poniedziałek, 4 lutego 2013

Internet - szerokie horyzonty

Internet - szerokie horyzonty

Autorem artykułu jest Michał Mietliński


Internet stanowi niesamowite, olbrzymie i niewyczerpane źródło nowych możliwości. Dlatego zamiast pozostawać przy starych, zużytych i nieskutecznych sztuczkach czas przejść do działań nowatorskich, i zaskakujących. Internet wciąż ewoluuje, kto nie wierzy, niech choćby prześledzi jak zmieniały się wymogi wyszukiwarek przy katalogowaniu. Rozwijają się trendy, ruchy masowe wewnątrz sieci. Powstają nowe serwisy, społeczności, organizacje i kultowe marki. W tym kotle wciąż wrze.

Mimo to większość firm działających w internecie zdaje się ten fakt ignorować. Uznając, że wystarczy zrobić to co wszyscy by odnieść sukces. Wykorzystują często nieskuteczne już formy marketingu aby osiągnąć marną sprzedaż, zamiast ruszyć głową i pójść o poziom wyżej.

W internecie jest kilka poziomów jednostek. Jednostką może być osoba lub firma. W zależności od jej zaangażowania można wyznaczyć:
- Noobów- użytkowników którzy nie wiedzą co, nie wiedzą jak i internet jest dla nich symbolem zła.
- Userów - użytkowników internetu. Którzy szukają korzystnych dla siebie informacji w sieci. Nic nie wnoszą, jedynie pobierają treści.
- Internautów- współtwórców treści jakie można znaleźć w sieci. Blogerów, webmasterów, wikipedystów. Ludzi zaangażowanych w fora i akcje internetowe.
- Jednostki wpływowe- ludzi którzy poprzez strony web i swoje idee dotykają milionów ludzi.

Aby dotrzeć do noobów i userów, wystarczą stare opisane tysiące razy formy marketingu internetowego. Jednak aby zdobyć zaufanie i zachęcić do działania internautów, trzeba mieć mentalność jednostki wpływowej. Która nie promuje tylko jeszcze jednej strony o... ale tworzy coś ciekawego, unikatowego, bądź promowanego w wyjątkowy sposób. A dlaczego warto właśnie do internautów kierować swoje przesłania? Bo oni stanowią świetny napęd dla idei. Grupa internautów potrafi rozpropagować w sieci pomysł lepiej niż olbrzymia firma z kosztownym zapleczem. Po prostu przekazują dalej informacje, dodają coś od siebie do projektu. Współtworzą całość i pomagają jej rozwinąć skrzydła - współdziałanie internautów to najpotężniejszy marketing na świecie.

Aby stać się jednostką wpływową, nie wystarczy podążać za tłumem. Należy kierować go w odpowiednie miejsca. Wykorzystywać najnowsze nowiki internetu do promocji strony i tworzyć własne nowe sposoby na korzystanie z sieci. Ta pomysłowość, twórczość i zapał w marketingu stworzyły takie potęgi jak youtube, nasza klasa, digg itp.

---

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat to polecam mój blog.
Blog biznes, sukces, motywacja

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz