wtorek, 31 maja 2011

Czy usługi komputerowe to dobry biznes?

Czy usługi komputerowe to dobry biznes?

Autorem artykułu jest Karol Stopka



Artykuł przedstawia krok po kroku w jaki sposób założyć firmę oferującą usługi komputerowe. Przedstawiamy zalety oraz wady prowadzenia firmy takiego typu oraz oczywiście sprawdzamy czy taki biznes rzeczywiście jest opłacalny.

usługi komputeroweObecnie komputery są bardzo powszechne i ułatwiają nam funkcjonowanie praktycznie w każdej dziedzinie. Ludzie nie wyobrażają sobie już życia bez komputerów. Trudno znaleźć dom lub siedzibę firmy w której nie znajduje się choć jeden komputer, a nie rzadko są dwa lub więcej, gdzie są wykorzystywane do wielu celów. W domu np. do rozrywki i nauki, a w firmach mają one praktycznie nieskończone zastosowanie, od zwykłego stanowiska służącego do przeglądania internetu do rozbudowanych i skomplikowanych serwerów które zarządzają produkcją w dużych przedsiębiorstwach i fabrykach. Choć zastosowania są tak szerokie to jednak większość komputerów opartych jest o tą samą architekturę oraz ten sam system operacyjny (Windows). Dlatego nie trudno zdobyć wiedzę dotyczącą serwisowania komputerów i systemów operacyjnych. To wszystko sprawia że otwarcie firmy oferującej usługi komputerowe może być strzałem w dziesiątkę. W tym artykule dowiesz się jak rozpocząć działalność firmy która oferować będzie usługi informatyczne. Przedstawimy także jak wygląda konkurencja wśród tego typu firm w mieście Gdańsk.

Na początek należy oczywiście podjąć decyzję jakie konkretnie usługi komputerowe będzie oferowała nasza przyszła firma oraz do jakiego rodzaju klientów będą one kierowane. Po podjęciu wstępnych decyzji należy stworzyć szczegółowy biznesplan i oszacować jaka konkurencja panuje w mieście gdzie chcemy te usługi oferować. W przypadku miasta Gdańsk, konkurencja jest stosunkowo duża, jednak zapotrzebowanie na tego typu usługi jest także spore i ciągle rośnie. Dlatego wydaje się że otwarcie firmy oferującej usługi informatyczne w Gdańsku jest nadal dobrym pomysłem.

Przy tworzeniu biznes planu powinniśmy wziąć pod uwagę, że oferując usługi komputerowe musimy posiadać odpowiednie wyposażenie. Podstawowym elementem wyposażenia każdego informatyka jest zestaw śrubokrętów, który pozwala na dotarcie do każdego podzespołu komputerowego w celu jego wymiany lub naprawy. Posiadając firmę zajmującą się serwisem komputerów, warto mieć pod ręką kilka zapasowych podzespołów znanych i popularnych producentów, jak np. płyty główne, zasilacze komputerowe, procesory, pamięć czy dyski twarde. Nasza firma oferująca usługi komputerowe powinna zajmować się także naprawami i diagnostyką programów oraz usuwaniem wirusów. Dlatego warto zaopatrzyć się w wersje instalacyjne systemów oraz programów antywirusowych, czy firewalli. Przyda się nam także przenośny dysk, na który będzie można zrobić w razie czego kopię zapasową danych klienta. Świadcząc usługi informatyczne musimy liczyć się z tym, że w ciągu jednego dnia będziemy musieli pojawić się u kilku klientów nie rzadko znacznie oddalonych od siebie. Dlatego warto zadbać o kupno samochodu, najlepiej takiego w którym będzie można przewozić kilka komputerów, czy np. kable i elementy służące do montażu sieci komputerowych.

Musimy mieć świadomość że firm świadczących usługi komputerowe w Gdańsku i w innych dużych miastach, jest wiele. Dlatego duży nacisk będziemy musieli położyć na szukanie klientów. W przypadku klientów indywidualnych możemy szukać chętnych na nasze usługi informatyczne wśród znajomych, a także dać ogłoszenie do gazet oraz stworzyć stronę internetową z ofertą firmy. Natomiast w przypadku firm, dobrym pomysłem jest osobiste odwiedzenie firm na terenie miasta w którym oferujemy swoje usługi komputerowe i przedstawienie swojej oferty. Obecnie Gdańsk jest miastem w którym pojawia się sporo nowych firm i to właśnie na tych firmach powinniśmy koncentrować głównie uwagę na początku działalności. Warto posiadać np. uprawnienia do serwisowania oraz instalowania, drukarek, faxów, sieci komputerowych itp. ponieważ firmy często poszukują osób z takimi uprawnieniami. Dużym atutem jest także znajomość oprogramowania dla firm.

W przypadku gdy stale świadczymy usługi komputerowe dla danej firmy, warto wówczas podpisać umowę serwisową. Taka umowa powinna zawierać dokładny zakres obowiązków i sposób wywiązywania się z nich oraz oczywiście jakie opłaty będziemy pobierać za nasze usługi informatyczne.

Aby firma świadcząca usługi komputerowe osiągnęła sukces, najważniejsze są działania mające na celu dotarcie do klientów na samym początku działalności. Jeśli udowodnimy że oferowane przez nas usługi informatyczne są na dobrym poziomie, po pewnym czasie klienci powinni zacząć trafiać do nas sami, np. z polecenia.

---

Proszę usunąć


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Kryteria wyboru data center

Kryteria wyboru data center

Autorem artykułu jest Zuzanna Szymańska



Czy to przypadek, że najbardziej znane przedsięwzięcia internetowe, jak Ogicom, Allegro czy Nasza Klasa utrzymują zasoby w tym samym data center? Co powoduje, że niektóre lokalizacje są wybierane chętniej niż inne?

Na temat kryteriów wyboru data center rozmawiamy z dr inż. Arturem Pajkertem, z Wydziału Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej.

Czy jest jakiś jeden, kluczowy czynnik, który powoduje, że dane data center jest dobre lub złe?

- Zdecydowanie nie. Centra przetwarzania danych (data center) to skomplikowane przedsięwzięcia. Pod względem infrastrukturalnym istnieje kilka krytycznych czynników, które określają, czy lokalizacja nadaje się do profesjonalnego utrzymania serwerów.

Który z nich jest najważniejszy?

- W mojej ocenie kluczowe jest zaopatrzenie w energię elektryczną. Zwróćmy uwagę, że serwerownia konsumuje niebagatelne ilości prądu. Przeciętny pobór mocy przez jeden serwer możemy przyjąć na poziomie 250 W, a w serwerowni takich urządzeń może być - w zależności od wielkości obiektu - nawet kilka tysięcy. To oznacza, że serwerownia obsługująca niewygórowaną liczbę 1000 serwerów na sam ruch maszyn zużyje ok. 250 kW mocy! Do tego dochodzą kolejne instalacje konsumujące energię: instalacje chłodzące (nie tylko kontrolują temperaturę, ale także wytwarzają odpowiedni ruch powietrza oraz dbają o odpowiednią wilgotność) oraz inne odbiorniki (pomieszczenia biurowe, socjalne, korytarze, systemy przeciwpożarowe, kontroli dostępu i monitorowania itp.) A przecież serwerownia musi działać nieustannie! Wyzwaniem jest zatem nie tylko dostarczanie odpowiedniej mocy, ale także - dostarczanie jej w sposób nieprzerwany.

W jaki sposób jest to realizowane?

- W najlepszych centrach danych, jak np. Beyond.pl, któremu swoje zasoby powierzyli m.in. wymienieni na wstępie Ogicom, Allegro i Nasza Klasa, stosuje się kilkustopniowe zabezpieczenia. Przede wszystkim prąd jest dostarczany z minimum dwóch źródeł zewnętrznych. Najlepiej, jeśli są to dwie różne elektrownie, a przynajmniej - dwie różne stacje transformatorowe. Kolejnym źródłem zasilania jest zazwyczaj generator spalinowy, który zajmuje powierzchnię przeciętnego mieszkania. Musi być stale utrzymywany w gotowości, co oznacza podgrzewanie do odpowiedniej temperatury. Niektóry obiekty są też wyposażone w przyłącze zewnętrzne do przenośnych generatorów na wypadek konieczności serwisowania generatora głównego. Kolejną linię obrony stanowią UPS'y - są to bloki akumulatorów wraz z układami sterującymi. W razie zaniku zasilania urządzenia nie odczują awarii, ponieważ będą zasilane energią zgromadzoną w akumulatorach. Oczywiście instalacje takie zakładają możliwość np. awarii jednego z urządzeń (tzw. redundancja n+1). Dlatego do każdej szafy prowadzi się dwa niezależne tory zasilania, ponieważ serwery są wyposażone w dwa zasilacze. W razie jakiejkolwiek awarii lub prac serwisowych na jednym torze - nie ma konieczności wyłączania serwera.

Co poza prądem?

- Kolejnym istotnym czynnikiem jest chłodzenie. W małych serwerowniach, w których znajduje się do kilkudziesięciu serwerów, może wystarczać klimatyzacja w postaci nawiewów zainstalowanych na ścianach, podobna do biurowej. Większe centra bazują na profesjonalnych urządzeniach, które poza temperaturą regulują też wilgotność. A to bardzo ważne, ponieważ odpowiednia wilgotność redukuje ryzyko skraplania wody w miejscach, w których mogłoby to zaszkodzić pracującym pod napięciem urządzeniom. Powietrze jest wtłaczane pod tzw. podłogę techniczną. Jest to jakby druga warstwa podłogi, podniesiona o kilkadziesiąt centymetrów w stosunku do posadzki w pomieszczeniu. Uzyskana przestrzeń pozwala na dystrybucję okablowania i zimnego powietrza tak, aby „na powierzchni" uniknąć plątaniny kabli.

A jak wygląda kwestia bezpieczeństwa fizycznego?

- Wiodące firmy, świadczące usługi internetowe dla firm, jak Ogicom, czy też operujące na rynku masowym, jak Allegro - w zasadzie przestałyby istnieć, gdyby ktoś np. ukradł serwery lub fizycznie je zniszczył wraz z danymi. Dlatego też przy prowadzeniu tego rodzaju biznesu ważne jest, aby zasoby ulokować w odpowiednio chronionym miejscu. Ochrona zakłada stałe i dokładne monitorowanie okolic budynku i pomieszczeń wewnątrz, a także ścisłą kontrolę dostępu. W obiektach niższej klasy opiera się ona na pisemnych upoważnieniach, w lepiej strzeżonych serwerowniach pojawiają się karty magnetyczne, chipowe, aż do systemów biometrycznych, np. rozpoznających odcisk palca lub wzór siatkówki.

Pozostaje jeszcze bezpieczeństwo przeciwpożarowe...

- Istotnie, przy ogromnej ilości sprzętu pracującego pod napięciem ma to znaczenie. Dlatego najlepsze serwerownie stosują zaawansowane systemy detekcji dymu. Nieustannie zasysają one i analizują powietrze w chronionych przestrzeniach. W hali wypełnionej tysiącami serwerów są w stanie błyskawicznie wykryć np. jeden spalony zasilacz! Drugim krokiem jest odpowiednie gaszenie. Rzecz jasna - woda jest wykluczona, stosuje się specjalistyczne systemy gaszenia gazem, dzięki czemu po całej akcji nie ma mowy o dodatkowym uszkodzeniu elektroniki i danych.

Ilu operatorów obsługują centra danych?

- Zarówno w Polsce, jak i za granicą, istnieje podobna prawidłowość: duże serwerownie często są jednocześnie wielkimi węzłami wymiany ruchu internetowego. Stąd też nie dziwi fakt, iż takich obiektach spotykamy często wielu operatorów, z których każdy dostarcza łącze o przepustowości od 100 mbit/s do aż 10 gbit/s! Jako punkt odniesienia znowu podam serwerownię Beyond.pl, którą osobiście, mimo faktu, iż nie jest duża, uważam pod względem jakości za obiekt bardzo wysokiej klasy. Data center jest wyposażone w siedmiu operatorów. Co więcej - przyłącza są wykonane z czterech różnych stron budynku. Dzięki temu w razie jakichkolwiek prac, np. związanych z rozkopaniem ulicy - nie ma ryzyka, że serwerownia skutkiem np. błędu popełnionego przez operatora koparki straci kontakt ze światem.

Wybór dobrego data center jest niezwykle istotne dla wszystkich tych przedsiębiorców, dla których priorytetem jest bezpieczeństwo firmowych danych, a także bezawaryjność i ciągłość pracy. Profesjonalne, sprawnie zarządzane data center stanowi źródło przetrwania i ochrony kluczowych informacji niezależnie od wielkości firmy oraz branży, w której się obraca. Współcześnie stosowane metody archiwizacji danych pociągają za sobą poprawę wydajności i stabilności przedsiębiorstwa. Dlatego, w trosce o jakość i bezpieczeństwo, przy wyborze data center firmy powinny kierować się przede wszystkim jego pozycją na rynku, możliwościami technicznymi, osiągnięciami i, co niemniej ważne, zdobytym w tym obszarze doświadczeniem.

---

Zuzanna Szymańska


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Tanie zakupy. Czym są aukcje internetowe typu all-pay.

Tanie zakupy. Czym są aukcje internetowe typu all-pay.

Autorem artykułu jest netimage



Aukcje za grosz to nowoczesny rodzaj aukcji internetowych, który umożliwia zakupy za średnio 35% ceny rynkowej. Wydaje się być to niemożliwe, a jednak! Sprawdź i przekonaj się jak działają portale aukcyjne all-pay.

Aukcje internetowe all-pay są coraz bardziej popularne w Polsce i nie tylko. Dowiedz się na czym polegają aukcje za grosz i który serwis jest najlepszy. Licytuj i kupuj za grosze!

W październiku w PC World Computer znalazł się artykuł traktujący tanich aukcjach. Artykuł ten przedstawia najpopularniejsze serwisy tego typu, komentarze internautów, zasady udostępniane użytkownikom oraz odpowiedzi tych serwisów na różnego rodzaju wątpliwości.

Tanie aukcje internetowe typu all-pay są w Polsce coraz bardziej popularne i pojawia się ich coraz więcej, co wbrew pozorom nie jest dla internautów korzystne. Najpopularniejsze i największe serwisy aukcyjne, takie jak Ustrzel.com, Podbij.pl, Oligoo.pl czy Fruli.pl, mają już na rynku ugruntowaną pozycję, dużą liczbę użytkowników oraz zabezpieczenie prawno-finansowe. Nowe portale aukcyjne nie zawsze zdają sobie sprawę z ryzyka, jakie muszą ponieść. Przecież w początkowej fazie działania serwisu grupa użytkowników jest mała, serwisów tego typu jest coraz więcej i klienci rozchodzą się po różnych serwisach all-pay. Przy małym zainteresowaniu aukcjami, portale mogą tracić znaczne kwoty i uciekać się do nielegalnych zachowań, o które są często na forach internetowych posądzane. Przez tego zdarzenia tracą wszyscy. Przede wszystkim portale aukcyjne tworzone dla internautów w oparciu o uczciwość i wysoką jakość, do której zawsze serwisy powinny dążyć. Ponieważ aukcje internetowe all-pay są coraz bardziej popularne, porównanie ich w ostatnim numerze PC World Computer jest idealnym pomysłem! Z porównania tego wynika, że najkorzystniejsze warunki oferuje portal aukcyjny ustrzel.com. Serwis ten posiada najtańszą walutę - zaledwie 12 groszy za jeden pocisk oraz najdłuższy czas przedłużania aukcji!

Ustrzel.com to jednak nie tylko najtańsze podbicia i najdłuższy czas, który dajemy użytkownikom na przebicie oferty. To przede wszystkim bardzo bogata oferta dla klientów:
• Program lojalnościowy - Możliwość zbierania pocisków z każdego doładowania osoby, którą poleciłeś. Osobę polecającą podajesz przy rejestracji. Ponadto serwis udostępnia do pobrania bannery reklamowe, dzięki którym również możesz zbierać darmowe pociski.
• Czat - Tylko Ustrzel.com daje możliwość wypowiedzenia się on-line na czacie. I to na stronie głównej portalu! Oznacza to, że serwis nie boi się umożliwić użytkownikom wypowiadania się na temat serwisu.
• Oferta hurtowa - Tanie aukcje Ustrzel umożliwiają użytkownikom również zarabianie. Ogólnie dostępne są pakiety hurtowe, które można odsprzedawać z zyskiem i zarabiać!
• Możliwość zamiany nagród na pociski - Największa rewelacja tego serwisu! Już nie musisz licytowac tylko tych aukcji, które Cię interesują. Możesz licytować dowolne przedmioty, a później wymieniać je na pociski i licytować dalej. Żadnych gwiazdek ani kruczków - otrzymujesz pociski za równowartość wylicytowanego przedmiotu!
Pozostałe portale są do siebie bardzo podobne. Mają szeroki asortyment i udostępniają różne rodzaje aukcji za grosz. Zawsze jednak mamy koszt podbicia oraz czas przedłużający aukcje.

Czy można jeszcze coś ciekawego w tym temacie wymyślić? Jakie jest Twoje zdanie na temat tego typu portali aukcyjnych? Podziel się z nami swoimi uwagami!

---

NETImage

Pozycjonowanie stron, SEO Copywriting


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Gdzie wstawiać darmowe fragmenty ebooków?

Gdzie wstawiać darmowe fragmenty ebooków?

Autorem artykułu jest Piotr Bukowski



Jak wiadomo, darmowe fragmenty ebooków można stosować jako zachętę do zapisania się na naszą listę adresową, czy są jednak jakieś inne sposoby na ich wykorzystanie i polecanie? W końcu dość duży odsetek ludzi klika w linki partnerskie w nich się znajdujące.

Można je zbiorowo umieszczać w agregatorach plików, takich jak chomikuj.pl, warto podzielić ebooki na kategorie w osobnych folderach. Ja dopiero zacząłem wstawiać darmowe fragmenty na swojego chomika (jeśli chcesz, to możesz wejść sprawdzić :)

Tego typu serwisy są ostatnio coraz bardziej popularne i jest na nich coraz większy ruch. Warto postarać się o rozpropagowanie co nieco swojego chomika bądź konta w innym tego typu serwisie. Należy też pamiętać, że nie można umieszczać na swoich kontach nielegalnych plików, szczególnie jeśli jest ono pod naszym zazwyczaj używanym loginem, bo wtedy jest łatwo ustalić nasze dane personalne.

Dobrym pomysłem jest też wstawienie dodatkowo jakichś śmiesznych filmików, zdjęć czy freeware'owych programów lub wersji demo. Nie sprawiamy wtedy wrażenia, że chomik powstał tylko dla propagowania interesujących nas fragmentów, a osoby znajdujące interesujący je film lub program mogą jednocześnie "przypadkowo" zajrzeć do naszych ebooków :)

Prawdopodobieństwo ściągnięcia wzrasta po dodaniu opisu do pliku. Można skopiować najważniejsze hasła lub punkty ze strony ofertowej danej książki. Teksty zawodowych copywriterów są zazwyczaj wystarczająco zachęcające i nie ma sensu wyważać otwartych drzwi.

Jeśli uda Ci się skierować ruch na swoje konto w agregatorze plików, gwarantuję, że duża część ściągających fragmenty zakupi pełne wersje. Można też oczywiście wstawiać zwykłe darmowe ebooki, wtedy też jest szansa, że jakaś inna książka powiązana tematycznie zostanie zakupiona.

PS. Nie wiesz, skąd brać darmowe fragmenty ebooków? Zapisz się do programu partnerskiego wydawnictwa Złote Myśli, lub innego tego typu.

---

Piotr Bukowski

Konkretne przykłady i opisy działania w programach partnerskich - mojezarabianie.wordpress.com


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Pierwszy własny biznes (na podstawie sklepu z obuwiem męskim)

Pierwszy własny biznes (na podstawie sklepu z obuwiem męskim)

Autorem artykułu jest emil emil



Artykuł opisuje podstawowe rzeczy ważne przy rozpoczynaniu własnego biznesu. Na przykładzie strony z obuwiem męskim. Prosty pomysł na własny biznes, dający możliwość pracy na własny rachunek.

Zapewne niejeden z was nie raz miał ochotę rzucić aktualną pracę i rozpocząć działalność na „własne konto”. Dzisiejszy rynek niestety nas nie rozpieszcza. Kryzys w gospodarce, ciągłe wahania walut. Dlatego tak ważne jest badanie rynku przed rozpoczęciem własnej działalności gospodarczej. Oczywiście podstawą otwierania nowej firmy jest posiadanie pomysłu. Idei, która doprowadzi do naszej kieszeni tak ukochaną gotówkę.

Sam obserwuję biznes jednego z moich znajomych. Otworzył on sklep internetowy. Sprzedaje skórzane buty męskie. Pomysł dość prosty, wyprodukować w rozsądnej cenie i dobrej jakości i sprzedać z zyskiem. W chwili obecnej w ofercie ma jedynie obuwie męskie ale poszerzenie asortymentu nie powinno być problemem z racji własnej produkcji. Oczywiście produkcja w Polsce na dzień dzisiejszy nie opłaca się już nie tylko ludziom z zachodu ale także i nam - Polakom. Dlatego obuwie wykonywane jest w Chinach. Buty takie już nie są niesamowicie tanie w produkcji, ale nadal cena wyprodukowania jednej sztuki nie jest przerażająca. Następnie obuwie wysyłane jest do kraju i następuje sprzedaż na allegro i w sklepie internetowym.

Pomysł dość prosty, ale to właśnie często prostota wygrywa. Czasem wystarczy głupia idea, wydająca się niedorzeczną aby sprawić że stajemy się panami własnego czasu i pieniędzy.

Dlatego na przykładzie mojego znajomego chcę uwidocznić że do odważnych świat należy i wystarczy czasem pomyśleć a coś może wypalić. Nie powinniśmy oczywiście zapomnieć o sprawdzeniu zapotrzebowania na rynku na produkt który zamierzamy oferować. Należy także zastanowić się nad tym, czy będziemy go sprzedawać lokalnie czy w obszarze całego kraju a może nawet świata.

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl