wtorek, 16 września 2014

Co słychać w social media?

Co słychać w social media?


Autor: Tomasz Galicki


O mediach społecznościowych mówi się ostatnimi czasy niezwykle dużo. Wiemy, że są nie tylko modne, ale i przydatne. Warto byłoby więc podsumować, jaki jest aktualny stan mediów społecznościowych i co się w nich właściwie dzieje.


Social media są narzędziem niezwykłym – tu każdy ma głos. Każdy może się wypowiedzieć, stać się dziennikarzem, blogerem, a nawet, lepszym lub gorszym ekspertem. Ta szczególna funkcja sprawiła, że dzisiaj z sieci społecznościowej korzysta ponad miliard (!) ludzi na całym świecie, czyli aż trochę ponad połowa wszystkich internautów. Kochamy Facebooka, komentujemy filmiki na YouTubie, oglądamy znajomych na Naszej-Klasie, sprawdzamy opinie o filmach na Filmwebie – te czynności stały się stałym elementem życia każdego z nas. Marketingowcy nie są ślepi i nie mogli nie zauważyć ogromu potencjału drzemiącego w sile social media. Dlatego też 36% wszystkich użytkowników korzystających z mediów społecznościowych działa niezwykle aktywnie, poprzez publikowanie wpisów związanych z produktami, markami, usługami...

Dzisiaj lwia część takich wpisów należy do osób zatrudnionych w agencjach social media i zawodowo zajmujących się tą branżą. Skoro rynek zwykle odpowiada na zastane potrzeby,to razem z nimi pojawiło się także wiele narzędzi umożliwiających badanie i analizę poszczególnych opinii krążących po internecie. Co jednak właściwie zalicza się do działań social media marketingu, a co już nimi nie jest?

Bo oczywiście mają one już swoje naukowe definicje. Jedak nie będziemy tu ich dosłownie przytaczać, w skrócie więc – do social media marketingu zaliczają się na pewno wszystkie działania związane z tworzeniem samego kontentu serwisu, a także różnorodnych, aktywnych relacji z użytkownikami portali społecznościowych. Ponadto korzyści z działań w social media marketingu są tak liczne, że warto je podzielić od tych najbardziej dostrzeganych, bo te drugoplanowe.

Badania amerykańskich marketerów zaprezentowane w raporcie " Social Media Marketing Industry Report", przeprowadzonego przez Michaela Stelznera, redaktora naczelnego serwisu Social Media Examiner, pokazują, że najczęściej wymienianą korzyścią jest zwiększenie ekspozycji firmy w sieci. Kolejną rzeczą jest oczywiście idąca za tym wyraźnie zwiększona aktywność użytkowników na firmowym portalu lub fan page'u na Facebooku. Wszystko to prowadzi do kolejnych korzyści – zwiększonej liczby kontaktów zawartych właśnie za pomocą social mediów, i wynikających z nich transakcji oraz trwałej współpracy. Wszystko to przekłada się na coraz popularniejszą prawdę dzisiejszych czasów zakładającą, że biznes, który w mediach społecznościowych, nie funkcjonuje, tak naprawdę nie istnieje w ogóle dla potencjalnych klientów.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz