niedziela, 8 lutego 2015

E-sklep - metoda prowadzenia biznesu

E-sklep - metoda prowadzenia biznesu


Autor: Outcom


Coraz więcej osób decyduje się na prowadzenie działalności przez Internet. Wynika to z wielu względów - jedni chcą rozszerzyć swoją stacjonarną działalność, inni dopiero „rozkręcają” swój biznes, nie mają warunków lub chęci do prowadzenia regularnego handlu, stąd decyzja o e-sklepie.


Co to jest e-sklep?

E-sklep to nic innego jak narzędzie pomagające prowadzić działalność za pośrednictwem Internetu. Internauta ma możliwość uczestniczenia w takim handlu elektronicznym, stąd e-sklep jest elementem relacji B2C.
Sklep internetowy składa się z takich elementów jak:

- strona internetowa z ofertą plus dodatkowe podstrony, na których dostępny jest oferowany asortyment,

- koszyk - klient dokonuje zakupu i ma możliwość wrzucenia wybranego towaru do “koszyka”,

- formularz - wypełniany jest, gdy nastąpi zakup. Formularz taki służy pozyskaniu adresu i w konsekwencji dostarczeniu zamówienia do klienta.

Przez lata już samo otworzenie sklepu internetowego stało się prostsze. Dostępne są specjalne programy do zarządzania sklepem internetowym, do tworzenia stron, a nawet do koordynacji działań handlowych. Warto, żebyś zapoznał się także z artykułem O czym należy pamiętać, przy tworzeniu treści na stronę internetową. Ale to nie wszystko.

W związku z rosnącym zainteresowaniem sklepami internetowymi, rozwinęły się także dodatkowe narzędzia typu livechat. Za jego pośrednictwem konsument ma możliwość konsultacji ze sprzedawcą.

Jak założyć sklep internetowy?

Aby założyć sklep internetowy, należy wypełnić odpowiednie wnioski i złożyć je w Urzędzie Miasta/Gminy, Urzędzie Statystycznym, Urzędzie Skarbowym, ZUSie, GIODO (Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych), KRSie (jeśli będziesz prowadzić spółkę).
Inna możliwością - zamiast składać osobiście każdy wniosek, jest pozyskanie elektronicznego podpisu i założenie profilu zaufanego ePUAP. Wówczas rejestrujesz się do systemu CEIDG i wypełniasz konkretny formularz. Formularz ten, zostanie przesłany online do Ministerstwa Gospodarki, a po weryfikacji nastąpi wpis firmy do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Wpis do CEIDG jest dużą oszczędnością czasu, bo jeden wniosek umożliwia rejestracje do Urzędu Statystycznego, Urzędu Skarbowego i ZUSu. Podatnik uzyskuje dzięki temu niezbędne numery - NIP czy REGON.

O czym jeszcze należy pamiętać?

Ponieważ przy zakupach w sklepie internetowym internauta korzysta z formularza, w który wpisuje swoje dane osobowe, przedsiębiorca, który prowadzi taki sklep, powinien zarejestrować taki zbiór danych klientów e-sklepu w bazie GIODO.
Najlepiej wstrzymać się z rozpoczęciem działalności gospodarczej aż do momentu, kiedy trafią do ciebie wszystkie potwierdzenia i ważne numery.

E-handel?

Jeśli zakładasz działalność gospodarczą i zastanawiasz się nad prowadzeniem sprzedaży internetowej, pamiętaj o formalnościach, które musisz załatwić. Złóż wszystkie wnioski i działaj. Już nic nie stoi na drodze do twojego sukcesu.


Joanna Reich

Product Manager Intea

www.intea.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Czy pieniądze są najważniejsze w prowadzeniu biznesu przez Internet?

Czy pieniądze są najważniejsze w prowadzeniu biznesu przez Internet?


Autor: Radosław Olszewski


Na co warto zwrócić uwagę, jeśli chcesz rozpocząć prowadzenie działalności biznesowej przez Internet. Co jeszcze warto brać pod uwagę poza dochodowością danej niszy?


Zaczynając swoją przygodę z e-biznesem, nie zabieraj się za działanie w danej niszy tylko dlatego, że jest dochodowa. Pieniądze to nie wszystko w prowadzeniu biznesu przez Internet. Możesz powiedzieć, że piszę teraz jakieś bzdury, przecież biznes buduje się po to, aby zarabiać pieniądze. Tak, oczywiście, ale najpierw zadaj sobie kilka ważnych pytań…

Jaki jest cel budowania Twojego biznesu online?

Przede wszystkim, po co robisz dany biznes? Jaki cel chcesz osiągnąć? Może chcesz kupić sobie nowe mieszkanie, zmienić swój stary samochód, pomóc swoim bliskim lub spełnić jakieś inne marzenie. Nie rób czegoś tylko po to, aby udowodnić coś drugiej osobie.

Co masz do zaoferowania Twoim potencjalnym klientom lub partnerom biznesowym?

Co wyróżnia Cię na tle Twojej konkurencji? Czy oferujesz jakąś wartość dodaną do Twojego produktu, np. jakieś dodatkowe bonusy lub konsultację. Przede wszystkim, co osiągnie potencjalny klient kupując Twój produkt lub podejmując współpracę właśnie z Tobą.

Co lubisz robić i czy dzięki temu możesz zarabiać przez Internet?

Zastanów się, jaka tematyka najlepiej Ci odpowiada. Czy jest to zdrowy styl życia, inwestowanie, motoryzacja lub jakaś inna dziedzina. Załóżmy, że działasz w niszy odchudzania, ale do końca nie wierzysz w produkty, które oferujesz swoim klientom. Mówiąc wprost, nie czujesz tematu. W ten sposób daleko nie zajdziesz. Gdy już wybierzesz tematykę Twojego biznesu, poświęć się mu na 100%. Nie łap kilku srok za ogon. Odwiedzając różne strony internetowe, można zauważyć mnóstwo linków, banerów do różnego rodzaju programów partnerskich. Tak naprawdę nie wiadomo, na co się zdecydować. Na takich stronach jest wszystko poza wartościową treścią. Niezależnie od tego, czy chcesz zacząć działać w biznesie MLM, promować dany program partnerski czy zająć się inną e-biznesową działalnością, zadaj sobie jedno podstawowe pytanie: „ Co lubisz robić i co daje Ci satysfakcję, i czy można na tym zarobić pieniądze?”

Zacznij łączyć swoje pasje

Może zdarzyć się, że Twoją pasją jest Internet oraz inwestowanie na giełdzie. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby połączyć te dwa zainteresowania. Możesz przecież wykorzystać narzędzia internetowe do sprzedaży wiedzy na temat inwestowania. W ten sposób może powstać ciekawy pomysł na biznes.

Drogi czytelniku, stań się Leniwym Bogaczem. Zarabiaj na tym, co lubisz, dając przy tym Twoim klientom dużą wartość.

Stwórz kilka źródeł dochodów

Kiedy osiągniesz już założony cel w jednym biznesie, zajmij się kolejnym. Zadbaj o to, aby pieniądze do Twojej kieszeni płynęły z wielu źródeł. W ten sposób zadbasz o Twoje bezpieczeństwo finansowe. Przykładowo, gdy jedno źródło uschnie, będziesz miał inne, które będą Cię utrzymywać. Dzięki temu możesz spać spokojnie, ponieważ Twoje życie nie jest uzależnione od jednego źródła dochodu.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Zanim poznasz narzędzia internetowe…

Zanim poznasz narzędzia internetowe…


Autor: Radosław Olszewski


Dowiedz się, jakie kroki powinieneś poczynić, zanim poznasz narzędzia internetowe i zaczniesz zarabiać pieniądze przez Internet. Poznaj etap zerowy w e-biznesie.


To, o czym teraz napiszę, nazywam etapem zerowym w e-biznesie. Zanim poznasz narzędzia internetowe, powinieneś przejść przez ten etap. Pierwszą rzeczą, aby w ogóle rozpocząć działalność zarobkową przez Internet, jest zmiana myślenia oraz zastosowanie pewnych norm postępowania. Co dokładnie składa się moim zdaniem na ten etap, przeczytasz w poniższej treści tego artykułu.

1. Wynagrodzenie dostajesz za efekty, nie za czas Twojej pracy

Oznacza to, że jesteś wynagradzany za efekty swojej pracy, nie za czas, który spędzisz przy komputerze. Do lamusa trzeba tu wrzucić powiedzenie „czy się stoi, czy się leży…”. Piszę o tym, Drogi Czytelniku, aby uświadomić Ci, że biznes prowadzony przez Internet znacznie różni się od pracy na etacie. Przygotuj się na inwestycje w postaci czasu i pieniędzy. Nikt po tygodniu pracy nie staje się milionerem. Musisz uzbroić się w cierpliwość, ponieważ gratyfikacja za Twój wkład włożony w biznes zostaje odroczona w czasie.

2. Drogą do sukcesu są Twoje porażki

Droga do naszego celu nie jest usłana różami. Możesz uczestniczyć w wielu szkoleniach, przeczytać kilkadziesiąt książek, a i tak nie przejdziesz z punktu A do B bez żadnych potknięć. Najważniejsze jest, Drogi Czytelniku, abyś ze swoich popełnionych błędów wyciągał należyte wnioski i brnął do przodu. To, co mnie osobiście motywuje do działania mimo wielu porażek, to moje marzenia, które popychają mnie cały czas do przodu.

3. Pieniądze szczęścia nie dają

Mówią to Ci, którzy ich nie mają. Nie chodzi Tu o chciwą chęć ich posiadania. Pieniądze są tylko narzędziem do spełnienia marzeń. Posiadając pieniądze, nie musisz martwić się, czy starczy Ci do pierwszego. Dzięki temu masz również lepsze samopoczucie. Pamiętaj tylko o jednym, abyś nie stał się kolekcjonerem pieniędzy.

4. Buduj zespół

Osoby działające w e-biznesie podzieliłbym na dwie grupy: budujące zespół oraz „linkowaczy”. „Linkowacze” to osoby, które zapisują się do wszystkich firm marketingu wielopoziomowego, programów partnerskich, jakie pojawiają się na rynku. Zarzucają linkami firm, z którymi współpracują, portale społecznościowe oraz fora tematyczne. Niektórzy z nich próbują w jakiś sposób budować zespół, jednak jest to utrudnione, jeżeli ma się kilkanaście firm w swoim portfelu. W ich biznesie zaczyna robić się wielki chaos i zaczynają tracić nad nim kontrolę. Druga grupa ludzi działających w sieci to osoby budujące zespół. Firma, z którą współpracują, jest tylko narzędziem w ich biznesie. Budują zespół współpracowników, których uczą, jak budować swoje zespoły. Zespół ludzi, z którymi współpracują, jest najważniejszym fundamentem ich e-biznesu. W sytuacji, gdy firma, dzięki której zarabiają pieniądze, upada, razem z zespołem szukają nowej. W ich działaniu nie ma chaosu jak w przypadku „linkowaczy”.

5. Dywersyfikacja ryzyka

Pamiętaj, Drogi Czytelniku, że nic nie trwa wiecznie. Nie możesz opierać swojej działalności w Internecie o współpracę z jedną firmą. Nie znaczy to, że masz być „linkowaczem” i wchodzić we wszystko, co pojawi się na rynku. Jeżeli masz już zbudowany zespół w jednej z firm, podejmujesz współpracę z następną.

6. Panuj nad swoimi emocjami

Podejmując współpracę z daną firmą, Twój wkład inwestycyjny nie powinien obciążać Twojego budżetu domowego. Pamiętaj o złotej zasadzie, inwestuj tylko tyle, ile możesz stracić. W żadnym wypadku nie bierz kredytu, aby podejmować współprace z daną firmą. Możesz niemile się zaskoczyć, kiedy Twojej cudownej firmie powinie się noga, a Ty zostaniesz ze swoim kredytem. Moim zdaniem w życiu pewne są tylko dwie rzeczy, śmierć i podatki.

Podsumowując artykuł, najważniejszą rzeczą jest budowanie zespołu oraz panowanie nad swoimi emocjami. Jeżeli masz jakieś sugestie co do tego artykułu, zapraszam do komentowania.


Radosław Olszewski http://zarabianie2.radoslawolszewski.pl/PC.html

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jaki pracownik w biznesie internetowym nie potrzebuje urlopu?

Jaki pracownik w biznesie internetowym nie potrzebuje urlopu?


Autor: Radosław Olszewski


Wielokrotny autoresponder to narzędzie, dzięki któremu nawiążesz stały kontakt z Twoim subskrybentami, którzy mogą stać się Twoimi przyszłymi klientami, bądź partnerami biznesowymi


Pracownik, który w biznesie internetowym nie potrzebuję urlopu to wielokrotny autoresponder. Aplikacja ta 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku będzie sprzedawać Twoje produkty, rozsyłać oferty, e-zin, biuletyn, kurs e-mailowy. Wyraz ten pochodzi z języka angielskiego. Stanowi połączenie wyrazów auto i responder, tłumacząc na język polski "automatyczny odpowiadacz".

Jest to oprogramowanie, które stanowi jedno z podstawowych narzędzi w każdym biznesie internetowym. To w uproszczeniu automat do przesyłania informacji subskrybentom, czyli osobom, które zapisały się na Twoją listę adresową (listę mailingową). Lista adresowa stanowi zbiór adresów e-mail osób, które są zainteresowane prowadzoną przez Ciebie działalnością. Jest ona nazywana często złotem internetu, ponieważ stanowi źródło Twoich potencjalnych klientów.

Wielokrotny autoresponder możemy nazwać automatyczną sekretarką w naszym biznesie online. Dzięki temu narzędziu możemy między innymi:

- przechowywać listę adresów e-mail naszych subskrybentów,

- tworzyć kolejkę wiadomości e-mail, tak zwany follow-up. Raz utworzone wiadomości w naszym autoresponderze są wysyłane do naszych subskrybentów automatycznie po zapisie na naszą listę adresową,

- przygotować raporty, statystyki dotyczące naszych list adresowych (np. otwieralność naszych e-maili, klikalność w linki umieszczone w wiadomościach e-mail),

- wysyłać mailing, czyli pojedyncze wiadomości, w których oferujemy nasz produkt, zapraszamy na webinar.

Co muszę zrobić, aby pozyskać subskrybentów na listę adresową?

Powinieneś stworzyć stronę przechwytującą, o której więcej napiszę w kolejnym artykule. Na stronie przechwytującej dochodzi do zawarcia transakcji pomiędzy Tobą, a Twoim przyszłym subskrybentem. Jest on skłonny podać Ci swój adres e-mail, jeżeli w zamian zaoferujesz mu coś wartościowego., np. kurs e-mailowy. W ten sposób masz możliwość pozyskania nowych klientów, bądź partnerów biznesowych

Jaki element pozwala na zwiększenie ilości Twoich subskrybentów?

To system co-reg. To dzięki niemu pozyskujemy dodatkowe adresy e-mail na naszą listę. Wygląda to następująco. Internauta zapisuję się na listę adresową danej osoby. Następnie po potwierdzeniu zapisu wyświetla mu się dodatkowa lista z możliwością zapisania się na inną listę adresową o tematyce powiązanej z wcześniejszym zapisem.

Do najbardziej popularnych wielokrotnych autoresponderów w Polsce, które możesz wykorzystać w Twoim e-biznesie należy Benefiter, Freebot, ImpleBot, Netmailer, Getresponse

Podsumowując ten artykuł, wielokrotny autoresponder to przede wszystkim narzędzie, które zapewni Ci stały kontakt z subskrybentami, którzy mogą stać się Twoimi klientami, bądź partnerami biznesowymi. Poprzez e-mail marketing budujesz również wizerunek eksperta w danej branży.


Radosław Olszewski http://zarabianie2.radoslawolszewski.pl/PC.html

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Do czego jest Ci potrzebna strona przechwytująca w biznesie online?

Do czego jest Ci potrzebna strona przechwytująca w biznesie online?


Autor: Radosław Olszewski


Strona przechwytująca to narzędzie, dzięki któremu pozyskasz adresy e-mail Twoich przyszłych współpracowników, bądź klientów.


Strona przechwytująca, nazywana również squeeze page to jedno z podstawowych narzędzi, które powinna wykorzystywać każda osoba chcąca budować swój biznes online. To prosta strona, która przechwytuje adresy e-mail naszych przyszłych współpracowników, bądź klientów. Na takiej stronie www można wykonać tylko dwie akcje:

- Podać swój adres e-mail

- Opuścić stronę

Wiadomo, że każdy biznes tradycyjny czy online opiera się na współpracy z pewną grupą ludzi. Strona squeeze page działa jak sito przesiewając ludzi zainteresowanych Twoją ofertą od tych, którzy znaleźli się na Twojej stronie przypadkowo. Stronę przechwytującą można wykorzystać na kilka sposobów:

- zapis na biuletyn,

- zapis na darmowy kurs e-mailowy,

- zapis w celu pobrania darmowego raportu lub ebooka.

W czasie tak dużej konkurencji pozyskanie klienta czy partnera do biznesu MLM wydaję się nietuzinkową sprawą. Jak już wspomniałem we wcześniejszym wpisie o wielokrotnym autoresponderze poprzez stronę przechwytującą zawieramy z daną osobą transakcje. Osoba, która udostępnia swój adres e-mail, oczekuje od nas wartości (np. kurs, aplikacja internetowa, ebook), którą otrzyma od nas po wypełnieniu formularza zapisu.

Budowanie bazy adresów e-mail to złoto internetu. Powinniśmy ją pielęgnować, czyli udostępniać wartościowe materiały w postaci raportów, video, artykułów. W ten sposób budujemy opinię eksperta i zaufanie. Klient, który nas lubi, zna i ufa szybciej kupi jakikolwiek produkt niż w przypadku bezpośredniego wejścia na stronę sprzedażową, gdzie nic nie wie o sprzedającym.

Podsumowując, squeeze page jest narzędziem, dzięki któremu pozyskujemy adresy e-mail i budujemy relację z naszymi przyszłymi partnerami biznesowymi, bądź klientami.


Radosław Olszewski http://zarabianie2.radoslawolszewski.pl/PC.html

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.