sobota, 11 lipca 2015

Mentor w biznesie?

Mentor w biznesie?


Autor: Artur Wiktor


Ile razy próbowałeś tradycyjnego biznesu,czy e-biznesu? Popełniałeś błędy? W skutek czego kolejny raz zostawiłeś wszystko i narzekałeś? W każdym biznesie czy e-biznesie potrzebna Ci jest osoba, która Cię poprowadzi za rączkę, po to, abyś szybko odnióśł sukces i nie popełniał podstawowych błędów, które mogą Cię zniechęcić do dalszego działania.


Instytucja mentora w biznesie istnieje od zawsze. Pod różnymi nazwami i w różnej formie, ale pomoc doświadczonych przedsiębiorców to coś, co istniało już u kupców Fenickich, a potem zostało powtórzone praktycznie wszędzie – taka potrzeba. A dziś?

Jakie znaczenie mentoring ma dzisiaj?

Mentor to osoba, która prowadzi za rękę w biznesie. No, może nie do końca, ponieważ dobry mentor wie, kiedy pozwolić się prowadzonemu przewrócić, żeby się sam nauczył patrzeć pod nogi, ale zadaniem mentora jest chronić ucznia przed niepotrzebnymi przygodami. W dobie internetu ktoś taki jest jeszcze bardziej potrzebny niż kiedykolwiek. Dlaczego, skoro mentorem może być bliżej nieokreślony „Internet”? Właśnie dlatego. Radzić może każdy, ale radzić dobrze – tylko nieliczni.

W poszukiwaniu dobrych rad warto sięgnąć po kurs Marketing Internetowy w Praktyce, ponieważ tam właśnie możesz poznać zdanie jednego z polskich mentorów biznesu internetowego.

Po co mi mentor? No cóż – są różne sposoby uczenia się, łącznie z tym opartym na własnych błędach. Problem tylko w tym, że błędy w biznesie są po pierwsze bolesne, a po drugie kosztowne. Przy odrobinie (nie)szczęścia mogą zresztą doprowadzić do tego, że twoja przygoda z marketingiem internetowym skończy się, nim się na dobre zacznie. Mentor ma ochronić cię przed popełnianiem najgorszych decyzji, ale z pozycji doradcy: to nie jest osoba, która podaje ci jedyne słuszne rozwiązanie, ale uczy biznesowego myślenia, rachunku zysków i strat robionego „na gorąco”.

I wszystko byłoby dobrze, tylko gdzie znaleźć mentora, który ma takie kwalifikacje, niezbędną wiedzę i odpowiedni bagaż doświadczeń? Jeśli twoim mentorem zostanie żółtodziób, greenhorn, to niestety, ale wiele z twojego biznesu pewnie nie wyjdzie. Mentorów szuka się po nazwiskach: dobry nauczyciel jest zawsze szeroko znany w internetowym światku, więc możliwe, że masz już parę dobrych pomysłów na to, kto mógłby takim mentorem zostać.

W przypadku na przykład programów partnerskich, Twoim aniołem biznesu może zostać autor poradników (ot, wyżej masz jeden z przykładów) – osoba, która dzieli się wiedzą, ma duże doświadczenie i jest godna zaufania.

Pamiętaj, że po mentorze odziedziczysz nie tylko metody działania, ale także pewną „etykę biznesową” - to pojęcie sztuczne, ale dość dobrze oddaje w tym przypadku to, o czym mówię: działanie to nie tylko konkretne akcje sprzedażowe, ale także rozumienie klienta, inteligencja rynkowa, pewne wyczucie i takt działania.

To może przekazać ci tylko solidny mentor, ktoś, kto zasługuje na to, żeby rzeczywiście stać się wzorem do naśladowania.


Baw się dobrze!

Pozdrawiam

Artur Wiktor

Skuteczna Dźwignia Zarobkowa

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz