sobota, 30 września 2017

Cięcie layoutu krok po kroku

Cięcie layoutu krok po kroku


Autor: Ania Wilczak


W dzisiejszych czasach cięcie layoutu odbywa się najczęściej przy pomocy specjalnych programów graficznych, takich jak np. Adobe Photoshop.


Pamiętać należy o tym, że technik cięcia jest bardzo dużo, ponieważ program Adobe Photoshop i wiele konkurencyjnych aplikacji oferuje wiele możliwości pocięcia szablonu. Wszystko tak naprawdę zależy od naszych indywidualnych preferencji i przyzwyczajeń.


Profesjonalne cięcie layout psd do html

Najpopularniejsza metoda cięcia psd do html polega na wycinaniu interesujących nas warstw za pomocą "cięcia na plasterki". Za pomocą magicznego piórka należy bardzo dokładnie obrysować każdą warstwę oddzielnie i zapisać ją w nowym pliku. Pamiętać należy również i o tym, aby przy zapisywaniu plików nie korzystać z tradycyjnego zapisu, tylko wybrać opcję "zapisz dla internetu". Bardzo pomocny może okazać się również specjalny podgląd w przeglądarce internetowej, dzięki któremu błyskawicznie sprawdzimy jak pocięte grafiki prezentować będą się na stronie www. Program Adobe Photoshop daje nam również do dyspozycji kilka prostych linijek kodu CSS do pomocy, dzięki czemu możemy na przykład zmienić tło strony, aby sprawdzić jak wycięta grafika prezentować będzie się w innych kolorach.


Dlaczego warto korzystać z cięcia na plasterki

Plasterki dzielą psd na mniejsze obrazy, które złączane są automatycznie w stronę internetową przy użyciu warstw CSS albo specjalnych tabeli HTML. Precyzyjne dzielenie grafiki pozwala nam przypisać różne łącza URL i zastosować dowolną nawigację strony tworząc w ten sposób estetyczną grafikę internetową.

Program Photoshop automatycznie zapisuje wszystkie pocięte plasterki w postaci oddzielnych plików. Co więcej, generowany jest również kod HTML i CSS, który niezbędny jest do prawidłowego wyświetlania obrazu pociętego na plasterki. Obecnie wiele firm lkorzysta z pomocy fachowców specjlizujących się w cięciu layoutu, gdyż często, z pozoru prosty, lprojekt wymaga wiedzy oraz doświadczenia, by efekt końcowy spełniał określone oczekiwania.


Na czym poleca cięcie layoutu

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak rozpocząć sprzedaż przez internet?

Jak rozpocząć sprzedaż przez internet?


Autor: Barbara Lisowska


Sklepy internetowe cieszą się coraz większą popularnością. Takie zakupy są bardzo wygodne, szczególnie dla osób zapracowanych, które nie mają czasu wybrać się do tradycyjnego sklepu stacjonarnego.


Wystarczy komputer, czy nawet smartfon, aby w kilka chwil wybrać z szerokiej oferty sklepów internetowych i zamówić dostawę towarów pod same drzwi. Nic więc dziwnego, że coraz więcej osób jest zainteresowanych prowadzeniem sklepu internetowego. Jednocześnie zadają sobie jednak ważne pytanie: jak zacząć sprzedawać przez internet?

Sprzedaż internetowa na poważnie

Jeśli planujesz otworzyć sklep internetowy, musisz mieć na uwadze, że w świetle prawa jest to biznes jak każdy inny. Z tego powodu zanim otworzysz swój sklep, musisz zarejestrować swoją działalność, oraz otrzymać numer NIP i REGON. Należy również założyć firmowe konto bankowe i zarejestrować się w urzędzie skarbowym. Osobom niecierpliwym pragnącym jak najszybciej rozpocząć swój biznes może się to wydawać zbyt czasochłonne, jednak jest to konieczność, którą trzeba zrealizować.

Ważną częścią przygotowań do otwarcia własnego sklepu internetowego jest badanie rynku i ustalenie, co i komu zamierzasz sprzedawać. Na tym etapie należy zapoznać się z ofertą innych sklepów, aby ocenić, jakiego typu towary są oferowane przez internet, czy są popularne, oraz do kogo są kierowane. Aby odnieść sukces najlepiej znaleźć dla siebie odpowiednią niszę towarów, która nie ma dużej konkurencji na rynku. Dobrze by było wybrać produkty nawiązujące do Twoich zainteresowań - od razu będziesz posiadał potrzebną wiedzę na ich temat, a i samo prowadzenie sklepu nie będzie tylko przykrym obowiązkiem.

Dobrym miejscem na badanie rynku będzie platforma handlowa, jak chociażby allegro - na tego typu stronach znajdziesz szeroki przekrój sklepów, dzięki czemu będziesz mieć możliwość porównać ich ofertę, ceny oraz koszty dostawy. Pozwoli Ci to również ustalić popyt i podaż produktów, co pomoże CI dokładnie określić, jakiego typu towaru powinieneś zawrzeć w swojej ofercie i w jakich ilościach je zamawiać od dostawców.

Często ignorowanym, a jednak bardzo ważnym elementem sklepu internetowego jest jego nazwa i logo. Nazwa sklepu nie może być zbyt skomplikowana, aby można było ją łatwo zapamiętać. Dobrym pomysłem jest użycie nazwy kojarzącej się z produktami, które będziesz oferować. Tak samo logo - będzie to jedna z pierwszych rzeczy, które zobaczą klienci po wejściu na Twoją stronę. Powinno być ono estetyczne i nawiązywać do Twojej działalności. Jeśli nie czujesz się na siłach, aby samemu zaprojektować logo Twojego sklepu, możesz zlecić to zadanie profesjonalnemu grafikowi.

Równie istotne jest rozpisanie profesjonalnego regulaminu Twojego sklepu. Powinny się w nim znaleźć informacje dotyczące zakupów, zwrotów, reklamacji, jak również poruszać sprawę polityki prywatności Twoich klientów.

Kolejnym ważnym elementem jest zawarcie umów z dostawcami oraz kurierami, dzięki którym będziesz posiadał towary na sprzedaż, jak również sposób, aby je szybko dostarczyć klientom. W zależności od branży i typu produktów, które zamierzasz sprzedawać, szczegóły tych umów będa różne. W przypadku kurierów możesz rozważyć umowę z brokerem kurierskim (pośrednikiem), który będzie w stanie zaoferować Ci korzystniejsze ceny na dużą ilość przesyłek.

Własny sklep czy platforma sprzedażowa? Gdzie sprzedawać?

Kiedy już masz opracowany plan, co sprzedawać, ustaliłeś nazwę i profil swojego sklepu, przychodzi moment, aby urzeczywistnić swój pomysł. Teraz możesz zadawać sobie pytanie, czy bardziej opłaca Ci się założyć własny sklep, czy też założyć konto na jednym z licznych portali handlowych. Oczywiście otworzenie własnego sklepu wiąże się z dodatkowymi obowiązkami - utrzymywanie domeny, projekt graficzny, odpowiedni kod strony oraz logistyka to tylko niektóre z nich. To wszystko musisz mieć na uwadze decydując się na założenie własnego sklepu internetowego. Najlepszym rozwiązaniem w takim przypadku będzie zatrudnienie osób, jak grafika, programisty, specjalisty od pozycjonowania stron w przeglądarkach.

Alternatywą dla własnego sklepu jest platforma sprzedażowa. Działająca na zasadach “wirtualnej galerii handlowej”, gromadzi w jednym miejscu wielu sprzedawców, przez co klienci mają wybór, u kogo zakupić dany produkt. Aby wystawiać swoje towary na takiej stronie, najczęściej wystarczy założyć na niej konto. Operowanie takim sklepem jest jest prostsze niż utrzymywanie własnej domeny. Jednak wiele z takich serwisów pobiera prowizję od każdego sprzedanego towaru.

Sprzedaż internetowa jest kusząca zarówno dla klientów, jak i sprzedawców. Szerokie grono odbiorców oraz wybór towarów sprawia, że coraz więcej osób zamiast tradycyjnych zakupów decyduje się na kupowanie przez internet. Jest to wciąż rozwijająca się gałąź gospodarki, której potencjał jest wciąż pogłębiany. Jeśli uważasz, że jest to biznes dla Ciebie, nie zwlekaj! Zakładanie własnego sklepu internetowego jeszcze nigdy nie było takie proste.


Chcesz rozpocząć sprzedaż online? Sprawdź: innowacyjna platforma handlowa win2.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Marketing automation - 10 dowodów na to, że powinieneś zastosować go w swojej firmie

Marketing automation - 10 dowodów na to, że powinieneś zastosować go w swojej firmie


Autor: Artelis - Treść Zewnętrzna


Od kilku lat automatyzacja marketingu stawia na polskim rynku pierwsze kroki. Korzystają z niej korporacje, a coraz częściej również małe i średnie przedsiębiorstwa. Czym jest marketing automation i jakie niesie ze sobą korzyści?


Czym jest automatyzacja marketingu?

Automatyzacja marketingu, to - najprościej mówiąc - zbiór procesów, które usprawniają działania marketingowo-sprzedażowe w przedsiębiorstwach. Na podstawie twardych danych z różnych obszarów firmy, tworzony jest - w podstawowej wersji marketing automation - prosty algorytm, który pozwala kierować automatyczne komunikaty do grup docelowych, bazując na informacjach, jakie na ich temat zostały zgromadzone w bazie. Zwykle cały proces automatyzacji działa tak, że JEŚLI użytkownik lub klient wykonał daną aktywność, TO trafia do danej grupy odbiorców, do których zostaje automatycznie skierowany przypisany uprzednio przekaz lub schemat działania. Choć w Polsce, automatyzacja marketingu, wciąż stosowana jest przede wszystkim w e-mail marketingu, to nie jest to jedyny obszar, w którym może być wdrożona. Można równie dobrze zautomatyzować SMS marketing, a także powiadomienia typu push. Jak to w przypadku nowych technologii bywa, w automatyzacji marketingu nie ma rzeczy niemożliwych - pod warunkiem, że osoba za nią odpowiedzialna posiada wiedzę, doświadczenie i narzędzia, które pozwalają na integrację nieskończonej ilości bazy danych w celu dotarcia z jak najbardziej trafnym komunikatem do odbiorcy.

Zalety marketing automation

Automatyzacja marketingu jest tematem naprawdę szerokim. Jednak większość osób, które spotykają się z nim po raz pierwszy, interesują przede wszystkim korzyści, jakie dla ich biznesów może przynieść marketing automation. A tych jest całkiem sporo. Poniżej przedstawiamy najważniejsze z nich, na podstawie których łatwo jest podjąć decyzję, czy automatyzacja marketingu powinna zostać wdrożona w przedsiębiorstwie:

  • możliwość zautomatyzowanego pozyskiwania dużej ilości leadów, tworzenia z nimi relacji i podtrzymywania jej nawet przez długi czas, aż do przekształcenia ich w klientów, a także wyrabianie w nich tendencji do zaangażowania i lojalności,
  • możliwość zwiększenia wydajności marketingu i sprzedaży, przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów, jakie generują, w tym kosztu, jakim jest czas,
  • możliwość zwiększenia zysków i poprawy wyników, przy jednoczesnej redukcji czasu i ilości pracy,
  • możliwość zwiększenia konwersji,
  • możliwość targetowania w bardzo dokładny sposób, na podstawie segmentacji i scoringu (przyznawaniu określonej punktacji określonym leadom),
  • możliwość prostej dosprzedaży (up-sellingu) produktów lub usług,
  • możliwość optymalizowania i crossowania wielu działań w lejku marketingowo-sprzedażowym,
  • możliwość wprowadzania zmian na każdym etapie, dzięki elastyczności systemu,
  • możliwość zastąpienia czasochłonnych działań zautomatyzowanymi procesami i wykorzystania potencjału swojego lub pracowników do innych czynności,
  • możliwość wprowadzenia nowych wskaźników weryfikacji skuteczności prowadzonych działań.

Zanim jednak na dobre podejmie się decyzję o wdrożeniu automatyzacji marketingu w przedsiębiorstwie, warto stworzyć podwaliny w postaci strategii, w której ujęte zostaną przede wszystkim: cele, persony, plan, harmonogram, KPI, budżet i inne zasoby. Bowiem zaimplementowanie nawet najlepszego na rynku systemu do marketing automation, przez podjęcia kluczowych decyzji strategicznych i spisania ich, nie ma najmniejszego sensu i szansy na długookresowe powodzenie. Więcej informacji na temat automatyzacji marketingu zaczerpnąć można ze strony https://marcinkordowski.com/marketing-automation-wprowadzenie/.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Przygotowanie layoutu strony WWW krok po kroku

Przygotowanie layoutu strony WWW krok po kroku


Autor: Ania Wilczak


Layout strony internetowej to nic innego jak szata graficzna strony, która wiąże się z ogromną wiedzą grafików i szeregiem odpowiednich narzędzi potrzebnych do jej wykonania.


Prostą grafikę strony możemy jednak wykonać samodzielnie, jeśli tylko zapoznamy się z podstawowymi zasadami tworzenia interfejsu strony internetowej i zaopatrzymy się w podstawowe narzędzia.

Po pierwsze: POMYSŁ
Zanim zaczniemy działać w odpowiednich programach w celu stworzenia odpowiedniej szaty graficznej potrzebny jest nam dobry pomysł. Istnieją specjalne serwisy, na których możemy szukać inspiracji, takie jak: Web Creme, czy CSS Mania.
Kiedy mamy już wstępną koncepcję na naszą szatę graficzną warto wszystkie pomysły przelać na kartkę, co znacznie ułatwi nam pracę i oszczędzi nasz cenny czas.

Po drugie: KOLORYSTYKA i TŁO
Nieodłącznym elementem grafiki każdej strony internetowej jest oczywiście jej kolorystyka. W tym zakresie również korzystać możemy ze specjalnych kreatorów, takich jak np. ColorBlender.
Jeśli jesteśmy początkującymi grafikami najłatwiej będzie nam skorzystać z trzech kolorów: jednego podstawowego i dwóch pobocznych.
Nie możemy bagatelizować również znaczenia tła w tworzeniu pożądanego layoutu. Aby wybrać odpowiednie, warto zapoznać się z serwisem Amazing Textures.

Po trzecie: PROGRAM GRAFICZNY
Podstawowym elementem tworzenia grafiki strony jest przeniesienie własnego szkicu do stosownego program graficznego, takiego jak Photoshop, czy Macromedia Firefoks, we właściwej rozdzielczości.
Po tym kroku nie pozostaje nam już nic innego jak wypełnianie wytyczonego szablonu właściwą treścią: tekstem, czy zdjęciami, z zastosowaniem ówcześnie dobranej kolorystyki i tła. Aby umożliwić sprawne umieszczanie potrzebnej treści na naszej stronie Internetowej konieczne jest sprawne cięcie layoutu.

Umiejętne pocięcie grafiki warunkuje jej integrację z kodem HTML. Wówczas rozwiązane zostają takie problemy jak wprowadzanie tła pod tekstem, czy konieczność wprowadzania kolejnych ramek przy zbyt dużej ilości tekstu, gdyż grafika naszej strony sama pozostaje niezmienna niezależnie od wprowadzanej przez nas treści.


Jak pociąć psd do html

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak założyć sklep internetowy

Jak założyć sklep internetowy


Autor: Paweł Nosko


Jest to częste pytanie zadawane na forach dyskusyjnych, bardzo popularna fraza w wyszukiwarce Google. Co raz więcej osób szuka odpowiedzi na pytanie "jak założyć własny sklep internetowy". Stwierdziłem, że warto na ten temat napisać artykuł, który przybliży zagadnienie sklepów internetowych i proces ich zakładania


Zakładanie sklepu internetowego to nie tylko tworzenie samego oprogramowania ale i wiele innych czynności, które musimy wykonać na drodze tego biznesu. Jest to proces średnio trudny i na pewno wokół nas znajdują się ludzie z biznesami wymagającymi więcej poświęcenia.

Analiza rynku

Analiza rynku
Cały proces należałoby zacząć od analizy rynku oczywiście tego internetowego. Analiza rynku pozwala nam oszacować nasze szanse na odniesienie sukcesu w sieci internetowej oraz budżet potrzebny na promocję. Dzięki analizie rynkowej możemy zaprojektować grupę odbiorców tak by efekty sprzedaży pojawiły się jak najszybciej. Analiza rynku sklepów internetowych pozwala nam wycofać się z przedsięwzięcia zanim poniesiemy straty.
Analiza rynku polega głównie na sprawdzeniu konkurencji w branży w której planujemy wystartować oraz jej siły oraz ilość.

Magazyn

Tworzenie miesjca na produkty - magazyn
W przypadku sklepów internetowych jest o wiele prościej niż w tych stacjonarnych. Za magazyn w którym będziemy mogli gromadzić towar może nam posłużyć dowolna przestrzeń, w której można przechowywać sprzedawany towar. Magazyn nie musi być z połyskiem z wyniosłą witryną sklepową. Może to być nawet strych Twojego domu zaadaptowany tak by spełniał normy przechowywania określonych produktów, które będziesz sprzedawał. Magazyn to jeden z czynników, który sprawia że prowadzenie sklepu internetowego jest tańsze od tego stacjonarnego.

Budowa sklepu internetowego

Tworzenie sklepu internetowego
Gdy już mamy wykonaną analizę rynku, przygotowane miejsce na przechowywanie produktów przychodzi czas na pozyskanie narzędzia dzięki któremu będziemy mogli sprzedawać w sieci internetowej. Chodzi oczywiście o sklep internetowy. Naszym zadaniem jest znaleźć rzetelnego wykonawcę sklepu internetowego. Na co zwrócić uwagę. Najlepszym wyznacznikiem rzetelności oraz doświadczenia firmy jest zdecydowanie jej portfolio. Zbieramy więc firmy której prace nam się podobają, to daje pewność, że sklep internetowy będzie spełniał nasze oczekiwania. Następnie do wybranych firm wysyłamy zapytanie z prośbą o ofertę cenową. Wybór tej najkorzystniejszej jest już prosty.
Nie będę się rozpisywał jak powinien wyglądać Twój nowy sklep internetowy, ponieważ agencje interaktywne wykonujące zamówienie dla Ciebie na pewno to wiedzą, mają odpowiednie kompetencje. Jeżeli wybrałeś firmę na podstawie jej doświadczenia i dotychczasowej pracy tym zagadnieniem nie musisz się martwić.
W czasie gdy sklep internetowy jest już programowany możesz zająć się gromadzeniem asortymentu, aby wszystko było gotowe gdy programiści skończą realizację.

Promocja sklepu internetowego

promocja sklepu internetowego
Ostatnim etapem jest promocja sklepu internetowego w sieci internetowej. Według mnie są dwie metody warte uwagi. Jest to pozycjonowanie sklepu online w wyszukiwarce Google, oraz promocja sklepu internetowego w serwisie społecznościowym Facebook. Pierwsza metoda da efekty znacznie później, ale przyniesie nam bardzo dużo korzyści. Reklama na Facebook jest stosunkowo tania i przynosi efekty niemal od razu. Metody te warto oczywiście łączyć.


Czytaj także: Jak założyć sklep internetowy?

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.