wtorek, 22 lutego 2011

Świeże ryby w sklepie internetowym?

Świeże ryby w sklepie internetowym?

Autorem artykułu jest Jaspis



Pomyśl o czymś co kupujesz codziennie w swoim pobliskim sklepie lub markecie, a teraz pomyśl, że zamawiasz to przez Internet nie ruszając się z domu. Niemożliwe?

W dzisiejszych czasach słowo niemożliwe powoli wychodzi z użycia, a zastępują je słowa: towar prosto od producenta!, przesyłka w 24h!, kurier gratis!.

Zakupy wszelkich towarów przez Internet stały się możliwe dzięki znaczącej rozbudowie usług kurierskich na całym świecie. Dzisiaj dostarczenie świeżo zerwanych owoców na półki sklepowe w ciągu jednego dnia to nie problem. Firmy kurierskie posiadają punkty przeładunkowe, połączenia morskie, lotnicze, kolejowe i drogowe łączące cały świat niewidzialną siecią, pozwalającą dostarczać przesyłki kurierskie z dowolnego punktu na ziemi do Twojego domu, w czasie krótszym niż myślisz. Dzięki ciągłemu usprawnianiu łańcucha logistycznego usługi kurierskie stają się coraz tańsze, przez co robienie nawet drobnych, tanich zakupów przestaje być nieopłacalne ze względu na wysokie koszty przesyłki.

Tą sytuację wykorzystuje branża e-commerce czyli m.in. sklepy internetowe. Do niedawna w Internecie kupowało się głównie ubrania, książki, sprzęt elektroniczny, czyli ogólnie towary niecodziennego użytku, kupowane raz na jakiś czas, po niższych cenach, bez obawy, że się przeterminują w drodze do nas. Lecz dzięki wspomnianej poprawie czasu i jakości usług kurierskich, powstają w sieci sklepy oferujące także towary szybko psujące się np. produkty spożywcze.

I nie powinniśmy się temu dziwić. Dzisiaj lepiej jest zamówić wędzoną rybę prosto z wędzarni ryb w Gdańsku, która dotrze do nas w ciągu doby, zapakowana w specjalne opakowanie nie tracąc nic ze swojej świeżości, w przeciwieństwie do tych samych ryb leżących dniami na półkach w supermarketach.

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Zakładanie działalności gospodarczej krok po kroku

Zakładanie działalności gospodarczej krok po kroku

Autorem artykułu jest agata



W kwestii podatkowej sklep internetowy różni się od tradycyjnego w niewielkim zakresie. W obu przypadkach konieczne jest założenie działalności gospodarczej. To z kolei wiąże się z podjęciem szeregu kluczowych decyzji – odnoście charakteru działalności i jej przedmiotu.

Jeśli wiemy już co i jak będziemy sprzedawać oraz jaką strategią marketingową będziemy się posługiwać musimy przygotować się na załatwienie kilku formalności.

Od 31 marca 2009 roku obowiązują nowe przepisy, ułatwiające zakładanie działalności gospodarczej. Zmiany miały na celu uproszczenie procedury zakładania jednoosobowej działalności gospodarczej, a mówiąc dokładniej chodziło o zmniejszenie liczby urzędów, które miał odwiedzić przedsiębiorca przed rozpoczęciem swojej działalności. Skutkiem czego wszystkie formalności miały być załatwiane przy jednym okienku. W rzeczywistości sprawa nie wygląda jednak aż tak różowo. Prowadząc działalność gospodarczą nadal musisz liczyć się z koniecznością dopełnienia wielu obowiązków natury administracyjnej.

URZĄD MIASTA/GMINY

Zanim udamy się do organu rejestrującego musimy wybrać formę działalności, bo to od niej zależy miejsce dokonywania kolejnych działań.

W przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej lub działalności w spółce cywilnej organem dokonującym rejestracji będzie urząd miasta lub gminy, który prowadzi ewidencję działalności gospodarczej. Wniosek o wpis do EDG składa się w miejscu zamieszkania, a nie w miejscu, w którym będzie prowadzona działalność gospodarcza.

Do złożenia wniosku będzie Ci potrzebny:

numeru PESEL,

numer NIP

nazwa i adres dla nowej firmy oraz

wskazanie daty rozpoczęcia działalności gospodarczej

zakres działalności, czyli lista numerów wg PKD – (Polska Klasyfikacja Działalności) .

Listę numerów według PKD znajdziesz w sieci

Koszt wpisu do ewidencji to około 100 zł., a każda późniejsza modyfikacja będzie Cię kosztować dodatkowe 50 zł. Najlepiej więc od razu wpisać szerszy zakres działalności, niż potem dopłacać.

Po wypełnieniu druku EDG-1 i złożeniu go do właściwego urzędu pozostaje nam czekać 14 dni. Tyle bowiem czasu ma urząd miasta lub gminy na wydanie decyzji w tej sprawie.

Działalność osoby fizycznej i w formie spółki cywilnej można zarejestrować także Krajowym Rejestrze Sądowym, który działa przy sądach rejonowych. Nie jest to jednak opłacalne. Rejestracja firmy w EDG jest bezpłatna. W KRS wszystkie czynności wiążą się z uiszczeniem opłaty.

Należy pamiętać, że wniosek o wpis do EDG jest zgłoszeniem czysto identyfikacyjnym dla celów podatkowych oraz zgłoszeniem płatnika składek ZUS. W niektórych przypadkach przedsiębiorca będzie więc musiał osobiście pojawić się w Urzędzie Skarbowym lub ZUS-ie w celu dokonania dodatkowych czynności.

URZĄD STATYSYCZNY

To kolejne po urzędzie gminy/miasta miejsce do którego musisz się udać. W urzędzie statystycznym musisz złożyć wniosek o wpis do Krajowego Rejestru Urzędowego Podmiotów Gospodarki Narodowej RG-1. Na jego podstawie otrzymasz REGON – czyli dziewięciocyfrowy numer statystyczny podmiotu gospodarczego w wyżej wymienionym rejstrze. Bez numeru REGON nie załatwisz spraw w urzędzie skarbowym, banku czy ZUS-ie. O dowód nadania numeru REGON będą Cię również prosili dostawcy.
Na wydanie zaświadczenia musisz poczekać 7dni, natomiast złożenie wniosku oraz otrzymanie zaświadczenia jest bezpłatne.

BANK

Co prawda nie ma jasno w przepisach napisane, że przedsiębiorca musi posiadać konto bankowe, więc ten krok jest nieobowiązkowy. W praktyce wychodzi jednak, iż konto bankowe musimy posiadać, np. by opłacać składki ZUS, które mamy obowiązek opłacać bezgotówkowo.

Wybór banku zależy od nas. Dobrze jest jednak sprawdzić, który bank ma dla przedsiębiorców najkorzystniejszą ofertę. Pod tym określeniem należy rozumieć oprocentowanie depozytów, koszty ewentualnych kredytów, wysokość opłaty za prowadzenie rachunku, wielkość prowizji za dokonywanie operacji przelewów.

Aby podpisać umowę z bankiem, bank będzie potrzebował od Ciebie pieczątki.Co prawda jej posiadanie nie jest konieczne, ale tak już się u nas przyjęło, że każda firma swoją własną pieczątkę posiada. Koszt wyrobienia firmowej pieczątki to około 50 zł.

URZĄD SKARBOWY

W urzędzie skarbowym należy złożyć wniosek o nadanie numeru NIP lub – jeśli już taki posiadasz – o aktualizację danych, żeby NIP skojarzyć z nową firmą. Sam numer nie ulega zmianie, zmieniają się tylko niektóre dane.

Jeżeli planujesz eksport bądź import produktów z poza granic Polski niezbędny Ci będzie europejski NIP. Sprowadza się to do tego, że nasz NIP jest poprzedzany literkami PL i zapisywany bez myślników.

Aby uzyskać NIP musisz złożyć wniosek NIP-1 (osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą), bądź NIP-2 (osoby prawne, jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej) + odpowiednie załączniki.

Musisz także złożyć deklarację VAT-R (zgłoszenie rejestracyjne) oraz jako załącznik VAT-R/UE (informacja dotycząca obowiązku podatkowego w zakresie transakcji w obrębie UE). I znów należy opłacić rejestrację ok. 150 zł.

ZAKŁAD UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH

Do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych trzeba się zgłosić najpóźniej 7 dnia od dnia rozpoczęcia działalności gospodarczej. Bardzo często jest bowiem tak, że osoba nie rozpoczyna wykonywania działalności gospodarczej od dnia oznaczonego we wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. Okres faktycznego rozpoczęcia działalności nie musi się więc pokrywać z datą wskazaną we wpisie jako data rozpoczęcia wykonywania działalności. Nawet ta data nie przesądza o faktycznym prowadzeniu działalności, a w konsekwencji nie rodzi obowiązku ubezpieczeń społecznych i opłacania składek od dnia wskazanego w uprawnieniu.

W ZUS musisz złożyć następujące wnioski:
- ZUS ZFA – zgłoszenie płatnika składek – osoba fizyczna
- ZUS ZPA – zgłoszenie płatnika składek – osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
- ZUS ZUA – zgłoszenie do ubezpieczeń osoby ubezpieczonej (jeżeli opłacamy składkę obowiązkowo )
- ZUS ZZA – zgłoszenie do opłaty tylko składki zdrowotnej ( jeżeli nie mamy obowiązku opłacania składek emerytalnych i rentowych).

Osoby wykonujące działalność gospodarczą podlegają obowiązkowemu ubezpieczeniu emerytalnemu, rentowemu, wypadkowemu i zdrowotnemu. Tylko ubezpieczenie chorobowe jest dobrowolne. Warto mieć świadomość tego, że w przypadku tego ostatniego przez pierwsze sześć miesięcy płaci się składki, a korzysta z ubezpieczenia dopiero po tym terminie. Od momentu rejestracji będziesz opłacać miesięczną składkę w wysokości 700-800PLN. Jednak przez okres pierwszych dwóch lat, przy zachowaniu pewnych warunków, składka ta jest obniżona do ok. 300PLN.

---

agata b.


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Jak łączy się ze sobą hosting, kod strony oraz praca programisty

Jak łączy się ze sobą hosting, kod strony oraz praca programisty

Autorem artykułu jest sysop



Czy kiedyś zastanawialiście się jak wygląda relacja pomiedzy trzema tytułowymi elementami funkcjonowania strony internetowej i jak to wszystko wpływa tak na prawdę na koszt jej działania. Jeśli nie to zapraszam do lektury.

Wiele firm posiada obecnie swoje strony internetowe, które stanowią ich wizytówkę, prezentują przygotowaną ofertę lub są biznesem same w sobie. W celu uniknięcia wysokich kosztów związanych z utrzymanie takiej witryny w internecie wielu przedsiębiorców rezygnuje z opcji wydzierżawienia serwera dedykowanego dla swojej strony internetowej a zamiast tego wykupuje miejsce na tanim hostingu, którego niska cena jest dużo bardziej kusząca. Koszty są niskie tym bardziej, że w przedmiocie hosting konkurencja jest dość wysoka jednak ponieważ nic w naturze nie ginie niska cena jest również okupiona niską jakością świadczonych usług, które często są maksymalnie zautomatyzowane a z wszelkimi problemami ze stroną internetową przedsiębiorca musi radzić sobie sam. Ponieważ w długim okresie czasu może okazać się ze oszczędności są pozorne wymagane jest aby wszelkie serwisy internetowe były zoptymalizowane pod kontem pracy na przedmiotowych maszynach.

Należy pamiętać, że niski koszt przestrzeni w tanim hostingu i tania aplikacja instalowana przez taniego programistę lub administratora w rezultacie oznaczać będzie problemy z naszą stroną internetową. Z trzech wymienionych wcześniej rzeczy jedynie dwie naraz mogą być relatywnie tanie aby nasze strony internetowe nie sprawiały nam większych kłopotów. Na dobrym serwerze można zainstalować tanie oprogramowanie niewielkim nakładem pracy programisty wtedy ewentualne problemy z wydajnością spadną na barki dobrej maszyny. Na słabym hostingu można zainstalować dobrą aplikację nie przepłacając przy tym za programistę co spowoduje, że mimo niezbyt wydajnych parametrów środowiska strona internetowa będzie działać całkiem przyzwoicie. Ostatnim wariantem jest zainstalowanie na mało oferującym hosting niezbyt dobrze napisanej aplikację przed dobrego programistę lub administratora, który podczas jej instalacji może poprawić działanie tego tandemu przy wykorzystaniu swojej wiedzy, która pozwoli uniknąć sytuacji kryzysowych w przyszłości.

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Intenetowy MLM

Intenetowy MLM

Autorem artykułu jest Agnieszka Figarska



Czasy, kiedy domowe prezentacje (zachęcające do podjęcia współpracy z firmą działającą w marketingu sieciowym) przynosiły efekty minęły bezpowrotnie m. in. dlatego, że pojawił się Internet.

Coraz większa ilość ludzi zna na wylot podchwytliwe sztuczki, których celem jest zaproszenie na spotkanie i coraz większa ilość ludzi traktuje z przymrużeniem oka wspaniałe opowieści o tym jak łatwo zyskać finansową niezależność w marketingu sieciowym.

Większość doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że dostęp do tych wszystkich informacji, o których opowiada dystrybutor na spotkaniach można otrzymać w ciągu kilku minut wpisując odpowiednie hasło w google, w dodatku bez wychodzenia z domu i tułania się po mieście.

Te i inne czynnki decydują o tym, że dzisiaj dystrybutorzy/przedstawiciele danych firm nie są już w oczach swoich słuchaczy jedynymi i niepowtarzalnymi przedstawicielami dostępnymi w obrębie „najbliższych 2 mil” – są za to jednymi z wielu, którzy walczą między sobą o każdego, kto tylko jest chętny podpisać wniosek.

Nie trudno się o tym przekonać. Wystarczy wpisać w google odpowiednie hasło, wystarczy wejść na fora dotyczące działalności w marketingu sieciowym.

Dlatego czas odstawić na półkę przestarzałe metody pracy i wykorzystać potencjał drzemiący w Internecie. Czas przestać robić to, co robią wszyscy: przestać zaczepiać nieznajomych i wypatrywać lidera w każdym, kto pojawi się na horyzoncie. Czas przestać promować firmę a zacząć promować siebie wykorzystując do tego Internet, pracując w domu.

Budowanie własnej marki to niezwykle skuteczny sposób, żeby odróżnisz się od całej masy dystrybutorów, którzy mają w ręku ten sam plan marketingowy, te same promocje, te same plakaty i ulotki..

A teraz jest na to dobry czas. Powiem nawet więcej: teraz jest najlepszy czas na to, żeby zaistnieć. To bardzo ważne, bo ludzie podążają właśnie za tymi, których cenią i którzy im imponują a kupują od tych, którym ufają.

Wbrew pozorom mało, kto przyłącza się do firmy, której ofertę otrzymał. Większość podąża za osobą, która tę ofertę mu przedstawiła Coraz częściej odpowiedniego dla siebie sponsora ludzie szukają właśnie w Internecie.

Tak więc nie czekaj już dłużej z reklamą samego siebie i jeśli chcesz dowiedzieć się od czego zacząć tę całą internetową przygodę wejdź na stronę - krok po kroku powiem Ci jak skutecznie budować strukturę w marketingu sieciowym, bez wychodzenia z domu, kreując swój własny wizerunek.

---

Agnieszka Figarska

www.internetowymlm.com


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Nie ma cię - więc nie istniejesz

Nie ma cię- więc nie istniejesz.

Autorem artykułu jest Marlena m



Z całkowitą pewnością stwierdzam, że go masz.
Dopóki nie przeczytasz tego tekstu, nie dowiesz się, jak bardzo jest dla Ciebie ważny, jak dużo możesz zmienić wykorzystując go w prawidłowy sposób .


Internet. Jego historia sięga lat 60 i rozpoczyna się Stanach Zjednoczonych,

Polski akcent pojawia się dopiero w roku 1991, kiedy to nastąpiła pierwsza wymiana korespondencji miedzy Warszawą a Kopenhagą.

Jeszcze długo po tym wydarzeniu sieć zarezerwowana była głównie dla środowisk akademickich.
Najstarszy polski portal- Wirtualna Polska powstał w roku 1995, a znana dziś każdemu TP SA uruchomiła pierwszy serwer umożliwiający połączenie z Internetem za pomocą modemu telefonicznego dopiero w roku 1996.
Rozkwit i złote lata sieci w Polsce przypadają na pierwsze lata XXI w.

Do powszechności, i co najważniejsze przydatności Internetu dziś, nie trzeba już nikogo przekonywać. Liczba jego użytkowników wynosi aż 430 milionów , a niemal każda firma, wie, że posiadanie własnej strony internetowej to konieczność i niezbędne minimum stanowiące o ,,być albo nie być ‘’firmy.

Strona internetowa to najefektywniejsza i relatywnie najtańsza forma reklamy.

Jest dostępna zawsze- całą dobę, cały tydzień i cały rok. Bezpośrednio pomaga i umożliwia pozyskiwanie nowych klientów oraz pozwala podtrzymywać pozytywne i płynne relacje z dotychczasowymi. Warto wiedzieć, ze większość ludzi, bo aż 80 % szukając firmy, robi to właśnie za pomocą Internetu. Mówi się, że firma której nie ma w sieci, nie istnieje, a dodatkowo mimowolnie zamyka się na największą grupę klientów- użytkowników Internetu, i nieświadomie ,,oddaje ich” , oczywiście wraz z zyskami konkurencji.

Obecnie wiele firm posiada strony internetowe wyposażone w system zarządzania treścią, który pozwala na samodzielną i łatwą aktualizacje wszelkich informacji i treści zawartych na stronie. Dzięki niemu oszczędzają pieniądze, które musieliby wydać na zatrudnianie kosztownych specjalistów stale dbających o witrynę.

Posiadanie strony, sklepu, czy portalu o nieaktualnej, przestarzałej treści i to najlepszy sposób na skuteczne odstraszenie klientów. Użytkownik odwiedzający witrynę w ciągu kilku sekund decyduje o tym, czy pozostać na stronie i zapoznać się z jej treścią czy też nie. Niestety, nadal często spotykamy się ze stronami na których podziwiamy życzenia z okazji świąt Bożego Narodzenia w maju, lub informacje o targach, które odbyły się 3 lata temu.

Decydując się na aktualizację obecnej lub tworzenie nowej strony najlepiej zlecić to zadanie profesjonalistą.
Agencja interaktywna
zrobi to dbając o wiele czynników- odpowiednią optymalizację grafiki, kodu strony, serwera i wiele innych.

---

marlen


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl