wtorek, 19 stycznia 2016

Ile czasu trwa założenie sklepu internetowego

Ile czasu trwa założenie sklepu internetowego


Autor: Piotr Jaszczak


W biznesie liczy się czas. Tak było, jest i na pewno będzie. Tymczasem wiele projektów na własny biznes jest skazanych na niepowodzenie już na starcie właśnie ze względu na opóźnienia, które wynikają z kiepskiego planowania. Jak myślisz, ile czasu trzeba mieć, żeby założyć sklep internetowy?


Dlaczego właśnie sklep internetowy? Dlatego, że niezależnie od tego, jak nie patrzeć na biznes, pieniądze pochodzą zawsze ze sprzedaży produktów lub usług, a z technicznego punktu widzenia miejscem, gdzie się handel odbywa, jest właśnie sklep. A więc sklep jest potrzebny każdej firmie i od tej zasady nie ma wyjątków. Oczywiście można gdybać na temat trafności nazwy albo dokładnego opisu sklepu, ale to nie zmienia podstawowej zasady: sprzedaż odbywa się w sklepie.

Teraz tak: ci, którzy mają już niejakie doświadczenie na przykład z Magento, powiedzą, że na założenie sklepu potrzeba tygodnia, a nawet miesiąca, jeśli to czyjeś pierwsze starcie z tym kombajnem. Są oczywiście prostsze skrypty, na przykład OpenCart, które można uruchomić już w godzinę, ale znalezienie do nich dodatków, spolszczeń i zintegrowanie wszystkiego w sprawną całość zajmie kolejne dwa tygodnie. Niby niewiele, bo Kulczyk swoje imperium budował dekadami, więc co to jest miesiąc. Coś w tym jest, ale skoro można szybciej, to dlaczego z tej opcji nie skorzystać?

A szybciej można między innymi dzięki Sky-Shop, czyli platformie sklepów internetowych, gdzie każdy może otworzyć własny sklep internetowy w zaledwie trzy minuty i w ciągu godziny spersonalizować jego wygląd, włączyć integrację z systemami płatności błyskawicznych oraz uruchomić sprzedaż nawet nie mając własnych produktów. A jak to możliwe? Dzięki współpracy z grubo ponad 100 hurtowniami z różnych branż. Każda z nich jest sprawdzonym partnerem biznesowym, dzięki czemu przedsiębiorca-nowicjusz ponosi minimalne ryzyko: sprzedaje fizycznie dostępny towar, który jest wysyłany bezpośrednio z hurtowni, dzięki czemu nie ma tu zbyt rozciągniętego łańcucha dostaw, jest za to sprawne narzędzie, które pozwala klientom zamawiać ich wymarzone produkty. W ten sposób Sky-Shop stanowi nie tylko platformę sklepową, ale „rynek”, na którym dochodzi do wielu wartościowych transakcji na spore kwoty, a wszystko to niemal bezobsługowo ze strony właściciela sklepu. Trudno o korzystniejszy obraz sytuacji.

Oczywiście – na pewno znajdą się malkontenci, którzy stwierdzą, że całość nie trwa godzinę, tylko co najmniej cały dzień (nadal jednak jest to mniej niż przy konieczności wykupienia serwera, domeny i instalacji oraz konfiguracji dowolnego skryptu), a poza tym i tak trzeba więcej czasu, bo przecież trzeba przygotować logo, założyć konto, zarejestrować firmę – no tak, ale to wszystko i tak, i tak trzeba będzie zrobić, więc tutaj nie ma większej różnicy. Chociaż nie – jest. Kiedy sklep na najlepszej platformie działa prawie bezobsługowo i bezawaryjnie, nie trzeba się męczyć z konfiguracją żadnego skryptu i integracją dodatków, więc zostaje więcej czasu na planowanie i wykonywanie ulubionej czynności każdego przedsiębiorcy – zaspokajanie nieposkromionego apetytu potwora biurokracji na papier.


Blog e-commerce

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Od czego zacząć biznes w sieci

Od czego zacząć biznes w sieci


Autor: Piotr Jaszczak


Ile głów, tyle pomysłów, jednak nie każdy z nich będzie trafiony. Dominujących koncepcji na temat najlepszego sposobu prowadzenia biznesu w sieci jest kilka i z nich warto wyłowić te elementy, które się powtarzają: jest to mailing, sklep internetowy oraz rozbudowany plan działania na różnych polach.


O tym, że różnorodna koncepcja zasadniczo ma większe szansa na biznesowy sukces, nie trzeba nikogo przekonywać. Wiele dziś znanych marek kiedyś wyglądało zupełnie inaczej. Dysponując większą różnorodnością oferty na starcie łatwiej przeprowadzić proces specjalizacji przedsiębiorstwa, niż próbując, testując konkretną dziedzinę. Wyjątkiem jest sytuacja, w której startuje się w biznesie z tematem, co do którego jest się ekspertem, ale to tak naprawdę rzadkość – ekspertem się bowiem nie „jest”, a jedynie „staje”, bo tylko praktyka czyni mistrza. Można więc stopniowo zawężać krąg swoich biznesowych zainteresowań, stając się ekspertem w coraz węższej niszy – oczywiście nie do końca, bo pewna różnorodność jest zawsze w cenie.

Mailingi i sklep to po prostu narzędzia sprzedażowe, które zresztą bardzo dobrze ze sobą współgrają. Sklep jest platformą handlową, a e-mail marketing środkiem promocji, a także dodatkowym kanałem sprzedaży. Centralnym punktem tej koncepcji pozostaje jednak sam sklep. To o tyle istotne, że takie postawienie sprawy każde zadać sobie pytanie o to, co będzie charakteryzowało skuteczny i dochodowy sklep. Na pewno będzie to możliwość jego szybkiego uruchomienia, bo biznes zawsze ceni sobie dobre tempo działania. Próba założenia sklepu na którymkolwiek znanym skrypcie zapewne skończy się niepowodzeniem – to są naprawdę potężne programy, których nie da się opanować w jeden wieczór, a poza tym rychło okazuje się, że skrypt, który miał być darmowy, do pełnej funkcjonalności wymaga zakupu paru dodatków po kilkanaście-kilkadziesiąt dolarów. W takim układzie jedynym rozwiązaniem jest platforma sklepowa – czasem darmowa, a czasem po prostu zdecydowanie tańsza niż suma wszystkich usług, które trzeba wykupić, żeby wystartować ze sklepem we własnej domenie.

I na tym w zasadzie punkty wspólne najlepszych planów e-biznesu się kończą. Trzeba mieć jednak świadomość, że każdy z planów musi zakładać pewną elastyczność. Nie można na przykład otworzyć sklepu internetowego z pomidorami w puszce i trzymać się sztywno tego planu nawet przy maksymalnych stratach. Być może ofertę wystarczy zdywersyfikować i koncentrat pomidorowi albo oliwki – kto wie, to sprawa bardzo indywidualna i wymagająca oddzielnego rozważenia, natomiast jedno jest pewne: bez sklepu nie ma sprzedaży, a w sklepie internetowym, jeśli znajdzie się dobrą platformę, można sprzedawać produkty fizyczne, wirtualne, a także usługi. Jedyne, o czym trzeba pamiętać to dobór takiej platformy sklepowej, która pozwala prowadzić elastyczny biznes i w miarę możliwości wykorzystywać również inne narzędzia internetowego handlu, w tym e-mail marketing i podobne formy reklamy.


Pomysł na Sklep Internetowy - http://ecommercowy.pl/pomysl-na-biznes-sklep-internetowy-z-dronami/

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Oprogramowanie do prowadzenia sklepu – dlaczego warto wybrać platformę sklepową?

Oprogramowanie do prowadzenia sklepu – dlaczego warto wybrać platformę sklepową?


Autor: Piotr Jaszczak


Platformy sklepowe są w istocie skryptami mogącymi obsługiwać wielu użytkowników o odpowiednio obniżonych w stosunku do Super Administratora uprawnieniach. Od strony programistycznej nie jest to więc szczególnie zaawansowany pomysł, natomiast jego realizacja to inna sprawa.


Platformy sklepowe są w istocie skryptami mogącymi obsługiwać wielu użytkowników o odpowiednio obniżonych w stosunku do Super Administratora uprawnieniach. Od strony programistycznej nie jest to więc szczególnie zaawansowany pomysł, natomiast jego realizacja to inna sprawa.

Platformy sklepowe powstawały jako odpowiedź na zbyt rozbudowane i nieszczególnie intuicyjne w obsłudze skrypty sklepów takie jak Magento czy Presta Shop. Ich kluczową zaletą miało być uproszczenie po pierwsze zaplecza administracyjnego, a po samej procedury technicznej związanej z wykupienie hostingu i domeny oraz ich uruchomieniem. Tutaj, można powiedzieć, że operacja zakończyła się pełnym sukcesem. Większość dobrych platform sklepowych dziś daje możliwość otwarcia sklepu w ciągu kilku minut i od razu można przygotowywać sprzedaż – bez szukania haseł do baz danych, konfiguracji serwera, tworzenia kont i wielu innych czynności technicznych.

Platformy sklepowe to jedno wspólne zaplecze, jeden skrypt będący sercem całego przedsięwzięcia, spora ilość kont użytkowników-właścicieli sklepów, którzy mają dostęp do okrojonego funkcjonalnie zaplecza (mogą modyfikować wyłącznie ważne ustawienia dotyczące własnego sklepu) oraz powiązane z tymi backendami sklepy, do których dostęp mają wszyscy internauci.

Platforma jest więc zabezpieczona pod względem programistycznym – odpowiednio przydzielając role i upoważnienia w systemie, ukryto po prostu przełączniki, których aktywacja mogłaby spowodować globalną awarię platformy. Poza tym tego rodzaju systemy są regularnie (zwykle co najmniej raz na dzień) backupowane, więc administrator platformy może przywrócić sklep do stanu sprzed 24 godzin, jeśli użytkownik popełni krytyczny błąd. Własny sklep internetowy jest więc może nie do końca własny, ponieważ nie ma się kontroli nad całością oprogramowania, ale w praktyce ten kawałek, który można kontrolować, jest wystarczająco rozbudowany, aby stworzyć własny biznes w sieci.

Jednym z najsilniejszych atutów platform sklepowych jest fakt, że nie trzeba do nich kupować własnej domeny i hostingu – opłaty za korzystanie z przestrzeni dyskowej są wliczone w abonament, tak samo, jak cena subdomeny i ewentualnie kont pocztowych oraz innych usług skojarzonych z kontem (ich ilość zależy od możliwości konkretnej platformy sklepowej). To jednak nie jest najważniejsza zaleta – za taką można uznać niską cenę. W większości przypadków platforma jest rozwiązaniem opłacalnym dla mniejszych i nowych sklepów, dla których sprawdzanie modelu biznesowego na własnej domenie jest dość kosztownym zajęciem, tym bardziej jeśli potrzebna byłaby do tego pomoc informatyka lub osoby, która zajmie się wdrożeniem skryptu. Platformy sklepowe właśnie przez swoją prostotę są tańsze, a to wymierna korzyść. Oczywiście wraz ze wzrostem obrotów i kolejnymi produktami może okazać się, że przejście na system pełnej kontroli na własnym serwerze i domenie może się opłacać, ale to kwestia czasu i indywidualnie prowadzonych obliczeń.


Oprogramowanie do Sklepu Internetowego - Sky-shop.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Oprogramowanie dla sklepów internetowych – skrypt czy platforma?

Oprogramowanie dla sklepów internetowych – skrypt czy platforma?


Autor: Piotr Jaszczak


W świecie sklepów internetowych możliwe są dwa główne scenariusze działania – skorzystanie z gotowego skryptu albo wykorzystanie platform sklepowych do rozwinięcia działalności. Odrzuciliśmy możliwość zamówienia indywidualnie zbudowanego skryptu, bo po co robić coś tak bezsensownego?


Zalety i wady skryptów instalowalnych

Wszystko, co zainstaluje się samodzielnie, ma się pod pełną kontrolą, a jeśli chodzi o popularne skrypty, takie jak Magento czy Presta Shop, to można zrobić wszystko, łącznie z modyfikacją kodu sklepu. To teoretycznie duży plus, ale przeciętnemu właścicielowi sklepu, w którym handluje się paruset produktami, te opcje najczęściej nie są potrzebne. Na pewno natomiast zaletą jest to, że można wystawić dowolną ilość produktów z dowolnych kategorii, zupełnie samodzielnie decydując o cenach, sposobie prezentacji i całej reszcie aspektów technicznych. W dowolnym momencie można też podmienić szablon graficzny albo zamówić jakiś specjalnie dla siebie lub rozszerzyć funkcje sklepu znalezionym w sieci pluginem. Niestety – jeśli coś pójdzie nie tak, trzeba samodzielnie przywracać sklep z kopii zapasowej, o ile taka była wykonana.

Zalety i wady platform sklepowych

Platformy sklepowe można podzielić na dwie grupy – pisane od zera, zwykle bardzo specjalistyczne, zdolne obsłużyć przede wszystkim sklepy jednego typu, albo wykorzystujące możliwość multishopu popularnych skryptów. Niezależnie jednak od wybranej opcji, nigdy nie ma się pełnej kontroli nad oprogramowaniem, co może wiązać się na przykład z niemożliwością sprzedaży produktów wirtualnych. Podmiana szablonów na własne albo rozbudowa funkcji, jeśli w ogóle są możliwe, to raczej w ograniczonym zakresie, ale ponieważ nieszczególnie jest co w takim sklepie zepsuć, to i nie ma potrzeby samodzielnej naprawy, a zwykle kopia jest automatycznie tworzona na serwerach właściciela platformy. Inna rzecz, że na własny sklep domenę trzeba kupić, a na platformie można korzystać z subdomen (choć oczywiście w większości przypadków można też podpiąć własną domenę).

Gdzie jest równowaga?

W praktyce trudno wskazać zwycięzcę, tym bardziej że każdy znajdzie jeszcze kilka wad i zalet obu rozwiązań. Nie ma sensu ich tu jednak omawiać z bardzo prostej przyczyny – ocena i tak byłaby subiektywna. Na pewno ze względów ekonomicznych jako pierwszy sklep lepsza jest platforma, bo zwykle nawet dość rozbudowana jest tańsza niż zakup własnej domeny, hostingu i jeszcze masa pracy, jaką należy włożyć w to, żeby sklep w ogóle zaczął działać. Tak samo będzie, jeśli na handel ma trafić kilkanaście lub kilkadziesiąt produktów: konfiguracja Magento zajmie kilka dni (jeśli masz już jakąś wprawę), a możliwości skryptu i tak będą niewykorzystane. Z drugiej strony, prowadzenie przez kilka lat dochodowego sklepu z kilkoma tysiącami produktów na platformie sklepowej też nie będzie ani wygodne, ani – prawdopodobnie – opłacalne. Być może więc wybór jest kwestią skali, a być może chodzi tylko o to, aby znaleźć taką platformę sklepową, z której nie będzie opłacało się rezygnować nawet przy rozwiniętym biznesie.


Załóz sklep na https://sky-shop.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Pomysł na biznes – sklep internetowy

Pomysł na biznes – sklep internetowy


Autor: Piotr Jaszczak


Sklep internetowy to kusząca opcja na własny biznes. Prosty, niemal bezobsługowy, łatwy do rozpoczęcia. Tak by się mogło wydawać, jednak nawet mimo zaawansowanego oprogramowania zawsze wiele rzeczy robi się samodzielnie.


Pomysł na początek

Dziś można otworzyć sklep internetowy w 3 minuty – to nie jest problem. Większą sztuką jest takie zaplanowanie działalności, aby nie była ona kopią setek już istniejących. Niektórzy mówią, że pierwszy biznes i tak musi upaść, ale bardzo często dzieje się tak właśnie dlatego, że pierwszy=nieprzemyślany. Dobry sklep z dobrym planem rozwojowym ma wszelkie szanse powodzenia, trzeba jednak wiedzieć, jak się za to zabrać. Na początek trzeba stworzyć listę asortymentu, zaplanować sprzedaż i akcje promocyjne i oczywiście dokładnie zaplanować kontakty biznesowe, co jest najważniejsze w przypadku sklepów będących dystrybutorami produktów pochodzących z hurtowni. Możliwość usprawnienia obsługi ze względu na dropshipping będzie dodatkowym atutem.

Technika na później

Żeby mieć sklep, warto mieć własną domenę. Teoretycznie nie jest to konieczne, ponieważ sklepy można prowadzić w subdomenach platform sklepowych, co jest wygodne, bo taka platforma nie wymaga prawie żadnej obsługi. Jednak nawet w tym przypadku własna domena jest atutem. To proste: nie mając własnej domeny, tak naprawdę cały czas działa się pod cudzą marką – dopiero własna domena daje pełne możliwości zarządzania kontami pocztowymi, serwerem FTP, plikami dodatkowymi i kilkoma innymi przydatnymi narzędziami, które przeznaczone są raczej dla bardziej doświadczonych administratorów sklepów. Podstawową zaletą jest jednak nadal własna nazwa domeny, czyli własna marka.

Pieniądze na koniec

W zasadzie niezbyt to ściśle napisałem – musisz mieć pieniądze na start, ponieważ nawet jeśli korzystasz z darmowego wariantu platformy sklepowej, to i tak asortyment do sklepu trzeba kupić. Jednak w prowadzeniu sklepu internetowego ważne jest, aby wystrzegać się bardzo popularnego błędu, czyli liczenia dochodów jeszcze przed pierwszą sprzedażą. To mocno nieprzewidywalne, szczególnie jeśli nie jesteś producentem sprzedawanych wyrobów i nie masz monopolu na ich dystrybucję. Sklepy internetowe są liczone w setkach tysięcy, a tylko kilka z nich ma naprawdę silną pozycję, co oznacza, że zakładanie sporych zysków już na początek, zwykle nie mając żadnych danych do obliczeń, jest niepotrzebnym robieniem sobie nadziei. Nawet najlepszy plan i najlepsze oprogramowanie nie jest gwarancją sukcesu. Oczywiście chciałbym, żeby tak było, ale wszystko, co mogę zrobić, to podrzucić Ci parę dobrych pomysłów i życzenia sukcesu, ale osiągnięcie go w e-commerce zależy w różnej mierze od oprogramowania, pomysłu i szczęścia, a tego ostatniego kupić się, niestety, nie da.

Własny sklep internetowy to jeden z najlepszych pomysłów na biznes, ale musisz wiedzieć, jak ma to działać, ponieważ również modeli działalności e segmencie e-commerce jest naprawdę wiele i każdy ma swoje cienie i blaski. Nie ma uniwersalnej recepty na znakomity sklep, ale są sposoby na to, żeby nawet przeciętny plan przekuć w całkiem niezły.


Skorzystaj z oprogramowania do Sklepu - https://sky-shop.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.