sobota, 30 września 2017

Trendy w marketingu online

Trendy w marketingu online


Autor: Ania Wilczak


Internet, tak jak i inne przestrzenie codziennego życia, ulega przeobrażeniom i okresowym trendom.


W zakresie tego medium jest to zjawisko szczególnie szybko zachodzące z uwagi na tempo rozprzestrzeniania się informacji, nieporównywalne praktycznie z żadnym innym kanałem komunikacji. A przy tym podlegające oddziaływaniu oddolnemu, bowiem w obecnych czasach bohaterem internetu może stać się każdy, kto potrafi w ciekawy sposób zaprezentować swoje umiejętności i pomysły.

Marketing podąża tropem internetu

Szeroko rozumiana branża marketingowa nie byłaby sobą, gdyby nie wykorzystywała na własny sposób pojawiających się innowacji i udogodnień, w ślad za którymi podąża rzesza użytkowników, chcąca jak najszybciej wykorzystywać pojawiające się nowości i chwalić się nowymi możliwościami wśród internetowych znajomych.

Dobrym przykładem są tu boty internetowe, pierwotnie obecne na polskim komunikatorze Gadu-gadu, później pojawiające się w takich serwisach jak Twitter, a w niedawnym okresie również dołączone do opcji dostępnych na Facebooku. Zgodnie z przewidywaniami przed botami, szczególnie tymi facebookowymi, stoi świetlana przyszłość, a w niedługim czasie za ich pośrednictwem będzie można realizować zakupy online i inne internetowe usługi.

Nie tylko Facebook, nie tylko boty

Oczywiście na tym nie kończy się wachlarz nowości, jakie zaistniały w ostatnim czasie na plac marketingowego boju w internecie. O wykorzystywaniu Instagrama napisano już wiele, tym bardziej, że w celach marketingowych użytkowany jest od dłuższego czasu. Obecnie przeżywa jednakże drugą młodość, w czym niemała jest zasługa branży odzieżowej, w intensywny sposób wykorzystującej tę drogę docierania do klientów.

Swój udział w czołówce marketingowych trendów ma Snapchat, który wciąż jest odkrywany na nowo i wciąż jeszcze nie pokazał pełni swoich możliwości. Ten ,z pozoru niewielki, bo ograniczający się do 10 sekund, format filmów wideo pozwala na tworzenie niezwykle nośnych, skondensowanych treściowo klipów, które w przystępny sposób docierają do odbiorców. Co więcej udostępniane przez użytkowników na zasadzie wirusowej wywołują efekt kuli śnieżnej, wykorzystując mechanizm znany z innych portali społecznościowych.

Co dalej?

Nie sposób do końca przewidzieć, jak będą ewoluowały media społecznościowe w najbliższym czasie, tak jak nie da się przesądzić, czy era botów internetowych na dobre zdominuje główny kierunek działalności marketingowej w tym obszarze. Pewne jest natomiast jedno - zmiany będą następowały.


Polecamy również: boty internetowe

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

1 komentarz:

  1. Każda forma reklamy dobra! Jeśli prowadzi się działania tylko w sieci to i reklama powinna być stricte internetowa. Jeśli jednak chce się dotrzeć do klientów jeśli prowadzi się biznes jak sklep internetowy to także działania reklamowe jak gadżety, nadruki na taśmach są bardzo dobrze odbierane. I przez potencjalnych i przez obecnych już klientów.

    OdpowiedzUsuń