wtorek, 19 kwietnia 2011

Prawda o cenach i kosztach wysyłki na Allegro

Prawda o cenach i kosztach wysyłki na Allegro

Autorem artykułu jest Waldemar Zaręba



Dowiedz się jak faktycznie jest z cenami i kosztami wysyłek w serwisie Allegro?
Czy rzeczywiście jest tanio? Czy naprawdę płacisz mniej i za co tak naprawdę płacisz?
Być może dotychczas nie zwracałeś na pewne rzeczy uwagi.

PRAWDA O CENACH I KOSZTACH WYSYŁKI NA ALLEGRO
Witam cię drogi czytelniku.

Jeżeli zdecydowałeś się otworzyć ten odnośnik to zapewne jesteś ciekaw jak to jest z tymi kosztami wysyłki w serwisie Allegro w rzeczywistości. Być może jesteś też jednym z tych użytkowników którzy wykorzystują ten sposób na zwiększenie swoich obrotów i wówczas informacje tu zawarte nie będą ci specjalnie odpowiadać.

Zamierzam bowiem jasno i prosto opisać działające na Allegro mechanizmy ,które wpływają na koszt wysyłki i bezpośrednio obciążają kupującego.

Pomimo, że sam sprzedaję, to z dużym niezadowoleniem obserwuję iż niektórzy sprzedający /głównie ci którzy sprzedają dużo / z doliczanych do towaru kosztów dostawy uczynili sobie dodatkowy dobry dochód i sposób na zwiększenie obrotów.

Moim zdaniem koszt wysyłki powinien wynosić tyle, ile całkowite koszty związane z wysłaniem przesyłki.Wiadomo, że koszt wysyłki to nie tylko cena spedytora / poczty, kuriera /,ale także koszt opakowania / karton, koperta, taśma, ewentualnie czas pracy magazyniera , dojazd na pocztę bo kurier sam dociera /.

W czym zatem rzecz?

W tym, że niektórzy ponosząc łączne koszty wysyłki np 15zł /wliczona spedycja, pakowanie/ na aukcji informują o kosztach wysyłki np 28zł.

Przeanalizujmy prosty przykład

Sprzedaję i wysyłam kartę pamięci o wartości 40zł. Informuję, że koszt wysyłki pocztą to 10zł - tak byłoby u mnie.

A jak jest w wielu przypadkach?

Sprzedawca ustala koszt wysyłki na kwotę 16 lub 18zł w przypadku poczty natomiast za kuriera i żąda 24-30zł. Karta pamięci wysyłana jest najczęściej w powietrznej kopercie A5 i faktyczny koszt takiej wysyłki po doliczeniu pakowania wynosi około 9-10zł w przypadku poczty ,a jeżeli sprzedawca ma podpisaną umowę z firmą kurierską to taka przesyłka kurierem kosztuje go około 14-16zł.

Spójrzmy zatem na ceny tych wysyłek na aukcjach
pocztą 16-18zł przy kosztach 9-10zł
kurierem 24-30zł przy kosztach 14-16zł

Widać więc wyraźnie, że na sprzedawanej pamięci więcej można zarobić na zawyżonych kosztach wysyłki niż na towarze i tak też niektórzy czynią z jeszcze jednego powodu, a mianowicie:

Załóżmy że przedmiotowa karta pamięci ma średnią cenę sprzedaży na Allegro 40zł

Popatrzmy na kilku sprzedawców tej pamięci.

1. Cena 40zł - koszt wysyłki 10zł/poczta/ dobra cena towaru niska cena wysyłki razem 50zł
2. Cena 39zł - koszt wysyłki 12zł/poczta/ dobra cena towaru niska cena wysyłki razem 51zł
3. Cena 36zł - koszt wysyłki 18zł/poczta/ świetna cena towaru wysoka cena wysyłki razem 54zł
4. Cena 34zł - koszt wysyłki 28zł/kurier/ rewelacyjna cena absurdalna wysyłka razem 62zł

Wnioski


Sprzedawca nr 1 dobra cena, tania wysyłka tak powinno być
Sprzedawca nr 2 dobra cena, akceptowalna wysyłka tak może być
Sprzedawca nr 3 świetna cena bardzo droga wysyłka Tu pojawia się dobry moment.

Sprzedawca nr 3 świadomie opuszcza cenę pamięci poniżej średniej i przez to oferta jest bardzo atrakcyjna i sprzedaje się lepiej. Stratę wyrównuje sobie droższą wysyłką. Opuszcza cenę pamięci o 4 zł a do wysyłki kosztującej go 10zł dolicza 8zł. Rezultat - sprzedając taniej zarabia 2 razy więcej i dużo więcej sprzedaje. Eureka. Prawie - bo koszt tego ponosi kupujący i raczej jeśli to przeanalizuje to będzie kupował gdzie indziej i będzie bardziej uważny. No chyba, że nie zależy mu na pieniądzach, ale tacy ludzie popularnych produktów nie szukają na Allegro.

Sprzedawca nr 4 rewelacyjna cena i absurdalnie droga wysyłka. Łącznie zamiast 50-51 zapłacimy 62zł
pomimo rewelacyjnej ceny produktu. Podobnie jak sprzedawca nr 3 opuścił z ceny produktu około 6zł przez co oferta stała się naprawdę ekstra.
Ten sprzedawca poszedł jednak dalej. Określił, że wysyłka możliwa wyłącznie kurierem i do poniesionych kosztów ok. 14-16zł doliczył 12-zł.Opuścił na cenie pamięci 6zł a doliczył 12zł na wysyłce kurierem.
Rewelacyjny sposób na sprzedaż? - myślę, że jednostkowy. Koszt tego ponosi kupujący i raczej jeśli to przeanalizuje to będzie kupował gdzie indziej i będzie bardziej uważny. No chyba, że nie zależy mu na pieniądzach, ale tacy ludzie popularnych produktów nie szukają na Allegro.

Potwierdza się jednak zasada, że decyzja o kupnie odbywa się pod wpływem emocji i wówczas słabnie czujność która sugerowałaby dokładniej zapoznać się z ofertą.

Są jeszcze ciekawsze przypadki

Mówią o tym, że podana cena wysyłki dotyczy jedynie 1 szt towaru i w jednej paczce można wysłać tylko jedną pamięć. No bo jak włożyć do koperty 2 pamięci których cenę sztucznie zaniżono, a zarobek miał być zrównoważony wysyłką.

Znalazłem w serwisie jeszcze zabawniejsze sytuacje.

Super firma sprzedaje kabelki. Średnia cena takiego kabelka to np 2zł - u nich 1,5zł czyli 25% taniej.
Koszt wysyłki takiego kabelka to "tylko" 14zł a więc zarobek na wysyłce pocztowej to około 5zł. W tej sytuacji mogą te kabelki rozdawać za darmo i tak zarobią więcej niż inny sprzedający je po 2zł ,u którego koszt wysyłki to 6zł.
Porównanie 2+6zł=8zł w "super firmie" 1,5+14zł=15,5zł.

To jeszcze nie wszystkie atrakcje.
Tutaj nie ma mowy, że to jest promocja i można wysłać tylko jeden kabelek w jednej paczce ale za to jest inna rewelacja. Podana cena wysyłki 14zł dotyczy jednej sztuki każdego przedmiotu. Każda dodatkowa sztuka do paczki to koszt + 2zł do wysyłki.

Prosty rachunek
2kabelki - wysyłka 14+2=16 2 kabelki to 3zł a wysyłka 16
3kabelki - wysyłka 14+4=18 3 kabelki to 4,5zł a wysyłka 18
10kabelków – wysyłka 14+18=32 10 kabelków to 15zł a wysyłka 32

A gdybym potrzebował kupić dodatkowe 100szt takich drobnych przedmiotów to ich cena byłaby 150zł a wysyłka 214. Wysyłka paczki telewizorów na palecie kosztuje połowę tego.

Chciałbym przed zakupem wyjaśnić to ze sprzedającym ale........cóż kontakt zerowy. Odezwie się pewnie dopiero po kupnie i powie „Jeżeli nie odpowiada trzeba było nie licytować. Przecież wszystko jest napisane.”

Tak więc często tanie zakupy na Allegro stają pod znakiem zapytania , a często jest drożej niż w pierwszym sklepie.
Czy obsługa serwisu zwraca na takie postępowanie uwagę. Nie, nie jest to w ich interesie. Obrót jest bardziej istotny, a prowizja jest procentowa. Zatem istotne jest aby obrót był jak największy i etyka zjeżdża na boczny tor.
Moi mili
Myślę, że te kilka zdań przybliżyło Wam nieco jak to w wielu wypadkach funkcjonuje i jeżeli komukolwiek ta informacja przyda się to bardzo się cieszę. Należy po prostu być rozważnym jak wszędzie i zwracać uwagę na to co istotne i nie ulegać zbytnio emocjom, bo to one decydują czy widzimy wady danego rozwiązania czy też nie. Ofert jest naprawdę dużo i warto poświęcić nieco czasu aby wybrać właściwie.

Życzę powodzenia i zadowolenia z zawartych transakcji.

Cedex

Waldemar Zaręba

Oryginalne materiały Star Coating
naprasowanki, folie,
tusze i tonery Procolor,

---

Specjalistyczne papiery i folie Star Coating

www.cedex.com.pl
----------------------------
Waldemar Zaręba


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Snajper Aukcyjny - Najnowszy ranking porównawczy

Snajper Aukcyjny - Najnowszy ranking porównawczy

Autorem artykułu jest MichaelloClass



Jeżeli licytujesz czasem przedmioty np. na Allegro i zastanawiasz się, z którego snajpera aukcyjnego skorzystać, to znajdziesz tu większość potrzebnych informacji żeby dokonać wyboru.

Fala powstawania nowych serwisów snajperskich po wielkim sukcesie Snip.pl (był pierwszym serwisem oferującym tego typu usługi), już minęła i wszystko się już trochę od tego czasu ustabilizowało. Obecnie szukając informacji, dzięki którym mógłbym porównać istniejące już serwisy umożliwiające wykonywanie celnych strzałów, zauważyłem, że większość dostępnych informacji jest już mocno zdezaktualizowana. Dlatego też postanowiłem sam zasięgnąć informacji i stworzyłem najnowszą tabelę porównującą jakość usług jakie nam proponują poszczególne marki.

W tabeli poniżej zamieściłem większość istotnych informacji dla wszystkich tych, którzy chcą wybrać najbardziej korzystną dla siebie ofertę. Jednakże jak najbardziej polecam zrobić tak samo jak ja i zarejestrować się w kilku snajperach aukcyjnych. Pytasz dlaczego? Otóż powód wynika z mojego racjonalnego $$$punktu widzenia$$$ ;)

Mianowicie mam na myśli to, że większość serwisów które opisałem w tabeli, jak zauważycie na start daje nam darmowe strzały. Sczególnie polecam tutaj Aukcjonera i Snajpera.net ponieważ dodatkowo co miesiąc dostajemy nowe doładowania, które dla zwykłego użytkownika powinny spokojnie wystarczyć aby nie dokładać do interesu i całkowicie za FREE cieszyć się z ich usług. Wybór należy do Ciebie!

snajper_aukcyjny

---

www.polecaj-zarabiaj.pl


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

E-biznes tłamszony, a nie wspomagany przez unijne dotacje

e-biznes tłamszony, a nie wspomagany przez unijne dotacje

Autorem artykułu jest Michał Kwiatkowski



Znamy już wyniki konkursu Agencji Rozwoju Regionalnego, które przeznaczają pieniądze z Unii Europejskiej na rozwój m.in. e-biznesu. Przyjrzyjmy się bliżej tym zaskakującym decyzjom.

Agencja Rozwoju Regionalnego to zazwyczaj spółka z o.o. albo spółka akcyjna, która różni się trochę nazwą w zależności gdzie została założona (poszczególne ARR-y są podzielone w zależności na regiony, np. w Krakowie działa MARR, czyli Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego). Firmą matką jest państwowy PARP, czyli Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Ona zarządza programami, dysponuje funduszami na poszczególne cele i działania. Głównymi akcjonariuszami wszystkich agencji są zazwyczaj podmioty państwowe, np. urząd miejski w zależności od miejsca siedziby. Cały ten mechanizm obraca dużymi pieniędzmi z europejskiego funduszu rozwoju regionalnego, które są przeznaczane na rozwój gospodarki w poszczególnych regionach Polski, według tematycznych programów. Nas zainteresowały wyniki z programu "Działanie 8.1 Wsparcie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej".
III runda aplikacyjna została zamknięta końcem października minionego roku. Następny konkurs niebawem zostanie ogłoszony, gdyż program operuje funduszami (prawie 390 mln Euro) do roku 2013. Jak co każdy konkurs projektów było tak dużo, że przekraczały kilkakrotnie założone budżety agencji, nic dziwnego przedsiębiorcy wiedzą, że jest to działka w którą warto wejść, mimo tych wszystkich biurokratycznych obciążeń i liczenia każdej złotówki wymagane przez PARP.
W ramach Działania 8.1 na ostatnią rundę wpłynęło 2 809 wniosków o dofinansowanie na łączną kwotę dofinansowania 1.896.234.760,30 zł. Było o tym dość głośno, szczególnie kiedy media podchwyciły temat pokazując kilometrowe kolejki, ludzi koczujących dwa dni wcześniej przed budynkiem, itd.
Z wyników konkursu widać, że mimo ramowego tematu same konkretne e-usługi nie są wspierane, zazwyczaj dziwne pomysły na strony internetowe, które powiedziałbym są przebiśniegami, to znaczy czasami pięknymi, ale krótkotrwałymi. Zadziwia więc dobór kapituły oceniające bardzo silnie projekty nie pod względem długofalowej inwestycji, lecz pomysłowości, im bardziej postawionej na głowie tym lepiej. Nie wróżę przyszłości polskiej gospodarce, która z łatwością rozdaje pieniądze nie myśląc o swojej przyszłości. Długofalowa strategia jest podstawą, a jeśli spojrzymy na beneficjentów programu - tego nie widać. Fundusze są partycypowane w sposób przejrzysty, ale sam dobór zakwalifikowanych do programu podmiotów i korzyści w niedalekiej przyszłości z nich wypływające to marnotractwo pieniędzy obywateli Unii Europejskiej, a więc również naszych. A później cała Unia się dziwi jak to jest, że Chiny tak mocno prą do przodu mimo cenzury i przeróżnych ograniczeń. A tak, że oni myślą aż do bólu praktycznie i pragmatycznie. Europejczycy natomiast wydają publiczne pieniądze na swoje tymczasowe pomysły i fantazje, nie przejmując się konsekwencjami. No bo jakimi, przecież nie wydają swoich pieniędzy.
PS. O dotacje mogą się ubiegać mikro oraz mali przedsiębiorcy, którzy prowadzą działalność nie dłużej niż 12 miesięcy. Dofinansowanie mogą uzyskać projekty zakładające świadczenie usług opartych na e-usłudze. Przedsięwzięcia mogą być dofinansowywana maksymalnie przez 24 miesiące.

Michał Kwiatkowski
Firma edukacyjna Archeion
www.wirualnebiuro.krakow.pl

---

http://www.wirtualnebiuro.krakow.pl


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Widownia na wyłączność

Widownia na wyłączność

Autorem artykułu jest Karolina



Video marketing omija płatne kanały dystrybucji reklamy, przede wszystkim omija telewizję, która wypożycza reklamodawcom publiczność skupioną wokół serialu, czy serwisu informacyjnego. A gdyby tak zbudować swoją własną publiczność, taką zaangażowaną, i to bez pośredników?

Zacznij od swojej strony www. Stwórz video o swojej firmie umieścij je na stronie. W ten prosty sposób pozyskasz kluczowych odbiorców. Żeby dotrzeć do większej grupy potencjalnych klientów, możesz zaprezentować video reklamę firmy na ważnym wydarzeniu w Twoim regionie, na przykład na zawodach sportowych. Dobrym rozwiązaniem jest też prezentacja video reklamy na różnego rodzaju targach i spotkaniach branżowych. W wielu miastach pojawiły się też telebimy, na których Twoje video może zaistnieć w masowej świadomości mieszkańców.

Zastosuj marketing wirusowy. Przygotuj video prezentację o Twoim nowym produkcie i prześlij ją w spersonalizowanym mailu do swoich klientów. Z pewnością ten rodzaj promocji nadal należy do rzadkości, istnieje więc duża szansa na to, że przesłany przez Ciebie filmik zostanie obejrzany. Możesz też umieścić takie video na stronie firmowego bloga, czy serwisach typu You Tube, czy MySpace.

A gdy wybierzesz się do klienta z ofertą, zabierz ze sobą laptopa i pokaż mu na filmie jak działa Twój produkt, jakie ma zastosowanie, i dlaczego warto złożyć zamówienie. Taka krótka prezentacja może mieć kluczowe znaczenie dla transakcji, a co więcej sprowokuje odbiorców do odwiedzin Twojej strony www, na której regularnie możesz prezentować swoje nowe produkty przy pomocy video.

Zaangażowana widownia to jednocześnie bardzo ważna baza potencjalnych klientów. Pamiętaj aby regularnie prezentować tej konkretnej grupie osób coś nowego, czymś ich zaskakiwać, video reklama idealnie nadaje się do tego zadania.

Profesjonalne video na Twoją stronę = http://www.studiofotovideo.com/

---

Karolina Zbiciak
Centrum Internetowe
www.ci.net.pl
www.studiofotovideo.com


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Skuteczne video? Sprawdź.

Skuteczne video? sprawdź

Autorem artykułu jest Karolina



Video reklamę można poddać różnym badaniom na efektywność. Wiele firm ma w swojej ofercie właśnie takie badania, rezultat to najczęściej diagram ze słupkami, które mają za zadanie pokazać w jaki sposób potencjalni klienci oglądają Twoją reklamę.

A pamiętajmy o tym, że trzymają oni w ręku potężną broń w postaci myszy, która w każdej chwili jest w stanie przerwać ten ważny dla nas proces. Tylko, czy faktycznie przerwanie oglądania Twojej video reklamy oznacza porażkę, czy na pewno jest to miarodajny obraz efektywności Twojej reklamy.

Przeanalizujmy taką oto sytuację: potencjalny klient wchodzi na Twoją stronę internetową, widzi video reklamę, klika, a następnie po chwili przerywa oglądnie. Jak to zinterpretować? Według zestawień i diagramów takie zachowanie oznacza porażkę, owszem to jest jedna opcja, są jednak pozostałe. Na przykład Twoja video reklama zadziała na klienta w ekspresowym czasie, po kilku klatkach filmu stwierdził on, że od razu chce sprawdzić cenę i dostępność danego produktu, nie musi więc kontynuować oglądania .

Inna możliwość: klient dobrze zna produkt, wszedł na stronę w celu złożenia zamówienia, zobaczył video reklamę po kilku sekundach stwierdził, że wie jak wygląda Twój produkt, wie jak go stosować, więc od razu przechodzi do swojego pierwszego założenia i dodaje produkt do koszyka.

Z drugiej strony, czy słupek informujący o tym, że potencjalny klient obejrzał Twoją reklamę w całości na pewno mówi prawdę? Wyobraźmy sobie dość typową sytuację: zainteresowana osoba kilka na video reklamę, a następnie wychodzi do kuchni po kanapkę…. Filmik został odtworzony w całości, jednak jego efektywność jest bliska zeru.

Powyższe przykłady dowodzą, że badania efektywności video reklam często mijają się z prawdą, i nie są wiarygodnym źródłem informacji. Jak więc zbadać czy nasze video faktycznie trafia do klientów?

Przede wszystkim sprawdź jaki ruch na stronie generuje Twoja video reklama i czy przekłada się to na konkretne zyski. Czyli, czy po obejrzeniu spotu, Twoi klienci faktycznie zamawiają produkty z katalogu. Pamiętaj aby umieścić video reklamę na pierwszej stronie. Nie ukrywaj spotu na pod stronie, reklama video podobnie jak ta w tradycyjnej formie musi być umieszczona widocznym miejscu.

Co więcej, sprawdź ile osób podzieliło się filmikiem ze znajomymi, jest to najprostszy i jednocześnie najbardziej wiarygodny obraz tego, co faktycznie dzieje się z Twoją video reklamą. Filmiki polecane znajomym, z pewnością były oglądane i to kilkakrotnie, w ten sposób oprócz reklamy konkretnego produktu budujesz wizerunek swojej firmy, jako takiej, która tworzy ciekawe spoty reklamowe, podąża za nowymi trendami i potrafi zaskoczyć.

Forum, to także dobry test dla Twojej video reklamy. Włącz się w dyskusję pod filmikiem, to najlepsze źródło informacji na temat efektywności Twojego spotu. I co ważne- nie kasuj negatywnych komentarzy ( a takie na pewno się pojawią), przede wszystkim podziękuj za wszystkie opinie i nie traktuj ich osobiście to tylko praca!

I na koniec, nie zanudzaj swoich klientów. Cyklicznie pojawiająca się nowa reklama to rosnące zainteresowanie Twoich klientów, które jest na wagę złota.

Potrzebujesz profesjonalnej video reklamy? Zapraszam na http://www.studiofotovideo.com/ .

---

Karolina Zbiciak
Centrum Internetowe
www.ci.net.pl
www.studiofotovideo.com


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl