają numerów telefonów, lub numery te nie są prawidłowe.


Jak zabezpieczyć się przed spamerami na serwisach z darmowymi ogłoszeniami?


Będąc użytkownikiem serwisu ogłoszeniowego nie powinniśmy nadmiernie ufać ogłoszeniodawcom. Nie możemy wysyłać pieniędzy z góry, szczególnie, jeżeli nie mamy zaufania do drugiej strony. Powinniśmy unikać też korzystania z ofert sprzedawców zza granicy.


Będąc właścicielem serwisu z darmowymi ogłoszeniami powinniśmy przede wszystkim informować użytkowników o zagrożeniach płynących z tego typu ogłoszeń. Musimy przedstawić podstawowe rady dotyczące środków bezpieczeństwa i wyeksponować je w widocznym miejscu, chociaż i to nie zawsze wystarcza, jako, że użytkownicy zdają się nie zauważać tego typu ostrzeżeń. Dobrym sposobem zwiększenia widoczności ostrzeżenia jest wymuszenie dodatkowego kroku potrzebnego do przeczytania adresu e-mail ogłoszeniodawcy.


Powinniśmy też skorzystać z systemu captch'y przy dodawania ogłoszenia. Pomoże to nam ograniczyć automatyczny spam, a odpowiednio sformułowane zapytanie (na przykład: "podaj wynik działania matematycznego") może ograniczyć też spam manualny, gdy osoba dodająca ogłoszenie nie zna języka polskiego.


Powinniśmy ograniczyć też dostęp do serwisu ogłoszeniowego z krajów Afryki i Azji, blokując odpowiednie adresy IP. Niestety nie jest to stuprocentowa metoda, gdyż wielu spamerów stosuje serwery proxy, których IP pochodzą z Polski. Ale jest to zawsze jakieś utrudnienie.


Niestety nie ma żadnej pewnej metody na ograniczenie spamu na serwisach ogłoszeniowych oprócz manualnej weryfikacji ogłoszeń. Stosowaliśmy wszystkie wymienione wyżej i spam nadal się pojawiał, a użytkownicy nadal nabierali się na nieuczciwe oferty prezentowane w ogłoszeniach. Tylko manualne usuwanie niechcianych ogłoszeń może nas uchronić przed spamem.


Usługi weryfikacji ogłoszeń


O tym jak problem jest poważny świadczyć może fakt, że niedawno amerykański Amazon otworzył nową usługę - mturk.com, która po odpowiedniej konfiguracji i udostępnieniu bazy danych umożliwia outsourcowanie usług weryfikacji bazy danych, w tym usuwania duplikatów i spamu. Co ciekawe, głównymi wykonawcami usługi są obywatele krajów trzeciego świata, którzy teoretycznie mogą sami tworzyć ten spam.

---

Artykuły na każdy temat


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Potencjał ruchu internetowego

Potencjał ruchu internetowego

Autorem artykułu jest Jerzy Kulik



Kwestią kluczową jest również określenie sfery niszowej produktu i powiązanie z nim konkretnego klienta.
To nie jest gra w zgadywanki. Są prowadzone odpowiednie badania na temat potrzeb i życzeń klientów.


Potencjał ruchu internetowego

Ruch sieciowy jest to ilość danych wysłanych i odbieranych przez odwiedzających strony internetowe. Jest już około 1,4 mld użytkowników internetu. Badania pokazują, że około 84% użytkowników Internetu, aby znaleźć interesujące ich informacje, strony internetowe, lub produkty, korzysta z wyszukiwarek,
Wyobraźmy sobie, że prowadzimy kampanię reklamową dla niedużej grupy klientów. Teraz porównajmy to ze 100 tysięczną rzeszą klientów zgromadzoną n.p. na stadionie sportowym. To jest właśnie ten potencjał, który posiada internet. Ten potencjał to możliwość dotarcia do praktycznie nieograniczonej liczby zainteresowanych, oraz znaczące obniżenie kosztów poniesionych na reklamę. Ten, który jest w stanie uzyskać dostęp do chociaż część tego ruchu, może zarobić duże pieniądze.

Wykorzystanie ruchu internetowego.

Są dwie podstawowe rzeczy, które należy opanować aby właściwie wykorzystać ruch internetowy.
1. Reagowanie na zapotrzebowania właściwych klientów.
2. Maksymalne poprawienie rankingu swojej strony internetowej w wyszukiwarce.
Do uzyskiwania odpowiedzi na temat interesujących ich produktów, klienci wykorzystują przeglądarek, a zadaniem internetowego rynku handlowego jest dostosowanie się do zapotrzebowań poszczególnego klienta.

Kwestią kluczową jest również określenie sfery niszowej produktu i powiązanie z nim konkretnego klienta.
To nie jest gra w zgadywanki. Są prowadzone odpowiednie badania na temat potrzeb i życzeń klientów.

Należy zatem użyć odpowiednich środków, które pozwolą przyciągnąć jego uwagę. Wyszukiwarka może być doskonałym narzędziem do tego. Większość głównych wyszukiwarek internetowych, jak Google są jak dozorcy do bram internetu. Im wyższy ranking strony, tym bardziej strona jest widoczna.
Zatem kluczowym w kampanii marketingowej jest uwzględnienie wysokiego rankingu w wyszukiwarkach.

Jako jedne z korzystnych sposobów zarabiania w internecie uważa się tzw. "Programy Partnerskie".
Partner otrzymuje wynagrodzenie za kierowanie klientów do witryn handlowych.
Istnieją tysiące witryn handlowych gotowych do współpracy - ponieważ korzystają wszyscy, Handlowcy pozyskują klientów bez ponoszenia kosztów na reklamę, a partner wynagrodzenie za wykonaną pracę.

---

http://a-book.eu/


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Internet, a biznes

Internet, a biznes

Autorem artykułu jest Michał Serafin



Branża internetowa z pewnością jest bardzo konkurencyjna. Trudno jest jednak mówić, iż w obecnych czasach w naszym kraju rodzaj reklamy w Sieci jest nasycony.

Jak wiadomo nie od dzisiaj, w Polsce z roku na rok wzrasta liczba osób korzystających w Internetu. Powoduje to również rozruch w branży reklamowej. Większość firm coraz częściej korzysta z specjalistów ds. marketingu internetowego w celu powiększenia własnych zysków.

Nic w tym dziwnego. Oczywistym jest przecież ,że wraz z rosnącą popularnością Internetu, coraz więcej ludzi korzysta z różnorakich usług znajdujących się w Sieci. Nie trzeba przecież nikogo, kto choć trochę zna się na Sieci uświadamiać, jak duże pieniądze można zarobić na tym potężnym medium. Mimo, iż rośnie popularność korzystania z Internetu, jako źródła dochodów, dalej można uznać, że polskie społeczeństwo – a przede wszystkim polscy przedsiębiorcy – nie jest przekonane do tego, iż można zarabiać na Sieci.

Najlepszym przykładem tego, iż tak jest jesteśmy my sami osoby, które korzystają z Internetu. Ileż to razy pierwszą czynnością podczas poszukiwań odpowiedniego domu weselnego, czy też dekoracji ślubnych, korzystaliśmy z wyszukiwarki internetowej wpisując w nią daną frazę, w tym przypadku np. „dekoracje ślubne Poznań”?

Jak często zdarza nam się korzystać z popularnych sklepów internetowych, które zapewniają nam nie tylko wygodę zakupu produktu bez wychodzenia z domu, ale również pozwalają na zaoszczędzanie często dużej sumy pieniędzy.

Można się więc domyślić, że Polacy coraz częściej używają internetu nie tylko do rozrywki, ale również do rozwiązywania spraw życia codziennego.

Wydaje się więc, że rynek internetowy w naszym kraju wciąż się rozwija i w ciągu kilku najbliższych lat nadal będziemy mieli zapotrzebowanie na specjalistów wysokiej klasy z zakresu marketingu internetowego.

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl