sobota, 11 lipca 2015

Newsletter - przesyłanie informacji marketingowych i promocyjnych

Newsletter - przesyłanie informacji marketingowych i promocyjnych


Autor: PrawnikAB


Wiele serwisów internetowych, w sposób niezgodny z prawem, uzyskuje od użytkowników zgody na przesyłanie im informacji marketingowych, handlowych i promocyjnych, tj. newsletterów.


Newsletter jest to informacja handlowa wysyłana przez właścicieli serwisów internetowych do swoich użytkowników zawierająca informacje handlowe lub reklamowe. Zasady wysyłania newslettera, uregulowane są w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. W ww. ustawie znajduje się wiele ograniczeń dla przedsiębiorców prowadzących serwisy, w tym ograniczenia dotyczące newsletterów. W żadnym wypadku właściciel serwisu nie może wysyłać newsletterów w sposób dowolny, bez uprzedniej wyraźnej zgody użytkowników znajdujących się w bazie danych serwisu.

Odpowiedź na pytanie, co to jest informacja handlowa (a więc newsletter) znajdziemy w art. 2 ust. 2 ww. ustawy. Wskazuje ona że informacją handlową jest każda informacja przeznaczona bezpośrednio lub pośrednio do promowania towarów usług lub wizerunku przedsiębiorcy (…).

Należy pamiętać, że zgoda użytkownika serwisu na otrzymywanie newslettera nie może być dorozumiana, a powinna być przekazana przez użytkownika w sposób jednoznaczny i wyraźny. Serwis powinien zapewnić możliwość jednoznacznego wyrażenia zgody na otrzymywanie przez użytkowanie newsletterów. W celu wysyłania newslettera serwis nie może wykorzystywać zgody wyrażonej przez użytkownika, która wprost nie dotyczyła otrzymywania newslettera. Nie można również formułować opcji wyrażenia zgody, która będzie obejmowała kilka elementów. Przykładowo można wskazać, że zgoda na otrzymywanie newslettera nie powinna być „wpleciona” w zgodę na przetwarzanie danych osobowych lub jakąkolwiek inną.

W żadnym wypadku nie można też przychylić się do stanowiska, aby zgoda użytkownika na otrzymywanie neslettera, mogła zostać pośrednio wyrażona, poprzez akceptację regulaminu, w którym jest zawarta informacja o tym, iż serwis wysyła newslettery do użytkowników.

Warto, aby w regulaminie serwisu znalazło się odpowiednie postanowienie mówiące o tym, że użytkownik może wyrazić zgodę na otrzymywanie newslettera, poprzez podjęcie odpowiednich czynności np.: wysłanie e-maila, zaznaczenie odpowiedniego okienka znajdującego się na stronie głównej lub w formularzu dotyczącym składanego zamówienia.

Ustawa wprost wskazuje, że to właściciel serwisu jest zobowiązany do wykazania, iż użytkownik wyraził zgodę na otrzymywanie newslettera. Użytkownik może więc jedynie twierdzić, że takiej zgody nie wyraził, bez konieczności wykazywania jakichkolwiek dowodów na tą okoliczność. Właściciele serwisów internetowych powinni pamiętać, że podejmowanie decyzji za użytkownika lub „podstępne” uzyskiwanie zgody, może grozić nałożeniem kary grzywny.

Serwis internetowy jest również zobowiązany zapewnić użytkownikowi możliwość rezygnacji z newslettera w każdym czasie. Opcja taka powinna być w łatwy sposób dostępna np.: poprzez kliknięcie w przesłany e-mailem link lub zaznaczenie odpowiedniej opcji na stronie serwisu.

Zgodnie z Dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE z dnia 25 października 2011 r., zakazane jest automatyczne odznaczanie okienek „checkbox”. Zakazane jest więc zamieszczanie na stronach okienek, które są już automatycznie odznaczone. Użytkownik powinien mieć możliwość samodzielnego odznaczenia okienka.


Anita Brudko

radca prawny

http://prawo-ebiznes.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Sposoby zarabiania w internecie

Sposoby zarabiania w internecie


Autor: rafal88lsc


Wielu z nas szuka okazji na dorobienie kilku groszy. W dzisiejszych czasach wcale nie trzeba w tym celu nawet wychodzić z domu. Doskonałym miejscem, w którym możemy osiągnąć dodatkowe dochody jest internet.


Branża internetowa od kilkunastu lat bardzo burzliwie rozwija się na całym świecie, również w Polsce. Jest to obecnie miejsce, w którym setki tysiące ludzi znajduje prace. W sieci jest wiele sposobów na zarabianie większych i mniejszych pieniędzy. Każdy może w nim pracować i wykonywać przeróżne zlecenia - od pisania na serwisach www po budowę sklepów internetowych.

Sposoby na zarabianie w internecie

W zależności od naszych umiejętności i zainteresowań możemy w sieci znaleźć pracę, która będzie im w 100% odpowiadała. Każdy w internecie może się realizować, a dodatkowo pobierać za to często niemałe pieniądze. Postaram się zwięźle przedstawić kilka najpopularniejszych zawodów internetowych.
Webmaster jest osobą, której zadaniem jest budowa serwisów internetowych. Do wykonywania takich aplikacji internetowych wymagana jest spora wiedza dotycząca języków programowania, a także wizja i umiejętność zaplanowania funkcjonalności serwisu. Popyt na dobrych programistów w Polsce i na całym świecie jest olbrzymi. Dobry, doświadczony koder może zarabiać nawet kilkanaście tysięcy złotych miesięcznie.

Pozycjoner czyli specjalista SEO to osoba, której zadaniem jest budowa wizerunku firmowej strony w sieci oraz docieranie do potencjalnych klientów za pomocą dobrych pozycji w wyszukiwarkach internetowych. W tym zawodzie niezwykle ważna jest pomysłowość, strategia oraz doświadczenie. Pozycjonowania ciężko nauczyć się z książek, bądź z internetu, ponieważ działanie wyszukiwarek internetowych zmienia się z miesiąca na miesiąc. Trzeba po prostu prowadzić własne testy na bieżąco i analizować sytuację. Zarobki specjalisty SEO zazwyczaj uzależnione są od wyników jego pracy. W przypadku pracy na etacie pozycjoner na start może dostać około 3 tysięcy złotych.

Copywriter to bardzo niewdzięczny z zawodów internetowych. Jest to osoba od tak zwanej czarnej roboty. Copywriterzy zajmują się tworzeniem treści na strony, blogi i serwisy internetowe. Pisanie tekstów i artykułów to niezwykle mozolna praca, ale ciężko wyobrazić sobie internet bez treści. Dobry i wprawiony copywriter jest w stanie zarobić nawet 15-20 złotych na godzinę.

Webmaster, pozycjoner i copywriter to trzy najpowszechniejsze zawody w internecie. Pozostałymi ciekawy sposobami na zarabianie w internecie jest z pewnością również prowadzenie bloga hobbystyczne, zdobywanie linków do stron, tworzenie katalogów stron i pozyskiwanie klientów na reklamy.


Wiesz jak zarabiać 5000zł miesięcznie nie wychodząc z domu?
Bezpłatny kurs e-biznesu: Zapisz sięna kurs!

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Metody zarabiania na blogu

Metody zarabiania na blogu.


Autor: K.Wolska


Know-How w pigułce jakie są metody finansowania strony osobistej, czyli bloga.


W związku z szybkim rozwojem blogosfery: know-how w pigułce w jaki sposób generować przepływy pieniężne poprzez bloga:

  • Reklamy – umieszczanie ich na blogu jest możliwe dzięki Google Adsense lub AdTaily, który jest programem do umiejscawiania bannerów reklamowych za pomocą wklejania linków w kod html WWW. Rozliczenie uwzględnia dwa modele czyli CPM (Cost per thousand) – wyświetlenie 1000 reklam oraz CPC (Cost per Click) – prowizja za kliknięcie.
  • Sponsoring i partnerstwa – W zamian za umiejscowienie informacji lub logo o partnerze wydawca otrzymuje wynagrodzenie. Firma może również sfinansować blogerowi konferencje, szkolenia lub sprzęty i oprogramowania potrzebne do dalszego rozwoju.
  • Program afiliacyjny - umowy, w których sprzedawca (reklamodawca) płaci właścicielowi witryny (afiliantowi) prowizję za wygenerowanie ruchu. Na swojej witrynie afiliant umieszcza linki (odnośniki) do strony sprzedawcy (reklamodawcy) i otrzymuje wynagrodzenie zgodnie z umową zawartą ze sprzedawcą. Rozliczenie takiej umowy opiera się zwykle o liczbę osób jakie witryna skieruje do strony sprzedawcy lub o liczbę osób jakie zostały skierowane na stronę sprzedawcy i dodatkowo kupiły jakiś produkt lub wykonały inną pożądaną przez sprzedawcę czynność (np. wypełniły formularz). Bardzo niewielka część umów dotyczy liczby osób, które zobaczyły reklamę (np. banner) sprzedawcy na stronie afilianta (i nic na niej nie zrobiły, nie kliknęły)
  • Multi Level Marketing – Marketing wielopoziomowy czyli budowanie struktury sprzedażowej za pomocą bloga. Prowizje otrzymywane są za pomocą obrotów handlowców będących w danej strukturze
  • Abonament, częściowe udostępnianie treści – wprowadzenie metody abonamentowej, gdzie za określone usługi np. możliwość przeczytania całej treści płaci się określone kwoty.
  • Artykuły sponsorowane – odpłatny wpis na temat danej marki lub produktu. Może być napisany w formie rekomendacji lub być relacją ze sposobu użytkowania.
  • Płatny tutorial – sprzedaż określonej wiedzy w formie pliku np. PDF lub doc. Może odbywać się poprzez stronę WWW lub za pośrednictwem maili uzyskanych poprzez newsletter
  • Prezenty od firm – niepieniężny charakter wynagrodzenia. Przedsiębiorstwa przesyłają określoną rzecz materialną w zamian za informację o otrzymanym prezencie
  • Reprezentowanie interesów własnej firmy - kierowanie ruchu na stronę firmową i w ten sposób zdobywanie klientów
  • Sprzedaż – połączenie bloga i sklepu online. Blog zawiera przekierowanie na stronę internetową, z której można dokonać zakupu określonego produktu/ usługi. Sklep może również mieścić się wewnątrz bloga i być jedną z zakładek. Liczba konwersji, czyli wykonania przez użytkownika wskazanej czynności np. zakupu jest miarą efektywności

http://marketingwpigulce.pl/
ciekawe znaleziska branży reklamowej, najnowsze trendy i kampanie

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Korzyści z działania w Marketingu Partnerskim

Korzyści z działania w Marketingu Partnerskim


Autor: Artur Wiktor


Zanim podejmiesz współpracę z wybraną firmą czy też sprzedawcą, na pewno zastanawiasz się jakie odniesiesz korzyści. To jest bardzo ważna kwestia, która pomaga każdej osobie stwierdzić, czy dany biznes się opłaca, czy nie. Dlatego zawsze weryfikuj swoje założenia, przemyślenia i działania przez rozpoczęciem.


Marketing Partnerski stał się jednym z najbardziej skutecznych sposobów reklamowania w Internecie. Jest to również jeden z najłatwiejszych sposobów dla każdego, kto chce zarabiać na stronie internetowej w trybie online. Marketing partnerski jest to porozumienie między kupującym i właścicielem strony internetowej. W zamian, sklep(właściciel programu) płaci prowizję wszystkim klientom sprzedaży generowanych przez partnera. Za każdym razem, gdy ktoś kliknie na link na stronie internetowej partnera , aby dokonać zakupu i tego zakupu dokona, partner otrzymuje prowizję. Sprzedawca zapłaci partnerom tylko wówczas, gdy klient dokona zakupu.

Programy marketingowe są opisane jako sytuacja korzystna zarówno dla kupca i partnera z powodu systemu wynagrodzeń. Istnieje wiele korzyści, na stronie sprzedawcy. To daje kolejny plus handlowcowi szerszego rynku, na którym reklamuje produkt lub usługę. Marketing partnerski daje za produkt lub usługa maksymalną ekspozycję, dzięki której może korzystać z innych tradycyjnych technik reklamowych. Im więcej stron partnerskich sklep(partner) posiada, tym zyskuję więcej ruchu, który może konwertować do sprzedaży.

Dlatego „związek” partnera marketingowego ze sprzedawcą jest bardzo korzystny dla obu stron. Najważniejszym celem jest łatwy sposób zarobku. Partner może zarobić poprzez reklamę lub przez link do strony internetowej sprzedawcy, który ma nadzieję, że potencjalni klienci będą klikać i kupować jego produkt. Tak szybko, jak klient kliknie w reklamę na stronie promowanej przez Partnera, tak szybko zostanie przekierowany na stronę internetową sprzedawcy, gdzie równie szybko partner, może zarobić kolejną prowizję.

Marketing Partnerski jest doskonałym sposobem, aby zarabiać pieniądze w domu. Nie ma praktycznie żadnych kosztów produkcji. Produkt jest już opracowany i sprawdzony przez kupca, i wszystko, co musisz zrobić, aby przyniosło Ci zysk, to rekomendacje tego produktu. Programy partnerskie są zazwyczaj nieodpłatne, więc nie musisz się martwić o koszty rozruchu. Istnieją tysiące produktów i usług, które można wybrać. Można znaleźć programy partnerskie dla każdego produktu pod słońcem. Z pewnością znajdzie się też produkt czy usługa odpowiednia dla tematyki Twojej strony czy bloga.

Ponadto, nie ma absolutnie żadnego wymaganego od Ciebie doświadczenia. Większość programów partnerskich oferuje doskonałe wsparcie, jeśli chodzi o dostarczanie materiałów marketingowych. Prostota marketingu partnerskiego, pozwala Ci najmniejszym kosztem zarobić i czuć się przy tym bardzo komfortowo. Można więc łatwo zbudować udany biznes programów partnerskich we własnym zaciszu Twojego domu. W marketingu partnerskim, odpowiedzialny jesteś jedynie za dostarczenie kupca, nie musisz się martwić, o zapasy, realizacje zamówień i wysyłkę produktu. To , wraz ze wsparciem obsługi klienta jest obowiązkiem akceptanta (sprzedawcy).

Ze względu na globalny zasięg Internetu, można łatwo znaleźć tysiące potencjalnych klientów. Można zintensyfikować kampanię reklamową poprzez wykorzystanie bardziej agresywne i produktywne strategie, np. marketing wirusowy.

Poprzez zachęcanie potencjalnych klientów, można również zwiększyć potencjał do zarabiania. Inną korzyścią z marketingu partnerskiego jest minimalne ryzyko. Jeśli produkt nie jest dobrą reklamą i sprzedaż nie jest dla Ciebie odpowiednio zadowalająca, możesz odrzucić go i wybrać inny. Nie ma długo terminowych umów wiążących Ciebie ze sprzedawcą. Tym bardziej z produktem, który się źle sprzedaje.

Najlepszą zaletą marketingu partnerskiego jest okazja, aby zwiększyć swoje dochody. Możesz zarobić nawet jeśli marketing partnerski jest dla Ciebie tylko dodatkowym zarobkiem. Jest to prosty sposób dochodu, chociaż trzeba mieć wiedzę jak to robić i wykorzystać swoją wyobraźnię, aby zmaksymalizować potencjał zarobkowy.

Rzeczywiście, marketing rekomendacji jest jednym z najprostszych i najbardziej skutecznych możliwości biznesowych w sieci.

Jeśli chcesz dowiedzieć się jak skutecznie reklamować i sprzedawać polecane przez Ciebie produkty, zapraszam do bezpłatnego kursu: „Marketing Internetowy w Praktyce”. W trakcie kursu dowiesz się również jak zautomatyzować biznes, aby zarabiał dla Ciebie nawet wtedy jak odpoczywasz, czy śpisz.


Baw się dobrze!

Pozdrawiam

Artur Wiktor

Skuteczna Dźwignia Zarobkowa

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Handel w internecie, czy to biznes dla każdego?

Handel w internecie, czy to biznes dla każdego?


Autor: firmowy


Coraz szersze możliwości wynikające z dostępu do internetu i z jego upowszechniania powodują, że coraz więcej osób zaczyna interesować się nim, jako źródłem dochodu dla siebie. Zarabiać w sieci można na mnóstwo różnych sposobów, często bardzo od siebie odległych, a jeden ze sposobów to handel.


Handel w internecie, jest już tak powszedni, jak tradycyjne robienie zakupów i to zarówno ze strony konsumentów, jak i sprzedawców. Każda szanująca się firma posiada stronę internetową, na której można nabyć bezpośrednio jej towary czy usługi lub też w ten sposób skontaktować się z dostawcą czy przedstawicielem.

Z drugiej strony konsumenci stają się coraz bardziej wygodni i coraz więcej spraw, w tym też zakupy chcą załatwiać bez wychodzenia z domu i kolejek, a za to z bezpośrednią dostawą.

Taka zmiana całej sytuacji na rynku powoduje, że handel w internecie może okazać się prawdziwą żyłą złota, dla każdego, kto będzie umiał wykorzystać jego możliwości i szanse jakie otwiera praktycznie przed każdym z nas. Jednakże zanim podejmiemy się działalności na tym polu, warto jest się z nim nieco bliżej zapoznać.

Czym zatem jest sam handel w internecie?

Przecież nie ma bezpośredniej wymiany towaru czy usługi i opłaty. To handel, w którym za pośrednictwem sieci internetowej dochodzi do zawarcia umowy, do zamknięcia transakcji, a wcześniej ustalenia warunków realizacji wspomnianej transakcji i opłaty. Może się on odbywać pomiędzy rezydentami tego samego kraju bądź różnych krajów. Najbardziej zaś popularna forma zamykania tego typu sprzedaży to wirtualne sklepy. Prezentują one swój towar, wraz z opisem technicznym i określają jednocześnie warunki finalizacji zarówno ze strony sprzedawcy jak i nabywcy. Nabywca decydując się na zakup przyjmuje stawiane przez sprzedawcę warunki i się na nie zgadza. Opłata za zakup jest potwierdzeniem zgody. Istnieją bardzo różne rodzaje handlu internetowego i im również warto się przyjrzeć zanim samodzielnie rozpoczniemy swoją działalność. Jednym z nich jest handel bezpośredni. Jego specyfika polega na tym, że całość transakcji opiera się na sieci. Płatność i dostarczenie towaru lub usługi przebiega za pośrednictwem internetu. Może to być na przykład handel różnego rodzaju towarami czy usługami elektronicznymi, jak e-booki, oprogramowanie, czy dostęp do witryn. Handel pośredni polega na dostarczeniu towaru lub usługi w tradycyjny sposób, do klienta, ale płatność odbywa się za pośrednictwem sieci. Handel hybrydowy łączy w sobie te dwa zaprezentowane rodzaje. Może je łączyć w bardzo różnorodny sposób.

  • Handel, który w języku handlowym określany jest jako B2B, to poszukiwanie partnerów, odbiorców, budowanie sieci handlowej za pośrednictwem internetu. Odbywa się między firmami.
  • B2C, to handel, w którym jedną stroną jest firma, drugą zaś konsument.
  • C2B, to dokładnie odwrotna sytuacja. Stroną handlującą jest konsument, odbiorcą firma.
  • C2C to handel między dwoma konsumentami.

Widać zatem, jak wiele możliwości stawia przed nami internet nawet w zakresie samego handlu w sieci. To daje niezwykle duże pole do manewru. Zanim więc zdecydujemy się na konkretną działalność warto przeprowadzić sobie w sieci jakiś prosty, krótki który pomoże nam określić, w jaki sposób powinniśmy rozpocząć swoją działalność, która z dziedzin jest dla nas, gdzie odnajdujemy się najlepiej.


SellyShop - oprogramowanie dla sklepów internetowych od selly.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.