czwartek, 24 stycznia 2013

Jak zarobić w e-biznesie?

Jak zarobić w e-biznesie ??

Autorem artykułu jest Krzysztof Nadara


e-biznes jest znakiem naszego czasu. W USA wręcz powstał rynek oferujący automatyczne zakładanie stron zorientowanych na e-biznes. Wystarczy mieć jasną wizję, co chcemy sprzedawać - "towary" są już poumieszczane na "wirtualnych półkach".

Co to jest e-biznes ?

E-biznes to specyficzny rodzaj działalności, polegający na wykorzystaniu Internetu do uzyskiwania dochodów z prowadzonej działalności gosdpodarczej. Biznes jest wtedy, gdy coś sprzedajemy, przy czym (co należy podkreślić), nie koniecznie musimy kupować to co chcemy sprzedawać. Zastanówmy się, co możemy sprzedawać w internecie lub przy pomocy internetu.
- własne towary i/lub usługi, których jesteśmy wytwórcami
- czyjeś towary i/lub usługi, których nie jesteśmy wytwórcami. Możemy tu wys- tęować jako pośrednik lub hurtownik. Jest to drobna różnica z punktu widzenia prawa do dysponowania towarem i rozliczeń księgowych, ale pomińmy te niuanse.

W tradycyjnym ujęciu, ze sprzedażą kojarzą sie pewne, dodatkowe czynności, koszty i "dolegliwości", które obniżają nasze efekty biznesowe. Są to choćby koszty transporu i ubezpieczenia, pakowania, wysyłki itp. Do "dolegliwości" zaliczamy problemy z personelem, rosnącymi czynszami, konserwacją taboru samochodowego, różnymi kontrolami jakimi musimy podlegać - np. SANEPID, PPOŻ, Inspekcja Pracy, Inspekcja Transportu Drogowego. A czy ktoś pamięta jeszcze co to była IRCHa??

Internet daje nam możliwość zredukowania lub całkowitego pominięcia tych kosztów i czynności. Całe nasze biuro może ograniczyć się do laptopa i ewentualnie telefonu komórkowego. Cała nasza energia życiowa i pasja, może być skierowana tylko i wyłącznie na to w jaki sposób i gdzie zarobić pieniądze, a najlepiej będzie, gdy opracujemy lub uczestniczymy w systemie, który zapewnia nam dochody bez względu na to, co robimy.

Chciałbym to jasno i precyzyjnie sformułować:
bez względu na to, czy
- śpimy,
- leżymy na plaży,
- a może drapiemy się za uchem.


e-biznes w Polsce i na świecie.

Programy partnerskie
Praktycznie każdy, kto surfuje spotkał się z różnymi rodzajami e-biznesu, począwszy od takich portali jak Allegro czy eBay. Każdy może tam nabyć lub sprzedać różnego rodzaju dobra materialne i niematerialne. Bardzo popularnym e-biznesem w Polsce są księgarnie wysyłkowe lub wirtualne. Można tam nabyć książki papierowe lub elektroniczne - tzw. e-booki, a ostatnio również audio - booki - jako pliki mp3.

Jeżeli posiadasz własną stronę internetową, znasz trochę HTMLa i problemy pozycjonowania, to możesz zarabiać na sprzedawaniu tych książek. Ten rodzaj zarabiania jest powszechnie znany jako programy partnerskie, chociaż nie tylko książki można tak sprzedawać. Polega on na umieszczeniu odpowiednich informacji: recenzji opisu książki, no i oczywiście tzw. linka partnerskiego na swojej stronie. Oczywiście najlepiej jest jak promowana książka jest związana tematycznie z Twoją stroną. I tak książki o zdrowiu będą się dobrze sprzedawać na stronie o zdrowiu, a książki o choroskopach na stronie o gwiazdach.

Google AdSense
Jeżeli posiadasz własną stronę internetową, ukierunkowaną na jakiś temat, możesz przystąpić do porgramu partnerskiego Google AdSense i wyświetlać reklamy innch stron, związanych tematycznie z Twoją stroną. Za każde kliknięcie na reklamę na Twojej stronie, otrzymasz określoną zapłatę. Jednak, w tym przypadku nie zalecamy stosowania powszechnej metody: "Polak potrafi" gdyż klikanie na reklamy na własnej stronie może skutkować skreśleniem z tego programu, a szkoda.

e-biznes na świecie.
Na świecie, szczególnie w USA e-biznes jest bardzo popularny. Zajmujące się nim osoby dorobiły się wielkich fortun. Można powiedzieć wręcz, że powstał rynek oferujący automatyczne zakładanie stron zorientowanych na e-biznes. Kosztuje to niewiele ponad 100 dolarów, a zwykle zwraca się bardzo szybko. W tym przypadku nawet nie trzeba mieć własnej strony aby zarabiać. Wystarczy mieć tylko jasną wizję, co chcemy sprzedawać (na większości stron "towary" są już poumieszczane na "wirtualnych półkach") i znać się trochę na pozycjonowaniu. Potentaci posiadają po kilkadziesiąt stron i .... kilka Ferrari w swoich garażach.


---

www.biznes-online.info - o biznesie "inaczej"

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Jakie strony zarabiają w sieci?

Jakie strony zarabiają w sieci ?

Autorem artykułu jest Mick Tayson


Pośród setek stron w sieci nie wszystkie, a raczej niewielka ilość zarabia pieniądze. Jednak 10% stron zarabia 90% pieniędzy w sieci. Wszystko za sprawą kilku błędów, które są często powtarzane przez początkujących. Oto wielka trójka! Pośród setek stron w sieci nie wszystkie, a raczej niewielka ilość zarabia pieniądze. Jednak 10% stron zarabia 90% pieniędzy w sieci. Wszystko za sprawą kilku błędów, które są często powtarzane przez początkujących. Oto wielka trójka!

Wartościowa i unikalna treść
Jeśli chcesz zarabiać na własnej stronie, nie tylko musisz zrobić stronę i nią zarządzać. Musisz przewidzieć co konkretnie szuka internauta i za co jest wstanie zapłacić. Przede wszystkim internauta szuka informacji. Strony o wszystkim i niczym nie zarabiają! Często webmasterzy tworzą strony ogólnotematyczne ponieważ chcą trafić w każdą grupę docelową. Taki portal jak onet może na tym zarabia, jednak wątpię, że jesteś wstanie stworzyć tak ogromny portal, który jest zarządzany przez wielu dziennikarzy, administratorów i specjalistów w danej dziedzinie. Onet skupia wokół siebie społeczność, ponieważ jest najbardziej znany. Zarabia głównie na reklamie, która sporo kosztuje, chodź pewnie jest skuteczna(nie sprawdzałem). Jeśli chcesz zarabiać stwórz serwis tematyczny. Na pewno masz jakieś hobby, pasję o której możesz pisać godzinami. Ludzie szybko uznają Cię za eksperta, jeśli twoje rady będą wartościowe. Jeśli masz wartościowy serwis, stwórz dla niego unikalny conten! Pewnie masz w sieci konkurencję i jeśli chcesz się przebić musisz lecieć ponad wyścigiem. Najlepiej oferować, to co konkurencja plus unikalność, której internauta nie znalazł na podobnych witrynach.

Natarczywe reklamy.
Często wchodzą na stronę widzę wyskakujące, bądź natarczywe reklamy. Jeśli chcesz zarabiać na produktach, które promujesz najlepiej reklamy wpasować w treść strony, aby nie raziły i były wkomponowane w serwis. Daj internaucie możliwość wyboru. Nie każ mu kupować danego produktu. Powiedź jakie osiągnąłeś korzyści dzięki danej usłudze, bądź poradnikowi. Dlatego nie sprzedawaj informacji za którą nie jesteś wstanie zapłacić.
Napisz co Ci się podobało a co nie. Poszukaj w sieci informacji o tym jak pisać oferty.
Zastanów się jak myśli internauta. On myśli tak jak Ty. Jeśli czytasz wartościowy serwis i widzisz produkt opisany "z tego poradnika się uczyłem, dzięki niemu pomagam tobie" chcesz go mieć. Skoro masz zaufanie do eksperta, to kupujesz dany produkt czy usługę. Jeśli nie będziesz czuł się oszukany pewnie kupisz kolejny produkt przez jego stronę. Nie wciskaj ludziom kitu.

Baza mailingowa
Pewnie nie raz słyszałeś o narzędziu zwanym autoresponder. Strony zarabiające najwięcej mają ogromną bazę e-maili. Użytkownik wchodzi na stronę, zapisuje się na bezpłatny newsletter i administrator strony przez autoresponder wysyła do potencjalnego klienta informację komercyjną. Uwaga: to nie jest spam, ponieważ internauta zaakceptował politykę prywatności i zapisał się dobrowolnie. Jednak jeśli będziesz spamował swoją listę, nikt nie otworzy twojego maila. Najlepiej wysyłać wartościową treść w mailu, która spowoduje, że czytelnik biuletynu przeczyta daną wiadomość. Powinieneś również zachęcać internautę do zapisu na listę, przez wysyłanie prezentu czy jakiegoś gratisu. Sprawdź jak ja to zrobiłem darmowy biuletyn. Wysyłaj ludziom treść, którą sam byś przeczytał będąc początkującym.

Wielka trójka wydaje się być oczywista, jednak większość webmasterów nadal popełnia ten błąd. Wprowadź drobne zmiany na stronie www ebiznes, a zobaczysz jak wzrośnie tobie sprzedaż w krótkim czasie, a serwis będzie chętnie odwiedzany.


---

http://www.pierwszaprowizja.blogspot.com

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Zaczynam własny E-Biznes

Zaczynam własny E-Biznes

Autorem artykułu jest Łukasz Malicki


Czy warto inwestować w e-biznes i poświęcać jego rozwijaniu swój cenny czas?

Dlaczego warto inwestować w e-biznes?

Chociażby dlatego, że jest to jedna z najprężniej rozwijających się dziedzin biznesu. W chwili obecnej internet coraz bardziej zyskuje na znaczeniu jako "nośnik" komunikacji, reklamy, sprzedaży i, chyba przede wszystkim, informacji. Każde pole z wymienionych rośnie w bardzo szybkim tempie, dość wspomnieć, że według statystyk w 2011 roku reklama w sieci będzie największym jej dostawcą dla reklamobiorców.

Gdzie szukać porad, wskazówek, narzędzi i wszelkich innych rzeczy, które mają kluczowe znaczenie dla e-biznesu?

Jest sporo portali, które (bardziej lub mniej udanie) próbują mówić o tej stosunkowo nowej formie działalności biznesowej. Zdecydowana większość jednak skupia się na jednej, dwóch dziedzinach. Dominuje brak kompleksowego podejścia do tematu, co skutkuje nieustannymi poszukiwaniami.
Tę niszę próbuje zagospodarować nowy portal e-biznesu - Netigo.pl. Wyróżnia się tym, że prócz newsów, artykułów, e-booków oferuje praktyczne informacje i przydatne narzędzia do prowadzenia e-biznesu. Posiada również Program partnerski, dzięki któremu łatwo rozpocząć swą przygodę z biznesem on-line.
Kolejną postacią dobrze znaną i rozpoznawalną w świecie e-biznesu, obok Piotra Majewskiego, jest Kamil Cebulski. Autor, idąc tropem amerykańskiego słownictwa, bestsellera "Efekt Motyla", który sprzedaje się rewelacyjnie zarówno w wersji drukowanej, jak i elektronicznej (w postaci ebooka). Kamil Cebulski jest również twórcą kilku świetnie prosperujących serwisów; prowadzi również Konferencje MJM - Myśleć jak Milionerzy. To kolejna więc postać, która wiele może dać każdemu kto pragnie odnieść sukces.

Dlaczego warto skorzystać z doświadczeń osób prowadzących skuteczne i dochodowe E-Biznesy?

Odpowiedź wydaje się oczywista, dla tych jednak, którzy uparcie chcą iść własną (często dużo dłuższą niż powinni) drogą powtórzmy - po pierwsze, by skorzystać z rad i wskazówek, które pokażą szanse na szybki rozwój własnego biznesu on-line, po drugie zaś dlatego, by nie popełnić (zupełnie niepotrzebnie i z dużą stratą czasu, a co za tym idzie, pieniędzy) błędów, z których wyciągnięte zostały już wnioski (właśnie po to, by nikt nie musiał przez to przechodzić ponownie i wiedział, jak najróżniejsze pułapki ominąć).

Jednym z pionierów e-biznesu w Polsce jest Piotr Majewski. Centralnym punktem jego działalności w sieci jest witryna cneb.pl. Prowadzi również kilka innych serwisów. Ponieważ jego wiedza i doświadczenie są dość bogate, jest jedną z osób, które z czystym sumieniem polecić można jako sprawdzonego doradcę ds. e-biznesu. Piotr Majewski jest pomysłodawcą i organizatorem Ogólnopolskiej Konferencji E-Biznesu i Inwestowania OKEBI, której druga edycja odbyła się w dniach 14-15 września w Warszawie.

Czy w e-biznesie najważniejszy jest rewolucyjny pomysł?

Doświadczenie pokazuje, że wcale nie. Ogromny sukces odnoszą portale i serwisy, które swą działalność oparły na pomysłach już funkcjonujących. Oczywiście, nie poprzestały na sklonowaniu tylko istniejącej idei, ale dają również cos od siebie - większą przejrzystość serwisu, poprawioną ergonomię, szybszą i skuteczniejszą obsługę klienta, większą elastyczność, itd. Sposobów jest tyle, ile funkcjonujących biznesów. Każda nowa jakość sprawdzonego pomysłu jest ogromną szansą na powodzenie.

Niech powyższe słowa będą zachętą do owocnych poszukiwań i odnalezienia Twej własnej niszy i własnej idei (choć może zapożyczonej częściowo z funkcjonującego już pomysłu).

---

Pozdrawiam i życzę samych sukcesów Łukasz Malicki

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Jak zyskać wysokiej jakości linki?

Jak zyskać wysokiej jakości linki ?

Autorem artykułu jest Rafał Możdżeń


Prowadząc własne strony warto zadbać o wysokiej jakości linki prowadzące do naszych stron. W artykule przedstawiono krótko jak można to osiągnąć. Jak zyskać wysokiej jakości linki do własnych stron ?

Optymalizację stron możemy podzielić wewnętrzną i zewnętrzną. Wewnętrzna związana jest z prowadzeniem strony czyli odpowiednim użyciem słów kluczowych, tagów, optymalizacją 3W, odpowiednim adresem strony etc. Czyli to co jest tak naprawdę zależne od nas i dosyć łatwe do zrobienia.

Optymalizacja zewnętrzna dotyczy ilości linków wysokiej jakości prowadzących do naszych stron. Ten rodzaj optymalizacji jest nawet ważniejszy niż optymalizacja wewnętrzna. Czemu ?

Odpowiednie strony prowadzą do odpowiednich stron. A odpowiedni internauta na naszych stronach to skarb !
Oczywiście linki zwrotne czyli takie gdzie my publikujemy czyjś link na naszych stronach za to, że ktoś inny wyświetla nasz na swoich, są mniej efektywne niż linki w jedną stronę prowadzące od kogoś do nas. Twoja strona będzie bardziej widoczna w rankingach wyszukiwań niż normalnie pod warunkiem, że jesteśmy dobrze zoptymalizowani pod kątem słów kluczowych.

Jak więc zyskać jednostronne wysokiej jakości linki ?

Bardzo często webmasterzy płacą ciężką kasę firmom (np. Text-Link-Ads.com) które linkują do naszych stron. Ale to nie jest rozwiązanie dla nas. No chyba, że chcesz płacić za usługę 150 USD miesięcznie.

Jednym z tańszych sposobów jest prowadzenie kilku/kilkunastu popularnych blogów które zawierałyby linki do naszej strony. Jeśli nie masz na to czasu możesz komuś zlecić to odpłatnie.

Można użyć też systemu 3-linkowego. Czyli nasza strona prowadzi do strony A, strona A do strony B i strona B dopiero do nas. Nie jest to tak efektywne jak jednostronne linkowanie, ale nadal skuteczne.

Oczywiście zarówno w pierwszym jak i w drugim sposobie chodzi o to by linki pochodziły ze stron o wyższym pagerankig niż nasz :-). ---

E-Biznes możesz zacząć i Ty ! Blog e-biznesowy Dobre książki

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

CMS - porównanie systemów komercyjnych i darmowych.

CMS - porównanie systemów komercyjnych i darmowych.

Autorem artykułu jest Maciej Skibiński


Dynamiczna kontrola zawartości serwisów internetowych jest dziedziną rozwijającą się w coraz szybszym tempie. Nowe zapotrzebowania rynku dyktują powstawanie ciekawych rozwiązań informatycznych i w naturalny sposób tworzy się konkurencja. Klient ciągle ma prawo wyboru - system komercyjny czy opensource? W dobie coraz dynamiczniej rozwijających się systemów zarządzania treścią witryny (CMS – Content Management System) istotnym staje się właściwy wybór systemu pod kątem naszych zapotrzebowań. Chciałbym w poniższym artykule przeprowadzić krótkie porównanie systemów komercyjnych i w pełni darmowych (opensource), pokazać ich zalety i wady. Dodatkowo system komercyjny przedstawię na przykładzie ICEportal 2 CMS – zaprezentuje jego podstawowe moduły i scharakteryzuję jego funkcjonalność.

Naturalne jest, że klient posiadający witrynę internetową poszukuje wygodnego sposobu zarządzania jej treścią. I Tu pojawiają się systemy CMS. Ich popularność ciągle przybiera na sile, co owocuje rosnącą liczbą dystrybucji zarówno opensource jak i profesjonalnych rozwiązań komercyjnych.

Należy się poważnie zastanowić czego oczekujemy od naszego systemu i ewentualnie jaką dysponujemy wiedzą z zakresu informatyki – może być ona potrzebna do konserwacji i utrzymania systemu w przyszłości. Ten ostatni aspekt staje się kluczowy jeżeli zdecydujemy się na którąś z dystrybucji darmowych, ponieważ będziemy zmuszeni zatroszczyć się o instalację systemu samodzielnie. Z większością prac jakie trzeba w tym miejscu wykonać nie będzie problemu, ponieważ na przykład szablony graficzne są w dość licznych wersjach dostępne za darmo w Sieci, jednak z racji na swoją popularność, są one wykorzystywane na wielu stronach. Musimy się z tym liczyć tak samo jak z koniecznością dość szczegółowego zaznajomienia się ze skryptem – będzie to nas kosztować wiele czasu. Należy jednak ciągle pamiętać, że mówimy o systemie darmowym, nawet w swoich komercyjnych odmianach.
Nie chciałbym w tym miejscu kogoś wystraszyć – jest oczywiście możliwość zlecenia instalacji i wdrożenia systemu agencji interaktywnej, jednak wiąże się to z pewnymi dodatkowymi kosztami. W zamian otrzymujemy system dostosowany do naszych indywidualnych potrzeb (oczywiście w granicach konfiguracji udostępnianych przez daną dystrybucję). Wadami takiego systemu są powolne działanie oraz mnogość funkcji tak naprawdę zbędnych i nieprzydatnych wielu użytkownikom.

Alternatywą dla produktów darmowych są naturalnie rozwiązania komercyjne oferowane w tej chwili przez wiele firm trudniących się webmasteringiem. Ja skoncentruję się na przedstawieniu tej grupy systemów na przykładzie ICEportal 2 CMS.
Systemy komercyjne cechuje przede wszystkim elastyczność – są one indywidualnie dostosowywane do potrzeb klienta, powstają według jego preferencji i zawierają tylko te opcje których potrzebuje i z których będzie korzystać. ICEportal 2 CMS składa się z modułów podstawowych (przydatnych w każdej wersji systemu) oraz rozszerzonych (potrzebnych niektórym klientom) oraz specjalistycznych (budowanych wybitnie pod kątem szczególnych zastosowań). Trzeba pamiętać że taka personalizacja systemu pozytywnie wpływa na szybkość działania. Dodatkowo decydując się na zakup profesjonalnego systemu zarządzania treścią mamy zapewnione zarówno wdrożenie systemu jak i późniejsze wsparcie techniczne w okresie użytkowania. Zakupując ICEportal 2 CMS klient dostaje jednocześnie indywidualny szablon graficzny oraz możliwość uzyskania dowolnego unikalnego modułu, napisanego na jego zamówienie.
W chwili obecnej ICEportal 2 CMS składa się z następujących modułów podstawowych:
- instalator
- panel administracyjny
- wyszukiwarka
- edytor plików on-line
- system nowinek (newsów)
- galeria
- katalog produktów
- formularz zabezpieczający maila
- edytor strony głównej serwisu
- skrypt sondy (ankiety)
- system szablonów (wygląd strony)

Do tej sporej już listy należy jeszcze doliczyć moduły rozszerzone:
- galeria wyświetlający zdjęcia losowe
- mapa strony (sitemap)
- rejestracja użytkownika i logowanie (w trakcie projektowania)

Dodatkowo System ICEportal 2 CMS posiada unikalną właściwość – ma wbudowany moduł wspomagający pozycjonowanie, oraz szereg modułów ściśle specjalistycznych: system artykułów, automatyczny katalog producentów, system rezerwacji on-line oraz moduł promocji.
Mimo tak zaawansowanej liczby składowych system ICEportal 2 CMS jest ciągle rozwijany. Moduły planowane w najbliższym czasie to między innymi moduł katalogu firm oraz moduł persell pages.

Systemy komercyjne aktualnie dyktują trendy rozwoju w dziedzinie zarządzania treścią co wiąże się z faktem, że nie są one darmowe. Jednak korzyści jakie odnosimy decydując się na taki system są niewymiernie większe od niewygórowanej ceny jaką musimy za niego zapłacić. Klient otrzymuje kompleksowe rozwiązanie wraz ze wsparciem technicznym i profesjonalną obsługą. Wybór systemu pozostaje po stronie użytkownika i powinien być uwarunkowany celem, jaki przed sobą stawia osoba zainteresowana zarządzaniem swoją witryną. ICEportal 2 CMS szczególnie sprawdza się w zrządzaniu rozbudowanymi serwisami zawierającymi wiele podstron i wymagającymi ciągłych aktualizacji. Świetnie sprawdza się w zarządzaniu dużymi galeriami zdjęć, a także dzięki swoim unikalnym właściwościom, skutecznie wspomaga serwisy posiadające dużo podstron które wymagają pozycjonowania na wiele różnych fraz.
Jeżeli sądzisz, że system zarządzania treścią skutecznie ułatwiłby Twoją pracę i stymulował rozwój Twojej firmy zastanów się nad profesjonalnym rozwiązaniem komercyjnym, takim jak ICEportal 2 CMS. Do produktu dołączana jest szczegółowa dokumentacja i nasza firma na życzenie klienta jest w stanie przeprowadzić 4-6 godzinne szkolenie z zakresu obsługi Naszego Systemu.
---

Maciej Skibiński Agencja Interaktywna Krakweb.pl Kraków. Nasza firma specjalizuje się e projektowaniu stron www, pozycjonowaniu stron, projektowaniu graficznym, fotografii, wdrażaniu systemów CMS. Kraków 2007

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl