niedziela, 12 lipca 2015

E-Biznes, który nigdy nie upadnie

E-Biznes, który nigdy nie upadnie


Autor: Paweł Grzech


Wiele osób zaczyna własny biznes w domu, ale mało kto osiąga sukces. Powodów jest naprawdę wiele, ale najpowszechniejszym jest próba sprzedaży produktu, którego nikt nie szuka. Brzmi to co najmniej dziwnie, ale tak właśnie jest.


Produkt dla klienta, a nie klient dla produktu

Podstawowa zasada skutecznego biznesu to tworzenie produktów, które są poszukiwane. To chyba oczywiste, prawda? Nowoczesny marketing skupia się na uświadamianiu klientom ich potrzeb lub – jeśli wolisz – wmawianiu, że klient potrzebuje jakiegoś produktu, choć sam sobie z tego nie zdaje sprawy.

I tutaj pojawia się pytanie: po co tak kombinować? Setki tysięcy internautów zadają pytania, szukają odpowiedzi i konkretnych usług lub produktów.

Po co wymyślać nowe i prowadzić kosztowną kampanię, której jedynym celem jest wmówienie komuś, czego potrzebuje, skoro można szybciej, taniej i skuteczniej zaspokoić już zgłoszone potrzeby? Tego właśnie należy się trzymać.

Dwa sprawdzone modele

W przypadku e-biznesu można rozwinąć działalność praktycznie w dowolnym kierunku, ale doświadczenie pokazuje, że dwa typy produktów są szczególnie dobrze przyjmowane na rynku. Po pierwsze więc chodzi o informacje. Poradniki, kursy, różnego rodzaju szkolenia to produkty, które zawsze sprzedają się świetnie. Drugi model to marketing partnerski.

Infoprodukt czy program partnerski

Masz dylemat, jak zarabiać przez internet? Wybierz jedną z dwóch najskuteczniejszych metod. Na początek zastanów się, czy jesteś w stanie stworzyć jakikolwiek produkt informacyjny.

To dość skomplikowane zadanie, bo musisz mieć już spore umiejętności lub wiedzę, za które inni byliby skłonni zapłacić, a do tego musisz już mieć opanowane przynajmniej podstawowe techniki sprzedaży, jeśli chcesz naprawdę dobrze zarobić. Jeżeli wątpisz, że Ci się uda, wybierz marketing partnerski.

Programy partnerskie w praktyce nie są trudne, ale musisz o nich wiedzieć kilka rzeczy.

Haczyki partnerskie

Wiele osób – głównie tych, które w programach partnerskich nigdy nie uczestniczyły – przedstawia je jako banalnie proste źródło olbrzymich zarobków. W obu przypadkach to spora przesada: banalnie proste na pewno nie są. Tak samo musisz się uczyć, musisz poznawać techniki sprzedaży, nauczyć się cech wyróżniających Twój produkt, musisz umieć o nim opowiadać.

Co do wysokości zarobków – teoretycznie są naprawdę imponujące, ale to teoria. W praktyce bywa z tym różnie, bo walka o klienta bywa bardzo zacięta, a przecież nawet najprostszy e-biznes generuje jakieś dodatkowe koszty, dlatego, zanim zarobisz, musisz trochę zainwestować.

Dlaczego tak?

Co łączy produkty z marketingu partnerskiego i infoprodukty? Przede wszystkim fakt, że nie trzeba ich fizycznie magazynować u siebie (a infoproduktów wcale i nigdzie). To powoduje obniżenie kosztów prowadzenia działalności, a dodatkowo daje Ci większą swobodę działania.

Możesz produkty takie sprzedawać w sposób całkowicie zautomatyzowany, niezależnie od pory doby, przez 365 dni w roku. Nawet wypłaty mogą być realizowane automatycznie. Wszystko, co musisz zrobić, to stworzyć dobrą strategię. Może i nie jest to łatwe, ale na pewno prostsze niż prowadzenie tradycyjnego biznesu.

Wszystko bowiem rozbija się często o brakujący czas – e-biznes pozwala na oszczędzenie cennych godzin i dni. Rzecz jasna pracy i tak zawsze będzie sporo, bo biznes polega na ciągłym usprawnianiu elementów działających i eliminacji zbędnych, a ta praca po prostu nie ma końca, ale i tak na pewno będzie Ci łatwiej, niż tym, którzy zdecydowali się na prowadzenie biznesu w formie tradycyjnej.

Sam wybierz, jak Ci wygodniej: swobodnie z domu, czy w określonych godzinach, dzień w dzień do emerytury w jakimś ciasnym biurze.


Ten niezwykły system zmieni wszystko w Twoim podejściu do budowy listy i zarabiania w programach partnerskich => Pomysł na Biznes >>

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak być widocznym w sieci?

Jak być widocznym w sieci?


Autor: Aneta Malinowska


Wiele osób decyduje się na e-biznes. Dlaczego? Co jest w nim lepszego? Otóż obecnie potencjalni klienci posiadają Internet i są zwolennikami zakupów online. Są one wygodne: bez wychodzenia z domu, towar dostarczony pod drzwi zamawiającego. Zaoszczędza nam to czasu. Nie musimy chodzić po sklepach, stać w kolejkach - to duże ułatwienie.


Jednak abyśmy pozyskiwali Klientów nawet nie prowadząc sprzedaży online, bardzo ważne jest byśmy jednak istnieli w czeluściach Internetu. Swoistą wizytówką w sieci jest strona internetowa. Kolorystyka dobrana do loga firmy- stanie się znakiem rozpoznawczym. Bogata w informacje, które z pewnością pomogą Klientowi zdecydować się na wybór naszych usług.

Bardzo ważny jest wygląd strony, ponieważ ona niejako świadczy o firmie. Jeżeli będzie uboga w ważne informacje, możemy liczyć się z tym, że osoba potencjalnie zainteresowana nami, odmówi. Uzna, że skoro strona ma niewiele do zaoferowania, to jakość i ilość usług firmy również jest ograniczona. Zawsze ilość i cena usług prezentowane na stronie idą w parze z tym, co oferujemy Klientowi na spotkaniu „twarzą w twarz” dlatego tak ważne jest, aby zadbać o najmniejszy szczegół.

Należy również zadbać o to, by na otwarcie strony internetowej nie czekać wieki. Klientów zniechęca powolność w tym temacie. Pomyślcie czy Wy bylibyście w stanie czekać nie wiadomo ile czasu na to, aż strona się uruchomi i będziecie mogli sprawdzić ofertę? Z pewnością nie. Dlatego wykonując witrynę należy myśleć jak Klient: jeśli byłbym odbiorcą, to czego spodziewałbym się po portalu? Odpowiedź na to pytanie na pewno ułatwi nam projektowanie i zapełnianie strony.

Jeżeli chcemy by działała ona świetnie i klient nie zarzucał nam winy, musimy wybrać odpowiedni hosting, czyli ilość miejsca na serwerze. Jeżeli będziemy umieszczać niewiele informacji, wybierzemy mniejszą pojemność konta. Jeśli tych informacji będzie znaczna ilość- pojemność konta musi być wtedy do tego adekwatna.

Należy również założyć fanpage'a, wpisać się w katalogi firm. Wszystko to sprawi, że poczynimy krok do przyciągnięcia Klientów. Następną sprawą jest odpowiednie wypozycjonowanie strony. Jeżeli nie mamy o tym pojęcie, warto zlecić sprawę specjalistom. Za odpowiednią opłatą sprawią, że będziemy „wysoko stali w Googlach”.

Gdy wcielimy w życie powyższe rady, możemy być pewni, że odniesiemy e-sukces!


Aneta Łuczyńska

Biuro Obsługi Klienta

www.safeserver.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

To zespół zawsze zwycięża

To zespół zawsze zwycięża


Autor: Argus


Mam wrażenie, że praca zespołowa w Polsce to często albo temat tabu albo niestety smutny obowiązek. Czy jesteśmy w stanie docenić zalety pracy zespołowej? Czy jesteśmy w stanie oddać część swoich zasług na poczet budowania silnego i trwałego zespołu? A jak ma się do tego wszystkiego wielki Hollywood?


Odkąd pamiętam podobały mi się „kiczowate” filmy produkcji amerykańskiej, w których motywem przewodnim są „wspaniali” sportowcy. Pomimo, że każdy z tych filmów oparty jest dokładnie na tym samym scenariuszu, a jedyne co się zmienia to dyscyplina sportu i aktorzy, zawsze oglądam je z zapartym tchem.

Na początku najczęściej poznajemy grupę życiowych nieudaczników, którzy próbują, próbują i próbują, ale nic im nie wychodzi. Szybko wzbudzają w widzach współczucie i sympatię. Również dlatego, że cel jaki przed nimi zostaje postawiony wydaje się odległy i abstrakcyjny – najczęściej jest to zdobycie mistrzostwa kraju.

Drugi etap filmu to punkt przełomowy. Grupa ludzi poznaje trenera, który wprowadzając szereg, na początku trudnych do zaakceptowania zasad – kodeks honorowy - mozolnie zaczyna budować zespół. Wtedy najczęściej dowiadujemy się, że na pozór „nic nie warci” ludzie odkrywają swoje mocne strony, a dzięki twardym zasadom są w stanie wykorzystać je na rzecz zespołu. Udowadniają przede wszystkim sobie, że wszystko jest możliwe. Zaczynają się zwycięstwa, a kulminacyjnym punktem jest osiągnięcie celu już przez pełni uformowany i świadomy zespół.

Analizując te filmy i podpierając się kilkoma mądrymi książkami znalazłem parę wspólnych cech osób, którzy są w stanie zmienić grupę ludzi w zespół, potrafiący zwyciężać. Przede wszystkim jest to dostrzeganie i wykorzystywanie mocnych stron innych ludzi.

Zawsze mnie zastanawiało, dlaczego począwszy od szkoły podstawowej większość nauczycieli, trenerów, menagerów koncentruje się na tych słabszych stronach poszczególnych członków zespołów, z którymi pracuje. Prawie nikt nie naciska na rozwój cech, w których jest się bardzo dobrym czy nawet wybitnym, w ten sposób spychając powoli swoich uczniów w przeciętność.

Kolejne ważne cechy to umiejętność uczenia innych tego jak odnieść sukces oraz wykorzystywania błędów w celu wzmacniania i rozwoju zespołu. Nie wiem czy masz również takie doświadczenia, ale dla mnie w szkole najważniejsza jest praca indywidualna. Samodzielne odrabianie zadań, praca samodzielna przy testach.

Dlaczego o tym piszę? Wiele osób ma wręcz genialny pomysł na produkt, ale nigdy nie zmienia go w żyłę złota. Statystyki pokazują, że 90% biznesów upada w ciągu pierwszych pięciu lat, a 90% z tych pozostałych 10% kończy żywot przed 10 rokiem swojego istnienia. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ biznes i inwestowanie to gry zespołowe. Wiele małych firm nie rozwija się bądź upada dlatego, że autor pomysłu nie potrafi zbudować silnego zespołu.

Najtrudniejsze zadanie, jakie stoi przed każdym właścicielem biznesu, trenerem, a nawet nauczycielem to doprowadzenie do tego, aeby ludzie działali jako zespół. Jeżeli będą w stanie opanować tą „magiczną” sztukę budowania skutecznych zespołów, którego członkowie będą ze sobą współpracowali, a nie rywalizowali czy wręcz zwalczali się, który będzie z każdym dniem silniejszy mimo coraz to większych wyzwań, z pewnością przybliży wszystkich jego członków do sukcesu i osiągną oni cel, filmowe mistrzostwo. Tu pojawia się jeszcze jeden bardzo ważny aspekt, o którym w ferworze walki dążenia do wyznaczonych celów, wiele osób po prostu zapomina, a w bardzo prosty sposób można go streścić parafrazując jedną z reklam: świętowanie sukcesów wraz z zespołem – bezcenne.

Ja obecnie jestem członkiem kilku zespołów działających w różnych dziedzinach życia. Pełnię w nich przeróżne role, ale z każdego staram się czerpać jak najwięcej wiedzy, doświadczenia i robię wszystko żeby dobrze się bawić. Chciałbym życzyć każdemu, by odnalazł się w swoim zespole i poczuł smak choćby najmniejszego zwycięstwa. Jeżeli masz ochotę poznać mój zespół, serdecznie zapraszam do kontaku.


Skuteczny zespół to podstawa biznesu i dobrej zabawy. Dedykuję ten artykuł mojemu zespołowi, dzięki któremu jesteśmy w stanie rozwijać projekt pod tytułem TotalBank

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

sobota, 11 lipca 2015

64 źródła inspiracji na tworzenie ciekawej treści na blogu

64 źródła inspiracji na tworzenie ciekawej treści na blogu


Autor: Radosław Olszewski


Znalezienie pomysłów na ciekawe treści na bloga może okazać się nie lada wyzwaniem dla początkujących blogerów. W tym poście stworzyłem dla Ciebie kompleksową listę pomysłów, które mogą Cię zainspirować do stworzenia wartościowych artykułów.


1. Podstawowe źródła inspiracji

A. Blogerzy w Twojej niszy

- Inne blogi w Twojej niszy

Przejrzyj inne blogi w Twojej niszy. Daje to wyobrażenie na temat zagadnień, które są interesujące dla Twojej grupy docelowej. Przede wszystkim przejrzyj posty, które mają najwięcej komentarzy. Dzięki temu będziesz wiedział, jakie tematy szczególnie interesują ludzi.

- Formularze zapisu na biuletyn

Zapisz się na biuletyny w swojej niszy, aby zobaczyć, w jaki sposób i na jakie tematy pisze Twoja konkurencja. W moim przypadku będą to biuletyny dotyczące takich zagadnień jak e-marketing, wordpress, social media, blogowania.

B. Książki, ebooki, infoprodukty oraz eventy

- Przeglądaj książki i ebooki

Wybierz się do księgarni lub biblioteki. Poszukaj książek w Twojej niszy. Weź ze sobą notes i na podstawie przejrzanych książek wynotuj pomysły na posty, które przyjdą Ci do głowy.

W przypadku internetu odwiedź jakieś wydawnictwo online. Poszukaj ebooka, który jest bestsellerem. Przejrzyj spis treści, następnie skopiuj tytuły rozdziałów. Każdy tytuł rozdziału da ci temat, na który możesz tworzyć nową treść na bloga.

- Opinie oraz recenzje na temat książek, ebooków oraz infoproduktów

Odwiedź wydawnictwa internetowe takie jak np. Onepress, Helion, Złote Myśli i poszukaj opinii na temat książek, ebooków w Twojej niszy. Jeżeli chodzi o produkty cyfrowe, opinie na ich temat możesz czerpać z takich stron jak interkursy.pl czy ekademia.pl. Czasami te opinie zawierają unikalne pomysły do wykorzystania od zaraz. Możesz również przedstawić Twój punkt widzenia w danym temacie. Stań się kontrowersyjny i miej odmienne zdanie od większości. Pamiętaj jednak, aby Twoja kontrowersyjność miała solidne podstawy. Przede wszystkim nie rób pustego szumu wokół siebie, bo możesz wyjść na idiotę.

- Eventy i wydarzenie

Sprawdź, wokół jakich tematów obracają się konferencje w Twojej branży. Dzięki temu będziesz wiedział, jakie są obecne trendy i na jaki temat warto obecnie publikować.

Jeżeli masz taką możliwość, bierz w nich udział. Podczas takich spotkań mogą Ci przyjść do głowy ciekawe pomysły w wyniku rozmów z ludźmi i oglądanych prezentacji. Koniecznie notuj wszystkie rzeczy, które przyjdą Ci do głowy.

C. Inni ludzie oraz znajomi

- Twoi czytelnicy

Jeżeli masz już jakiś czytelników zapytaj ich o największe problemy dotyczące niszy, w której się obracasz. Dzięki uzyskanym odpowiedziom będziesz miał więcej pomysłów na to, co pisać dalej. Możesz to zrobić poprzez blogu, e-mail, social media, lub inne medium, w którym można zaangażować czytelników. Narzędziem, które możesz wykorzystać do tego celu jest ankieta.

- Zapytaj znajomych

Zapytaj swoich przyjaciół, krewnych, współpracowników i innych ludzi, co według nich może zainteresować internautów w związku z niszą, w której działasz. Przeprowadź z takimi ludźmi „burzę mózgów”, zwłaszcza, jeśli są zainteresowani tematyką, wokół której obraca się Twój blog.

- Blogowe komentarze

Blogowe komentarze i pytania mogą być inspirującym źródłem dla przyszłych postów. Możesz wśród nich znaleźć najczęstsze problemy Twoich czytelników.

- Doświadczenie innych

Czasami można użyć historii oraz doświadczeń innych ludzi i przekazać własne uwagi i wnioski z ich historii. W Twoich postach odwołuj się do ludzi, którzy odnieśli już sukces w danej branży.

- Grupa masterami blogerów

Spotykaj się z grupą regularnie i dziel się z nią pomysłami oraz ideami.

- Zlecanie pomysłów na posty

Rzeczywiście możesz zatrudnić kogoś do wygenerowania pomysłów dla Ciebie, zwłaszcza, jeśli ktoś taki ma doświadczenie i wiedzę w Twojej niszy. Może to zająć trochę czasu, aby znaleźć odpowiednią i kompetentną osobę.

- Networking

Networking z ludźmi w prawdziwym życiu może być dobrym źródłem pomysłów. Zadawaj im pytania i zwróć uwagę na to, co mówią na temat Twojej niszy.

- Gościnny post

Pozwól innym ekspertom opublikować post na Twoim bogu. W ten sposób możecie wspierać siebie nawzajem.

D. Osobiste doświadczenia i nowatorskie pomysły

- Aktualizacja oraz modyfikacja tematów, o których już pisałeś

Czasami posty, które opublikowałeś wcześniej nie są już aktualne lub masz jakąś nową wiedzę, którą chcesz się podzielić z Twoimi czytelnikami.
Dotychczasową treść na blogu możesz przedstawić również z innej perspektywy lub zaprezentować ją za pomocą innego nośnika np. można zrobić podcast lub video.

- Rozwiń poprzedni post

Przypomnij czytelnikom o poprzednim poście i rozwiń go. Pamiętaj, że niektórzy z nowych czytelników mogli nie widzieć Twojego wcześniejszego wpisu, więc zawrzyj w nim link do wcześniejszego artykułu.

- Dziennik

Prowadź dziennik własnych doświadczeń i pisz na swoim blogu, czego się nauczyłeś. Może to być świetny sposób, aby zaangażować Twoich czytelników.

- Twoje własne zainteresowania i pomysły

Podziel się Twoimi twórczymi pomysłami związanymi z tematyką bloga. Będzie to ciekawy temat do dyskusji z Twoją publiką.

- Próbuj nowych rzeczy

Spotykaj się z ludźmi, od których możesz się czegoś nauczyć. Staraj się regularnie wychodzić z własnej strefy komfortu i cały czas się rozwijaj. Dla mnie nowym doświadczeniem było poprowadzenie webinaru. Na początku zastanawiałem się czy nie zrezygnować. Podołałem jednak wyzwaniu. Po przeprowadzeniu konferencji online byłem bardzo szczęśliwy, że udało mi się przełamać tą barierę. W ten sposób nabyłem przede wszystkim nowe doświadczenie.

- Zaprezentuj swoje wygrane

Jeśli otrzymasz nagrodę lub zostaniesz zaproszony do telewizji, podziel się tym z Twoimi czytelnikami.

- Porażki/Awarie

Napisz o swoich niepowodzeniach i doświadczeniach, które dzięki temu zdobyłeś. Ja przykładowo próbowałem iść na skróty i chciałem zarabiać szybko pieniądze w internecie przy jak najmniejszym zaangażowaniu. Straciłem przez to czas oraz pieniądze na nierentowne inwestycje. Postanowiłem nie popełniać swoich dotychczasowych błędów i zacząć od nowa budować krok po kroku internetowe imperium. Do tego celu ma mi posłużyć przede wszystkim mój blog. Artykuły tu zamieszczone mają pomóc moim czytelnikom rozwiązać ich problemy związane z blogowaniem.

E. Portale społecznościowe oraz fora dyskusyjne

- Grupa na facebook’u

Dołącz do grupy na facebook’u związanych z Twoją niszą lub utwórz własną grupę. Angażuj się w dyskusję w tych grupach i zwracaj uwagę na to, co inni piszą.

- Treści użytkowników facebook’a

Użytkownicy facebook’a mogą dostarczyć Ci ciekawych pomysłów na treści. Twoi znajomi mogą być dla Ciebie źródłem inspiracji poprzez zamieszczanie linków do ciekawych stron.

- Tweety twoich zwolenników

Zwróć uwagę na to, co tweetują Twoi zwolennicy. Czasami można tworzyć posty wokół tych zainteresowań.

- YouTube oraz inne strony udostępniające video

Filmy innych ludzi mogą być dobrym źródłem inspiracji. Zasubskrybuj popularne kanały związane z Twoją niszą i obserwuj poczynania właścicieli tych kanałów.

- LinkedIn

Dołącz do LinkedIn i zapisz się do niszowych grup tematycznych. Śledź dyskusje w tych grupach.

- Forum

Uczestnicz w życiu forum i przyglądaj się temu, co ludzie piszą. Zwróć uwagę czy forum, do którego chcesz dołączyć jest aktywne. W internecie znajdziesz wiele forum, które umarły śmiercią naturalną. Lepiej wykorzystać swój czas na forum, które tętni życiem.

F. Badania i narzędzia

- Google Keyword Planner

Użyj Google Keyword Planner, aby znaleźć słowa kluczowe, których ludzie szukają w Google. Mogą to być świetne pomysły na tematy postów. Dzięki temu narzędziu będziesz mógł uzyskać więcej ruchu dla słów kluczowych z niższego wolumenu wyszukiwania.

- „Osobista burza mózgów”

Wybierz czas, kiedy możesz być wolny od zakłóceń i napisz wszystkie pomysły, które przyjdą Ci do głowy. Przede wszystkim na początku nie analizuj tego czy są one dobre czy złe. Po prostu pisz, a następnie wybierz te najlepsze i stwórz z nich tematy na wpisy. W chwili, gdy pisze ten post mam zanotowane w swoim zeszycie około 20 pomysłów na kolejne artykuły.

- Alerty Google

Dzięki temu narzędziu możesz być informowany o nowych tematach w Twojej niszy.

- Sugestie Google

Po wpisaniu do wyszukiwarki Google danej frazy można zobaczyć kilka sugerowanych słów kluczowych. Mogą one stanowić źródło kolejnych postów na bloga.

- Gromadzenie danych

Opracowania statystyk i danych w jednym miejscu, aby ułatwić czytelnikom dostęp do analizy interesujących ich informacji.

- Przeprowadzenie badań na dany temat

Pomyśl o temacie, który nie został w pełni wyczerpany. Dogłębnie go przebadaj i udostępnij wyniki dla Twoich czytelników. W ten sposób możesz obalić mit na jakiś temat, którego ludzie się trzymają.

- Google Analytics

Dzięki Google Analytics dowiesz się, jakie frazy/słowa kluczowe internauci wpisują w wyszukiwarkę i trafiają na Twój blog. Dzięki temu stworzysz dodatkowe tematy wokół tych słów kluczowych.

G. Inne źródła inspiracji

- Upraszczaj

Weź coś, co jest trudne dla większości ludzi i uprość to.

- Zanurz się w szczegółach

Podejmij się tematu, o którym już ktoś pisał, a następnie zanurz się w szczegółach. Niektóre posty na moim blogu mogą wydawać się ogólnikowe, dlatego mam zamiar stworzyć kolejne posty z podpunktów w danym wpisie i w ten sposób dać mojemu czytelnikowi więcej konkretnych informacji.

- Gratisy i kupony

Napisz o gratisach i kuponach, jakie można znaleźć w internecie na temat produktów i usług dotyczące niszy, w której publikujesz.

- Cytaty

Napisz post na temat popularnych cytatów lub powiedzeń. Możesz się zgodzić lub nie zgodzić z danym cytatem. Podaj kilka przykładów i opowieści o tym, że jest to prawda lub nieprawda.

- Czytaj blogi w innych niszach

Zacznij studiować blogi w innych niszach w ten sposób uzyskasz kolejne źródło inspiracji.

- Odejdź od biurka

Odwiedzić park, kino lub wybierz się na spacer. Opuść swoje centrum dowodzenia i zaczerpnij trochę świeżego powietrza. Obserwując otoczenie, w Twojej głowie zaczną kiełkować nowe pomysły.

- Odpowiadaj na ogólną krytykę w twojej branży

Być może program informacyjny pokazał twoją branżę w złym świetle. Przedstaw Twoje zdanie na ten temat na blogu. Pokazujesz w ten sposób Twoje zaangażowanie.

- Reaguj na bezpośrednią krytykę na blogu

Zawsze znajdzie się ktoś, kto wyrazi dezaprobatę wobec twoich poglądów. Może popełniłeś głupstwo w poprzednim poście i warto się przyznać i przeprosić. A może uważasz, że krytyka nie jest uzasadniona i powinieneś bronić swojej pozycji opierając się na konkretnych argumentach.

- Spotkanie z przedstawicielem handlowym

Spotkaj się z jakimiś doświadczonym sprzedawcą i zapytaj go, jakie są największe bolączki oraz opory ludzi przed zakupem produktu w branży, w której działa. Dowiedz się, jakie są najczęstsze pytania klientów odnośnie produktów podczas spotkań handlowych.

- Audyt

Przeprowadź audyt na blogach oraz stronach w Twojej niszy na konkretny temat. Na przykład, jakie rodzaje tytułów prowadzą do przeczytania przez czytelnika całego artykułu.

- Rozdawaj próbki

Publikuj fragmenty swoich książek oraz produktów informacyjnych, w których Twój czytelnik znajdzie rozwiązanie swoich problemów lub zostanie przez Ciebie zainspirowany.

- Ponadczasowe treści

Wskazówki, które z upływem czasu i ewoluującego świata cały czas są aktualne. Przykładem z życia może być zaplanowanie ślubu lub innej uroczystości rodzinnej.

- Portale internetowe z artykułami do przedruku

Przejrzyj na takich portalach artykuły powiązane z niszą, w której chcesz stać się ekspertem. Sposobem na dowiedzenie się czy artykuły te są wartościowe jest sprawdzenie stopnia moderacji portalu. Sam kiedyś publikowałem artykuły na takich stronach i muszę stwierdzić, że moderatorzy bardzo starannie podchodzili do oceny poprawności artykułu pod kątem gramatyki i interpunkcji. Przykładem takich portali w Polsce może być Artelis czy Albercik.

- Konkurs

Stwórz konkurs, który będzie zachęcać do udziału Twojego czytelnika. Możesz utworzyć również kilka wpisów na blogu na jego temat.

- Interaktywne gry

Zamiast standardowego pisemnego postu daj Twoim czytelnikom interaktywną grę do przetestowania, która pomoże im w nauce i rozwoju. Przykładem może być nbpportal.pl, który oferuje czytelnikom różnego rodzaju gry interaktywne z zakresu finansów osobistych i inwestycji.

- Zapowiedź nowych produktów i ogłoszenia

Zapowiedzi nowych produktów i usług, zarówno Twoich, jak i innych ludzi w branży. Stań się spekulantem i napisz, jaką nową jakość wniesie ten produkt czy usługa na rynek. Stwórz ogłoszenia dotyczące nadchodzących wydarzeń związanych z Twoim blogiem i biznesem.

2. Typy postów

A. Lista zasobów

Zrób listę przydatnych zasobów i łącza do innych stron internetowych, które mogą przydać się Twoim czytelnikom. Taki post może być regularnie aktualizowany, jeżeli pojawią się jakieś nowe informacje.

B. „List post”

Stwórz top listę 10 lub 100 zasobów i pomysłów. Wykaż, że są niezwykle popularne i podziel się nimi również w social media. Artykuł, który właśnie czytasz też należy do tego typu postów.

C. Tutoriale

Tworzenie tutoriali, czyli jak czegoś używać lub jak coś zrobić. Inspirację na ten temat możesz czerpać na przykład ze strony spryciarze.pl

D. Tygodniowy/miesięczny przegląd prasy i mediów

Stwórz listę raz na tydzień/miesiąc stron z linkami, które zawierają informacje na temat, co nowego wydarzyło się w Twojej branży.

E. Case Study

Studium przypadku osoby, która z powodzeniem stosowała metodę udostępnioną w twoim poście.

F. Lista użytecznych wskazówek i porad

Porady/wskazówki typu jak z punktu A dojść do punktu B. Pomyśl o problemach i wyzwaniach, które napotykają Twoi czytelnicy i napisz o tym post.

G. Post porównujący

Porównaniu możesz poddać wiadomości, produkty, usługi lub inne pomysły w Twojej branży.

H. „Skomentowany post”

Skomentuj post kogoś innego w Twojej niszy i dodaj własne opinie i porady.

3. Forma przekazu

A. Podcasty

To forma internetowej publikacji dźwiękowej lub filmowej. Śledź podcasty w Twojej niszy, aby dowiedzieć się, co ludzi interesuje.

B. Webinary

To konferencje online prowadzone na żywo przez internet. Zapisz się na dostępne webinary w Twojej niszy. Zobacz, jakie tematy są poruszane na webinarach.

C. Infografika

Można napisać, że jest to przedstawienie w sposób graficzny Twojego postu. Możesz stworzyć infografiki z istniejących artykułów. Temat ten jest na tyle ciekawy, że na pewno poruszę go w przyszłości.

D. Tworzenie filmów

Możesz dodać również do niego treść, a następnie opublikować go na blogu oraz portalu video taki jak youtube czy vimeo. Blogi oparte o film nazywane są vblogami.

E. Zdjęcia

Dziel się ciekawymi zdjęciami i grafikami. W internecie znajdziesz ich całą masę. O zdjęcia są oparte przede wszystkim blogi modowe.

F. Slideshare

Slideshare to prezentacja slajdów. Przykład prezentowania contentu w taki sposób możesz znaleźć na stronie projekty.skutecznie24.pl. Może to być dla Ciebie kolejne źródło inspiracji do tworzenia treści.

G. Wywiad z Ekspertem

Zrób wywiad ze znanym ekspertem i opublikuj go na blogu. Jeżeli na początku Twojej działalności nie masz odwagi na takie działania możesz opublikować wywiad innej osoby i przedstawić własny punkt widzenia.

H. Linkologi

To blogi, które mają odnośniki do innych stron zawierających informację na dany temat. Linkologi zawierają również komentarze do danych odnośników.

Myślę, że w ten sposób mocno Cię zainspirowałem i nie będziesz już szukał wymówek, o czym masz pisać na blogu.


Dowiedz się w jaki sposób możesz wykorzystać blogowanie do zarabiania przez internet http://bit.ly/RadekOls2

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak pisać bloga, aby ludzie go czytali

Jak pisać bloga, aby ludzie go czytali


Autor: Radosław Olszewski


Jeśli chcesz dowiedzieć się jak pisać bloga, to musisz zrozumieć swoich klientów i tworzyć treści, które będą dla nich przydatne i wciągające. Zajmuje to dużo czasu, aby zrobić to dobrze i trafić do odpowiedniej grupy docelowej. Musisz być gotowy popełniać błędy i wyciągać z nich konkretne wnioski.


19 wskazówek jak pisać bloga

1. Traf napisaną treścią na blogu do odpowiedniej grupy docelowej

Skoncentruj się na konkretnej grupie odbiorców. Nie kieruj swojego bloga do wszystkich. Jeśli Twoim odbiorcom są np. przedsiębiorcy określ wielkość ich firmy, liczbę zatrudnionych osób, obrót, branże, zasięg działania. W przypadku osoby fizycznej możesz określić jej wiek, status zawodowy, miejsce zamieszkania, płeć, czy ma dzieci.

2. Dowiedz się, gdzie spędzają najwięcej czasu online Twoi potencjalni klienci

Wypisz listę miejsc, gdzie możesz ich znaleźć, czyli fora tematyczne, odpowiednie grupy na portalach społecznościowych. Stań się detektywem i obserwuj, co piszą i czym się interesują.

3. Zrozum ich problemy

Przed napisaniem każdego wpisu na blogu powinieneś wejść w buty klienta. Śledząc fora tematyczne i portale społecznościowe wiesz już, jakich informacji szukają. Dzięki temu będziesz wiedział, jakich produktów oraz usług im dostarczyć. Stwórz listę najczęściej pojawiających się problemów i określ względem nich priorytetowe działania.

4. Pomyśl jak możesz pomóc tym ludziom

Jakie antidotum może dać Twoja firma na rozwiązanie ich problemów. Z listy problemów wybierz te, które jesteś w stanie rozwiązać. Sporządź listę pomysłów wokół każdego problemu, które będziesz mógł wykorzystać w późniejszym czasie. Zadaj sobie pytanie, co sobą reprezentujesz i dlaczego ludzie powinni podążać za Tobą. Jakie jest Twoje główne przesłanie, które będzie przyciągać potencjalnych klientów. Dodaj podstronę „o mnie” na twoim blogu i daj się poznać ludziom.

5. Podejrzyj konkurencje

Weź pod uwagę to, co twoja konkurencja publikuje na blogu, wokół jakich tematów się obraca. Zidentyfikuj tematy, kategorie na ich blogach, zobacz, jakie posty były najbardziej popularne i oceń dlaczego. Nie kopiuj wszystkiego „słowo w słowo”, przemyśl, w jaki sposób możesz to zrobić lepiej od nich.

6. Cele, jakie chcesz osiągnąć dzięki blogowaniu

Określ wymierne cele, jakie chcesz osiągnąć dzięki blogowaniu, jakie korzyści chcesz przekazać swoim odbiorcom. Użyj metody SMART do określenia celów (konkretne, mierzalne, osiągalne, realistyczne i określone w czasie). Stwórz arkusz kalkulacyjny i zaplanuj swoje cele przez tydzień miesiąc, a następnie weryfikuj swoje wyniki.

Przykładowo moim obecnym cele jest publikowanie od 8 do 10 artykułów w miesiącu na temat blogowanie, konfiguracji wtyczek i szablonów wordpress. Chce budować w ten sposób moją publiczność, której po nawiązaniu relacji zamierzam sprzedawać produkty informacyjne związane z ich problemami, a także dać możliwość zarobienia pieniędzy w programach partnerskich.

7. Opracowanie strategii i taktyki

Zaplanuj strategie, która będzie pracowała dla Ciebie, dopasuj treść bloga do planu marketingowego. Jakie są kluczowe działania i zasoby niezbędne do osiągnięcia Twoich celów. Jakie zadania masz zamiar codziennie zaplanować.

8. Zbuduj Twojego bloga

Stwórz bloga, który będzie budował twój wizerunek oraz spraw, aby poruszanie się po nim było intuicyjne dla Twoich czytelników. Wybierz chwytliwy tytuł dla Twoje bloga. Upewnij się, aby wybrać temat, którego ludzie poszukują. Zadbaj o styl i cechy konstrukcyjne, które pomogą Ci się wyróżnić. Do blogowania możesz wybrać jedną z platform CMS taką jak WordPress, Drupal czy Joomla.

9. Przekształć Twojego bloga w machinę marketingową

Twój blog musi być w stanie przekształcić Twoich czytelników w klientów. Aby to osiągnąć musisz zastosować tak zwane ZLW. Spraw, aby klient Ci zaufał, polubił Cię oraz wierzył w to, co robisz. Wszystkie te wartości możesz oczywiście zmierzyć. „Znać”, to zasięg, do ilu osób docierają Twoje “komunikaty”? „Lubić”, to reakcje na Twoje akcje marketingowe, na przykład komentowanie na blogu, wypełnianie Twoich formularzy i ankiet. „Wierzyć Ci”, to ile osób kupuje, czyli poprawnie reaguje na Twoje obietnice.

Aby osiągnąć te cele musisz zamieszczać na swoich blogu wartościową treść, która rozwiąże w szybki sposób problemy Twoich czytelników. Jeżeli będą chcieli wejść na wyższy poziom zaproponuj im jakiś płatny produkt. Mieć schludnego, zadbanego bloga to zdecydowanie za mało. Pamiętaj o trackingu, czyli o śledzeniu twoich wyników, dzięki temu zmierzysz twoją wydajność.

10. Połącz bloga z sieciami społecznościowymi oraz dodaj na nim formularz zapisu

Połącz bloga z sieciami społecznościowymi, aby w łatwy sposób udostępniać treści. Stwórz również formularz zapisu do budowania listy adresowej.

11. Rozwijaj kalendarz redakcyjny

To prawdopodobnie jeden z najważniejszych kroków. Kalendarz redakcyjny pomoże Ci skoncentrować się i dać Ci dobry harmonogram pracy. Spraw, aby kategorie na Twoim blogu były zróżnicowane i interesujące dla Twoich czytelników.

12. Badanie słów kluczowych i fraz

Wykorzystaj google keyword planner do zbadania słów kluczowych. Skup się przede wszystkim na frazach z długiego ogona w Twojej niszy. Dokonaj optymalizacji dla każdego postu wykorzystując jedną z wtyczek SEO. W moim przypadku jest to Easy WP SEO.

13. Opracowanie tytułu zabójcy na blogu

Twoje tytuły na blogu mają niebagatelny wpływ na to czy zainteresujesz Twojego czytelnika i przeczyta Twój artykuł do końca czy może po kilku sekundach opuści Twojego bloga.

14. Pisanie bloga

Stwórz własny styl pisania. Pisz językiem ściśle dopasowanym do Twojej grupy docelowej. Wiadomo, że innego słownictwa będziesz używał wobec biznesmenów, a innego dla gospodyń domowych. Przede wszystkim nie bój się. Każdy przechodzi czas niepewności i wątpliwości podczas pisania. To może być trudne, ale krok po kroku będziesz nabierał pewności siebie. Pamiętaj, że jesteś wyjątkowy i jedyny w swoim rodzaju. Spraw, aby Twój tekst nie był sucharem, wplataj do niego przykłady z życia wzięte. Każdy post zakończ wezwaniem do akcji.

15. Publikuj w sieciach społecznościowych

Publikuj treści blogowe w sieciach społecznościowych i zapraszaj do feedbacku w postaci komentarzy.

16. Odpowiadaj na komentarze

Komentarze to złoto blogów. Zawsze aktywnie na nie reaguj. Nigdy nie bądź niegrzeczny. Zacznij używać dobrego systemu do komentowania takiego jak Disques. Usuwaj SPAM z bloga.

17. Śledzenie skuteczności Twojego bloga

Śledź skuteczność Twojego blogowania. Dowiedz się jak liczba wyświetleń na Twoim blogu przekłada się na podanie danych kontaktowych do formularza zapisu (autorespondera). Twoje rezultaty są punktem odniesienia do tego, co musisz poprawić w swoim blogowaniu.

18. Nanoś poprawki na bloga i pnij się do góry

Niektóre blogi będą bardzo poczytne, podczas gdy inne nie będą mogły osiągnąć zaplanowanych rezultatów. Ucz się na swoich błędach i stale ulepszaj swój warsztat pracy. Poprawiaj tytuły, twórz treści, które przyciągną jak największą publiczność. Dowiedz się czy ruch na Twoim blogu jest adekwatny do rezultatów, jakie chciałbyś osiągnąć.

19. Nie zapomnij cieszyć pisaniem Twojego bloga

To może wydawać się oczywiste, ale praca nad pisaniem Twojego bloga powinna sprawiać Ci przyjemność. Eksperymentuj dodając do Twojego bloga nowe funkcjonalności. Przede wszystkim pamiętaj, aby Twój blog miał duszę i nadaj mu ludzką twarz

W tej chwili przedstawiony przez mnie schemat jak pisać bloga może wydawać Ci się zbyt ogólnikowy, dlatego w kolejnych postach chcę Ci dać więcej szczegółowy informacji i porad skąd brać pomysły na posty, jaka powinna być struktura dobrego wpisu na blogu, jak zainstalować bloga na wordpress, jak śledzić nasze rezultaty dzięki google analythics oraz wiele innych cennych wskazówek.

Zapraszam Cię również do subskrypcji i zapisanie się na moją listę adresową. Dzięki temu będziemy w stałym kontakcie i będę mógł dostarczać Ci na bieżąco wartościowe treści. Zachęcam Cię również do komentowania i napisania, jaki jest Twój sposób na prowadzenie bloga.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.