wtorek, 2 grudnia 2014

Umowy zawierane na odległość, czyli o ważnych obowiązkach przedsiębiorcy posiadającego firmową stronę internetową.

Umowy zawierane na odległość, czyli o ważnych obowiązkach przedsiębiorcy posiadającego firmową stronę internetową.


Autor: Urszula Glińska


W epoce informacyjnej musieliśmy nauczyć się poruszać w świecie Internetu. Nie da się tego uniknąć, bo odgrywa on coraz większą rolę w porozumiewaniu się ludzi. W sieci poszukujemy nie tylko wiadomości, rozrywki, kontaktów, produktów, ale także zawieramy umowy. Na co należy zwrócić szczególną uwagę?


Działalność przedsiębiorcy wymaga poruszania się wśród wielu informacji. Nieustannie trzeba podejmować szereg decyzji i rozwiązywać na bieżąco problemy. Niezbędna też jest podstawowa wiedza z zakresu prawa. Właściciel firmowej strony internetowej ma do spełnienia kilka obowiązków, o których chciałabym teraz napisać.

Najpierw przedstawię podstawowe cechy związane z tego typu umową.

Jakie cechy ma umowa zawierana na odległość?

Taka umowa nie wymaga przede wszystkim obecności stron. Potrzebne są natomiast środki porozumiewania się na odległość, do których należą:

- telefon,
- poczta elektroniczna,
- telefaks,
- formularz drukowany lub elektroniczny,
- reklama prasowa z wydrukowanym formularzem zamówienia,
- reklama w postaci elektronicznej,
- katalog,
- radio i telewizja.

Ważna zgoda konsumenta
Posłużenie się tymi środkami, w celu złożenia propozycji zawarcia umowy może nastąpić wyłącznie za uprzednią zgodą konsumenta. Nikt z nas nie lubi bowiem niechcianej reklamy, czy propozycji ofertowych.

Warto zapoznać się z obowiązkami właściciela strony internetowej, aby uniknąć przykrych konsekwencji.
Jeśli jesteś przedsiębiorcą wykorzystującym w swojej działalności serwis internetowy masz kilka obowiązków. Przede wszystkim przedstaw potencjalnemu klientowi następujące dane:

- imię i nazwisko, adres zamieszkania (siedzibę);
- nazwę organu, który zarejestrował Twoją działalność gospodarczą;
- numer pod, którym zostałeś zarejestrowany;
- wysokość wynagrodzenia;
- zasady zapłaty lub wynagrodzenia;
- koszty, termin i sposób dostawy;
- miejsce i sposób składania reklamacji.

Poinformuj koniecznie o prawie odstąpienia od umowy w terminie 10 dni. Klient nie ma możliwości odstąpienia od umowy, jeśli np. usługa została wykonana zgodnie z jego indywidualnymi wymaganiami i jest związana ściśle z jego osobą.

Termin 10 – dniowy liczy się od dnia wydania rzeczy. Gdy umowa dotyczy usługi ten termin liczy się od dnia jej zawarcia.

Istotna informacja dla przedsiębiorcy i klienta.
W przypadku braku niezbędnych informacji termin, w którym konsument może odstąpić od umowy wynosi 3 miesiące. Warto zatem zadbać o ten element umowy.

Przedstawiłam tylko wybrane zagadnienia związane z takimi umowami, które nie wymagają obecności stron stosujących środki porozumiewania się na odległość. Jeśli jednak pojawi się jakiś konflikt, to warto wiedzieć, że są możliwości pozasądowego rozstrzygnięcia konfliktu, które mają wiele korzyści i zalet.

Konstruując umowę można zawrzeć odpowiedni zapis i skorzystać np. z pomocy mediatora z Ośrodka Mediacyjnego lub Sądu Arbitrażowego. Być może unikniesz wtedy kosztownego, długotrwałego i stresującego procesu sądowego. Możliwe jest także zachowanie poprawnych relacji ze swoim partnerem biznesowym. Przyjrzyj się temu zagadnieniu i wykorzystaj podane informacje już w momencie tworzenia umowy.

Żródło:
Ustawa z dnia 2 marca 2000r. - O ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzona przez produkt niebezpieczny.
Mariusz Trela „Moduł I – Prawo” Materiały szkoleniowe z warsztatów menadżerskich, Toruń 2010.


Autor: Urszula Glińska
Quanta

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Praca w domu dostępna jest dla każdego

Praca w domu dostępna jest dla każdego


Autor: Miner Man


Jak to możliwe, że niektórzy z nas zarabiają kwoty powyżej kilku tysięcy złotych bez większego wysiłku? Zapewne wykorzystują oni Internet, który jest rajem dla biznesmenów. Założenie własnego biznesu w domu jest bez problemu możliwe i nie wiąże się prawie z jakimikolwiek kosztami.


Branża internetowa niesie ze sobą ogromne możliwości dla przedsiębiorców, którzy chcą zarobić. W sieci możliwe jest zarabianie na kilkadziesiąt sposobów. Dziś jednak skupimy się bardziej na tym, dlaczego ludzie decydują się na nią oraz ile czasu trzeba jej poświęcać, aby zarabiać średnią krajową.

Praca chałupnicza, bo tak nazywa się praca wykonywana w domowym zaciszu, wymaga jedynie dostepu do Internetu oraz w miarę dobrego komputera. Te dwa warunki muszą być spełnione, aby efektownie zarabiać pieniądze.

Atrakcyjne godziny pracy, brak górnej granicy zarobków, brak szefa nad głową - to tylko jedne z zalet pracy w domu. Prawda jest jednak taka, że zarobki najbardziej oddziałują na ludzki umysł i to właśnie one mają duży wpływ na rozpoczęcie działalności internetowej. Praca w domu staje się popularna, ponieważ dzięki niej możliwe jest oszczędzanie pieniędzy i czasu. Nie trzeba wydawać gotówki na dojazd w miejsce pracy, co niekiedy trwa nawet godzinę czasu. Tak zagospodarowane 60 minut nie niesie ze sobą nic dobrego, wręcz same straty. W tym czasie możnaby udoskonalić sprzedawany własny produkt czy zrobić coś pożytecznego dla biznesu.

Nielimitowany czas harowania to także plus pracy w domu. Jeśli ktoś potrafi się bardziej skupić w nocy - robi to o tej porze. Na początku praca w domu może okazać się nieco żmudna i trudna. Z czasem jednak będzie można poświęcać jej mniej czasu i zająć się rodziną czy znajomymi. W zależności od rodzaju wykonywanej działalności, dojście do dochodu rzędu 3-4 tysiące złotych na miesiąc zajmie od 5 do 7 miesięcy. Wszystko uzależnione jest od tego, jaki sposób zarabiania w Internecie został podjęty.


Praca chałupnicza obecnie jest bardzo popularna - zarabianie przez Internet jest możliwe, wystarczy znaleźć odpowiedni sposób i zacząć go wdrażać.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

czwartek, 27 listopada 2014

Co przyczyniło się do sukcesu wyszukiwarki Google i jak możesz to wykorzystać na swojej stronie internetowej?

Co przyczyniło się do sukcesu wyszukiwarki Google i jak możesz to wykorzystać na swojej stronie internetowej?


Autor: Urszula Glińska


Jak pokazuje historia, początek często bywa trudny. Łatwo się zniechęcić, bo sukces trzeba tworzyć ciężką pracą. Start firm internetowych pomimo wielkich możliwości, jakie pojawiły się dzięki globalnej sieci, też nie obywa się bez trudności.


Najczęściej bywa tak, że za każdą firmą odnoszącą sukcesy stoją ludzie. To ich wiedza, doświadczenie, pasja, energia i zaangażowanie wpływają na niesamowite efekty i pchają rozwój firmy we właściwym kierunku, przynoszącym zyski i zasłużony rozgłos. Jedną z takich firm jest Google. Za większością pomysłów tej firmy stoi ta sama osoba.

Jak startowała firma Google?

Zaczynali w obskurnym lokaliku pełniącym rolę tymczasowej siedziby, gdy zgłosiła się do nich Marissa Mayer. Skończyła właśnie studia informatyczne i zdecydowała się, by zacząć współpracę z tą grupą ludzi. Do tego roku była wiceprezesem Google i to jej decyzje wpływały na niesamowite efekty doceniane także przez użytkowników.

Co ważnego odkryła pani prezes Google?

Podstawowe założenia

Najważniejszym słowem dla niej byli i są " użytkownicy" oraz " użyteczność". Dzięki takiemu podejściu Google błyskawicznie dokonał niemal rewolucji w Internecie. Nie będę ukrywać, że w moim słowniku te wyrazy są również niesamowicie istotne. Zgłębiam ich treść i wykorzystuję ich znaczenie podczas tworzenia stron www i innych materiałów. Mam przed oczami cel związany z osobami, dla których tworzę, aby zaspokoić ich oczekiwania i potrzeby.

Patrząc na firmę Google dziś, trzeba zauważyć, że pani Marissa bezgranicznie ufa swoim odbiorcom. Słucha ich i stara się zrozumieć ich potrzeby. Pomysły swoich informatyków zawsze testuje na użytkownikach i dopiero wtedy wybiera najlepsze pomysły. Obecnie jest najmłodszą w historii kobietą, która trafiła na listę najbardziej wpływowych kobiet magazynu "Fortune".

Konkurencja nie śpi.

Jak podaje portal finansowy Money.pl, Marissa Mayer zdecydowała się przejść do konkurencji. Czy uratuje swoimi działaniami i wiedzą Yahoo? Na pewno jest na to duża szansa.

Zapoznając się z osiągnięciami i historią sukcesu Google, postanowiłam wykorzystać wartościowe informacje o użyteczności. Po co? Poszerzając wiedzę z dziedziny użyteczności, Ty i ja mamy większą szansę na rozwój firmy i odnoszenie sukcesów. Przyznasz sam lub sama, że to może być wiedza nie do przecenienia.

Odryj bogactwo Internetu, czyli poznaj użyteczność

Jeśli już zdajesz sobie sprawę, jak ogromne znaczenie ma w Internecie wiedza odnośnie użyteczności, to chciałabym przedstawić Ci bliżej niektóre elementy skutecznej strony. Najprościej mówiąc, na co trzeba zwrócić uwagę, aby Twoja strona była przyjazna dla użytkownika. Przedstawię Ci teraz informacje, które zamieszcza Adie Pirie w artykule: " Użyteczność i dostępność stron internetowych".

Użyteczność i dostępność to dwa najważniejsze słowa, którymi powinni się kierować projektanci przy tworzeniu nowych i rozwijaniu już istniejących stron internetowych. Pewne proste zasady należy uwzględniać już w początkowym etapie powstawania oraz podczas wdrażania projektu. Dzięki nim strony internetowe staną się łatwiejsze w obsłudze i dostępne dla większej liczby osób.

Tworzenie aktywnej, efektywnej, intuicyjnej nawigacji

Użytkownicy powinni zawsze wiedzieć, gdzie są w obrębie witryny i jak się poruszać, aby dotrzeć do poszukiwanej informacji. Ma to ogromny wpływ na to, jak długo użytkownicy zatrzymają się na naszej stronie. Wygoda oglądania zawartości strony jest bowiem sprawą ważną.

Tworzenie aktywnej nawigacji wymaga stosowania html, css, javascript w celu skrócenia czasu ładowania i ilości kodu stron. Jest to skuteczna metoda, ponieważ pozwala użytkownikowi ustalić, gdzie się znajduje i pokazuje też, gdzie może się udać. Wszystko to wpływa na komfort, jakiego doświadcza Internauta, poruszając się w czasie odwiedzin.

Połącz swoje logo

Połączenie strony głównej z logo jest prostą i jednocześnie skuteczną funkcją. Użytkownicy spodziewają się bowiem, że logo jest połączone ze stroną główną. Będzie wręcz zawiedziony, jeśli nie będzie takiego połączenia. Ta zasada dobrze działa, podobnie jak link "Home". Zdecydowanie powinno to być uwzględnione, aby strona internetowa spełniała oczekiwania odwiedzających.

Powiększenie klawisza linkującego

Ułatwimy przeglądanie strony internetowej jeśli powiększymy klawisz linkujący. Unikniemy dzięki temu zdenerwowania użytkowników, gdy przydarzy się im kliknięcie na zły link. Lepiej będzie powiększyć obszar naciskania i mieć pewność, że właśnie taką operację chciał wykonać użytkownik. Jest to szczególnie przydatne dla osób korzystających z urządzeń mobilnych lub laptopów, którzy klikają w linki za pomocą palców.


Błąd 404

Czasami zdarza się, że trafiamy na standardową stronę 404, która informuje nas o nieprawidłowościach. Dobrym rozwiązaniem jest utworzenie własnej strony 404, bo dzięki temu pomagamy użytkownikowi znaleźć szybko to, czego szuka. Zmniejszamy także jego frustrację i prawdopodobieństwo, że odejdzie na inne strony. Jesteśmy w stanie zaproponować mu kilka innych możliwości i przekierować użytkownika do obszarów jego zainteresowań.

Używane słownictwo i czytelność tekstów

Sposób, w jaki piszesz na stronie, powinien trafiać do uczuć czytelnika. Wtedy będzie skuteczny. Zrozumiałe słownictwo na pewno w tym pomoże. Twoje zaangażowanie i chęć dotarcia do użytkownika na pewno będą docenione. Pisz tak, aby wzbudzić zainteresowanie, dodając na przykład odrobinę humoru, swoich doświadczeń, przemyśleń, a nawet slangu. Zadbaj, aby teksty były łatwe do odczytania pod każdym względem.


Przestrzeń pomiędzy tekstami

Najlepszym sposobem w dążeniu do komfortu czytelnika jest umieszczanie treści w grupach, częściach, porcjach. Najczęściej użytkownicy skanują teksty (przeglądają) w poszukiwaniu tego, co ich zainteresuje. Wniosek z tego jest taki, że inaczej czytają teksty internetowe, a inaczej książki. Dlatego tak ważne jest umieszczanie nagłówka przed każdą porcją zgrupowanej treści i oddzielanie pustą przestrzenią kolejnych sekcji.

Komunikaty o błędach

Wypełnianie formularzy bywa czasem bardzo frustrujące. Szczególnie wtedy, gdy strona wraca bez podania powodu. Należy zatem dodać wskazówkę, instrukcję, podpowiedź, aby pomóc użytkownikowi zrozumieć, gdzie jest błąd, co trzeba zrobić lub gdzie powinien pójść. Pomóż mu naprawić błąd, by nie był zdenerwowany i pozostał na Twojej witrynie.


Wersje językowe Twojej strony

Należy dobrze się zastanowić, czy są nam potrzebne wersje strony w innych językach. Na pewno strony przetłumaczone mają większy zasięgi, przez co są bardziej użyteczne. Można rzeczywiście mieć wtedy więcej odsłon.

Trzeba jednak postawić sobie w tym miejscu pytanie: Czy chcesz trafić ze swoim produktem lub usługą do użytkowników z całego świata? Przecież mechanik samochodowy nie pojedzie naprawiać samochodu, który zepsuł się w Australii. Działa raczej na rynku lokalnym.


Wersje mobilne strony

Coraz częściej Internauci do przeglądania zawartości stron korzystają z telefonów komórkowych. Trzeba zdecydować, czy chcesz mieć dodatkowy projekt strony, który dobrze prezentuje się także w mobilnych przeglądarkach.


Niewskazany pośpiech także przy tworzeniu strony

Dlaczego tworzone szybko strony są nieskuteczne? Odpowiedź na to pytanie jest prosta. Tworzone w pośpiechu strony najczęściej nie zawierają skutecznych schematów informacji. W ten sposób uniemożliwiają użytkownikom dotarcie do poszukiwanych przez nich informacji. Zniechęcają tym samym użytkowników do pozostania na stronie.

Umożliwiaj szybkie odszukanie informacji

Najczęściej z przeprowadzanych badań wynika, że ludzie walczą o to, by zdobyć informacje, których potrzebują, przeklinając i narzekając przy tym przez cały czas. W rzeczywistości kłopoty z odnalezieniem szukanych treści to największy problem zgłaszany przez użytkowników testowych. Dlatego szczególną uwagę podczas tworzenia stron powinno się zwrócić na jak najsprawniejsze dotarcie do poszukiwanych wiadomości.

Słabo zaprojektowane strony internetowe czynią więcej zła niż tylko spowalnianie pracy użytkowników. Skutecznie są w stanie nawet zniechęcić do korzystania z danego serwisu. Kiedy ktoś nie może znaleźć tego, czego szuka, często zakłada, że taka informacja nie jest dostępna. Pod wpływem frustracji może udać się gdzie indziej. Tym sposobem możemy stracić potencjalnego Internautę zainteresowanego naszą ofertą.

Co gwarantuje dobrze zaprojektowana strona?

Systematycznie zorganizowany projekt gwarantuje, że ludzie odnajdują informacje przy mniejszym nakładzie sił, dzięki układowi strony i relacjom między poszczególnymi stronami serwisu.

Dopasowanie struktury strony do oczekiwań użytkowników

Najbardziej efektywnymi stronami w kierowaniu użytkowników do właściwej lokalizacji są te, które spełniają ich oczekiwania. Na pewno użytkownicy nie będą marnować czasu na zapamiętywanie lub uczenie się sposobu nawigacji, błądząc po różnych serwisach. Najlepiej zagwarantuj klientom odpowiedzi, jakich potrzebują w miejscach, gdzie się ich spodziewają.

Wygoda użytkownika najważniejsza

W projektowaniu należy koniecznie skupić się na wygodzie użytkowników, a nie twórców strony. Nieważne bowiem, jak dobrze i nowocześnie wygląda Twoja strona, gdy będzie jednocześnie bezużyteczna, jeśli Twoja grupa docelowa klientów uzna ją za bezsensowną.

Pracując nad strukturą projektu, należy wziąć pod uwagę to, że można wręcz odwzorowywać sposób myślenia i cele użytkowników. Dlaczego? Jeżeli użytkownicy będą w stanie robić na stronie to, co chcą, będziemy czerpać z tego korzyści. A przecież o to nam także chodzi przy prowadzenia działalności.

Przystępność blisko funkcjonalności

Użytkownik, patrząc na element, powinien przewidzieć, że jego kliknięcie spowoduje jakąś akcję. Wtedy projekt ma zazwyczaj znacznie większą funkcjonalność, niż ten, który wymaga zgadywania, które elementy można kliknąć.

Na zakończenie

Czasami mając nawet klucz, nie potrafimy z niego skorzystać. Poznałeś najistotniejsze na dziś elementy użytecznej strony. Masz to bogactwo informacji już teraz. Czy je wykorzystasz? Tego nie wiem. Mogę jednak zachęcić Cię, byś stał się właścicielem takiego serwisu, z którego użytkownik chętnie będzie korzystał i polecał jego zawartość innym. Najczęściej są to strony, na których szybko i łatwo można znaleźć poszukiwaną informację.

Do zobaczenia w sieci na Twojej stronie internetowej.

Źródło artykułu:

Adie Pirie: „Użyteczność i dostępność stron internetowych”

Portal Finansowy Money.pl, lipiec 2012

Jacob Nielsen, Hoa Loranger: " Optymalizacja funkcjonalności serwisów internetowych"


Autor: Urszula Glińska
quanta.com.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Kariera przez Internet - narodziny nowych gwiazd

Kariera przez Internet - narodziny nowych gwiazd


Autor: Super Futro


Temat mocno na czasie - jak rodzą się gwiazdy. Obecnie budowanie show-biznesu różni się od tego sprzed nawet kilku lat. Coraz więcej osób ma świadomość, że robi się to poprzez kanał youtube. Ja przeanalizuję dla was konkretną osobę - Łukasza z programu 20 m2.


Młody chłopak robi wywiad w skromnie urządzonej kawalerce ze znanymi i lubianymi bądź nielubianymi celebrytami/gwiazdami etc. Wydobywa od nich informacje, których wcześniej nikomu nie zdradzili. Wypowiedzi są często niecenzurowane, a sama rozmowa ma charakter luźnej pogawędki przy kawie pitej z typowych domowych kubków. Nie ma fleszy, makijażystów i światła. Wywiad puszczany jest za pomocą kanału na youtube. Sam filmik jest obrabiany pod koniec jedynie w jednej z wielu aplikacji do tworzenia i edycji filmów .

Oczywiście można się łudzić, że cały projekt jest offowy i totalnie spontaniczny. Wprawne oko zauważy jednak, że Łukasz jest postacią bardzo ostrożnie wprowadzaną na tzw. salony, zresztą sam nie kryje, że chciałby się tam znaleźć. Strategia jest prosta, starszy kolega/koledzy, którzy zwijają się już z medialnego piedestału, potrzebowali finansowej trampoliny. Zainwestowali więc pieniądze i wiedzę w młodą osobę, której pomagają zapraszać gości do studia, a on robi z nimi szczery wywiad, który został wcześniej starannie wyreżyserowany.

Filmiki w necie muszą być krótkie, by spełniać swoje podstawowe walory, tysiące osób śledzi na bieżąco wywiady, a same gwiazdy podkreślają, że do Łukasza opłaca się po prostu przyjść. Potwierdza to tezę, że wirtualne media są inwestycją trafioną. Prowadzący program już zaczyna pojawiać się w telewizji, po tym jak odniósł sukces w Internecie. Jest na tzw. językach, więc popularne stacje zaczęły po niego sięgać.


Zespół programów wortalu

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Skąd sukces zakupów grupowych?

Skąd sukces zakupów grupowych?


Autor: Kuba Niklas


Powodzenie zakupów grupowych bezustannie intensywnieje. Na skutek rozwoju netu, zostały one nadzwyczaj dochodową dziedziną Internetu. Pomimo tego, że nadal stanowią tylko ułamek sektora e-commerce, to coraz więcej userów Internetu widzi ich możliwości. Należy zapytać o to, co stoi za tak bardzo olbrzymim powodzeniem?


Riposta nie jest prosta, albowiem pomyślność promocji grupowych określa niezmiernie dużo czynników. Należałoby się nad nimi pochylić.

Pierwszym elementem, który sprawia postęp zainteresowania ofertami grupowymi, to niezmiernie okazyjne ceny. Oferty zniżkowe bywają tak znaczne, że co niektóre wyroby lub usługi otrzymujemy prawie darmowo. Należy być jednakże czujnym, gdyż niektóre spółki proponujące usługi przez portale zakupowe potrafią uciekać się do zabronionych metod. Pragną w taki sposób przyoszczędzić trochę środków. Jednak przeważnie osiąga to złe skutki, dlatego coraz mniej usługodawców myśli o oszukiwaniu klientów grupowych.

Niskie ceny to czynnik ważny dla konsumenta. Jednakowoż promocje grupowe to nie tylko osoby, które korzystają z ogłoszeń. To także ogromna ilość małych oraz średnich spółek, świadczących swoje towary za pomocą tego rodzaju portali. Jest to doskonały sposób na promocję. Staje się to nowym trendem w marketingu, jednak wypada mieć w pamięci, iż nie jest to sposób promocyjny adekwatny dla wszelkiej formy biznesu usługowego.

Jednym z najistotniejszych czynników, które określają pomyślność promocji grupowych to ich prosta dostępność. Powstaje coraz więcej stron internetowych, które prezentują tę postać używania z usług bądź nabywania produktów. Rynek może się jawić jako nadmiernie wypełniony ofertami, jednak coraz więcej tego rodzaju portali dostaje się do pierwszej ligi e-commerce.

Wielką popularnością cieszą się tzw. agregatory zakupów. Są to wortale, które skupiają ogłoszenia zakupów grupowych z przeróżnych portali i oferują je użytkownikowi w jednym miejscu. Nie musimy wówczas trwonić czasu na szukanie fascynujących nas ogłoszeń. Wystarczy wejść na tego typu agregator, wybrać kategorię oraz przebierać w ofertach.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.