czwartek, 12 stycznia 2017

Big Data - wprowadzenie do świata wielkiej analizy

Big Data - wprowadzenie do świata wielkiej analizy


Autor: Barbara Lisowska


Chociaż narzędzia do analityki danych stają się z każdym rokiem coraz bardziej powszechne, w Polsce korzysta z nich tylko 18% firm.


Tymczasem dzięki Big Data przedsiębiorcy mogą znacznie lepiej odpowiadać na potrzeby swoich klientów, podejmować decyzje biznesowe obarczone mniejszym ryzykiem oraz przewidywać nadchodzące trendy.


Witaj w świecie Big Data

Rozwój nowych technologii spowodował narodziny społeczeństwa cyfrowego, które produkuje niespotykaną dotychczas ilość informacji. Szacuje się, że od początku istnienia ludzkości do 2003 roku wyprodukowaliśmy pięć eksabajtów danych. Obecnie jesteśmy w stanie wyprodukować taką ilość w ciągu zaledwie dwóch dni. Wielkie światowe koncerny szybko dostrzegły potencjał, jaki dają zgromadzone i odpowiednio zinterpretowane dane.

Celem wprowadzenia Big Data jest bowiem nie tylko zbieranie i przechowywanie olbrzymiej ilości informacji, ale przede wszystkim wyciąganie na ich podstawie wniosków. Pionierami wykorzystania analizy danych do celów biznesowych są tacy giganci, jak Google, Amazon czy Facebook, którzy szczycą się dopasowaniem produktów i reklam bezpośrednio do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Zwiększ swoją skuteczność

Zakres wykorzystania analizy Big Data jest tak duży, że obecnie z powodzeniem stosują ją zarówno małe przedsiębiorstwa, jak i wielkie korporacje. Najczęściej zaawansowane operacje na systemach bazodanowych wdrażają banki, różnego rodzaju sklepy oraz dostawcy usług, a więc wszystkie firmy, które na co dzień przetwarzają terabajty danych na temat swoich klientów. Korzyści, jakie daje Big Data to m.in. możliwość czerpania wiedzy, którą trudno uzyskać jedynie na podstawie jednostkowych obserwacji. Zastosowanie matematycznych algorytmów oraz selekcja zbędnych informacji i zestawienie ze sobą różnych źródeł danych pozwalają na zbudowanie dokładnego profilu klienta, a następnie przygotowanie oferty trafiającej bezpośrednio w jego potrzeby.

Przykład? Jedna z sieci pizzerii połączyła dane pogodowe z informacjami na temat awarii prądu w mieście. Gdy mieszkańcy nie mogli skorzystać z własnego sprzętu kuchennego (brak dostaw energetycznych), otrzymywali na smartfony powiadomienie o możliwości kupna pizzy w atrakcyjnej cenie.

Nie daj się wyprzedzić konkurencji

Eksperci przewidują, że już wkrótce wykorzystanie Big Data będzie niezbędnym elementem działalności każdej firmy. Według danych Intela z tego roku, w Polsce tylko 18 proc. firm stosuje narzędzia do analityki wielkich zbiorów danych. Pozostajemy więc na szarym końcu państw Europy Środkowej. Niebawem jednak sytuacja może ulec zmianie. Jak wynika z badania InsightExpress, 8 na 10 polskich managerów IT przyznaje, że strategia rozwoju ich firm na kolejne 5 lat będzie oparta na systemie Big Data.

Podobny trend widać w prognozach światowych. Według analizy przygotowanej przez firmę Gartner, 73 proc. przedsiębiorstw deklaruje inwestycje w Big Data. Firmy, które nie chcą pozostać w tyle, a przede wszystkim - pragną doganiać europejską i światową konkurencję, powinny więc już teraz uwzględnić wykorzystanie narzędzi analitycznych w swojej działalności.


Dowiedz się więcej na temat big data

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

5 wskazówek na temat wyboru adresu internetowego, czyli domeny

5 wskazówek na temat wyboru adresu internetowego, czyli domeny


Autor: Urszula Winiarska


Bez adresu internetowego Twoja strona www nie może istnieć i funkcjonować w Internecie. Jeśli będziesz posiadał własny, oryginalny adres, staniesz się lepiej rozpoznawalny przez zainteresowanych odbiorców.


Z pewnością szybciej i skuteczniej dotrzesz do użytkowników ze swoimi informacjami. Internauci natomiast sprawniej wyszukają Twoją firmę w sieci.

Podając swój adres zamieszkania masz pewność, że osoba, która chce się z Tobą skontaktować, na pewno dotrze do Ciebie. Ta sama zasada dotyczy także domen. Zamiast ulicy, w adresie internetowym podajesz swoją indywidualną domenę. Jest to adres internetowy, pod którym będzie dostępna Twoja firmowa strona. Jak wybrać właściwą domenę i na co zwrócić uwagę?
5 praktyczne wskazówek

  1. Dobra domena atrakcyjnie prezentuje się na materiałach reklamowych, wizytówkach, gadżetach promocyjnych, papierze firmowym itp.
  2. Łatwo i skutecznie dociera do klientów, gdyż będzie zapamiętana przez odbiorcę.
  3. Niezawodna domena nie wymaga powtarzania, tłumaczenia pisowni.
  4. Przy prostej domenie trudniej zrobić błąd podczas wpisywaniu do wyszukiwarki.
  5. Nazwa powinna pozytywnie się kojarzyć.

Adres internetowy składa się z trzech części:

  • przedrostka www,
  • nazwy wybranej przez właściciela,
  • określonej domeny.

Wybierając domenę skorzystaj z 7 prostych wskazówek. Pamiętaj, że nazwa, którą wybierzesz powinna być krótka i łatwa do zapamiętania. Często właściciele domen pomijają tak istotną cechę.

7 reguł wskazówek do stosowania przy wyborze domeny

  1. Szukając nazwy dla swojej domeny staraj się nie przekraczać 8-9 znaków. Raczej unikaj nazw dłuższych niż dwa słowa. Jest to istotne z tego względu, że krótki adres internetowy łatwiej jest zapamiętać i bezbłędnie wpisać w okno przeglądarki.

  2. Podczas wymyślania nazwy pomijaj elementy, które ją komplikują. Używaj przede wszystkim liter. Elementami utrudniającymi zapamiętanie i powodującymi wiele pomyłek są cyfry i myślnik.

    Najlepiej stosować równanie: dobra domena = prosta nazwa.

  3. Zadaniem domeny jest ułatwienie, a nie utrudnienie dotarcia do Twojej strony. Unikaj zatem obcych nazw, o trudnej wymowie i pisowni.

  4. Używając znaków diakrytycznych np. ś, ć, ń,... Pamiętaj, że klient przebywający za granicą może mieć kłopot z wpisaniem tego adresu.

  5. Zastanów się również, czy strona będzie zawierała nazwę firmy, czy raczej słowa opisujące jej działalność.

  6. Powinieneś także brać pod uwagę fakt, iż 66% adresów ma końcówkę „ .pl ”. Jest to najpopularniejsza końcówka w Polsce, a nasza narodowa domena nie potrzebuje promocji. Polscy Internauci świadomie preferują swoją domenę, więc uwzględnij ich wybór.

  7. Jeśli chcesz dotrzeć do polskich użytkowników posługuj się raczej adresem w języku polskim. W serwisach internetowych można wydzielić 3 grupy adresów:

  • adresy w języku polskim,
  • adresy w języku obcym,
  • adresy w oparciu o nowy wyraz, który powstał na potrzeby nowej marki.

Cechy idealnej nazwy domenowej:

  • krótka, czytelna, chwytliwa nazwa,
  • brak zbędnych znaków poza literami,
  • posiadanie końcówki - „ .pl ”

Zwróć uwagę na to, że to jest ideał. Życie wymaga, aby do niego dążyć, ale nie za wszelką cenę. W tym przypadku wskazana jest elastyczność i pomysłowość.

Rejestracja domeny i usługa hostingowa?

Gdy posiadasz już domenę, to należy ją zarejestrować. Miejsc, gdzie możesz to zrobić jest wiele. Ceny i warunki są zbliżone, jeśli nie takie same. Możesz wpisać w wyszukiwarce np. Google - „rejestracja domen”, a będziesz miał bogatą listę firm, które się tym zajmują. Kolejnym etapem na drodze do zaistnienia Twojego serwisu w Internecie jest wybór usługi hostingowej.

Czy masz już pomysł na adres internetowy swojej strony www? A może już go posiadasz i analizujesz wybraną przez siebie nazwę?

Żródło: Maciej Dutko, Copywriting internetowy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010

fot.Alan Bain/px


Autor: Urszula Winiarska
Strefa Mediacji

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

wtorek, 20 września 2016

Ciekawa oferta szablonów www na pl.mfirma.eu

Ciekawa oferta szablonów www na pl.mfirma.eu


Autor: Artelis - Artykuły Specjalne


Własna strona internetowa? Tak, to proste, ale jeśli przyjrzeć się witrynom, które dziś powstają, to nasuwa się jedno pytanie: w jaki sposób serwis może się wyróżniać, skoro wszystkie są do siebie tak bardzo podobne?


Po co wybierać szablony?

Teoretycznie można pozostać przy pierwszym lepszym szablonie, ale to kiepskie rozwiązanie, ponieważ w takim przypadku witryna jest najczęściej zupełnie niedopasowana do wymogów konkretnej firmy. Można używać szablonów tematycznych, ale tutaj kłopot polega na tym, że między sobą różnią się one najczęściej tylko zdjęciem w tle. Szablon to jednak coś więcej niż tylko szata graficzna – to również konkretny układ strony, lokalizacja menu, pól logowania, newslettera czy zamówienia. Wybór szablonu może być więc bardziej skomplikowany, niż się na początku wydaje, ponieważ z elementu czysto estetycznego, templatki stron www stały się narzędziami funkcjonalnymi.

Problem z wypełnieniem szablonu

Sam szablon to oczywiście nie wszystko – trzeba go wypełnić treścią, co jest trudnym zadaniem, szczególnie dla kogoś, kto zajmuje się stroną internetowa pierwszy raz. Sam fakt, że stworzenie dobrej treści jest problematyczne, utrudnia pracę, ale trzeba przecież jeszcze wiedzieć co i jak wprowadzić w odpowiednie miejsca, żeby nową treścią strony nie zepsuć. W tym celu pomocne są przykładowe dane, standardowa treść, którą można wykorzystać po podstawowej personalizacji. Dzięki temu strona jest gotowa do działania praktycznie w kwadrans a jej uruchomienie nie wymaga wiedzy technicznej. Niestety niewielu dostawców oferuje w ogóle szablony z przykładowymi branżami – jednym z nielicznych serwisów, które dają taką możliwość, jest pl.mfirma.eu. Duży wybór branż i dobrej jakości szablony z przykładową treścią stanowią ułatwienie dla sporej grupy przedsiębiorców.

Na stronie www internet się nie kończy

Dawniej mówiło się, że firma bez strony internetowej nie istnieje. Dziś może nie istnieć, nawet jeśli stronę ma. Chodzi bowiem o to, żeby w jakiś sposób swoją witrynę pokazać, dlatego najwygodniejsze rozwiązanie to zawsze pakiety łączone: hosting, domena, konto pocztowe, reklama, możliwość podpięcia kodów śledzących. All-in-one eliminuje praktycznie zupełnie kłopoty z niekompatybilnymi wtyczkami, aktualizacjami, niespójnymi wymaganiami CMS i możliwościami serwera i wiele innych problemów, których często nie da się w łatwy sposób rozwiązać. Oczywiście, że każdy taki pakiet ma pewne ograniczenia, ale zwykle są on mniej uciążliwe, a w każdym przypadku przynajmniej jasne i znane już na początku, natomiast przy budowie firmy z pojedynczych klocków, nigdy nie można być pewnym, w którym punkcie jeszcze coś się nie powiedzie.

Szablony mogą ratować firmę

Często spójność działania wszystkich usług internetowych i dobry szablon w zupełności wystarczają, żeby uratować firmę przed upadkiem. Dobra organizacja pracy jest oczywiście niezbędna, ale to strona internetowa i usługi www często są wizytówką, afiszem, a przede wszystkim platformą kontaktową, dlatego muszą być dopracowane w najdrobniejszym detalu – należy poświęcić im dużo uwagi, ale na pewno nie warto tracić czasu na wynajdywanie koła od początku.


Artykuły na licencjach dostarcza Artelis.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

wtorek, 31 maja 2016

Nowoczesna reklama w Internecie, czyli agencja interaktywna w akcji

Nowoczesna reklama w Internecie, czyli agencja interaktywna w akcji


Autor: Jan Modliński


Silna pozycja Internetu i bardzo szybko rosnąca ilość jego użytkowników sprawiły, że wiele firm musiało zmienić nieco podejście do reklamy.


Najlepsza agencja interaktywna, czyli z kim warto współpracowaćW dzisiejszych czasach z papierowych form promocji, jak ulotki, plakaty czy billboardy stopniowo należało wkraczać w erę multimedialnych urządzeń. Strony internetowe, profile na portalach społeczniościowych, płatne reklamy na stronach www i optymalizacja wykonywana przez agencję interaktywną to w obecnych czasach chleb powszedni dla wielu zaradnych przedsiębiorców.

Czym się kierować wybierając agencję interaktywną?

Właściciele firm jeszcze kilka lat temu chcieli sami prowadzić firmę i własnymi rękoma wznieść ją na wyżyny sukcesu. Badania udowodniły jednak, że dużo więcej korzyści przynosi delegowanie zadań nie tylko innym pracownikom, ale też zewnętrznym firmom zajmującym się konkretnymi działaniami związanymi np. z obsługą klientów, księgowością czy reklamą. Za tę ostatnią dziedzinę w dużej mierze opdowiada dziś agencja interaktywna, której można powierzyć zadania z zakresu tworzenia i optymalizacji stron internetowych oraz sklepów internetowych i wersji mobilnych. Jak wybrać najlepszą agencję? Przede wszystkim warto porównać oferty wybranych firm i dokładnie obejrzeć ich portfolio. Taka wstępna selekcja pozwoli nam zobaczyć zarys umiejętności pracowników i dowiedzieć się jakie zadania możemy im zlecić. Warto też zasięgnąć opinii u innych osób prowadzących swoją działalność, być może dzięki nim znajdziemy profesjonalną agencję z najszerszym zakresem usług.

Pełna obsługa Twojej firmy w wybranej agencji interaktywnej

Podstawowe działania w przestrzeni Internetu zazwyczaj wykonuje właściciel firmy. Chodzi tu głównie o założenie strony www czy kont na popularnych portalach społecznościowych. O krok dalej idzie natomiast agencja interaktywna, która odpowiada za hosting, analizę konkurencji, audyty stron internetowych, aplikacje desktopowe i webowe, aplikacje i strony mobilne, projekty graficzne i UX, wdrażanie proponowanych zmian, a także przygotowywanie całych kampanii reklamowych w Internecie. Taki szeroki zakres usług gwarantuje kompleksową obsługę firmy na wielu płaszczyznach przez długi okres czasu. Doświadczona firma nie tylko wykona zlecone zadania, ale też będzie służyła pomocą przy rozwiązywaniu ewentualnych problemów oraz planowaniu zmian w istniejących strukturach i projektach.


Zobacz więcej na https://www.janmedia.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Chcesz wejść na rynek e-commerce? Oto kilka praktycznych porad od czego zacząć

Chcesz wejść na rynek e-commerce? Oto kilka praktycznych porad od czego zacząć


Autor: Paweł Mazur


E-commerce to niewątpliwie jeden z najszybciej rozwijających się sektorów polskiej gospodarki. Wszelkie badania i analizy prowadzone na rynku potwierdzają, że zakupy w internecie robimy coraz chętniej, przeznaczając na ten cel coraz większe kwoty pieniędzy.


Jednak wraz ze wzrostem wymagań ze strony konsumentów, rośnie również konieczność stosowania przez przedsiębiorców profesjonalnych rozwiązań w procesie tworzenia oraz prowadzenia wirtualnego biznesu.

Trochę przydatnych danych

Z raportu Payvision 2015 wynika, że Polska znajduje się wśród trzech najszybciej rozwijających się rynków e-commerce w Europie. Z kolei z badań Gemius dla e-Commerce Polska z 2015 roku wynika, że aż 54 proc. polskich internautów kupuje produkty lub usługi na polskich stronach internetowych, co stanowi wzrost o 9 punktów w porównaniu z rokiem 2014. Wyniki te świadczą bezsprzecznie, że sprzedaż internetowa w naszym kraju rozwija się w energicznym tempie i powinna stanowić dla każdego przedsiębiorcy kolejny punkt na mapie budowania nowoczesnego biznesu. No dobrze, ale jak uruchomić własny sklep internetowy, aby był on skuteczny oraz odniósł komercyjny sukces?

Od czego zacząć?

Dla laika proces tworzenia i uruchomienia sklepu internetowego może wydawać się niezwykle skomplikowany i niemożliwy do przejścia. Uruchomienie e-sklepu to nie tylko wybór odpowiedniego oprogramowania, szaty graficznej oraz asortymentu, ale także jest to szereg czynności, które na pierwszy rzut oka mogą wydawać się zupełnie nieistotne.

Rada. Jeżeli nie masz choćby podstawowej wiedzy na temat rynku e-commerce oraz odpowiednich umiejętności informatycznych i marketingowych w tworzeniu tego rodzaju wirtualnych bytów, lepiej zwróć się o pomoc do profesjonalistów zajmujących się tą tematyką na co dzień. Szkoda Twojego czasu oraz pieniędzy.

Jak zatem właściwie przygotować się do wejścia na rynek handlu elektronicznego? Oto kilka krótkich, praktycznych porad od czego należy zacząć.

Obserwacja, analiza, bilans

Kluczem do sukcesu każdego biznesu jest informacja. Pierwszym etapem procesu tworzenia e-sklepu jest dogłębne prześwietlenie rynku pod kątem firm konkurencyjnych, z którymi przyjdzie Ci się zmierzyć w walce o klienta. Należy przeanalizować wiele czynników, w tym m.in. cenę, szatę graficzną przykładowego sklepu, sposób prezentacji asortymentu czy też formy promocji i reklamy produktów.

Zadaj sobie pytanie…

Jaka jest moja grupa docelowa? Czym wyróżnia się mój produkt? Jaki jest mój cel? – to tylko niektóre z pytań, które musisz sobie zadać, aby skutecznie wejść na rynek i odnieść biznesowy sukces.

Twoja nazwa i domena

Wybierając nazwę domeny należy pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Musi ona być łatwa do zapamiętania, kojarzyć się ze sprzedawanym asortymentem oraz profilem Twojej działalności, a także powinna zawierać słowa kluczowe, co ułatwi w przyszłości skuteczne wypozycjonowanie e-sklepu w wyszukiwarkach internetowych.

Część wizualna i oprogramowanie

Szata graficzna Twojego sklepu internetowego musi być przede wszystkim przejrzysta dla klienta pod względem układu treści, jej ilości, wyglądu, rodzaju statycznych lub animowanych elementów graficznych oraz struktury opcji menu. W kwestii oprogramowania, musisz wybrać odpowiadający Tobie model administrowania sklepem lub też zlecić jego wykonanie od podstaw odpowiedniej firmie informatycznej lub agencji interaktywnej. Pamiętaj, że każda branża e-commerce ma inne wymagania, do których należy dopasować odpowiednie, indywidualne rozwiązania.

Formalności cywilno-prawne

Tworząc swój sklep musisz pamiętać o niezbędnych umowach i formalnościach. Jedną z nich jest na przykład zgłoszenie bazy sklepu do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (GIODO). Płacenie kartą w Twoim sklepie lub korzystanie z usług kurierskich również wymaga podpisania stosownych umów.

Testy, promocja i akcje marketingowe

Nowo powstały e-sklep musi przejść odpowiednie testy poprawności na różnych przeglądarkach pod kątem wszystkich możliwych etapów składania zamówienia, aby stwierdzić, czy wszystko działa bez zarzutu. Jednak żaden nawet najlepiej działający sklep internetowy z piękną grafiką i porywającymi treściami nie odniesie komercyjnego sukcesu, jeżeli konsumenci nie będą wiedzieć o jego istnieniu. W tym miejscu potrzebne są profesjonalne działania e-marketingowe (np. pozycjonowanie, linki sponsorowane, e-mail marketing, kampanie e-marketingowe, itp.).


Artykuł powstał przy współpracy z firmą Ideo Sp. z o.o. http://www.ideo.pl/

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.